Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 11:58   #321
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Er staat duidelijk dat het om een homejacking ging, niet om een inbraak.

Een inbreker mijdt mensen, een homejacker zoekt ze op.
Hoe weet jij dan het verschil als ze snachts binnenkomen.

Op welke manier zeg jij dan, dit zijn maar inbrekers, alles is in orde want die mijden mensen?

Slaap verder kinderen laat die mensen maar doen want het zijn geen home-jackers, want vader kent zijn definities...
Oud 15 november 2010, 13:30   #322
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe weet jij dan het verschil als ze snachts binnenkomen.

Op welke manier zeg jij dan, dit zijn maar inbrekers, alles is in orde want die mijden mensen?

Slaap verder kinderen laat die mensen maar doen want het zijn geen home-jackers, want vader kent zijn definities...
ach ge kent advokaten toch ... te hautain,zelfbewust om zijn sleutels gewoon af te geven, da's mijn gedacht ... als m de sleutels van dien auto waar m toch al vanaf wou gewoon had afgegeven, hadden ze met drie nog geleefd ...

edit verkeerden draad ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 november 2010 om 13:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 13:45   #323
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Als je een stijve van wapens krijgt, kan je net zo goed met een knots rond lopen.
Want dan wil dat zeggen dat de evolutie geen vat op je heeft gekregen.
Maar dat is dan weer wel een sport die mij zou aantrekken, knotsvechten. Liefst wel met enige beschermende kleding.
Oud 15 november 2010, 16:18   #324
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Nietszeggende zever ... Beledigingen...Geen argumenten...Kortom een slechte posting.
Gelukkig is het gedaan met regenen.
Alleen nog wat zever.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:32   #325
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig is het gedaan met regenen.
Alleen nog wat zever.
Veeg dan je mond schoon, hé ! Moeten wij jou nu �*lles uitleggen ?!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:33   #326
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Maar dat is dan weer wel een sport die mij zou aantrekken, knotsvechten. Liefst wel met enige beschermende kleding.
Awel, ga bij de oproerpolitie, hé. Die doen niks anders.
Oud 15 november 2010, 16:48   #327
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Veeg dan je mond schoon, hé ! Moeten wij jou nu �*lles uitleggen ?!
Wij ?
Je staat redelijk alleen.
Oud 15 november 2010, 17:48   #328
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij ?
Je staat redelijk alleen.
Waarin sta ik alleen ? In het verdedigen van het recht op wapenbezit ? In het feit dat ik het niet slecht vind om kinderen te leren schieten met een loodjesgeweer ? In het geloven dat iemand zich gewapenderhand mag verdedigen als men bij hem binnenbreekt ? Waarin juist sta ik alleen ?
In mijn gebekvecht met jou mischien ja, maar daarbij heb ik dan ook geen hulp nodig. Ik moet wel zeggen dat je een ferme zaag kunt spannen...Weet je eigenlijk nog wel waarom je mij zo agressief achtervolgd met je domme postings ? Ben je verliefd geworden of zo ?
Oud 15 november 2010, 17:55   #329
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarin sta ik alleen ? In het verdedigen van het recht op wapenbezit ? In het feit dat ik het niet slecht vind om kinderen te leren schieten met een loodjesgeweer ? In het geloven dat iemand zich gewapenderhand mag verdedigen als men bij hem binnenbreekt ? Waarin juist sta ik alleen ?
In mijn gebekvecht met jou mischien ja, maar daarbij heb ik dan ook geen hulp nodig. Ik moet wel zeggen dat je een ferme zaag kunt spannen...Weet je eigenlijk nog wel waarom je mij zo agressief achtervolgd met je domme postings ? Ben je verliefd geworden of zo ?
Elke post van jou stopt met een vraagteken.
Dus antwoord ik. Stop dan met idiote vragen te stellen. Dan stop ik met idiote antwoorden te geven, okay ?
Oud 15 november 2010, 18:58   #330
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er is al zoveel geweld in de wereld en dan moeten we het nog normaal vinden dat kleine kinderen gaan leren schieten? Ik vind het zelfs voor volwassenen geen sport.
Een geweer, pistool, revolver - enfin, een vuurwapen - is ontworpen om te doden. En het is niet nodig om kinderen dat aan te leren.
De vergelijking met de kermis is slecht gekozen, ten eerste komt op de meeste plaatsen slechts eens of tweemaal per jaar een kermis, ten tweede is het daar vooral het winnen van een prijs wat de kinderen motiveert.
Kinderen en wapens - dat k�*n niet.
De enige referentie over vuurwapens die u hebt is.......................

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Een prachtig initiatief. Hiermee geef je kinderen de kans om naast de kijk van Hollywood op wapens, ook eens de andere kant waar te nemen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 november 2010 om 19:02.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:02   #331
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Bestaat al: Bâton français

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:30   #332
mamiemee
Burger

Standaard

Ik lees hier veel reacties over het "vermeende" recht om met een vuurwapen te schieten wanneer er iemand bij u inbreekt. De meesten denken dat dit wettelijk toegestaan is, doch... er bestaat nog altijd de wet op de wettelijke zelfverdediging. Deze wet stelt bijvoorbeeld dat men alleen tot de wettelijke zelfverdediging mag overgaan indien aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- er mag geen enkele andere mogelijkheid bestaan dan tot de zelfverdediging(ZVD) over te gaan. Vb: als ge nog vlug uw deur kunt sluiten en alzo de aanvaller/inbreker buiten houden, heb je GEEN enkel recht om te schieten.
-de aanval moet ONMIDDELLIJK en ACCUUT zijn. Het mag hier geen wraak betreffen van een voorval in het verleden.
-De aanvaller/inbreker die zich met zijn rug naar u bevindt, vb als hij wegloopt, mag niet beschoten/aangevallen worden.
-Wettige ZVD betreft ALLEEN de eigen persoon en/of derden. Indien de aanvaller bijvoorbeeld een mes in het hoofd van uw hond steekt of uw kat neerknalt, is dit geen reden en ook verboden om tot de ZVD over te gaan.
-De afweer moet ten allen tijden IN VERHOUDING staan tot de aanval. Vb: indien de aanvaller u een duw tegen uw schouder geeft, is het VERBODEN om hem al zijn tanden uit te slaan, zijn ribben te breken, hem met een knuppel op het hoofd te slaan...
Ja 'k weet het zenne. De wet is imo VERRE van correct. Toch is dit zo, en wie het heft in eigen handen durft te nemen wordt er nog voor gestraft ook. Vraag dit maar aan sommige juweliers die ooit op een inbreker geschoten hebben. Ze zijn er serieus voor gestraft geweest, hetgeen ik schandalig vind. Toch is dit de wet....begrijpe wie begrijpen kan.
mamiemee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:34   #333
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Erg toch eh. Terwijl je zooooo graag eens iemand zou willen afknallen
Oud 15 november 2010, 19:35   #334
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De enige referentie over vuurwapens die u hebt is.......................
........de waarheid ?
Oud 15 november 2010, 19:36   #335
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mamiemee Bekijk bericht
Ik lees hier veel reacties over het "vermeende" recht om met een vuurwapen te schieten wanneer er iemand bij u inbreekt. De meesten denken dat dit wettelijk toegestaan is, doch... er bestaat nog altijd de wet op de wettelijke zelfverdediging. Deze wet stelt bijvoorbeeld dat men alleen tot de wettelijke zelfverdediging mag overgaan indien aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- er mag geen enkele andere mogelijkheid bestaan dan tot de zelfverdediging(ZVD) over te gaan. Vb: als ge nog vlug uw deur kunt sluiten en alzo de aanvaller/inbreker buiten houden, heb je GEEN enkel recht om te schieten.
-de aanval moet ONMIDDELLIJK en ACCUUT zijn. Het mag hier geen wraak betreffen van een voorval in het verleden.
-De aanvaller/inbreker die zich met zijn rug naar u bevindt, vb als hij wegloopt, mag niet beschoten/aangevallen worden.
-Wettige ZVD betreft ALLEEN de eigen persoon en/of derden. Indien de aanvaller bijvoorbeeld een mes in het hoofd van uw hond steekt of uw kat neerknalt, is dit geen reden en ook verboden om tot de ZVD over te gaan.-De afweer moet ten allen tijden IN VERHOUDING staan tot de aanval. Vb: indien de aanvaller u een duw tegen uw schouder geeft, is het VERBODEN om hem al zijn tanden uit te slaan, zijn ribben te breken, hem met een knuppel op het hoofd te slaan...
Ja 'k weet het zenne. De wet is imo VERRE van correct. Toch is dit zo, en wie het heft in eigen handen durft te nemen wordt er nog voor gestraft ook. Vraag dit maar aan sommige juweliers die ooit op een inbreker geschoten hebben. Ze zijn er serieus voor gestraft geweest, hetgeen ik schandalig vind. Toch is dit de wet....begrijpe wie begrijpen kan.
Jef Vermassen kan daar makkelijk een onweerstaanbare dwang van een dierenvriend van maken..ik zou trouwens ,mocht ik de kans hebben, het mes terguggeven op een identieke manier..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:38   #336
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Jef Vermassen kan daar makkelijk een onweerstaanbare dwang van een dierenvriend van maken..ik zou trouwens ,mocht ik de kans hebben, het mes terguggeven op een identieke manier..

De drang zou inderdaad groot zijn. Maar 15 jaar gaan zitten en je gezin in de miserie helpen voor een kat ?
Oud 15 november 2010, 19:43   #337
mamiemee
Burger

Standaard

Citaat:
De drang zou inderdaad groot zijn. Maar 15 jaar gaan zitten en je gezin in de miserie helpen voor een kat ?
Ja, dat is't hé. Schandalige wetten hier in ons apeland. NIKS wordt hier gedaan om de brave, werkende burger te beschermen.
Oud 15 november 2010, 19:44   #338
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Wettige ZVD betreft ALLEEN de eigen persoon en/of derden. Indien de aanvaller bijvoorbeeld een mes in het hoofd van uw hond steekt of uw kat neerknalt, is dit geen reden en ook verboden om tot de ZVD over te gaan.
Een inbreker die in uw woning zijn geweer aan het leegschieten is en jij staat daar dan te wachten tot de man op u schiet alvorens uw geweer te pakken?

Op welk moment denk je dan, hmm, misschien heeft de man kwaad in de zin?
Oud 15 november 2010, 19:48   #339
mamiemee
Burger

Standaard

Citaat:
Een inbreker die in uw woning zijn geweer aan het leegschieten is en jij staat daar dan te wachten tot de man op u schiet alvorens uw geweer te pakken?

Tja Xenophon, IK heb die stomme wet ni uitgevonden hoor. 't Krapuul heeft hier in ons land alle rechten.
Oud 15 november 2010, 19:48   #340
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mja.
Maar ik heb geen geweer in huis.
T'is niet dat hier alle dagen inbrekers binnen komen.
En als ze komen, zijn er wel andere dingen waar ze beter goed rekening mee houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be