![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn klimop stelt de goede vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uw klimop is dan ook slimmer dan een morosoof.
![]() |
#263 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#264 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit bevestigde je daarna nog eens en dan begon je jezelf weer af te vragen wat dit versnellingen te maken heeft, waarop ik erbij sprong, de rest heb ik in m'n vorige post nog eens opgesomd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee: daar voor had ik al een en ander uitgelegd. En ik heb het even teruggezocht en staat op post 128 van bladzijde 7:
Iemand die in een auto rijdt mag zichzelf als stilstaand beschouwen en als hij dus remt, dan krijgt hij dus volgens deze visie een versnelling in de tegenovergestelde rijrichting. Hij schiet dan plotseling met de aarde mee. En als iemand al stil staat en versnelt (start ) dan mag hij zeggen dat hij met de aarde al in beweging was en dus remt, waardoor hij in de rijrichting wegschiet tegen de reeds in tegenovergestelde richting van de bewegende aarde in. Dus de start zijn dan als het ware zijn remraketten. Dus remmen ( als versnelling ) en versnellen ( als remmen ) zijn hier tegenovergesteld, maar omdat het ene gelijk is aan het andere kunnen ze ook in de gelijke richting begrepen worden. Beiden is dus goed. En waarschijnlijk is daaruit een misverstand ontstaan. En ik heb geen zin om al die posten weer na te gaan lezen. Maar in ieder geval blijf ik erbij dat er ook een verschil is tussen remmen en versnellen, dus wat relativistisch gelijk moge zijn, is vanuit de realiteit van auto en weg ook verschillend. Zie post: 159 Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus dat is dan erg dom, want er is een duidelijk verschil tussen versnellen en remmen. Zoals ook tussen schijn en werkelijkheid. Parcifal: Nee, remmen is gewoon versnellen in dezelfde richting maar in tegengestelde zin. (Wat relativistisch juist is, maar geen juist antwoord op mijn stelling dat er ook een verschil is tussen remmen en versnellen, die normaal tegengesteld zijn.) Maar Parcifals post 166 zijn dan een bevestiging van vectoren in tegenovergestelde richting, maar hebben dan niks meer met Einstein te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus net zoals een rijdende trein zichzelf als stilstaand mag beschouwen de beweging aan de omringende omgeving toeschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() Het ISBN nummer en bladzijde van het boek is ook goed.
![]() |
#270 | |
|
![]() Citaat:
De bewegingen ja, maar niet het vertragen, versnellen, draaien en keren het is niet omdat gij vertraagt dat ge die vertraging aan het heelal moogt toeschrijven. Dat is uw verzinsel en heeft niets te maken met de relativiteitstheorie. Simpel gesteld: Als ge tegen een muur rijdt, zult gij vooruit vliegen, niet de persoon die staat te kijken.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 november 2010 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik hier vertel staat ook duidelijk in het boek van Martin Gardner besproken en wel op blz. 74, maar dan met het bekende voorbeeld van een zichzelf versnellende lift in het heelal. Komt dan daarop neer dat de relatieve versnelling van het heelal ten opzichte van de lift een zwaartekracht veld opwekt zodat U tegen de vloer wordt gedrukt. Citaat:
Maar relativistisch gezien mag je zeggen dat je eerst stil stond met je auto en dat de wereld om je heen bewoog, dus de andere kant op, dus ook de persoon die staat te kijken. Rij je nu tegen een muur, dan schiet je dus plotseling naar achteren, ten opzichte van je eerdere (schijnbare) stilstand, dus mee met de wereld, die eerst ook al bewoog en jij gaat dus nu mee. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je begrijpt dus zelfs de wetten van Newton niet? Ik moet u echt aanraden om dit eens even te lezen : http://tena4.vub.ac.be/tpp/BA1MECH.pdf Een inleiding tot de mechanica. Je hebt vast en zeker nog nooit iets dergelijks gelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik zou die maar eens gaan lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
Tijd trouwens om uw bibliotheek eens up-to-date te brengen. Een boek uit 1962? Really?
![]() |
![]() |
#276 | ||
|
![]() Citaat:
Ge weet duidelijk niets van Einstein af. Citaat:
Bij de vertraging geldt dat niet. Enkel de persoon in de auto zal de vertraging ondergaan, niet de persoon die staat te kijken. Nee, naar voor.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 november 2010 om 21:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die laat ik aan jou over, want jij bent zo knap in deze, dat je zelf nog nooit van de relativiteit van de draaibeweging hebt gehoord, noch van de relativiteit van de versnelling.
Citaat:
Maar ik kan me best voorstellen dat in de nieuwere boeken steeds minder staat om het domme volk niet teveel te belasten met moeilijke ideeën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Het boek is van 1962.
Citaat:
De wetenschap is ondertussen enorm vooruit gegaan, ook de bewijzen die ondertussen zijn ontdekt zult ge niet in dat boek terug vinden. Indien al uw materiaal voorhistorisch is verklaart dat een deel van uw gebrekkige kennis van de wereld in het algemeen en de wetenschap in het bijzonder.
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() Harrie, heb jij eigenlijk ooit je lagere school afgemaakt?
Ik begin daar ernstig aan te twijfelen. |
![]() |
![]() |