Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 09:34   #3441
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Gewoon een strikte scheiding tussen kerk en staat, één van de pijlers van de democratie, is al ruim voldoende.

Die denkbeelden zijn al grondig geannalyseerd. Tot voor pakweg honderdvijftig jaar was gans de wereld religieus. Blijkt dat binnen het christendom -zeker niet zonder fouten- de mens zich toch maar het verst kon ontwikkelen op vrijwel elk gebied.

De islam kent een oorlogsgeschiedenis van bij haar ontstaan tot op heden. Ze noemt zichzelf zonder schromen een veroveringsgodsdienst en is daar nog trots op ook.

Mag ik naast n verklaring voor: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3386 die door de milticulti's altijd maar weer straal genegeerd wordt, miljoenen mensen ten spijt,...

...ook eens vragen hoe u er bij komt, dat andere religies deze gruwelijkheden in de hand zouden werken en zij zouden moeten bestreden worden?

U stak toch geen mensen in hokjes omdat u beschaafd was?

Paulus.

Een beetje meer het nieuws volgen en dan niet enkel op de VTM , en VRT .... en je komt dit teweten ....http://www.channel4.com/programmes/d...s-65/episode-1

Of deze wacko's bvb http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-voor-jongeren
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 09:36   #3442
Wisord
Banneling

Standaard

Africas last taboo .... kijk hier http://www.youtube.com/watch?v=AVp8V1npqyk
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 10:25   #3443
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De multiculturele samenleving die in deze tijden alleen maar groter zal worden kan je op twee manieren bekijken als feit of als probleem. Als je voor de eerste keuze kiest wil dat niet zeggen dat je ontkent dat er problemen zijn. De mensen die voor de tweede benadering kiezen lijken het er echter heel moeilijk mee te hebben dat het een feit is en zijn zelf een groot deel van het probleem.

we kunnen natuurlijk ook massaal aan de prozac of beter nog, bekeren?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 10:50   #3444
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eendensoep Bekijk bericht
Niet zo oververhit doen. Je pleit voor een hardere aanpak, maar je wilt wel dat ze zoveel mogelijk drugs gaan nemen.
neen, hij pleit voor voor een overdosis.

Oud 12 november 2010, 10:58   #3445
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Ik zou ook eens graag een verklaring horen van de "multiculti's". Al mag Artisjok zich onthouden.

Ik kan de vrees van wat men tegenwoordig de "islamofoben" noemt ook begrijpen.

Het is juist dat volgens de islam -en daarmee bedoel ik dan elke strekking- , een wereldbeschouwing bestaat, die de wereld opsplitst in enerzijds de islamitische- en anderzijds de heidense wereld. Beter bekend onder de islamitsiche termen dar al-islam en de dar al-harb ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-...en_dar_al-harb ) maar het is ook juist dat daar verschillende visies op bestaan binnen de islam.

Het is mijn persoonlijke mening dat we daar toch wat voorzichtig mee moeten omgaan. De extremisten zijn misschien maar een minderheid, maar minderheden van pakweg 1 op 1000 zijn nog altijd heel veel mensen. In Pakistan alleen al tel ik 180 miljoen inwoners bijvoorbeeld.

Bovendien kunnen we er niet van tussen dat er inderdaad overal aan de grenzen van het islamitische rijk problemen zijn van reli-militaire aard. Denk maar aan ex-joegoslavië, Turkije, Iran, Irak, India, Pakistan, Afghanistan, Tjetjenië, De Filipijnen, China, Israël, Soedan....

...en het rijtje is nog lang niet af.

Wat is de verklaring van dit moslimgeweld volgens de "multiculti's"?

Paulus.

Oud 12 november 2010, 11:13   #3446
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De multiculturele samenleving is een feit en zal enkel nog groter worden .... learn to live with it !
zolang jij het niet moet betalen, zal 't wel leuk zijn.

Ik vind; je bent voor immigratie? Je gaat graag betogen voor de 127bis?
Goed, U neemt gezin x in uw woning en draait er voor op. U wil ze, u betaalt voor ze. En niet heel de maatschappij, want een groot deel van de maatschappij die wensen die mensen, maar vooral de problemen die ze veroorzaken, hier niet.

Eens zien hoeveel betogers we nog zouden zien voor de 127bis.

Oud 12 november 2010, 11:54   #3447
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
zolang jij het niet moet betalen, zal 't wel leuk zijn.

Ik vind; je bent voor immigratie? Je gaat graag betogen voor de 127bis?
Goed, U neemt gezin x in uw woning en draait er voor op. U wil ze, u betaalt voor ze. En niet heel de maatschappij, want een groot deel van de maatschappij die wensen die mensen, maar vooral de problemen die ze veroorzaken, hier niet.

Eens zien hoeveel betogers we nog zouden zien voor de 127bis.
2 !
Oud 12 november 2010, 12:21   #3448
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dan is ze behoorlijk gelukt. Als we ons niet laten opfokken door samenlevingsproblemen in de grote steden (die er weldegelijk zijn) en het groepje hormoongestuurde Marokkaanse reljongeren (dat al langzaamaan begint te slinken, hoewel nog zeer ergerlijk) kun je zeggen dat in het overgrote deel van onze landen op prettige en constructieve manier wordt samengewoond en -gewerkt met mensen die afkomstig zijn uit verschillende naties, etniciteiten en religies.

En dat we nog wat hebben op te lossen weet ik ook wel.
Hield ik een pleidooi om jezelf te laten opfokken voor de problemen die multiculturaliteit meebrengt? Volgens mijn bevindingen bestaat er helemaal geen multicultuur, dat zou immers inhouden dat er een gedeelde cultuur zou zijn, niet dus. Binnen de samenleving leven subgroepen naast mekaar, daar helpen minderheden zelf graag aan mee, Marokkanen moeten vaak geen Turken omdat dit geen echte moslims zouden zijn, omgekeerd lachen Turken met Marokkanen en hebben Turken vaak een hekel aan Afrikanen.

Beide groepen houden afstand van Vlamingen, en omgekeerd doen Vlamingen dat ook, omdat er geen multicultuur bestaat, er geen werderkerigheid is, er geen gemeenschappelijke doelstellingen zijn. Dat betekent niet dat er binnen die groepen niemand is die met mensen uit die andere groepen warme contacten onderhouden, maar globaal gezien wordt er naast mekaar geleefd.
Dat erkennen zou een stap in de goede richting zijn.

U minimaliseert graag de problemen met Marokkaanse jongeren. Die aantallen die voor overlast zorgen en agressie vertoont tegenover meisjes en vrouwen neemt eerder toe dan af. Ga eens praten met mensen binnen jeugdcriminaliteit. Jongeren is trouwens een "ruim begrip".

Dat er " nog wel wat op te lossen valt" bleek uit die interculcurele dialoog met totaal van de pot gerukt eisenpakket,daar hoorden we zeker niet de grote groep moslims waar inderdaad vreedzaam mee naast mekaar geleefd wordt,zonder al te grote problemen, indien je gearrangeerde huwelijken met bijbehorende instroom, hoge schooluitval, ongeletterde ouders en weinig tot geen belangstelling voor deze samenleving niet als problematisch ziet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 12:21   #3449
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje meer het nieuws volgen en dan niet enkel op de VTM , en VRT .... en je komt dit teweten ....http://www.channel4.com/programmes/d...s-65/episode-1

Of deze wacko's bvb http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-voor-jongeren
Een klein beetje inhoudelijk antwoorden blijkt nog steeds te moeilijk.

Vragen die naar de kern van de mislukking van de multiculterele samenleving gaan, worden afgewimpeld en ernstige gespekken blijken onmogelijk.

Ik kijk naar het nieuws. Bijna elke dag. En elke dag weer komt het moslimgeweld aan bod. Al een paar jaar zelfs.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 12:25   #3450
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een klein beetje inhoudelijk antwoorden blijkt nog steeds te moeilijk.

Vragen die naar de kern van de mislukking van de multiculterele samenleving gaan, worden afgewimpeld en ernstige gespekken blijken onmogelijk.

Ik kijk naar het nieuws. Bijna elke dag. En elke dag weer komt het moslimgeweld aan bod. Al een paar jaar zelfs.

Paulus.
Misschien kan je dat nieuws laten voor wat het is en u onder echte mensen begeven? Wanneer ik dat doe, kom ik haast nooit geweld tegen. Ook niet wanneer ik me in Antwerpen of Brussel bevindt. En van enkele medeforummers die in die steden vertoeven weet ik hetzelfde.
Oud 12 november 2010, 12:38   #3451
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Andy, lijkt gij op de hulk?
Oud 12 november 2010, 12:38   #3452
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Misschien kan je dat nieuws laten voor wat het is en u onder echte mensen begeven? Wanneer ik dat doe, kom ik haast nooit geweld tegen. Ook niet wanneer ik me in Antwerpen of Brussel bevindt. En van enkele medeforummers die in die steden vertoeven weet ik hetzelfde.
Hoe sta je tegenover moslims die in Brussel bommen wilden laten ontploffen om religieuse redenen? Gelukkig werd het vermeden door onze staatsveiligheid maar intussen werd het vuurwerk bij oudejaar, toch maar afgeschaft dat jaar.

Hoe sta je tegenover de moslimgroepering die in Kleine Brögel een bomaanslag wou plegen, waar naar verluidt kernwapens liggen, om religieuse redens? Ook deze werd gelukkig verijdeld door onze staatveiligheid.

Hij verklaart nu spijt te hebben, maar wil nog steeds zijn organisatie niet helpen ontmantelen?

Hoe staat u tegenover de WTC-torens, de aanslagen in Madrid, in Londen?

Hoe verklaart u het moslimgeweld overal langs de grenzen van het moslimrijk?

Met:

Citaat:
?????

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 november 2010 om 12:39.
Oud 12 november 2010, 13:10   #3453
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mijn bevindingen bestaat er helemaal geen multicultuur, dat zou immers inhouden dat er een gedeelde cultuur zou zijn, niet dus. Binnen de samenleving leven subgroepen naast mekaar,
Ha! U weet duidelijk niet eens wat multiculturaliteit eigenlijk inhoudt.

Multicultureel betekent 'gelijkheid van verschillende culturele gemeenschappen binnen een bepaald afgebakend bestuurlijk gebied.' Het wil dus zeggen dat verschillende culturen inderdaad naast elkaar bestaan, als afzonderlijke entiteiten.

Het feit dat dat vandaag inderdaad zo is, ziet u als een bewijs van het feit dat het niet zo is. U bent grappig met uw kritiek.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 13:10   #3454
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Andy, lijkt gij op de hulk?

een beetje smaller
Oud 12 november 2010, 13:22   #3455
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ha! U weet duidelijk niet eens wat multiculturaliteit eigenlijk inhoudt.

Multicultureel betekent 'gelijkheid van verschillende culturele gemeenschappen binnen een bepaald afgebakend bestuurlijk gebied.' Het wil dus zeggen dat verschillende culturen inderdaad naast elkaar bestaan, als afzonderlijke entiteiten.

Het feit dat dat vandaag inderdaad zo is, ziet u als een bewijs van het feit dat het niet zo is. U bent grappig met uw kritiek.
U weet best dat Alice bedoelt dat al die verschillende culturele gemeenschappen, zichzelf helemaal niet gelijk stellen met de rest en er daardoor nogal wat vragen en problemen zich stellen.

Wie Alice regelmatig leest, weet dat.

Paulus.
Oud 12 november 2010, 13:34   #3456
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe sta je tegenover moslims die in Brussel bommen wilden laten ontploffen om religieuse redenen? Gelukkig werd het vermeden door onze staatsveiligheid maar intussen werd het vuurwerk bij oudejaar, toch maar afgeschaft dat jaar.

Hoe sta je tegenover de moslimgroepering die in Kleine Brögel een bomaanslag wou plegen, waar naar verluidt kernwapens liggen, om religieuse redens? Ook deze werd gelukkig verijdeld door onze staatveiligheid.

Hij verklaart nu spijt te hebben, maar wil nog steeds zijn organisatie niet helpen ontmantelen?

Hoe staat u tegenover de WTC-torens, de aanslagen in Madrid, in Londen?

Hoe verklaart u het moslimgeweld overal langs de grenzen van het moslimrijk?

Paulus.
Er bestaat natuurlijk geen Moslimrijk. En in die term - of beter in de door u veronderstelde tegenstelling tussen 'moslims' en 'niet-moslims' - ligt ook het antwoord op uw vragen.

Ikzelf weet niet wat de verklaring is voor de aanslagen van 9/11 of die in Madrid of Londen. Er bestaat daarover nog steeds erg veel onduidelijkheid. Toch lijkt het nu al duidelijk dat die aanslagen heel erg veel zeggen over een imperialistische agenda die bereid is tal van 'eigen volk' op te offeren om haar ding te kunnen doen. Als u toch nog wil weten wat de precieze oorzaken zijn van die aanslagen, moet u misschien eens wat lezen over de Britse, Amerikaanse of Pakistaanse geheime diensten. Die hebben met zulke zaken bijzonder veel ervaring. Meer dan een Trabelsi of een doorsnee PKK- of DHKPC-lid.

Wat de geplande aanslagen (vermeende plannen, want we horen enkel de versie van de overheid) in Kleinen Brogel betreft: geen idee. Ik heb dat ding niet opgevolgd. En het lijkt mij ook de moeite niet. De mensen die ik tegenkom zijn niet betrokken in zulke netwerken. Niet als terrorist en niet als informant. Over de multi-culturele samenleving zeggen dat soort zaken dan ook helemaal niets. De cultuur die de VS en haar racistische bondgenoten in Europa uitdragen bulkt van het geweld en de terreur. De cultuur die Trabelsi en consoorten wellicht uitdragen bulkt van het geweld en de terreur. Die twee groepen behoren tot dezelfde cultuur. Zij botsen weliswaar met elkaar, maar net zomin als bij voetbalhooligans ligt dat aan een verschil in cultuur.

Waar je wel kan spreken over een multiculturaliteit (als het naast elkaar bestaan van culturen), is in de kloof tussen die imperialistische en macho-zotten aan de ene kant, en het minder krankzinnige deel van de samenleving aan de andere kant. Dat zie je hier overigens elke dag opnieuw op dit forum. Mensen als u, circe, alice en smiley staan er dagelijks tegenover suqar, Wisord, artisjok, de Minister of mezelf. Tussen die twee groepen lijkt zich een (schijnbaar onoverbrugbare) culturele kloof te bevinden. Een kloof met langs de ene kant mensen die een assimilatie eisen (met daarbij het nodige staatsgeweld, repressie,...) en langs de andere kant mensen die zich van kunstmatig opgelegde waarden en normen geen zier aantrekken. Een kloof tussen mensen die heel de dag piekeren over het soort moslim dat ze nooit ontmoeten, en mensen die samenleven met mensen van vlees en bloed en dus ook met moslims en hun kleinere kantjes. Die culturele kloof is er natuurlijk geen van moslims tegenover niet-moslims. Het is er ook geen van immigranten tegenover autochtonen of van 'Arabieren' tegenover blanken. Het is er eentje van verdraagzamen tegenover onverdraagzamen en van mensen die zichzelf amuseren en gelukkig kunnen zijn tegenover racisten die haast zot worden van wat Antwerps vuurwerk of een toeterende trouwstoet.

Ikzelf sta een beetje ambigu tegenover die kloof. Hoewel ik de allerlaatste ben om van anderen conformering te eisen, ervaar ik die kloof toch als een maatschappelijke mislukking. Het is duidelijk dat tal van mensen gefrustreerd zijn en dat vaak ook worden door het bestaan van die kloof. Doordat ze zich ergeren aan non-issues zoals die hier dagelijks op het forum passeren. Ergens hoop ik dat de racisten en imperialisten zelf wel tot de nodige inzichten zouden komen en gewoon gaan genieten van hun leven. Maar diep in m'n hart weet ik dat zoiets wellicht niet gebeurt.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid verschaft heb,

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 13:55.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 13:47   #3457
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat natuurlijk geen Moslimrijk. En in die term - of beter in de door u veronderstelde tegenstelling tussen 'moslims' en 'niet-moslims' - ligt ook het antwoord op uw vragen.

Ikzelf weet niet wat de verklaring is voor de aanslagen van 9/11 of die in Madrid of Londen. Er bestaat daarover nog steeds erg veel onduidelijkheid. Toch lijkt het nu al duidelijk dat die aanslagen heel erg veel zeggen over een imperialistische agenda die bereid is tal van 'eigen volk' op te offeren om haar ding te kunnen doen. Als u toch nog wil weten wat de precieze oorzaken zijn van die aanslagen, moet u misschien eens wat lezen over de Britse, Amerikaanse of Pakistaanse geheime diensten. Die hebben met zulke zaken bijzonder veel ervaring. Meer dan een Trabelsi of een doorsnee PKK- of DHKPC-lid.

Wat de geplande aanslagen (vermeende plannen, want we horen enkel de versie van de overheid) in Kleinen Brogel betreft: geen idee. Ik heb dat ding niet opgevolgd. En het lijkt mij ook de moeite niet. De mensen die ik tegenkom zijn niet betrokken in zulke netwerken. Niet als terrorist en niet als informant. Over de multi-culturele samenleving zeggen dat soort zaken dan ook helemaal niets. De cultuur die de VS en haar racistische bondgenoten in Europa uitdragen bulkt van het geweld en de terreur. De cultuur die Trabelsi en consoorten wellicht uitdragen bulkt van het geweld en de terreur. Die twee groepen behoren tot dezelfde cultuur. Zij botsen weliswaar met elkaar, maar net zomin als bij voetbalhooligans ligt dat aan een verschil in cultuur.

Waar je wel kan spreken over een multiculturaliteit (als het naast elkaar bestaan van culturen), is in de kloof tussen die imperialistische en macho-zotten aan de ene kant, en het minder krankzinnige deel van de samenleving aan de andere kant. Dat zie je hier overigens elke dag opnieuw op dit forum. Mensen als u, circe, alice en smiley staan er dagelijks tegenover suqar, Wisord, artisjok, de Minister of mezelf. Tussen die twee groepen lijkt zich een (schijnbaar onoverbrugbare) culturele kloof te bevinden. Een kloof met langs de ene kant mensen die een assimilatie eisen (met daarbij het nodige staatsgeweld, repressie,...) en langs de andere kant mensen die zich van kunstmatig opgelegde waarden en normen geen zier aantrekken. Een kloof tussen mensen die heel de dag piekeren over het soort moslim dat ze nooit ontmoeten, en mensen die samenleven met mensen van vlees en bloed en dus ook met moslims en hun kleinere kantjes. Die culturele kloof is er natuurlijk geen van moslims tegenover niet-moslims. Het is er ook geen van immigranten tegenover autochtonen of van 'Arabieren' tegenover blanken. Het is er eentje van verdraagzamen tegenover onverdraagzamen en van mensen die zichzelf amuseren en gelukkig kunnen zijn tegenover racisten die haast zot worden van wat Antwerps vuurwerk of een toeterende trouwstoet.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid verschaft heb,

mvg,

Andy
Negationisme in combinatie met zelfverachting: een dodelijk links recept.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 13:51   #3458
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
niets van begrepen dus.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 13:51   #3459
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
U zou beter de dt-fout in een van mijn bovenstaande posts aangeduid hebben. Dat ware nuttiger dan je te bedienen van termen die je geeneens begrijpt.
Oud 12 november 2010, 13:55   #3460
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
U zou beter de dt-fout in een van mijn bovenstaande posts aangeduid hebben. Dat ware nuttiger dan je te bedienen van termen die je geeneens begrijpt.
Niets kwetst meer dan waarheid ... zeker als je linkse zelfhaters en haters en racisten van alles wat Westers is onder de lamp houdt.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be