Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 21:49   #4941
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hij heeft het niet over 'buitensmijten' maar over 'niet naar hier halen'.

Paulus.
Die Italianen hebben we ook naar hier gehaald om in de mijnen te werken
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:49   #4942
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
probeer zo maar eens iets klaar te maken ...
Er spreken anders verschillende italianen nog zo'n nederlands..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:49   #4943
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies de taal van...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:51   #4944
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het naast elkaar leven van culturen is de betekenis van het woord multicultureel.
Zonder inmenging van de verschillende culturen met elkander ga je blijven botsen tegen zware culturele verschillen en zoiets zal nu eenmaal altijd wrevel geven.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 november 2010, 21:51   #4945
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 16 november 2010, 21:54   #4946
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Die Italianen hebben we ook naar hier gehaald om in de mijnen te werken
Precies.

En als u iemand vraagt om uw garagepoort te schilderen, bedoelt u dan ook dat hij bij u mag blijven wonen, zijn familie mag laten overbrengen, u hem taallessen zal geven en een verzekerd inkomen zal voorzien voor heel zijn famillie?

Of zegt u gewoon: "Bedankt, hoeveel is mijn schuld en tot ziens dan maar weer"?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2010 om 21:55.
Oud 16 november 2010, 21:56   #4947
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies.

En als u iemand vraagt om uw garagepoort te schilderen, bedoelt u dan ook dat hij bij u mag blijven wonen, zijn familie mag laten overbrengen, u hem taallessen zal geven en een verzekerd inkomen zal voor zienvoor heel zijn famillie?

Of zegt u gewoon: Bedankt, hoeveel is mijn schuld en tot ziens dan maar weer?

Paulus.
Alhoewel ze wel vervroegd op pensioen mochten zou ik een carriere in de Belgische mijnindustrie nu niet bepaald een 'kleine karwei' noemen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:57   #4948
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik nomineer dit tot de meest verzuurde reactie van de dag. En misschien ook tot de meest wereldvreemde.
Seconded
Oud 16 november 2010, 21:58   #4949
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé, we zullen maar beginnen met de Italianen buiten te smijten dan...
En de Goten (die zijn al weg)
en de Germanen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 22:01   #4950
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit: Hersenen blijven actief ook als de bloedsomloop afgesneden wordt, dit kan voor een mens bv tot 3 minuten duren. Ik weet niet of er cijfers zijn voor koeien & varkens
Bij deze herzie ik dan mijn mening.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 22:02   #4951
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Alhoewel ze wel vervroegd op pensioen mochten zou ik een carriere in de Belgische mijnindustrie nu niet bepaald een 'kleine karwei' noemen..
Ik ook niet.

Paulus.
Oud 16 november 2010, 22:04   #4952
corse
Banneling

Standaard

Integratie:

Immigratie en integratie zijn enkel mogelijk wanneer de immigrant zich rechtstreeks in de nieuwe samenleving bevindt.
Wanneer de immigrant zich in een eigen gemeenschap afzondert met eigen landgenoten, zijn eigen kerken of moskeeën bouwt, zijn eigen koopcentrums creëert, dan is integratie onmogelijk.
Integratie is enkel mogelijk door volledige inburgering in een vreemde samenleving.
Vermits de meeste immigratie economisch gedwongen is, en niet berust op persoonlijke vrijheid, kan er geen integratie mogelijk zijn.
In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht.

Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad:

Deze mens in eigen land leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger.
Economische hulp, vooral in de automatisering van de landbouw, wetenschappelijke en medische studies overbrengen enz, dit moet kunnen uiteraard.
Dit om volksverhuizingen te voorkomen!
Zelfs bij eigen volk (de gegoede klasse) zien we dat integratie onmogelijk is.
Deze vestigen zich in rijke getto’s en leven afzonderlijk, (apartheid), integratie in deze vorm is zeker niet mogelijk en vooral voor deze decadente rijke niet wenselijk.
In de VS worden rijke getto’s afgesloten met slagbomen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 22:07   #4953
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Precies.

En als u iemand vraagt om uw garagepoort te schilderen, bedoelt u dan ook dat hij bij u mag blijven wonen, zijn familie mag laten overbrengen, u hem taallessen zal geven en een verzekerd inkomen zal voorzien voor heel zijn famillie?

Of zegt u gewoon: "Bedankt, hoeveel is mijn schuld en tot ziens dan maar weer"?

Paulus.
Hey, ik ben voorstander van een gezond migratiebeleid, dat houdt in dat we een beperkt aantal mensen toestaan (het aantal dat het systeem kan dragen zonder overbelast te worden) en dat we strengere regels moeten hebben over wie in aanmerking komt. En dan heb ik het nog niet over de gevolgen als men de wetten breekt en zo
Oud 16 november 2010, 22:07   #4954
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ja, en waarom eten moslims geen varkensvlees?

Momenteel is het gewoon een taboe, volgens mij. Eerlijk gezegd, heb ik zelf wél gezien hoe moslims toch varkensvlees eten, als ze niet "gezien" worden door andere moslims.
Dat wil ik best geloven. Ik heb zelf ook een moslim gekend die destijds een kettingroker, een drinker en een smoorder was. Onder de vrienden natuurlijk, want daarbuiten was dat een perfecte moslim zoals alle anderen. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze allemaal zoals hem zijn.
Citaat:
Hieronder verschillende "externe" meningen
-------------------------------------------------
- Long time ago it was forbidden to eat pork because of epidemic viral diseases of those times. People were most informed about the danger by religionists who probably found the only "lucid" explanation according to their belief.

- Because most pig farmers are Coptic Christians.

Andere bronnen:
http://catholicwriter.wordpress.com/...lims-eat-pork/
http://wiki.answers.com/Q/Why_don't_Muslims_eat_pork
---------------

Hoe dan ook, ik bekritiseer het niet hoor! Gelieve mij juist te begrijpen. Blijf maar geloven wat je gelooft.
Bedankt voor de info. Ik wist niet dat zulke praktijken mogelijk mee aan de basis liggen van dat verbod op varkensvlees, al lijkt het wel een erg logische verklaring. Het doet me een beetje denken aan een ander volk (de Kalash) waarover ik gisteren las. Ook daar zag je wellicht dat slechts door een vijandige houding van hun omgeving hun goden bewaard bleven. Die groep plooide zich terug op zichzelf, en bewaarde volgens sommigen enkele Griekse tradities in Oost-Afghanistan, hoewel daar na 260BC geen grote groepen Griekse migranten meer aankwamen. Ik vermoed dat voor de Kopten iets heel gelijkaardigs opgaat.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 november 2010 om 22:11.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 22:14   #4955
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Integratie:

Immigratie en integratie zijn enkel mogelijk wanneer de immigrant zich rechtstreeks in de nieuwe samenleving bevindt.
Wanneer de immigrant zich in een eigen gemeenschap afzondert met eigen landgenoten, zijn eigen kerken of moskeeën bouwt, zijn eigen koopcentrums creëert, dan is integratie onmogelijk.
Integratie is enkel mogelijk door volledige inburgering in een vreemde samenleving.
Vermits de meeste immigratie economisch gedwongen is, en niet berust op persoonlijke vrijheid, kan er geen integratie mogelijk zijn.
In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht.

Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad:

Deze mens in eigen land leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger.
Economische hulp, vooral in de automatisering van de landbouw, wetenschappelijke en medische studies overbrengen enz, dit moet kunnen uiteraard.
Dit om volksverhuizingen te voorkomen!
Zelfs bij eigen volk (de gegoede klasse) zien we dat integratie onmogelijk is.
Deze vestigen zich in rijke getto’s en leven afzonderlijk, (apartheid), integratie in deze vorm is zeker niet mogelijk en vooral voor deze decadente rijke niet wenselijk.
In de VS worden rijke getto’s afgesloten met slagbomen.
Vertel die dingen aan de Belgen die in de Verenigde Staten (waar ze in getto's wonen), Spanje, Congo, Zuid Afrika, enz. wonen.

Ben je eens in een gesloten opvangcentrum geweest uit interesse? Ik - wel meermaals (uit interesse en op bezoek). Elke week kwam een Vlaamse vrouw, samen met haar 1 jarig zoontje om haar man te bezoeken. Getto, zeg je? Neen! Dat was geen getto!. Nog erger was het, gezien de begrippen "XXI-eeuw" en "België, als lidstaat van Europa". Je moest zien hoe die man, zijn vrouw en hun kinderen huilden elke keer met "het volledig programma". 1 keer zien, jaren niet vergeten. De reden? De man had onvoldoende documenten voor huwelijk en kon die niet op tijd bekomen! Ok, maar stuur die man op een menselijke wijze terug (i.p.v. weken- en maandenlang iedereen als beesten te behandelen, mannen en vrouwen appart, zoals in een gevangenis of zoals in veel radicale landen)!

Ja, en dat vrouw wou zelf bij haar man gaan wonen (ze waren familie toch). Als ik me niet vergis, kwam de man van de kanten ex-Joegoslavië.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 november 2010 om 22:21.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 22:21   #4956
corse
Banneling

Standaard

Terrorisme: de oorlogsvoering der zwakken:

Natuurlijk niet vergeten dat de haat van de terug naar de Middeleeuwen plat gebombardeerde Arabische landen steeds groter wordt, wat normaal is, 500.000 kindermoorden en een totaal aantal burgerdoden van 2,5 miljoen mensen.
Bombardementen is de meest afschuwelijke manier van moorden, op knopdruk in het vliegtuig worden honderden bommen gedropt, duizenden mensen sterven tegelijkertijd op enkele seconden, zonder hun moordenaar in de ogen te kunnen zien worden ze verdelgd. (genocide)
Elk gezin in Irak of Afghanistan heeft familieleden, broers, zusters, vrouw of kinderen die door bombardementen zijn omgekomen.
Natuurlijk is de haat en wraak van de Arabische wereld te begrijpen na deze totaaluitroeiing. (genocide)
Terrorisme of wraak ontstaat natuurlijk uit onmacht en haat, dat is duidelijk, terrorisme is de oorlogsvoering der zwakken.
Ze kunnen niet blijven met stokken en stenen gooien, er moet voor hen iets anders gebeuren, oog om oog maakt natuurlijk iedereen blind.
Indien nu de oorlogsvoering in de Arabische landen stopt, dan hebben we nog minimum 10 jaar nodig voor het wraakterrorisme stopt.
De Arabische cultuur en religie zijn nu éénmaal anders dan onze westerse Cultuur en religie.
We moeten andere religies en vooral moslims tijd laten om te evolueren.
Tot voor kort, in onze katholieke westerse wereld, hebben vrouwen rechten gekregen.
De emancipatie van de vrouw en de vrouwenbewegingen hebben er voor gezorgd en afgedwongen dat ook onze vrouwen rechten hebben, wie dat niet weet is geschiedenisvreemd.
De boekdrukkunst was voor ons, wat voor moslims nu internet en satelliet tv is.
Oud 16 november 2010, 22:26   #4957
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Vertel die dingen aan de Belgen die in de Verenigde Staten (waar ze in getto's wonen), Spanje, Congo, Zuid Afrika, enz. wonen.

Ben je eens in een gesloten opvangcentrum geweest uit interesse? Ik - wel meermaals (uit interesse en op bezoek). Elke week kwam een Vlaamse vrouw, samen met haar 1 jarig zoontje om haar man te bezoeken. Getto, zeg je? Neen! Dat was geen getto!. Nog erger was het, gezien de begrippen "XXI-eeuw" en "België, als lidstaat van Europa". Je moest zien hoe die man, zijn vrouw en hun kinderen huilden elke keer met "het volledig programma". 1 keer zien, jaren niet vergeten. De reden? De man had onvoldoende documenten voor huwelijk en kon die niet op tijd bekomen! Ok, maar stuur die man op een menselijke wijze terug!
Wisten die mensen niet dat je de wet kunt omzeilen door een officieel samenlevingscontract af te sluiten? Dat zou dezelfde rechten geven als gehuwden en is niet te verhinderen indien één van beide partners legaal verbijft voor onbeperkte duur.
Maar u heeft gelijk, ouders met kinderen opsluiten is hoe dan ook fout.
Toch moet je kunnen optreden anders worden kinderen gebruikt om aan papieren te komen. Persoonlijk vind ik dat die man nog wat tijd mocht hebben indien hij kon aantonen moeite gedaan te hebben eraan te geraken en eenmaal papieren binnen er geen beletsel is voor een huwelijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 22:28   #4958
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
...
De boekdrukkunst was voor ons, wat voor moslims nu internet en satelliet tv is.
Was... Maar nu zie je heel vaak ook Vlaamse jongeren (meestal "skinheads" met Lonsdale vestjes) die van hun "dop" volop genieten, thuis aan hun tv's zitten, de ganse dag chips eten, bier drinken en naar een dvd kijken. En nog vergeten te zeggen; ze roken joints, en verkopen alle soorten drugs en rijden met zware BMW's of wie een soort "sukkelaar" is - rijdt nog met een brommer.

Vraag hen voor welke partij ze stemmen! Ook al is het paradoxaal staat er vaak op de ramen van hun woningen "Zonder haat straat". Zo weet iedereen waar hij drugs kan kopen.

Ik zeg het voor u! Ik ben geen advocaat van vreemdelingen of van de niet-vreemdelingen. Ik ben voor mezelf en voor de mensen in het algemeen. Maar elk volk moet zijn fouten en zwakke plekken ook kunnen zien, anders onmogelijk om die te corrigeren!

"When I am abroad, I always make it a rule never to criticize or attack the government of my own country. I make up for lost time when I come home.", Winston Churchill

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 november 2010 om 22:33.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 22:31   #4959
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kunt u voor ons even kort definieren in welke samenleving die immigranten zouden moeten immigreren?

In een Vlaanderen/Belgie dat oa voor het gedogen van kinderverkrachting is, voor de graaicultuur, voor het met staatsmiddelen financieren van een kerk, voor de permanente gesubsidieerde invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed, voor het gedogen van fraude, voor het toelaten van nepotisme, voor het niet vervolgen van doodrijders, voor het voeren van politieke processen tegen de oppositie, voor het handhaven van een erfopvolgende uitvreter, etc etc?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 november 2010 om 22:43.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 22:35   #4960
corse
Banneling

Standaard

Het enige dat je met oorlog bereikt is:

Haat en terrorisme, en wel in die mate dat je nergens je hoofd nog kan laten zien en dat je de eigen grenzen moet dichtmetselen om terrorisme te voorkomen, voorbeeld VS en nu Europa.
Controles aan grenzen worden vooral intenser, duurder en mensonwaardig, dit doordat elke vorm van vertrouwen in de medemens verloren is gegaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be