Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 09:03   #4361
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Leugenaar.
Rustig hé jongen...

Citaat:
Ik gaf u de link naar hun site. U hoefde bijgevolg zelf niet verder op zoek te gaan.
Blijkbaar wel, want het gaat om heel wat anders dan wat u deze mensen aanvankelijk toeschreef. En ja dat mag gezegd worden.

Citaat:
Dat ding aanklikken ware genoeg. Dat project behelst duidelijk een pak meer dan enkel wat humanitair werk in Afrika. Dat gaat ook duidelijk om veel meer dan een handvol vrijwilligers. Dit site is tevens de eerste link die Google geeft wanneer je zoekt op 'Joshua Project'.
De link die ik geef is ook de eerste link die Google geeft wanneer je op zoek gaat naar 'Joshua Project'. Maar dan met de optie 'Pagina's in het Nederlands'.

Citaat:
Hun activiteiten - voor zover ik kon nagaan - betreffen louter het vertalen van Bijbels (rekening houdende met plaatselijke opvattingen), het bouwen van kerken, het inzingen van evangelische muziek en een samenwerking met projecten die (op het eerste zicht) sterk lijken op adoptiebureaus. Het gaat nergens in dat hele project om de bouw van scholen, het creëren van werk of een andere vorm van hulp. De grootste 'hulp' waartoe die mensen oproepen bestaat vaak uit niets meer dan bidden voor het lot van christenen en voor de nog niet bekeerde mensen in die regio.
Blij dat te mgen lezen. Het is al heel wat anders dan wat jij deze mensen aanvankelijk toeschreef.

Je hebt dingen gezegd als -ik gebruik copie/paste:
  • Jaarlijks verdwijnen daar autochtone talen en verpauperen en marginaliseren autochtone culturen. Die mensen wordt de toegang tot een fatsoenlijk inkomen ontzegd, maar ze moeten wel de evangelici zien te overleven.
  • Dat is zo fatsoenlijk als het lachen met de onmacht van bedreigde culturen of gedecimeerde volkeren.
  • De Pygmee-gemeenschap in dit land is inderdaad aan de kleine kant. Net zoals de Ainu, de Langi en tal van andere stammen. Toch kan je een zinvolle vergelijking maken tussen hun situaties (waar hun culturen door verpaupering, kerstening, grondroof en onderdrukking verdwijnen) en een deel van de autochtone bevolking hier dat het voortdurend heeft over de 'gevaren' van de islam. Uit die vergelijking blijkt onmiddellijk (1) dat zelfs het allerergste wat moslims hier zouden kunnen aanrichten in het niets verdwijnt bij wat evangelici ginder aanrichten en (2) dat die autochtonen hier zelden of nooit aandacht hebben voor andere culturen. Ze zijn nogal sterk op zichzelf gekeerd en weten niet hoe culturen verdwijnen.
  • Ze werden niet weggevaagd door een Eerste Onbewogen Beweger. Ze worden weggevaagd door evangelici en hun zotte bondgenoten overal ter wereld. Dat zijn - o toeval - opnieuw vriendjes van de VS, van Israël en wellicht ook van de Fransen, de Belgen,... kortom van de hele imperialistische kapitalistische kliek.
  • Volledig verkeerd. De aandacht voor autochtone culturen in China of Zwart-Afrika is in Europa geheel onbestaande. Behalve dan voor projecten zoals dat Joshua Project, dat van elke etnische groep zegt hoever ze staan met hun bekering, alsof dat een doel moet zijn. Als dat 'aandacht' is, dan laten we ze beter met rust. Zeker in West-Afrika zie je daarentegen wel degelijk dat men animisme verlaat en zich nu weer stort op dat blinde materialisme. Het aantal sjamanen neemt er al jaren af. Talen sterven er voortdurend uit en overleveringen gaan er verloren. In andere regio's zie je inderdaad een terugplooien op de eigen tradities, vaak onder druk van oorlogen, repressies en marginalisering. Dat is zeer goed te zien bij de Mai Mai.
  • Gisteren vielen me de gelijkenissen met de kerstening van Congo erg hard op. Ook die mensen werden maar bekeerd om ingepast te worden in een plantage-economie, net zoals ook in China het christendom een rol speelt in het fabriekswezen (als grootste gemene deler). Sites zoals Yoshua Project zijn daar volgens mij mee de uiting van. Zij pogen niet die mensen in hun waardigheid te laten of te helpen, maar om die mensen waardig christen te laten worden. Het komt me voor alsof dat een van de voorwaarden is om aan de economische ontwikkeling deel te mogen nemen. Dat lijkt me een bijzonder verkeerd uitgangspunt
Citaat:
Ik kan van uw site nauwelijks uitmaken of het om hetzelfde project gaat.
Het is hetzelfde project.

Citaat:
U belandt bij deze, samen met alice, Ninelle, Marie, smiley, grimbergen en andev op mijn negeerlijst.
Ik heb daar alle begrip voor. In uw plaats zou ik me ook diep schamen. Die mensen halen potjandorie kinderen van de straat zonder enig zich op een gelukkig bestaan en geven ze onderwijs, training, begeleiding in een liefdevolle en gezonde omgeving zodat ze zich kunnen ontwikkelen tot
lichamelijk, emotioneel, en verstandelijk gezonde zelfstandige volwassenen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 november 2010 om 09:13.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 09:05   #4362
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 november 2010 om 09:05.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 09:14   #4363
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

On topic : het taalonderwijs, en zeker de spelling, is evenzeer mislukt. Wat nu ?

Onderwijs afschaffen of taal afschaffen ?
Oud 15 november 2010, 09:18   #4364
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar lees jij dat er niets goeds is?
Wat is dat toch altijd om iedereen te willen buiten zetten, omdat er kritiek geuit wordt.

Dit is hier wel een speciale draad, met extra regels.
http://forum.politics.be/showthread....39#post5081339
Ik had die vraag aan Suqar gesteld niet aan u. Of bent u dezelfde persoon?
Zo niet, herlees dan Suqar's voorafgaande posts en dan zult u de reden van de vraag misschien begrijpen.
Oud 15 november 2010, 09:20   #4365
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom verwijt jij alles, waar van ver of dicht ergens een moslims bij betrokken is, dit aan de islam?

En Marie geeft het antwoord
Aha, Artisjok is pro-Bush!
Oud 15 november 2010, 09:27   #4366
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik had die vraag aan Suqar gesteld niet aan u. Of bent u dezelfde persoon?
Zo niet, herlees dan Suqar's voorafgaande posts en dan zult u de reden van de vraag misschien begrijpen.
Ik weet wel dat je die vraag stelde aan suqar_7loe, maar dit is vraag gesteld in het deel dat voor iedereen toegankelijk is.

Je schrijft zelf "Ik geloof dat ik u de vraag al eens eerder gesteld hebt" misschien is zij het beu om steeds op je zelfde vraag te moeten antwoorden. Ik herinner me toch nog dat en wat (ongeveer) ze antwoordde.

Ik heb haar voorgaande posts gelezen; vandaar mijn vraag
"Waar lees jij dat er niets goeds is?"
Je mag ook toegeven dat dit niet gesteld werd.

Wat is dat toch altijd om iedereen te willen buiten zetten, omdat er kritiek geuit wordt.

artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 09:29   #4367
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha, Artisjok is pro-Bush!
Dat wist ik niet.
Vertel hoe je tot dit besluit komt.
Oud 15 november 2010, 09:31   #4368
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien iemand die het kan weten, een dierenarts me dit met woorden uitlegt; is dit meer dan voldoende.

Neen, hé.
En moet dit verbod ook gelden voor de jacht?Moeten alle uitzonderingen verboden worden? (bijvoorbeeld de manier om kippen onderste boven aan de band te hangen, voor ze "verdoofd" en geslacht worden?)

Neen, wij evolueren daar niet in.
Welke evolutie hebben wij al afgelegd?

Graag gedaan.
Ik ben tegen halal slachten en ik ben tegen de jacht. Veel mensen denken er zo over. In de discussie over halal wordt de jacht er nogal dikwijls bijgesleurd net of alle autochtonen daar een voorstander van zijn!
Bovendien, Artisjok, vind ik het niet netjes van u dat u weigert dat filmpje te bekijken, u die altijd maar weer links publiceert en eist dat mensen die volgen voor ze - volgens u - met kennis van zaken over het onderwerp kunnen meediscussiëren. Nee, Artisjok, dat is niet fair.
Oud 15 november 2010, 09:38   #4369
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het beschaafde deel van de mensheid kiepert dertig procent van zijn voedsel in de vuilnisbak. Hoeveel dieren zijn dat volgens u?
Oeps, dan ben ik onbeschaafd
Oud 15 november 2010, 09:42   #4370
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dat gaat gezond zijn, een goeie portie synthetische hormonen in uw varkensvlees.

Misschien zijn die moslims nog niet zo stom dat ze geen varkensvlees eten.
Er worden nog andere dieren gecastreerd behalve varkens, hoor!
Oud 15 november 2010, 09:46   #4371
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen halal slachten en ik ben tegen de jacht. Veel mensen denken er zo over. In de discussie over halal wordt de jacht er nogal dikwijls bijgesleurd net of alle autochtonen daar een voorstander van zijn!
Bovendien, Artisjok, vind ik het niet netjes van u dat u weigert dat filmpje te bekijken, u die altijd maar weer links publiceert en eist dat mensen die volgen voor ze - volgens u - met kennis van zaken over het onderwerp kunnen meediscussiëren. Nee, Artisjok, dat is niet fair.
Deze (deel)discussie ging over het verbieden van onverdoofd slachten.
En dan moet dit toch voor iedereen gelden; zowel de jacht als de moslims als de joden, culturele evenementen, experimenten,....

Ik geef (zeer) veel linken (ik ben blij dat je dit erkent) meer nooit link ik naar filmpjes. Behalve 1 keer hier. http://forum.politics.be/showthread.php?t=128619

Ik ben niet zo aan filmpjes, ik lees liever een tekst. Als je dus een tekst heb met wetenschappelijke feiten over onverdoofd slachten zal ik die graag lezen.
Oud 15 november 2010, 09:46   #4372
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Weten dat vandaag 3 van de 6 slachtlijnen voor schapen zonder verdoving werken
Oud 15 november 2010, 09:57   #4373
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kan u aub niet iedereen op je negeerlijst zetten? Dan hoef je op niemand meer te antwoorden en blijven wij gespaard van uw onzin.
Sta ik op Andy's negeerlijst? Wat een eer!
Oud 15 november 2010, 10:01   #4374
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat je die vraag stelde aan suqar_7loe, maar dit is vraag gesteld in het deel dat voor iedereen toegankelijk is.

Je schrijft zelf "Ik geloof dat ik u de vraag al eens eerder gesteld hebt" misschien is zij het beu om steeds op je zelfde vraag te moeten antwoorden. Ik herinner me toch nog dat en wat (ongeveer) ze antwoordde.

Ik heb haar voorgaande posts gelezen; vandaar mijn vraag
"Waar lees jij dat er niets goeds is?"
Je mag ook toegeven dat dit niet gesteld werd.

Ze heeft er nog nooit op geantwoord!
Overigens denkt u niet dat Suqar oud en wijs genoeg is om zelf te reageren op een posting die ik aan haar richt.
Waarom voelt u zich toch altijd persoonlijk aangevallen?
Oud 15 november 2010, 10:04   #4375
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wist ik niet.
Vertel hoe je tot dit besluit komt.
Als ik stel dat ik wens dat Bush zsm voor het Internationale Gerechtshof wordt gedaagd en u antwoordt dan met dit :
Waarom verwijt jij alles, waar van ver of dicht ergens een moslims bij betrokken is, dit aan de islam?
Dan begin ik te denken dat u Bush met moslims verwart.
Oud 15 november 2010, 10:07   #4376
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze (deel)discussie ging over het verbieden van onverdoofd slachten.
En dan moet dit toch voor iedereen gelden; zowel de jacht als de moslims als de joden, culturele evenementen, experimenten,....

Ik geef (zeer) veel linken (ik ben blij dat je dit erkent) meer nooit link ik naar filmpjes. Behalve 1 keer hier. http://forum.politics.be/showthread.php?t=128619

Ik ben niet zo aan filmpjes, ik lees liever een tekst. Als je dus een tekst heb met wetenschappelijke feiten over onverdoofd slachten zal ik die graag lezen.
En andere mensen zullen liever een verduidelijkend filmpje zien (in dit geval wel hèèl verduidelijkend!) dan een artikel lezen. Als u eist dat deze mensen uw voorbeeld volgen en de teksten gaan lezen die u publiceert, dan moet u konsekwent zijn en ook de filmpjes bekijken die anderen publiceren.
Eerlijk is eerlijk.
Oud 15 november 2010, 12:05   #4377
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Wel ik zou ook liever hebben dat een jager met verdovende pijlen op zijn prooi schiet. Maar persoonlijk vind ik dat een beetje naast de kwestie.

Hier worden dagelijks misschien wel duizend dieren geslacht op een brute wijze. Dat halal in deze eeuw nog altijd halal is zoals men dat vroeger deed, is mij de vraag?

Ik vind ook dat moslims mijn vragen openlaten. Is het dier via een elektrische schok verdoven nu zo haram?
Waarom kan in het in bepaalde landen wel, en hier niet?

Waarom moeten we altijd toegevingen doen langs één kant omdat er anders een paar heethoofden het land op stelten zetten?

Je kan dan oproepen consequent te zijn, maar als we echt consequent waren hadden we nooit toegevingen van de eerste keer gedaan.
Mijn gedacht!

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 15 november 2010 om 12:06.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 12:41   #4378
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nieuwsgierig of iemand daar iets tegenin te brengen heeft.

Nu mijn week voorbij is, misschien Paulus.
Dan kan een nieuwe week direct weer ingaan.
Ik lees hier geen dingen waar ik van achterover val!
Men probeert hier gewoon weer het spelletje van "jullie scheren iedere moslim over dezelfde kam" en dus denken jullie dat iedere moslim en zijn gedragingen een gevaar zijn voor de maatschappij, zoiets?
Voor de n-de keer in de 47st macht: we hebben het niet over "alle moslims" maar telkens over diegenen die zorgen dat er voortdurend over hen moet gepraat worden!
Waarom is al dat "wel racisme/niet-racisme" altijd een eeuwige discussie als het over moslims gaat en niet over al die andere vreemdelingen, Polen, Russen, Italianen, Japanners, Chinezen enz enz enz
Omdat er niets aan de hand is met moslims? Waarom is er overal in de wereld waar moslims binnenstromen ambras, problemen, discussies en niet met de bovenvermelde groepen? Die vraag heb ik al dikwijls gesteld, maar ik dacht daar nog nergens een antwoord op gekregen te hebben...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 12:46   #4379
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Paulus mss kan je tekst eens lezen en geef dan een argument ... het gaat namelijk over de multiculturele samenleving en niet enkel over het gebruik van woorden zoals racisme enz...
De multiculturele samenleving is een mislukking. Meer en meer mensen, en niet van de minste, durven dat luidop zeggen. En niet enkel in ons landje!Waar weerlegt die tekst dat?
Met een beetje woordenkramerij zal het niet lukken. Een feit is een feit, over "racisme" beginnen, ocharme...
Blijkbaar het meest misbruikte en verwrongen woord uit onze woordenschat, de laatste jaren!
Oud 15 november 2010, 12:58   #4380
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Je bekijkt alles idd veel te eenzijdig ... uw pijlen staan namelijk maar in 1 richting . Niet enkel de slacht moet pijnloos zijn deze dieren moeten in mijn ogen een normaal leven hebben en niet enkel vetgemest worden tussen 4 muren waar ze zelfs niet in kunnen bewegen en van frustratie elkaar gaan bijten .
Ben volledig akkoord dat we onze slachtmethodes en kweekmethodes zo diervriendelijk en pijnloos mogelijk moeten maken! Er is nog werk aan de winkel, maar er zijn tenminste mensen en groepen die zich daarvoor inspannen!
Dat als argument inhalen, dat alles hier ook niet ok is, is maar zielig om dan het halalgedoe als aanvaardbaar voor te stellen. De ene fout moeten we maar door de vingers zien omdat er nog andere fouten zijn?
En wanneer dat halalgedoe dan weer zijn basis vindt in een achterlijk, sinds de 7de eeuw amper aangepast geloof, dat dank zij een schrikbewind onder eigen volk nog verder doet met gebruiken van toen...
Als zoiets deel uitmaakt van de "multicul", dan is dat alvast één van de vele redenen om te zeggen: de multicul is een mislukking!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be