Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 18:32   #4761
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is dan zijn probleem , ik ben blij dat er anders denkenden zijn .... zulke figuren zijn nu net het probleem 'zij denken voor andere mensen' .
Allah heeft toch voor de ganse wereld "gedacht"? En diegenen die niet akkoord zijn kunnen best onderworpen of uitgeroeid worden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:33   #4762
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nu draai je de zaken wel helemaal om: tal van mensen beweren hier dat vegetarisch eten geen optie is omdat het ongezonder is. Het enige wat ik heb gezegd is dat als je toch zo bezorgd bent om dierenwelzijn, dat er dan een gemakkelijke en niet ongezonde manier is om ervoor te zorgen dat je zelf niet bijdraagt tot dierenleed.
Heb ik dat beweerd ?

Het enige wat IK gezegd heb ik dat religieuze regels nul-komma-nul waarde hebben als legitieme reden om dierenwelzijn te beperken....
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:37   #4763
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zielig gedoe.
Oud 16 november 2010, 18:37   #4764
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nu ik dit lees, ben ik zeker blij dat ik nooit schaap of lam eet, gewoon omdat ik het niet lust en een beetje ook omdat ik die lieve lammetjes te schattig vind om op te eten (flauw argument, maar ja ).
Hé Marie, ik lust dat ook niet en eet alzeker geen gemartelde dieren.
Andy gaat daar nu zeker één groot neo-liberaal, zionistisch complot in zien.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:40   #4765
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Onze wetten moeten blijven zoals ze zijn
Dat is een hopeloze wens. Wetten veranderen de hele tijd omdat ze moeten aangepast aan de veranderende realiteit. Wetten maken daarbij een afweging tussen algemeen belang en individuele rechten. Sommige in de grondwet bepaalde rechten en vrijheden gaan voor op een groot aantal praktische wetten of reglementen.
Zo weegt de vrijheid van godsdienst (tot nader order) meer door dan het vermeende welzijn van een dier.

Citaat:
en zeker als het gaat om wetten die ontstaan zijn uit humanitaire overwegingen.
Suggereren dat het al dan niet verdoofd slachten ook maar iets te maken heeft met 'humanitair' is natuurlijk zever. Zoals het woord het zelf al zegt, heeft 'humanitair' betrekking op de mens. Schapen horen daar tot nader order niet bij.

Citaat:
Overigens heb ik de joden nooit zo'n heisa weten maken over hun koosjer als de moslims over hun halal. Ook heb ik nooit een jood gekend die tracht zijn koosjere voeding op te dringen als enig gangbare omdat de rest hier onrein zou zijn.
Ze worden daarop niet aangevallen en dus hoeven ze zich daarover niet te verantwoorden. Maar als je effectief een verbod op kosjere slachtingen zou invoeren, zou je hen wel horen. Op diverse website lees je overigens dat ze zich over die tendens zorgen maken. Begrijpelijkerwijze.

Citaat:
Een moslim wenst dat iedereen in het land waar hij woont, leeft zoals hij
Ik heb acht jaar met moslimjongeren en hun ouders gewerkt. Nooit heeft ook maar éen moslim iets dergelijks van me verlangd, gevraagd of gesuggereerd. Nooit. Eén maal hebben de kinderen me gevraagd waarom ik geen moslim werd. Ik heb geantwoord dat ik niet in god geloof en daarop ontstond een interessante gedachtenwisseling. Plots zei eén van de meisjes (12 jaar): "ik geloof ook niet in god" en toen kwamen de tongen los. Bleek dat van de 12 kinderen er vier niet gelovig waren. Eéntje zei "ik geloof ook niet in god, ik geloof in wetenschap" waarbij ik lachend opmerkte dat je wetenschap niet hoefde te geloven omdat je het kan controleren.

De niet-gelovige kinderen waren (niet geheel toevallig) allemaal meisjes die het op school erg goed deden. Hun ambitie was niet om later zichzelf op te blazen, om anderen te bekeren, om de sharia toe te passen of een hoofddoek te dragen maar om dokter, advocaat en professor te worden.

Dat is wat vandaag in die gemeenschap aan de hand is. En het toont aan dat de multikulturele samenleving inderdaad niet bestaat omdat mensen en hun culturen niet naast elkaar leven en bestaan maar door elkaar lopen. We kunnen dus beter spreken van een transculturele samenleving waarbij iedereen facetten van andere culturen overneemt en incorporeert. Soms onbewust en vanzelf, soms onwetend en soms met tegenzin.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 november 2010 om 18:43.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:40   #4766
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat zal dan onze "cultuur" zijn .
Biggen onverdoofd gecastreerd.
Fazanten gekweekt en losgelaten om 5 meter verder te worden afgeknald.
Ganzen volgepropt tot hun lever barst.
Leute dat die beesten daar aan hebben!
Ze staan te drummen om naar de slachthuizen te mogen.
En er zijn talrijke mensen die daartegen reageren en hun stem laten horen.
En de reden waarom het wel gebeurt ligt niet aan een achterlijk godsdienstgedoe! Dat is pas helemaal voor gekken!
Welke moslisms doen dat ook in het openbaar, protesteren tegen dat gedoe? Hebben zij ook een "Gaïa"?

Laatst gewijzigd door andev : 16 november 2010 om 18:42.
Oud 16 november 2010, 18:40   #4767
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Allah heeft toch voor de ganse wereld "gedacht"? En diegenen die niet akkoord zijn kunnen best onderworpen of uitgeroeid worden!
"Progressief" links wil het liefst zo snel mogelijk onderworpen worden. Als je ziet hoe erg ze snakken naar halalgedoe, hoofdoeken, boerka's, religieus fanatisme en ander primitief gedoe.
Oud 16 november 2010, 18:40   #4768
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zo is 't

Paulus.

Nee zo is het niet , door deze gedachtengang te hanteren zal er nooit iets veranderen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:42   #4769
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Heb ik dat beweerd ?

Het enige wat IK gezegd heb ik dat religieuze regels nul-komma-nul waarde hebben als legitieme reden om dierenwelzijn te beperken....
Is uw arbitraire keuze voor het eten van vlees dan een legitieme reden om dierenwelzijn te beperken?

Uw keuzes zijn, net zoals die van een gelovige, een uiting van een cultureel systeem. Dat systeem (een wereldbeeld met bijhorend gedrag) van die gelovige staat sinds de vervreemding van de consument tegenover zijn dieren een pak sterker in haar schoenen dan dat van die consument. Daaruit volgt niet dat islamitische vleeseters per definitie meer nadenken over hun eten dan een ander. Ook zij kunnen hun eten zien als onderdeel van hun consumptie en kunnen 'vies' zijn van een te drogen konijn of de kop van een paling. Daaruit volgt wel dat je als ordinaire consument die walgt van alle voedsel dat hij niet massaal voorverpakt in de supermarkt ziet liggen, bijzonder weinig te zeggen hebt over moslims die hun beesten zelf of door een derde laten slachten.

Uw opvattingen over zeewier, orgaanvlees, insecten en wormen spreken op dat vlak boekdelen. U heeft de meeste dingen daarvan nog nooit gegeten. Dat is natuurlijk uw goed recht, en tot op zekere hoogte ook begrijpelijk. Maar u besluit reeds bij voorbaat dat die dingen niet lekker en mogelijk zelfs ongezond zijn, of dat mensen die dingen niet uit vrije keuze eten. Dat is niet alleen onzinnig, maar het getuigt ook van dezelfde vervreemding die ik hierboven heb vermeld. En vanaf dat punt verlies je elke moral high ground om de halal-slacht te bekritiseren.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 november 2010 om 18:48.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:45   #4770
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee zo is het niet , door deze gedachtengang te hanteren zal er nooit iets veranderen .
Daar ging het niet over.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:45   #4771
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
En er zijn talrijke mensen die daartegen reageren en hun stem laten horen.
Welke moslisms doen dat ook in het openbaar? Hebben zij ook een "Gaïa"?
Filosoof en consoorten kunnen niet genoeg uitvluchten bedenken om die barbaarse halalslachtingen weg te relativeren.
Zoveel uitsloverij , je houdt het niet voor mogelijk.
Denk je dat hij hetzelfde zou doen voor Catalanen indien er een discussie over stierengevechten zou opgestart worden? Denk je dat hij gaat beginnen van 'die Catalaantjes mogen daar gerust mee verder doen want ten slotte gaan moslims ook als echte sadisten met slachtvee om' .Nee, nee, de 'service kontlikkerij' gebeurt exclusief voor de halallers.
Oud 16 november 2010, 18:47   #4772
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Thuis eten wij niets van al dat barbaars eten. Geen fois gras zelfs geen rood vlees.
DUS ook GEEN barbaarse halal.
Verbied de bloeddorst van de islam.

Het is niet omdat enkele achterlijke vlamingen fois gras eten. Dat we alle bloeddorst en barbaarse gewoonten moeten goedkeuren.

Bah die poco linkies zijn niet te geloven. Bah jakkes ik walg van dat hielenlikken van de islam.

Slechts een paar vlamingen ??.. Niet zwanzen he , je weet genoeg genoeg dat dit zever is .... je kan gewoon niet verdragen dat ook WIJ in al onze hypocrisie schuldig zijn aan het dierenleed .
Oud 16 november 2010, 18:48   #4773
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Filosoof en consoorten kunnen niet genoeg uitvluchten bedenken om die barbaarse halalslachtingen weg te relativeren.
Zoveel uitsloverij , je houdt het niet voor mogelijk.
Denk je dat hij hetzelfde zou doen voor Catalanen indien er een discussie over stierengevechten zou opgestart worden? Denk je dat hij gaat beginnen van 'die Catalaantjes mogen daar gerust mee verder doen want ten slotte gaan moslims ook als echte sadisten met slachtvee om' .Nee, nee, de 'service kontlikkerij' gebeurt exclusief voor de halallers.
Dat werkt in twee richtingen, want alle verontwaardigden in deze draad zie ik nooit in draden in het subforum "Milieu".
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:51   #4774
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Is uw arbitraire keuze voor het eten van vlees dan een legitieme reden om dierenwelzijn te beperken?

Uw keuzes zijn, net zoals die van een gelovige, een uiting van een cultureel systeem. Dat systeem (een wereldbeeld met bijhorend gedrag) van die gelovige staat sinds de vervreemding van de consument tegenover zijn dieren een pak sterker in haar schoenen dan dat van die consument. Daaruit volgt niet dat islamitische vleeseters per definitie meer nadenken over hun eten dan een ander. Ook zij kunnen hun eten zien als onderdeel van hun consumptie en kunnen 'vies' zijn van een te drogen konijn of de kop van een paling. Daaruit volgt wel dat je als ordinaire consument die walgt van alle voedsel dat hij niet massaal voorverpakt in de supermarkt ziet liggen, bijzonder weinig te zeggen hebt over moslims die hun beesten zelf of door een derde laten slachten.

Uw opvattingen over zeewier, orgaanvlees, insecten en wormen spreken op dat vlak boekdelen. U heeft de meeste dingen daarvan nog nooit gegeten. Dat is natuurlijk uw goed recht, en tot op zekere zin ook logisch. Maar u besluit reeds bij voorbaat dat die dingen niet lekker en mogelijk zelfs ongezond zijn, of dat mensen die dingen niet uit vrije keuze eten. Dat is niet alleen onzinnig, maar het getuigt ook van dezelfde vervreemding die ik hierboven heb vermeld. En vanaf dat punt verlies je elke moral high ground om de halal-slacht te bekritiseren.
Waar staat dat ik die dingen ongezond vind of meen dat het 'verplichte' kost is ?..dat ik iets niet lekker vind is mijn godverdomste recht zou ik zeggen..

Citaat:
Uw keuzes zijn, net zoals die van een gelovige, een uiting van een cultureel systeem
Sorry, Gelovigen hebben geen persoonlijke overtuigingen gebaseerd op een cultureel evoluerend erfgoed ze volgen starre dogma's..vergelijk mijn keuze om iets wel of niet te eten niet met totaal irrelevante 'achterlijke' gebruiken die noch het dier,noch het product, noch de economie,noch de gezondheid ten goede komen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:51   #4775
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Heel juist gezegd van U nu zé!!!
Dat is niet zo en als je dat geloofd denk ik dat je dringend eens deze moet kijken .... http://laverabestia.org/play.php?vid=252

Waarschijnlijk gaan de rechtse puntmutsen mij nu weer verdenken van goedpraten van onverdoofd slachten ???... Ik ben blij dat velen onder jullie al beter weten .
Oud 16 november 2010, 18:52   #4776
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Slechts een paar vlamingen ??.. Niet zwanzen he , je weet genoeg genoeg dat dit zever is .... je kan gewoon niet verdragen dat ook WIJ in al onze hypocrisie schuldig zijn aan het dierenleed .
GIJ zeker en vast, gezien uw uitsloverij.
Oud 16 november 2010, 18:53   #4777
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waar staat dat ik die dingen ongezond vind of meen dat het 'verplichte' kost is ?..dat ik iets niet lekker vind is mijn godverdomste recht zou ik zeggen..

Sorry, Gelovigen hebben geen persoonlijke overtuigingen gebaseerd op een cultureel evoluerend erfgoed ze volgen starre dogma's..vergelijk mijn keuze om iets wel of niet te eten niet met totaal irrelevante 'achterlijke' gebruiken die noch het dier,noch het product, noch de economie,noch de gezondheid ten goede komen...
Genoteerd. "Ik vind het lekker" is wel een valabel argument om dieren te laten lijden, "mijn boekje zegt het" niet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 18:58   #4778
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Daar ging het niet over.

Paulus.

Daar komt het wel op neer ... negeren en minimaliseren van westerse misdaden tegen dieren en enkel het onverdoofd slachten veroordelen is hypocriet .
Oud 16 november 2010, 18:59   #4779
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik geloof niet in een godsdienst .
Oud 16 november 2010, 19:00   #4780
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het probleem is dat gezond voedsel en dieren die weinig geleden hebben dure producten zijn. Als ze de prijs verlagen zullen er veel meer mensen die producten kopen.
Vlees van dieren die zonlicht zagen en aarde onder hun poten voelden en voeding kregen die naam waardig zijn inderdaad duurder.
Dat wij niet bereid zijn om de prijs te betalen bewijst meteen hoe straf we tegen dierenleed zijn.

Maar voor foie gras met de eindejaarsfeesten, hebben we wel geld.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be