Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 november 2010, 22:42   #1
HOUZEE !
Minister-President

Standaard communautaire onruststokers zetten belgen onder water

Jawel, U leest het goed. De heren politici kunnen een nieuwe pluim op hun hoed steken.

meer lezen : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...motte_Grouwels

Gelukkig hebben de sluiswachters, zoals het goede Belgen betaamt, uiteindelijk zélf het heft in handen genomen, zodat nog erger voorkomen kon worden. Op onze politici moet men immers niet meer rekenen. De regionalisering van waterwegen heeft ervoor gezorgd dat men de wachtbekkens is gaan verwaarlozen en dat men niet meer goed weet wanneer men de sluizen moet openzetten of sluiten, omdat men niet weet wat er even verderop dan gebeurt.

Stromend water regionaliseren, wie heeft er ooit zoiets bedacht ???
HOUZEE ! is offline  
Oud 16 november 2010, 22:45   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Jawel, U leest het goed. De heren politici kunnen een nieuwe pluim op hun hoed steken.

Gelukkig hebben de sluiswachters, zoals het goede Belgen betaamt, uiteindelijk zélf het heft in handen genomen, zodat nog erger voorkomen kon worden. Op onze politici moet men immers niet meer rekenen. De regionalisering van waterwegen heeft ervoor gezorgd dat men de wachtbekkens is gaan verwaarlozen en dat men niet meer goed weet wanneer men de sluizen moet openzetten of sluiten, omdat men niet weet wat er even verderop dan gebeurt.

Er is zelfs water dat over de grenzen van het ene land naar het andere vloeit. Wie heeft zoiets bedacht?
fonne is offline  
Oud 16 november 2010, 22:47   #3
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Wie heeft dat bedacht? Degene die de minderheid meer laten zeggen dan de meerderheid een goed idee vonden.
Gwyndion is offline  
Oud 16 november 2010, 22:47   #4
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er is zelfs water dat over de grenzen van het ene land naar het andere vloeit. Wie heeft zoiets bedacht?
Wie heeft er eigenlijk grenzen bedacht ? Afschaffen dien boel, gans de wereld één dorp.
Bob is offline  
Oud 16 november 2010, 22:50   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wie heeft dat bedacht? Degene die de minderheid meer laten zeggen dan de meerderheid een goed idee vonden.
De meerderheid was voorstander dat water niet over grenzen stroomt ?
Hierover hebben ze toch wel eerst een referendum gehouden ?
Bob is offline  
Oud 16 november 2010, 22:52   #6
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En welke taal hebben ze moeten onderling spreken?? Frans !!!

Anders lukte het niet
MORPHEUS is offline  
Oud 16 november 2010, 22:54   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Schandalig die watertransferts van zuid naar noord. Dat is al aan de gang sinds het begin van België. Dat zijn duizenden liters water per Waals gezin die naar Vlaanderen stromen.
Wat de Vlamingen ook mogen zeggen. Nooit, nee nooit zeg ik u, zijn er watertransferts van noord naar zuid geweest. Dat is een grove leugen.
Zucht is nu online  
Oud 16 november 2010, 22:56   #8
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De meerderheid was voorstander dat water niet over grenzen stroomt ?
Hierover hebben ze toch wel eerst een referendum gehouden ?
Ik had het over zijn opmerking "Wie neemt er nu onnozele beslissingen". Ik heb het zelfs niet over of dit nu al dan niet een onnozele beslissing is, wel waarom onnozele beslissingen ons niet zouden mogen verbazen.
Gwyndion is offline  
Oud 16 november 2010, 22:57   #9
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Schandalig die watertransferts van zuid naar noord. Dat is al aan de gang sinds het begin van België. Dat zijn duizenden liters water per Waals gezin die naar Vlaanderen stromen.
Wat de Vlamingen ook mogen zeggen. Nooit, nee nooit zeg ik u, zijn er watertransferts van noord naar zuid geweest. Dat is een grove leugen.
Shadowke is offline  
Oud 16 november 2010, 22:57   #10
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie heeft er eigenlijk grenzen bedacht ? Afschaffen dien boel, gans de wereld één dorp.
Als het waterwezen een federale materie was geweest, hadden duizenden huizen niet onder water gestaan. Gaat u dat uitleggen aan die mensen ?
HOUZEE ! is offline  
Oud 16 november 2010, 23:00   #11
Shadowke

Standaard

Citaat:
Als het waterwezen een federale materie was geweest, hadden duizenden huizen niet onder water gestaan. Gaat u dat uitleggen aan die mensen ?
het heeft meer te maken met ruimtelijk ordening (het bouwen in natuurlijke overstromingsgebieden)
Shadowke is offline  
Oud 16 november 2010, 23:02   #12
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het heeft meer te maken met ruimtelijk ordening (het bouwen in natuurlijke overstromingsgebieden)
ook natuurlijk, maar evengoed met het feit dat men niet weet wanneer men sluizen moet openzetten omdat men de opvangcapaciteit aan de overzijde van de taalgrens niet kan inschatten.
HOUZEE ! is offline  
Oud 16 november 2010, 23:04   #13
Shadowke

Standaard

Citaat:
ook natuurlijk, maar evengoed met het feit dat men niet weet wanneer men sluizen moet openzetten omdat men de opvangcapaciteit aan de overzijde van de taalgrens niet kan inschatten.
dat kan ook gemeentelijk/provinciaal gebeuren, niet enkel gewestelijk.
dus je maakt jezelf belachelijk met je posts.
Shadowke is offline  
Oud 16 november 2010, 23:04   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over zijn opmerking "Wie neemt er nu onnozele beslissingen". Ik heb het zelfs niet over of dit nu al dan niet een onnozele beslissing is, wel waarom onnozele beslissingen ons niet zouden mogen verbazen.
En welke beslissing was onnozel ? Maw welk zou het verschil geweest zijn in het al of niet openen der sluizen in geval van het al of niet bestaan van bepaalde grenzen.
Bob is offline  
Oud 16 november 2010, 23:07   #15
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had het niet geregend dan hadden duizenden huizen niet onder water gestaan.

Laatst gewijzigd door Bob : 16 november 2010 om 23:13.
Bob is offline  
Oud 16 november 2010, 23:18   #16
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
En welke beslissing was onnozel ? Maw welk zou het verschil geweest zijn in het al of niet openen der sluizen in geval van het al of niet bestaan van bepaalde grenzen.
Gelieve mijn post volledig te lezen, me dunkt was ze niet zo lang dat dat niet zal lukken. Ik herhaal mezelf, ik vermeld zelfs niet dat deze beslsising (splitsing waterwegen) onnozel is, ik ehb het louter over het feit dat we moeilijk verbaasd kunnen zijn in het geval dat onze politici, weeral, incompetentie zouden vertonen.
Gwyndion is offline  
Oud 16 november 2010, 23:42   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelieve mijn post volledig te lezen, me dunkt was ze niet zo lang dat dat niet zal lukken. Ik herhaal mezelf, ik vermeld zelfs niet dat deze beslsising (splitsing waterwegen) onnozel is, ik ehb het louter over het feit dat we moeilijk verbaasd kunnen zijn in het geval dat onze politici, weeral, incompetentie zouden vertonen.
De sluizen in Lembeek werden, op advies van experts, gesloten gehouden...
De sluizen op den Dender werden in Wallonie te vroeg open gezet, zodat Geraardsbergen het hard te verduren kreeg...
Voor ne leek toch niet allemaal zo duidelijk.
Alleen vrees ik dat bij gans het gebeuren, niet alleen de incompetentie van onze politici aan het licht komt, doch ook de incompetentie van onze ganse gemeenschap, die het allemaal hebben mogelijk gemaakt.
Bob is offline  
Oud 17 november 2010, 01:07   #18
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat onnozel? Alsof er geen communicatie problemen bestonden toen het niet gesplitst was...
Waterwegen zijn economisch zeer belangrijk en de gewesten zijn bevoegd voor de economie. Dat is zo omdat de economische noden in noord en zuid erg verschillen en er dus specifieke maatregelen nodig zijn. Het lijkt mij perfect normaal dat waterwegen gesplitst zijn, net zoals mobiliteit.

En uiteraard wil het splitsen van iedere bevoegdheid zeggen dat je zal moeten samenwerken met je buren. Dat is het gevolg van het willen voeren van een eigen beleid. Maar ik denk dat het voeren van een eigen beleid wel veel meer voordelen heeft dan de kleine ongemakken die soms voortvloeien uit communicatie problemen.

En zoals hierboven al vermeld ging het niet enkel om een communicatie probleem tussen gewesten maar tussen gewesten, provincies en gemeentes.
Oud 17 november 2010, 08:18   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ondertussen heeft Demotte toegegeven dat er niets van aan is.
Oud 17 november 2010, 08:25   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft de unitaire NMBS destijds de treinramp in Pécrot kunnen vermijden? Ik krijg het schijt van dat soort mensen dat rampen en tragedies op een dergelijke manier probeert te recupereren voor hun eigen politieke agenda, om het even of die nu unitair of regionalistisch is.
Zwartengeel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be