Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2010, 20:47   #4201
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het spreken van een graaicultuur (dixit moi) is dan ook onnodig kwetsend voor al die Vlamingen die daar niets mee te maken hebben.
Dat is juist.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 20:51   #4202
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien iemand die het kan weten, een dierenarts me dit met woorden uitlegt; is dit meer dan voldoende.
Misschien moet je maar eens naar de film kijken en het beest in de ogen kijken in zijn laatste momenten? Dat is Halal.
Je pleit ervoor, dan moet je toch weten waarover het gaat? Op zijn minst gezien hebben! Kijk ernaar, ik daag je uit. Doet u dat niet, sorry artisjok dan kan ik moeilijk met je discussiëren he.

Citaat:
Neen, hé.
En moet dit verbod ook gelden voor de jacht?
Moeten alle uitzonderingen verboden worden? (bijvoorbeeld de manier om kippen onderste boven aan de band te hangen, voor ze "verdoofd" en geslacht worden?)
De jacht is hier toegelaten onder zeer strenge voorwaarden.
Trouwens, een kip krijgt een elektrische schok voor het kopje er machinaal afgezaagd wordt. De hele weg tot die schok is echter wel pijnlijk en ook daar gaat GAIA fel tegen in, en ook daar krijgt GAIA mijn steun.

Citaat:
Neen, wij evolueren daar niet in.
Welke evolutie hebben wij al afgelegd?
Bezie eens in de film hoe ons humaan denken zich heeft omgezet in daden. Evolutie van humaniteit hoe dat beest niet moet afzien. Eerste fragment in de film, helemaal niet schokkend. Eerder geruststellend.

Dat wij toestellen hebben om de slacht zo pijnloos te laten verlopen noem ik wel degelijk een evolutie in de goede richting. Dat getuigt zelfs dat wij humaan willen omgaan met de slacht. Hoewel transport e.d. pakken beter kan, maar dat is een andere discussie.
Oud 14 november 2010, 20:52   #4203
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
ARtisjok, van de website geplukt:

Wat zijn dan "bijzondere gevallen"?
Ik zie eigenlijk ook nergens op de website zelf dat er verdoofd halal vlees te krijgen is?

Ik denk trouwens dat zo'n elektrische schok niet als onrein gezien kan worden?
Waar wachten de moslim slagers op?
Dat citeerde je toch.
"onmacht en / of dat de kwaliteit of dierenwelzijn van het dier in het geding is"

Over dat verdoofd, las ik hier
http://www.peopleplanetprofit.be/artikel.php?IK=1620
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 20:53   #4204
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
De link had er bij geplaatst kunnen worden. Maar ik geef toe, ik heb even mijn portie van dierenleed gehad. Ik kan emotioneel even niet meer aan.

Maar laat ons fixeren op eigen bodem. Ik denk dat wij Belgen verdoofd slachtten. Maar dat is niet meer altijd het geval.
Dankzij de nieuwe wetgeving (voor moslims) hebben ook Belgen tegen wil en dank, tegen weten in onverdoofd geslacht vlees gegeten.

Maar ik mag daar niets over zeggen? Ik mag dat niet gruwelijk vinden?
Draaien wij toch ook geen varkensvlees in hun gehakt met een labeltje "halal" op?

Nee je gebruikt het gewoon om hen in een slecht daglicht te zetten .... je loopt 'sorry als ik dat zeg ' lekker mee hypocriet te doen met de rechtse puntmutsen .... onze eigen schijnheiligheid en barbaarse manier waarop we met beesten omspringen en stilzwijgend opeten daar zwijgen we over he ... en dat maakt mij pist-of . Het hypocriete gezeik loopt de spuigaten uit .... dierenrechten moeten dringend veel meer uitgebreid worden , misdaden moeten heel zwaar bestraft worden en wij moeten vooral minder vlees eten een mens heeft trouwens maar 50 gram per dag nodig .

Hier is de link die je vroeg ... http://slaughterhouse-the-task-of-bl...493.cooga.net/ je kan hem ook op youtube bekijken als je daar een acount hebt .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 20:54   #4205
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Mij gaat het niet om het verdoofd of onverdoofd slachten. Wat kan mij dat nu schelen in deze thread. Dat is bijzaak.

Waar het mij om gaat is dat onze wetgeving gelaakt wordt omwille van religieuse redens. Daarom alleen al vind ik dat de multiculturele samenleving echt niet werkt, mislukt is, gefaald heeft.

Men kan niet samenleven met mensen die zich niet aan vooropgestelde afspraken (lees:wetgeving) houden omwille van hun persoonlijke overtuiging.

Paulus.
Is het weer van dat.
We mochten toch ageren tegen wetten en regels.
Oud 14 november 2010, 20:58   #4206
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
't Wordt wel verdacht stil als het om Halal gaat.
Voor mij is dat het bewijs dat ze zich niet willen aanpassen naar onze cultuur en wetten.
Nuja, misschien is cultuur het verkeerde woord.

Dat wij verdoofd slachten getuigt van menselijke evolutie. Dat een andere cultuur die hier woont daarin niet meegaat, getuigt wat u zegt.

De multikul zal nooit gaan zolang de vooropgestelde afspraken altijd in discussie worden getrokken.
Die jager doodt ook onverdoofd.
En de kleine hobbykweker, die de kosten van het slachten in het slachthuis niet wil betalen, of liever in het zwart werkt; die doodt zijn gekweekte dieren ook onverdoofd.
De konijnen : de nek breken; de kippen : de kop eraf.

Onze cultuur!
Oud 14 november 2010, 21:02   #4207
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En de kleine hobbykweker, die de kosten van het slachten in het slachthuis niet wil betalen, of liever in het zwart werkt; die doodt zijn gekweekte dieren ook onverdoofd.

Onze cultuur!

Idd ... maar de hobbykweker of boer vertrouw ik meer dan het vlees in het grootwarenhuis want ik weet hoe hij met zijn dieren omgaat en er zijn er ook die de kosten van het slachten willen betalen . Je kan beter zo iemand zoeken en met 4 gezinnen een varken of wathever kopen zo weet je dat je eerlijk vlees hebt .

Laatst gewijzigd door Wisord : 14 november 2010 om 21:03.
Oud 14 november 2010, 21:03   #4208
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Onze cultuur!
Niet off topic drijven. In België wordt er nu ook niet zoveel gejaagd.
Het is trouwens algemeen geweten dat een jager, als zijn trofee nog leeft, niet langer laat afzien dan nodig. Doe niet onnozel he.

In Amerika moeten ze zelfs jagen op zwijnen om een overpopulatie te beperken.

Maar in deze tijden met alle mogelijkheden nog altijd onverdoofd slachten, is toch iet of wat barbaars?

De nek breken is trouwens niet half zo barbaars dan de strot oversnijden, aan de achterpoot omhoog trekken en laten doodbloeden bij het volle bwustzijn he, waarop de lotgenoten staan toe te kijken.

Weet U wel wat halal inhoudt? Zoja, waarom dan deze vergelijkingen maken? Ik durf te menen dat u blok zit.
Oud 14 november 2010, 21:04   #4209
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nee je gebruikt het gewoon om hen in een slecht daglicht te zetten .... je loopt 'sorry als ik dat zeg ' lekker mee hypocriet te doen met de rechtse puntmutsen .... onze eigen schijnheiligheid en barbaarse manier waarop we met beesten omspringen en stilzwijgend opeten daar zwijgen we over he ... en dat maakt mij pist-of . Het hypocriete gezeik loopt de spuigaten uit .... dierenrechten moeten dringend veel meer uitgebreid worden , misdaden moeten heel zwaar bestraft worden en wij moeten vooral minder vlees eten een mens heeft trouwens maar 50 gram per dag nodig .

Hier is de link die je vroeg ... http://slaughterhouse-the-task-of-bl...493.cooga.net/ je kan hem ook op youtube bekijken als je daar een acount hebt .
Artisjok zei dat ze onze wetten naleven, ik mag dan aantonen dat dat niet het geval is?

Maar het feit dat we snel naar iets anders overspringen en de beruchte moslims stilvallen spreekt mij boekdelen

Edit: ik kijk ten laatste volgend weekend naar dat filmpje en zal u er mijn eerlijk gedacht over zeggen. Maar kan het nu echt gewoonweg niet aan.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 14 november 2010 om 21:06.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 21:09   #4210
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is juist.
Misschien moeten we echter gewoon droog vaststellen dat een (gekozen) meerderheid In Vlaanderen/Belgie oa voor het gedogen van kinderverkrachting is, voor de graaicultuur, voor het met staatsmiddelen financieren van een kerk, voor de permanente gesubsidieerde invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed, voor het gedogen van fraude, voor het toelaten van nepotisme, voor het niet vervolgen van doodrijders, voor het voeren van politieke processen tegen de oppositie, voor het handhaven van een erfopvolgende uitvreter, etc etc.

De meerderheid wil dat blijkbaar, en misschien noemen sommigen dat de 'Vlaamse cultuur'. Echt weten doen we het niet , want de lieden die hier regelmatig komen huilen over dat 'de vreemdeling zich aan moet passen aan ons', zijn kennelijk niet in staat om aan te geven wie 'ons' is, en wat haar cultuur dan precies is. Lijkt me toch nuttig om te weten waar je je aan aan moet passen.

Als werkdefinitie voor Vlaamse cultuur hanteer ik dan maar de bovenstaande.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 november 2010 om 21:11.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 21:11   #4211
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we echter gewoon droog vaststellen dat een (gekozen) meerderheid In Vlaanderen/Belgie oa voor het gedogen van kinderverkrachting is, voor de graaicultuur, voor het met staatsmiddelen financieren van een kerk, voor de permanente invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed, voor het gedogen van fraude, voor het toelaten van nepotisme, voor het niet vervolgen van doodrijders, voor het voeren van politieke processen tegen de oppositie, voor het handhaven van een erfopvolgende uitvreter, etc etc.

De meerderheid wil dat blijkbaar, en misschien noemen sommigen dat de 'Vlaamse cultuur'. Echt weten doen we het niet , want de lieden die hier regelmatig komen huilen over dat 'de vreemdeling zich aan moet passen aan ons', zijn kennelijk niet in staat om aan te geven wie 'ons' is, en wat haar cultuur dan precies is. Lijkt me toch nuttig om te weten waar je je aan aan moet passen.

Als werkdefinitie voor Vlamse cultuur hanteer ik dan maar de bovenstaande.
Mooi zelfportret Leclerc. Past precies bij je. Allen het rèppen ben je vergeten.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 14 november 2010 om 21:12.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 21:12   #4212
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lijkt me toch nuttig om te weten waar je je aan aan moet passen.
Beginnen met verdoofd slachten!
Oud 14 november 2010, 21:12   #4213
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is trouwens algemeen geweten dat een jager, als zijn trofee nog leeft, niet langer laat afzien dan nodig. Doe niet onnozel he.

In Amerika moeten ze zelfs jagen op zwijnen om een overpopulatie te beperken.

Maar in deze tijden met alle mogelijkheden nog altijd onverdoofd slachten, is toch iet of wat barbaars?

De nek breken is trouwens niet half zo barbaars dan de strot oversnijden, aan de achterpoot omhoog trekken en laten doodbloeden bij het volle bwustzijn he, waarop de lotgenoten staan toe te kijken.

Weet U wel wat halal inhoudt? Zoja, waarom dan deze vergelijkingen maken? Ik durf te menen dat u blok zit.

Die jagers plegen maar een beetje onrecht he ....dat mag ?

Zelfs huisdieren knallen ze af voor de lol ... een vriend van mij heeft zo zijn kat teruggevonden ...

Citaat:
Jagers schieten ieder jaar tussen de achtduizend en dertienduizend katten dood. Dat concludeert De Telegraaf woensdag uit cijfers van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging.

Jagen op verwilderde katten is legaal. De Dierenbescherming schat dat er in Nederland tienduizenden rondzwerven. De Noord-Brabantse afdeling van de Partij voor de Dieren greep dierendag aan om de jacht op katten aan de kaak te stellen.

Het is volgens de partij onmogelijk altijd juist in te schatten of een kat is verwilderd of niet. Een woordvoerder van de jagersvereniging erkent in de krant dat het voorkomt dat per ongeluk een huiskat wordt afgeschoten, maar dat zou slechts incidenteel gebeuren.

Van de ruim zestienhonderd katten die tussen april vorig jaar en april dit jaar in Noord-Brabant zijn afgeschoten, is er volgens de partij geen één gecontroleerd op een chip. Er zouden genoeg alternatieven zijn. Zo zou de Dierenbescherming de katten met een val kunnen vangen.
Oud 14 november 2010, 21:12   #4214
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa: http://www.inbo.be/docupload/3814.pdf
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 21:14   #4215
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En denkte gij dat zo'n beest harder afziet dan een Halal geslacht beest ? Even eerlijk en consequent blijven he.
Oud 14 november 2010, 21:15   #4216
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok zei dat ze onze wetten naleven, ik mag dan aantonen dat dat niet het geval is?

Maar het feit dat we snel naar iets anders overspringen en de beruchte moslims stilvallen spreekt mij boekdelen

Edit: ik kijk ten laatste volgend weekend naar dat filmpje en zal u er mijn eerlijk gedacht over zeggen. Maar kan het nu echt gewoonweg niet aan.

Makker zo niet he , niet de laffe manier van uw collega's gaan gebruiken AUB . Het gaat over dierenleed ondertussen of gaat het enkel op als de moslims dit veroorzaken ...
Oud 14 november 2010, 21:15   #4217
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moet je maar eens naar de film kijken en het beest in de ogen kijken in zijn laatste momenten? Dat is Halal.
Je pleit ervoor, dan moet je toch weten waarover het gaat? Op zijn minst gezien hebben! Kijk ernaar, ik daag je uit. Doet u dat niet, sorry artisjok dan kan ik moeilijk met je discussiëren he.
Als ik kijk wil ik een wetenschappelijke documentaire; geen emo-film a la Bambi.
Ik wil dan wetenschappelijke vaststellingen en feiten.

Citaat:
De jacht is hier toegelaten onder zeer strenge voorwaarden.
Strenge voorwaarden voor sommige soorten wat betreft de periode opdat ze niet zouden uitsterven.
Ik weet niet wat het geeft, als je een deel hagel in je boog krijgt. Hopelijk duurt het niet te lang voor de dieren sterven.

Citaat:
Trouwens, een kip krijgt een elektrische schok voor het kopje er machinaal afgezaagd wordt. De hele weg tot die schok is echter wel pijnlijk en ook daar gaat GAIA fel tegen in, en ook daar krijgt GAIA mijn steun.
De kip wordt verdoofd door een elektrische schok; als de stroom in het bad hoog genoeg is. Om de kosten te drukken; wordt die stroom zo laag mogelijk gezet, met als gevolg dat niet alle kippen even verdoofd zijn.

Citaat:
Bezie eens in de film hoe ons humaan denken zich heeft omgezet in daden. Evolutie van humaniteit hoe dat beest niet moet afzien. Eerste fragment in de film, helemaal niet schokkend. Eerder geruststellend.
Sorry, maar winst gaat boven dierenwelzijn; en dat vind ik nu niet onze meest humane kant.
Citaat:
Dat wij toestellen hebben om de slacht zo pijnloos te laten verlopen noem ik wel degelijk een evolutie in de goede richting. Dat getuigt zelfs dat wij humaan willen omgaan met de slacht. Hoewel transport e.d. pakken beter kan, maar dat is een andere discussie.
Niet alleen het transport.
Ook de kweek; het vetmesten. De kippen in een legbatterij.
Wij willen maar humaan omgaan met dieren, indien dit geen geld kost!
Oud 14 november 2010, 21:16   #4218
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is inderdaad the bottom line. Ik probeer ook steeds minder vlees te eten. De halal en koosjer-voorschriften waren er op gericht om dergelijke misbruiken zoals we die nu kennen in de industriële veehouderij tegen te gaan. Maar de regels moeten geactualiseerd zodat ze ook met de gewijzigde hedendaagse context rekening houden.

Nu wordt dat precies gedaan door Nederlandse moslims, met hun Halal Plus-certificatie (onderzocht op biologisch, halal karakter, dierenwelzijn), met dank aan Artisjok voor de verwijzing:
http://www.halalcorrect.com/articles...beweging/34/1/
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 21:17   #4219
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En denkte gij dat zo'n beest harder afziet dan een Halal geslacht beest ? Even eerlijk en consequent blijven he.

Dat beest heeft in ieder gaval een mooi leven in het wild gehad ... een dier dat heel zijn leven opgesloten heeft gezeten om een hoop veelvraten tevreden te stellen niet .
Oud 14 november 2010, 21:17   #4220
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Is't nu ni zielig hoe al die islamappeasers helemaal plat gaan voor die halalbloedbaden. Ze kicken er echt op. Bah! De manier waarop mensen met deiren omgaan zegt veel over hen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be