![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hebben ontzettend veel bewijsmateriaal dat mensen te veel geld besteden aan luxe, en te weinig aan hulp. Ik heb het daarstraks gemerkt toen ik rondging voor 11.11.11, ik heb de woonkamer van sommige mensen gezien, ik heb gezien wat voor soort wagen er voor hun deur staat (was frappant: telkens ik een grote terreinwagen op de oprit zag, en ik aanbelde bij die mensen, voorspelde ik dat die mensen niets zouden geven, en inderdaad, oorspelling kwam telkens uit) Citaat:
Kijk, we hebben bijzonder veel en sterk bewijsmateriaal dat er wel veel geld is. Ik heb eens nagegaan: gemiddelde inkomen van een Belg (netto) is rond de 14000 euro per jaar. Als nu die Belgen 20% van hun netto inkomen geven aan een goed doel, kom je op zo'n 20 miljard euro! Alleen maar voor Belgie. Als nu alle andere rijke landen dat zouden doen, dan is de extreme armoede én de milieuproblemen enzo veeeel gemakkelijker op te lossen. Citaat:
En het is dus niet waar dat onze emmer leeg is. Kijk rond. Zelfs als we een groot deel op krediet leven... Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Nu, wat bedoel je met dat aanhangsel "DAN pas..."? Is dat niet raar: laten we eerst de mensen helpen en DAN pas kijken of we nog mensen kunnen helpen? Zo werkt het Rode Kruis niet, hé. Er is eerst triage, er wordt vastgesteld welke mensen we eerst moeten helpen, en dan doen we dat, en er is geen "DAN pas".
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welke? Over Bruce Cerew?
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
edit : Jawel , 'k heb op die link geklikt ... ![]() Laatst gewijzigd door manta : 13 november 2010 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zijn immer hier geboren en getogen, zij hebben niet het geluk om een vreemde nationaliteit te bezitten, zij hebben niet het geluk allochtoon te zijn, zij mogen dus opdraaien en in ellende leven zodat we die arme asielzoekers onderdak kunnen geven en hen in luxe kunnen laten leven. Er gaat jaarlijks meer belastingsgeld naar de asielzoekers dan er naar Wallonie gaat vanuit Vlaanderen. Ja, jongen we spreken hier over een bedrag van meer dan 5000€ per jaar per Belg dat er naar asielzoekers gaat. En tegenwoordig worden 90% van de aanvragen afgekeurd, waarna deze asiel zoekers in de illegaliteit duiken en na 5 jaar een regularisatie aanvragen. Laatst gewijzigd door Jantje : 13 november 2010 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is nu niet meteen de impressie die ik heb van wat er gebeurt in dit land. Citaat:
Citaat:
En je moet weten: ondertussen mag hij ook niet werken. In Irak was hij geslaagd in het leven: een job (film- en theaterregisseur), kon creatief zijn,... Heeft veel talent (is een keer op filmfestival van Berlijn geweest met zijn productie). Maar hier kan hij maar niet zijn creativiteit ontplooien en wordt hij vaak dwarsgezeten met zijn projecten. En dat is dus iemand die ook nog eens verschillende van zijn beste vrienden in Irak voor zijn ogen heeft zien ontploffen door autobommen. Hij is zelf 3 keer op het nippertje aan de dood ontsnapt, waarbij één keer echt wel zeer freaky. Beangstigende verhalen. Hij liet beelden zien van een sjietisch ritueel dat hij aan het filmen was. Daarna zei hij: "en enkele minuten daarna zijn al deze mensen gestorven, nadat er 3 raketten hier, hier en hier invlogen." En daarna werden de overlevenden heel kwaad en dachten dat hij achter die aanslagen zat (omdat hij de enige was met westerse kleding), en werd hij hij bijna letterlijk gelincht door die woedende massa. Bijna onthoofd met een zwaard, maar toevallig voor hij flauwviel zei hij de woorden van één of andere sjietische godheid, waardoor ze hem gespaard hebben. Maar die mensen zijn dus echt kwaad op de VS, hé. Niet te schatten. En zo heb ik nog ontzettend veel tragische verhalen van asielzoekers. Maar het verhaal van Murat maakt me dus erg kwaad, zeker als ik hier dan weer vanalle racistische dingen lees. Maar jij had Murat kunnen geweest zijn, hé! En als ik dan dat verhaal van Bruce lees...
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 13 november 2010 om 21:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bepaalde mensen hebben een extreme voorliefde voor ' het vreemde' dat is een vrije keuze..maar in héél uw prachtig betoog lees ik niks over anorexiapatienten die sterven omdat er geen opvang voor hun is, lees ik niks over bejaarden die zelfmoord plegen omdat ze geen opvang voor hun demente levenspartner vinden, niks over de talloze 'eigen' daklozen en personen in armoede.. Dus voor u anderen 'immoreel' noemt zou ik eerst eens in de spiegel kijken of je geen 'racist' ziet, eentje van het 'ander volk eerst' kamp.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 13 november 2010 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien we dan toch de wereld eten en onderdak moeten geven omdat we een gsm of luxueus oorbelletje hebben kunnen we mss enkele natuurgebieden platwalsen om daar landbouw- en woongebieden van te maken ! ! !
Ah ja , de laatste centiemen uit de zakken van de mensen plukken is één , maar het eten dat je koopt is twee hé, dat moet ergens vandaan komen ... ![]() ![]() Als we die rotvogels uit het zwin jagen kunnen we daar een betonnen woestenij neerplanten zodat de stroom van mensen voldoende behuizing heeft ... *zet hier voor alle veiligheid een "sarcasmewaarschuwing" bij* |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb eigenlijk een extreme voorliefde voor rechtvaardigheid, medeleven en dat soort dingen. Citaat:
Citaat:
En mijn zus werkt in een instelling met mentaal gehandicapten... Citaat:
Maar waarom schrijf je eigenlijk telkens "niks"? Ik denk dat de meesten hier op dit forum die me kennen al wel zullen kunnen inschatten dat ik van mening ben dat er nog veel hulp moet komen, en dat ik ook veel (enfin, substantieel meer dan een gemiddelde Belg) hulp geef (financieel, vrijwiiligerswerk,...). Ik zou heel graag met oudjaar eens willen meehelpen met De Samaritanen, die daklozen in het centraal-Station in Brussel opvangen. Samen met hen feestvieren ![]() Ik vertoef eigenlijk wel graag tussen die "marginalen", als ik in Brussel ben. Het jammere is dat ze heel onduidelijk Frans brabbelen, en daar versta ik bijna niets van. Maar een tijdje geleden zag ik dus een liefdeskoppel van daklozen ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Los daarvan mag men wel een klein beetje importeren uit het zuiden, enkel de fair trade producten die hier niet kunnen groeien (dus ja, heel af en toe, om de paar maand, koop ik wat bananen). En we mogen ook wat exporteren naar andere streken. Zolang de totale ecologische voetafdruk maar onder je eerlijke aarde aandeel zit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() goei vraag... De eenvoudigste verklaring is gebrek aan empathie, solidariteit of inlevingsvermogen, of vormen van racisme bij de mensen die aanvragen moeten goedkeuren, of bij de politici die die procedures opstellen en die mensen moeten aanduiden, of bij de mensen die op die politici stemmen.
Neem nu minister Turtelboom (http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...rtelboom.dhtml), daar zijn dus duidelijke aanwijzingen dat zij onrechtvaardige standpunten verdedigt (niet zo verwonderlijk, is Open VLD, ik heb al vaak gemerkt dat VLD'ers niet veel kaas gegeten hebben van solidariteit, empathie, rechtvaardigheid, gastvrijheid, naastenliefde...). Dus als dat de meest simpele en logische verklaring is, kunnen we met Ockhams scheermes het daarbij houden, en hoeven we niet te zoeken naar een andere verklaring. Misschien zou je denken dat een andere mogelijke verklaring is dat die asielzoekers geen gegronde redenen blijken te hebben. Maar dat is geen eenvoudigere verklaring, want botst met het gegeven dat dat bij heel veel concrete asielzoekers niet het geval is. We hebben sterke aanwijzingen dat iemand met gevoel van empathie en solidariteit enzo veel meer asielaanvragen zou goedkeuren. Daar hebben we veel anekdotes van, en veel anekdotes wil zeggen: data.
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 13 november 2010 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie dit erg vindt omdat het kerst is, is een hypocriet.
Wie dit erg vindt omdat het winter is, moet het Belgisch beleid eens in vraag stellen; De meeste hadden in eigen land nog overleefd.
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien bestelen ze de belastingbetaler en verkwisten geld dat beter kan besteed worden aan wie echt hulp nodig heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze verkwisten idd het geld aan anderen, ipv aan degene die ervoor opdraaien. Hoe lang pikken we dit nog? Blijkbaar lang genoeg om mij een verhuis te laten overwegen.
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=145791 Het feit dat je de kelende Iranier uit Sint-truiden niet kent verontrust me..uw wereldbeeld over asiel heeft een ernstige handicap Het is een feit dat duizenden kwetsbare vrouwen (mannen) jaarlijks verleidt worden door 'vleiende' asielzoekers op zoek naar papieren.. anders behandeld worden Ik maak wel een duidelijk onderscheid tussen mensen..luie profiterende criminele liegende medemensen moeten anders behandeld worden. |
|
![]() |
![]() |