Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2010, 14:19   #2081
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Een 'dictatuur' is het niet echt. Er zijn verschillende groepen die advies geven en ook zelf beslissingen nemen. Het gaat erom dat democratie hier niet zou werken.
Dat zegt elke dictator.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 14:24   #2082
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ok het risico op ziek worden of aids is groter wanneer je sexueel gedrag homosexueel is of meerdere partners . dit mag blijkbaar wel gezegd, Gelukkig noch .
Dat ziek worden een gerechtigheid of verdiende straf zou zijn is ronduit verwerpelijk .
Ik geloof niet in God . En ik weet helemaal niet of zaken die door de natuur geregeld worden , zomaar door om het even welke godsdienst kunnen opgeiest worden als zijnde het een ingrijpen of kracht van hun God is ( goed of kwaad )
Wat ik wel kan aanvaarden dat men zou stellen dat de natuur zich wreekt of dat mensen die aan homesexualiteit doen , de kans vergroten dat hun natuurlijke weestand wordt aangetast , zo zou men kunnen stellen dat het een straf van de natuur is . ..... dat er een God zou bestaan die hier tussenbeide komt en daar vergevingsgezind moet over zijn om te zeggen vind ik absurt . de natuur kan niet communiceren , het doel, de kerntaak van een geloof of godsdienst is juist hier , de mensen te informeren of om te zeggen dat een Homosexueel gedrag eigenlijk tegennatuurlijk is en gevolgen kan inhouden voor eigen gezondheid . Als Uw eigen religie U niet mag onderwijzen , wie dan wel ?

Ik begin aan te nemen dat we in een wereld leven zonder educatie en zonder aanvaarding van gezag of regels - ( spelregels van de natuur ) onderwijs of goede raad , men tracht daar boven te staan . Wie is er anders geplaatst dan een religie om zoiets te duiden . Mensen die denken daarbuiten te mogen leven en doen en laten wat zij willen , zijn in mijn ogen onbeholpen betweters die het min of meer verdienen in hun eigen ongeluk te lopen . RECHTZETTING Ik vind dat vandaag de Kerk met al zijn schandalige kindermisbruik niet echt een voorbeeldfunctie heeft om over sexualiteit te communiceren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 14:24   #2083
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Helemaal mee akkoord. Er is één God, de God van alle volkeren.

God bless America en Dieu protège la France lijken me eerder smeekbedes, terwijl "Got mit uns" pure arrogantie is. Als ze nu tegen niet-Christenen vochten, tot daartoe nog, maar zowat al de landen waar Duitsland tegen vocht waren Christelijk.
De amerikaanse slachtpartij in Irak was een plan van "god":http://www.youtube.com/watch?v=9H-btXPfhGs
Een kruistocht: http://www.youtube.com/watch?v=br_70Kbdpow
Oud 14 november 2010, 14:27   #2084
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat zegt elke dictator.
De Kerk is natuurlijk ook geen land. En Vaticaanstad heeft geen echte inwoners.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 14 november 2010 om 14:27.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 14:27   #2085
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De amerikaanse slachtpartij in Irak was een plan van "god":http://www.youtube.com/watch?v=9H-btXPfhGs
Een kruistocht: http://www.youtube.com/watch?v=br_70Kbdpow
Bush was een Protestant.
Oud 14 november 2010, 14:28   #2086
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Ik heb wel gesteld ALS er een God zou zijn... Maar ok, laat ons van de stelling vertrekken dat God bestaat. Dat is het voor 100 % zeker dat Hij er is voor iedereen, ook voor onze homosexuele medemens. God discrimineert niet, bijgevolg hebben homosexuelen evenveel rechten als heterosexuelen, ook het recht om te huwen en het recht om kinderen te adopteren. Daar is geen speld tussen te krijgen.
*facepalm*

God is er voor iedereen, maar dat betekent niet dat Hij zonden goedkeurt.
Oud 14 november 2010, 14:47   #2087
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt elke dictator.
Democratie in de kerk werkt niet, dat zegt inderdaad elke dictator, of hij kan - in het beste geval - zijn valies pakken en onderduiken in het "verborgene". Zijn blinde volgelingen bestaan altijd uit twee soorten. 1 is vergelijkbaar met een eenvoudige pastoor, 2 met de kerkelijke hiërarchie vanaf Bisschop.

1 - De NNI, de Nuttige Naiëve Idioten: zij maken uit achterlijk idealisme propaganda om hun God/Leider/Führer te behagen en te verdedigen, zélfs ten koste van zichzelf, zoals de SA-top ten tijde van Hitler.

2 - De EGO, de Eeuwige Gewetenloze Opportunisten: slimmer maar des te misdadiger, zij willen en zullen ook bij de Leiding behoren ten koste van alles en iedereen, echter liever niét ten koste van zichzelf, zoals de SS-top ten tijde van Hitler.

De SA zit hier hun God te verdedigen, de SS zit Trappisten te zuipen in één of ander abdij. Zeg niet dat het niet waar is. Ernst Röhm werd vermoord, Eichmann en Mengele maakten n�* de oorlog nog grote sier in Zuid-Amerika met de hulp van het Vaticaan. Schol!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 14:50   #2088
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
*facepalm*

God is er voor iedereen, maar dat betekent niet dat Hij zonden goedkeurt.
Jij die altijd "bewijzen" eist. Toon mij ergens een Bijbelse tekst of Goddelijk Geschrift waaruit blijkt dat De Heilige Drievuldigheid (om maar ineens heel de Directie te vernoemen) vertelt dat homosexualiteit niet evenwaardig zou zijn aan heterosexulaiteit. Ik ben héél benieuwd.

Hot Marijke

Oud 14 november 2010, 14:52   #2089
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bush was een Protestant.
Bush was en is een klootzak en d�*t heeft niets met Religie te maken.

Hot Marijke

Oud 14 november 2010, 14:53   #2090
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij die altijd "bewijzen" eist. Toon mij ergens een Bijbelse tekst of Goddelijk Geschrift waaruit blijkt dat De Heilige Drievuldigheid (om maar ineens heel de Directie te vernoemen) vertelt dat homosexualiteit niet evenwaardig zou zijn aan heterosexulaiteit. Ik ben héél benieuwd.
De Heer sprak tot Moses: [...] Gij moogt niet bij een man liggen als bij een vrouw, dit is een gruweldaad. (Lev 18:1,22)
Oud 14 november 2010, 14:54   #2091
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Bush was en is een klootzak en d�*t heeft niets met Religie te maken.
Inderdaad.

Maar Obama maakt er ook een soepje van.
Oud 14 november 2010, 15:03   #2092
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Heer sprak tot Moses: [...] Gij moogt niet bij een man liggen als bij een vrouw, dit is een gruweldaad. (Lev 18:1,22)
En dat is het bewijs dat God homosexualiteit afkeurt? Je kan het net evengoed interpreteren dat hij de sex tussen mannen goedkeurt en de sex tussen man en vrouw verafschuwt. God was misschien wel homo en waarom niet, het is gelijkwaardig aan hetero.

Hot Marijke

Oud 14 november 2010, 15:05   #2093
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Het gaat niet om Obama. Hij bedoelt het goed maar moet nu ook ervaren dat een president niks meer is dan een marionet van de Echte Macht: de Multinationals met op kop de oorlogsindustrie. "Yes we can" is een volksverlakkend sprookje.

Hot Marijke

Oud 14 november 2010, 15:06   #2094
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is het bewijs dat God homosexualiteit afkeurt? Je kan het net evengoed interpreteren dat hij de sex tussen mannen goedkeurt en de sex tussen man en vrouw verafschuwt.
Hoe ga je in hemelsnaam die zin verdraaien om tot zo'n conclusie te komen?
Oud 14 november 2010, 15:08   #2095
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Nog lang niet. Weet je wel welke choas en ruine Obama erfde? Waarschijnlijk niet.
Oud 14 november 2010, 15:10   #2096
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest Mozes d�*t aan de vrouwen vertellen? Hoe nam de helft van zijn volgelingen dat dus op?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2010 om 15:11.
Oud 14 november 2010, 15:13   #2097
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoe ga je in hemelsnaam die zin verdraaien om tot zo'n conclusie te komen?
Ik doe nu eens precies hetzelfde wat jij en alle blinde gelovigen doen: zogenoemde Heilige Geschriften interpreteren volgens jullie eigen bekrompen inzichten die er zijn ingepompt en die je kritiekloos aanvaard. Het ergste is dat je ondertussen niet begrijpt dat je onmenselijk bezig bent. IEDEREEN IS GELIJK = je mag nooit discrimeren inzake geaardheid, geloof, ras, overtuiging enzovoort, enzoverder. Als je dat wél doet, en nog erger, als je gelooft in dat onderscheid, ben je geen goed mens. Punt andere lijn.

Hot Marijke

Oud 14 november 2010, 15:15   #2098
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Moest Mozes d�*t aan de vrouwen vertellen? Hoe nam de helft van zijn volgelingen dat dus op?
Geen idee. Het is wel een feit dat heterosexualiteit, homosexualiteit en bisexualiteit van alle tijden en heel menselijk is. Ik hoop dat Mozes breeddenkende volgelingen had en geen enggeestige types als jij. Leef en laat leven, nooit gehoord van die spreuk?

Hot Marijke

Oud 14 november 2010, 15:36   #2099
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie zegt mij dat ik ook maar 1 min moet mij houden aan wat in een boek geschreven staat en waar totaal geen bewijs ooit geleverd werd dat god, jezus, en al die andere figuranten feitelijk hebben bestaan. En jullie volgen een leer dat buiten geestelijke gemoedstand niks dan miserie oplevert omdat het jullie ruimdenkendheid aantast. Het is bewezen dat mensen die geloven in een hoger bestaan, dat deze mensen zich niet genoodzaakt zien om na te denken over het leven. Ik noem gelovers bekrompen mensen en dat is wetenschappelijk bewezen en dus geen belediging.

Nu, persoonlijk vind ik het enorm weerzinwekkend als 2 mannen in elkaar zitten te rammen, maar dat heeft niks te maken dat ik de bijbel volg. Het is gewoon zo dat mijn GEVOEL mij dat zegt.

Laatst gewijzigd door openeye : 14 november 2010 om 15:37.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 15:48   #2100
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
En wie zegt mij dat ik ook maar 1 min moet mij houden aan wat in een boek geschreven staat en waar totaal geen bewijs ooit geleverd werd dat god, jezus, en al die andere figuranten feitelijk hebben bestaan. En jullie volgen een leer dat buiten geestelijke gemoedstand niks dan miserie oplevert omdat het jullie ruimdenkendheid aantast. Het is bewezen dat mensen die geloven in een hoger bestaan, dat deze mensen zich niet genoodzaakt zien om na te denken over het leven. Ik noem gelovers bekrompen mensen en dat is wetenschappelijk bewezen en dus geen belediging.

Nu, persoonlijk vind ik het enorm weerzinwekkend als 2 mannen in elkaar zitten te rammen, maar dat heeft niks te maken dat ik de bijbel volg. Het is gewoon zo dat mijn GEVOEL mij dat zegt.
Jouw redenering is correct. Wat betreft jouw laatste zin die ik in het vet heb gezet, dat komt enkel omdat jij geen homosexuele gevoelens hebt, jij bent van geaardheid hetero, nothing wrong with that. Maar het is ook zo dat mannelijke homo's het even weerzinwekkend vinden om het met een vrouw te doen en lesbiennes het even weerzinwekkend vinden om het met een man te doen. Nog eens, ieder diertje zijn of haar pleziertje.

Hot Marijke

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be