Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2010, 02:14   #4981
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Shockerend aan het filmpje vind ik persoonlijk niet het slachten van de koeien. Het is waar, dat gebeurt nogal onhandig en ik zie geen reden om het zo te doen aangezien alles dan vol bloed hangt, de mensen ter plaatse risico lopen op een stamp of geplet kunnen worden en dat dier daar ongelooflijk staat of ligt te creperen. Het lijkt me vooral inefficiënt. Je kan ze dan beter aan hun poten ophangen, lijkt mij, en ze dan de keel oversnijden. Dat is handiger.
Aan de poten omhoog hangen met geheel hun gewicht zal tegelijk ook veel meer pijn meebrengen, wat dan tegen alle regels van halal in gaat.
Moslims mogen eens beginnen inzien dat hun vleeslapje lang niet meer halal is.
Citaat:
Dat de dieren lijden en sterven, is eigen aan het eten van vlees, het is eigen aan de natuur aangezien daar nogal wat roofdieren en carnivoren in rond lopen, en het is derhalve eigen aan het universum. En daarin geldt geen absolute moraal of ethiek, alleen diegene die we zelf van belang vinden. En die verschilt nogal eens van mens tot mens en van cultuur tot cultuur.
Die verschillen moeten de wereld uit.

Citaat:
Het wordt gevaarlijk als we in de richting van uniformisering gaan waarbij één specifieke cultuur als de algemene norm naar voor wordt geschoven en als mensen hun eigen moraliteit niet alleen correcter dan die van iemand anders maar algemeen geldend gaan vinden en ze dus willen opleggen aan alle andere mensen. Want maak je geen illusies: dat kan alleen via geweld. Als je je moraal zo belangrijk vindt dat ze geweld tegen andere mensen toelaat in functie van je moraliteit, dan is er wat mis met je moraal. Mark my words.
Valt het u dan niet op dat wij oproepen ook onze eigen barbaarse behandeling van vlees te minimaliseren zodat het dier optimaal kan leven? Dat wij zeker niet willen dat op in hokjes op mekaar gepropt wordt, noch gestampt als ze niet meewerken.
Ik stel toch voor onderaan bij de ladder te beginnen, niet alles tegelijk.
Citaat:
Nee, wat me shockeert aan het filmpje en vooral het feit dat jij het hier post, is dat het gewoon nazipropaganda is, letterlijk en het eerste deel zelfs uit die periode, waarbij men tradities, religie en gewoontes misbruikt om de Joden te stigmatiseren en hen te ontmenselijken.
Ik wil zeker geen nazi propaganda op mijn naam hebben, laat dat duidelijk zijn.

Citaat:
Interessant, zeker, omdat de nazi's zichzelf hier voordoen als veel humaner dan de Joden aangezien de nazi's - zoals in het filmpje betoond wordt - het rituele slachten hebben verboden bij wet en bovendien nog andere wetten hebben goedgekeurd met betrekking tot dierenwelzijn. Dat zijn historische feiten.
Nazi's hebben ook snelwegen uitgevonden, moeten we er nu niet meer op rijden?

Citaat:
Maar ik hoef waarschijnlijk niet te benadrukken dat het diezelfde diervriendelijke nazi's waren die zes miljoen Joden hebben vergast en gedood, zes miljoen roma', homo's, politieke tegenstanders, gehandicapten hebben laten verkommeren en hen de dood hebben ingejaagd en die een oorlog gestart zijn waarbij naar schatting 80 miljoen mensen de dood vonden waarvan alleen al de Sovjet-Unie 20 miljoen slachtoffers telde.
En waar praat ik dat goed?

Citaat:
Misschien is je filmpje wel op zijn plaats: het toont aan dat de argumentatie rond ritueel en onverdoofd slachten voor veel mensen een issue is omdat het als propaganda bruikbaar is tegen moslims of tegen een andere bevolkingsgroep. Maar au fond zitten die dierenvrienden niet in met de dieren zelf. Dat deden de nazi's evenmin. Dat waren bepaald geen vegetariërs. Die zouden de koeien zelf ook wel opeten en dus slachten.
Het punt is, de methodes om te slachten evolueren om zowel mens en dier het dragelijker te maken. Als deze dan niet gegrepen worden vind ik het gewoon: achter willen blijven.
Citaat:
Nee, het gaat hen erom mensen te ontmenselijken, hen voor te stellen als de meest ruwe barbaren, minder dan menselijk en dus onmenselijke figuren zodat ze makkelijker te stigmatiseren zijn en de politiek van verdrijving makkelijker ingang kan vinden.
Het is barbaars. Ik zeg niet dat ze barbaren zijn, ik zeg dat de methode barbaars is.

Citaat:
Dat was de bedoeling van de nazi's en het is ook hier de bedoeling van de meest fervente tegenstanders van het rituele slachten.
Als moslims de dialoog aangaan, en ervoor zorgen dat ook hun vlees verdoofd geslacht wordt, dan denk ik dat heel veel van die mensen -die jij bijna als nazi's afschrijft- bij zullen draaien en sneller dialoog zullen aangaan met moslims.
Maar wat goed is dialoog als goede argumentatie genegeerd wordt?
Oud 17 november 2010, 02:16   #4982
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Nog wat GAIA betreft: ik ben behoorlijk argwanend en een beetje beangstigd door mensen die zichzelf opwerpen als woordvoerders van mensen of andere dieren die zelf het woord niet kunnen voeren.

Michel Vandebosch heeft zichzelf gebombardeerd tot spreekbuis van dieren die natuurlijk zelf het woord niet kunnen voeren. Hij beweert hun belangen te verdedigen maar au fond verdedigt hij vooral die van zichzelf en zijn medestanders. Wie een beetje rondsurft komt voldoende materiaal tegen om te kunnen vaststellen dat Michel Vandenbosch het misschien wel op dierenrechten maar veel minder op mensenrechten begrepen heeft.

Hij is overigens ook een gevaarlijk fundamentalist die zich boven anderen verheven acht en van een uitzonderlijke grote moraal getuigt. Zo'n mensen zijn erg gevaarlijk, vooral als ze macht ambiëren en verkrijgen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 02:31   #4983
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Moslims mogen eens beginnen inzien dat hun vleeslapje lang niet meer halal is.
Het filmpje ging over Joden ...

Citaat:
Die verschillen moeten de wereld uit.
Dat is een erg gevaarlijke stelling. Pas ze eens toe op cannabisgebruik: sommige mensen zijn voor, sommigen zijn tegen legalisatie of gedoogbeleid. Jouw stelling is 'die verschillen moeten de wereld uit'. Dus zij die tegen cannabis zijn, winnen het pleit. Jij kan dan linea recta naar de gevangenis. Dat is de consequente toepassing van je eigen stelling.

Citaat:
Ik wil zeker geen nazi propaganda op mijn naam hebben, laat dat duidelijk zijn.
Dat is nochtans wat je hier komt plaatsen. Letterlijk.

Citaat:
Nazi's hebben ook snelwegen uitgevonden, moeten we er nu niet meer op rijden?
Ik rij er in ieder geval nooit op aangezien ik geen auto heb en geen rijbewijs. Ik ben namelijk niet gek.
Serieus: het toont aan dat dierenvrienden niet noodzakelijk goede mensen zijn. Hun zogenaamde diervriendelijkheid kan een heel andere agenda verbergen die erg mensvijandig is. Ik geef de voorkeur aan mensen en ik vind mensen veel belangrijker dan dieren. Daarom ben ik huanist. Andere dieren zijn daarbij ondergeschikt.

Citaat:
Als moslims de dialoog aangaan, en ervoor zorgen dat ook hun vlees verdoofd geslacht wordt, dan denk ik dat heel veel van die mensen -die jij bijna als nazi's afschrijft- bij zullen draaien en sneller dialoog zullen aangaan met moslims.
Daar geloof ik niets van want dan beginnen ze gelijk weer over het hoofddoek. En als het dat niet is, dan wel vrouwenbesnijdenis. Om dan terug te komen op één of andere Hadith waarin ze iets menen te lezen terwijl ze niet eens Arabisch verstaan. Of ze hebben over het feit dat islamitisch opgevoede kinderen voor het Offerfeest een vrije dag krijgen op school, dat één of andere Arabier ergens iemand heeft neergestoken of dat er in Pakistan weer een aanslag op een moskee is gebeurd.

Voor hen is elk feit en elk argument goed om hun kruistocht tegen migranten kracht bij te zetten, onder het motto 'verdeel en heers' net zoals het dat bij de nazi's was.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 02:43   #4984
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het filmpje ging over Joden ...
De joden ook, ik vergeet ze telkens te vermelden

Citaat:
Dat is een erg gevaarlijke stelling. Pas ze eens toe op cannabisgebruik: sommige mensen zijn voor, sommigen zijn tegen legalisatie of gedoogbeleid. Jouw stelling is 'die verschillen moeten de wereld uit'. Dus zij die tegen cannabis zijn, winnen het pleit. Jij kan dan linea recta naar de gevangenis. Dat is de consequente toepassing van je eigen stelling.
Het mag cliché klinken, maar ik ben alweer gestopt. En ik denk met meer succes dan ooit tevoren. Wel drink ik terug, anders zou het me niet lukken denk ik.
Verschillen moeten de wereld uit bedoelend: via dialoog tot het midden komen. (al is dat niet altijd mogelijk, maar als het om de slacht gaat moet dat wel te bereiken vallen in een democratie). Het is trouwens overduidelijk dat de meerderheid TEGEN onverdoofd slachten is, maar een kleine minderheid haar zinnetje krijgt. Inclusief joden.
Citaat:
Dat is nochtans wat je hier komt plaatsen. Letterlijk.
Laat me dan aub duidelijk stellen: Het was niet mijn bedoeling.

Citaat:
Ik rij er in ieder geval nooit op aangezien ik geen auto heb en geen rijbewijs. Ik ben namelijk niet gek.
Serieus: het toont aan dat dierenvrienden niet noodzakelijk goede mensen zijn. Hun zogenaamde diervriendelijkheid kan een heel andere agenda verbergen die erg mensvijandig is. Ik geef de voorkeur aan mensen en ik vind mensen veel belangrijker dan dieren. Daarom ben ik huanist. Andere dieren zijn daarbij ondergeschikt.
En omdat dierenleed als propaganda gebruikt kan worden moeten we het maar negeren?

Citaat:
Daar geloof ik niets van want dan beginnen ze gelijk weer over het hoofddoek. En als het dat niet is, dan wel vrouwenbesnijdenis. Om dan terug te komen op één of andere Hadith waarin ze iets menen te lezen terwijl ze niet eens Arabisch verstaan. Of ze hebben over het feit dat islamitisch opgevoede kinderen voor het Offerfeest een vrije dag krijgen op school, dat één of andere Arabier ergens iemand heeft neergestoken of dat er in Pakistan weer een aanslag op een moskee is gebeurd.
$

Over de hoofddoek zijn mensen al bezig, over de vrouwenbesnijdenis zijn al mensen bezig. Dat moslims verdoofd gaan slachten alhier, zal een teken voor "ons" (vooral mij) zijn dat ze zich wel willen aanpassen.
Dat hoofddoeken dialoog: misschien moeten wij ook eens naar hun argumenten luisteren. En dat hebben we gedaan, maar het blijft wel duidelijk dat een baas beter zelf beslist in welke functie die hoofddoek kan en wanneer niet.

Mensen zullen altijd blijven lullen over bepaalde zaken, maar het is niet aan mij daar verandering in te brengen. Ik ben dan ook niet degene die onverdoofd slacht. Noch ben ik degene die neerkijkt op anders gelovigen zoals veelal joden doen.

Citaat:
Voor hen is elk feit en elk argument goed om hun kruistocht tegen migranten kracht bij te zetten, onder het motto 'verdeel en heers' net zoals het dat bij de nazi's was.
Toch moet je beginnen inzien dat een multicul samenleving pas kan als er toegevingen van beide kanten komen, en niet van één kant alleen.
Wij eten bijgod halal zonder het zelf te weten, en waar is ons recht van overtuiging dan naartoe? Opzij geschoven voor een kleine minderheid.
Oud 17 november 2010, 05:36   #4985
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt gevaarlijk als we in de richting van uniformisering gaan waarbij één specifieke cultuur als de algemene norm naar voor wordt geschoven en als mensen hun eigen moraliteit niet alleen correcter dan die van iemand anders maar algemeen geldend gaan vinden en ze dus willen opleggen aan alle andere mensen. Want maak je geen illusies: dat kan alleen via geweld. Als je je moraal zo belangrijk vindt dat ze geweld tegen andere mensen toelaat in functie van je moraliteit, dan is er wat mis met je moraal. Mark my words.
Dat is wel héél erg relativistisch. Van mij mogen de big bosses van pakweg Monsanto publiek opgehangen worden. Hun activiteiten zijn gewoon ronduit crimineel (en niet in de eng legalistische zin). Er is zeker plaats voor een absolute moraal, of althans voor enkele absolute beginselen, ook al vallen die misschien niet eens te expliciteren.

Voor alle duidelijkheid: neen, dit is geen aanzet tot geweld; ik zeg alleen dat ik er geen enkel probleem mee zou hebben moest iemand het doen.
Oud 17 november 2010, 06:02   #4986
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Pølle : 17 november 2010 om 06:21.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 06:38   #4987
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok,

U leest liever dan met de neus op de werkelijke feiten gedrukt te worden.
Ik denk persoonlijk dat U bang bent de beelden te zien, en daarin uw ongelijk zal vinden.
Je weet dat wij dikwijls van mening verschillen, doch dat in alle respect kunnen uiten. Alleen vind ik het deze keer jammer dat ik voor je mening geen respect kan opbrengen. Het doet me trouwens pijn te zien hoe mensen zich achter excuses en andere voorbeelden verschuilen om de ontnuchterende waarheid te zien.

Ik wil dialoog over halal slachtingen. En ik wil gegronde feiten dat het beest niet afziet, U zal tekort schieten. Wie de film zag, kan er moeilijk naast kijken dat de dieren enorm veel stress, maar vooral pijn lijden.
Je liet vallen dat U liever een wetenschappelijke studie opvolgt.
Wat blijkt? Halal slachten is niet zonder pijn!
Ook worden de dieren lang niet meer op hun gemak gesteld alvorens men ze slacht. Van hoe het geloof het beschrijft is dezer dagen weinig te merken bij de halal slachtingen.

Ik kan maar hopen dat GAIA deze maal gaat kijken hoe men omgaat met hun vlees tijdens dit offerfeest.

Ik onthoud U een link niet. Lees ook hoe er vlak bij onze deur halal vlees als gewoon vlees verkocht wordt.
Waar is dan het recht van spreken van mensen die wegens hun overtuigingen afstand nemen van halal geslacht vlees?
Vindt U het ook logisch dat kinderen in bepaalde scholen uitsluitend halal vlees voorgeschoteld krijgen?

Is er nu werkelijk niets in u dat zegt: "ik kan wel eens verkeerd zijn?"
420yeahbaby, ik heb hier gisteren wetenschappelijke feiten gekregen over het onverdoofd slachten; en hoe lang het duurt voor de hersenactiviteit verdwijnt. Dit is minuten.

Ik heb daarop uitdrukkelijk geantwoord "Hierbij herzie ik mijn mening".

Een dialoog aangaan vind ik een zeer goed idee.
Blijkbaar beseft gaia dit ook.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...slachten.dhtml

Dat er steeds meer halal vlees onherkenbaar in de supermarkt ligt, heeft maar 1 oorzaak : ons economisch systeem waar enkel en alleen winstbejag telt. Een andere taal dan geld wordt niet gesproken.
Daarom worden dieren ook niet meer op hun gemak gesteld. Dat kost geld.

Ik heb gisteren in het grootwarenhuis, gelet op de prijs van de braadkip. De goedkoopste kost 2,17euro per kilo, is ongeveer 2,17euro per kip.
Je hoeft echt geen genie te zijn om te beseffen wat dat betekent.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 07:07   #4988
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
OK Ik verlang het nu
Toon mij beelden van een BELGISCH slachthuis waarvan ik misselijk zou worden.

http://www.youtube.com/watch?v=5FsUwEe2vQE

http://www.youtube.com/watch?v=0C0Qg...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=JkA8rzj9j4U

Genoeg zo ?

Laatst gewijzigd door Wisord : 17 november 2010 om 07:28.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 07:31   #4989
Wisord
Banneling

Standaard

Niet in belgie maar wel veroorzaakt door de belgen .... http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...andeling.dhtml

Een filmpje over de varkensteelt in Europa ...http://www.youtube.com/watch?v=ginKD...eature=related

Laatst gewijzigd door Wisord : 17 november 2010 om 07:43.
Oud 17 november 2010, 07:42   #4990
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Kortom, als ik de laatste 10 pagina's goed begrijp is de multikul mislukt omdat wij ganzenlever eten en onze kippen zonder verdoving de kop afslagen.
Oud 17 november 2010, 07:57   #4991
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kortom, als ik de laatste 10 pagina's goed begrijp is de multikul mislukt omdat wij ganzenlever eten en onze kippen zonder verdoving de kop afslagen.

Is dat uw enige opmerking over de laatste 10 pagina's ??..
Oud 17 november 2010, 08:11   #4992
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Is dat uw enige opmerking over de laatste 10 pagina's ??..
Van alle zorgen die de mensen zich maken over de islam inval in ons land is de zorg over de manier waarop wij of zij hun eten slachten wel de minste denk ik.
Oud 17 november 2010, 08:21   #4993
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Van alle zorgen die de mensen zich maken over de islam inval in ons land is de zorg over de manier waarop wij of zij hun eten slachten wel de minste denk ik.

Ja dat is vooral hier te lezen ...?.... over struisvogels gesproken
Oud 17 november 2010, 10:16   #4994
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zijn dat slachthuizen? Neen. Dat ik opkwam voor de kleine koten en het slechte transport moetst U al langer duidelijk zijn. Daar bestaat (nog) geen wetgeving over.
Oud 17 november 2010, 10:19   #4995
Buddha
Banneling

Buddha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA-Kamerlid Flor Van Noppen heeft een wetsvoorstel ingediend om onverdoofd ritueel slachten te verbieden.

“Uit dossiers van de dierenrechtenorganisatie GAIA blijkt dat slachthuizen om economische redenen nogal soepel omspringen met het begrip ‘rituele slachting’. Bijna elk schaap en een vijfde van alle kalveren in ons land wordt blijkbaar ritueel geslacht. Dit misbruik moet stoppen”, aldus Van Noppen.

Vele voorstanders van het onverdoofd ritueel slachten beroepen zich op het recht op vrijheid van godsdienst, maar “dit recht is niet absoluut en mag door de samenleving geregeld worden. Mensenoffers worden ook niet meer aanvaard om godsdienstige redenen”, zo luidt het.

De N-VA staat hiermee lijnrecht tegenover de tweede grootste Belgische partij, de PS, die alles wil laten zoals het is.
http://www.vandaag.be/binnenland/519...ngen-meer.html

'de PS, die alles wil laten zoals het is' = gatlikkende zelfislamiseerders
Buddha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:20   #4996
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
420yeahbaby, ik heb hier gisteren wetenschappelijke feiten gekregen over het onverdoofd slachten; en hoe lang het duurt voor de hersenactiviteit verdwijnt. Dit is minuten.

Ik heb daarop uitdrukkelijk geantwoord "Hierbij herzie ik mijn mening".

Een dialoog aangaan vind ik een zeer goed idee.
Blijkbaar beseft gaia dit ook.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...slachten.dhtml

Dat er steeds meer halal vlees onherkenbaar in de supermarkt ligt, heeft maar 1 oorzaak : ons economisch systeem waar enkel en alleen winstbejag telt. Een andere taal dan geld wordt niet gesproken.
Daarom worden dieren ook niet meer op hun gemak gesteld. Dat kost geld.

Ik heb gisteren in het grootwarenhuis, gelet op de prijs van de braadkip. De goedkoopste kost 2,17euro per kilo, is ongeveer 2,17euro per kip.
Je hoeft echt geen genie te zijn om te beseffen wat dat betekent.
Mooi zo
Ik ben ook van mening dat wanneer moslims/joden verdoofd slachten in een openbare dialoog zouden bespreken, dat er ook gevolg aan gegeven kan worden.
De staat denkt nu goed te doen door een kleine minderheid te geven wat ze wil. Zolang die kleine minderheid niet duidelijk genoeg maakt dat verdoofd slachten ook Halal kan, zal de staat blind de andere kant blijven opkijken.

Misschien moeten wij ook wat later roepen sneller insecten in ons eten te draaien. Zo kan de productie weer ademruimte krijgen.

De wereld is er erg aan toe.
Oud 17 november 2010, 10:24   #4997
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak me evenveel zorgen over de islam als over andere religiën, ik maak me meer zorgen over de meer fundamentele eikels onder die religies, bendes gelijk sharia4belgium bv, maar ook die fundamentele christenen die tegen alles & nog wat zijn, van euthanasie tot aborties en terwijl passerend bij werken op zondag, porno en het onderwijzen van evolutie....

Ik maak me ook zorgen over de criminaliteit in dit land, en de enorme straffeloosheid die hier heerst.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:29   #4998
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat men op bepaalde plaatsen ENKEL halal serveert, is niet het minste.
Nog dat wij zulk vlees in de rekken hebben liggen waarvan je niet zou zeggen of het nu halal is of geslacht met de moderne methodes.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 november 2010 om 10:35.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:48   #4999
corse
Banneling

Standaard

Het afslachten van mensen, (genocide):

Slachtoffers van VS oorlogen.

· De zogenoemde neoliberale vrije wereld veroorzaakte op onze planeet het meeste slachtoffers ooit, moorden en terreur op de wereldbevolking.
· Onder het mom van totale vrijheid en neoliberale valse democratie kan alles, oorlog, concentratiekampen, folter, uitbuiting enz.
· Geld voor sociale zekerheid en gezondheidszorg wordt in de V.S gebruik voor de oorlogsindustrie.
· De advocaten van het neoliberalisme gedragen zich als hogepriesters die hun ideologie beschouwen als een seculiere religie met het marktfundamentalisme als het centrale geloofspunt dat geen toetsing of alternatief verdraagt.
http://www.youtube.com/watch?v=UaS2bRGS86c

De Verenigde Staten, een chronologie van oorlog:

Hoeveel slachtoffers moeten er vallen voor recht onrecht wordt.

· De VS vergeten liefst hun verleden, de genocide op de Indianen, (tot 60 miljoen mensen) de grootste genocide die ooit op de wereld plaats had.
http://www.youtube.com/watch?v=p-C2rAvCcuY
· De slaven en mensenhandel die nu gemoderniseerd is, maar de resultaten die nog steeds hetzelfde zijn.
· De VS, de machtigste staat in de wereld die zo weinig mogelijk internationale verdragen ondertekent.
· Van de 25 belangrijkste internationale verdragen over milieu, arbeid en mensenrechten ondertekende China er 18 en de VS slechts 8.
· Daarmee bevinden de VS zich eerder in het gezelschap van landen als Birma en Somalië dan van de EU-partners.

Wat kost de oorlog van Irak en Afghanistan?

http://costofwar.com/index-pre-school.html

Atoombommen:

· De VS zijn de enige mogendheid die de atoombom al ooit heeft ingezet, (Hiroshima en Nagasaki) samen met de kankergevallen nadien waren er 240.000 doden.
· Nadien stonden ze herhaaldelijk klaar om het nog eens te doen.
· Vandaag noemen ze zelfs landen als Rusland, China en Iran als mogelijke toekomstige doelwitten voor kernwapens.

De waterstofbom op de onafhankelijke Marshalleilandengroep:

Tussen 1946 en 1958 beproefden de Verenigde Staten talloze kernproeven boven het atol Bikini, een waterstofbom werd tot ontploffing gebracht.
Een deportatie van 12.000 mensen, de totale lokale bevolking en die van het nabijgelegen atol Rongelap, één der meest radio-actief vervuilde plekken op aarde.
De vroeger meest prachtige zeebodem is nu een levenloos maanlandschap van ongeveer 2.500 km², met enkel gemuteerde éénvinhaai bewoners.
De H-bom was ongeveer 600 keer krachtiger dan een atoombom op Hirosjima, (20 miljoen ton TNT) met een vuurbal van 5 km doormeter en (35 miljoen graden)
Men gebruikt een atoombom om de waterstofbom te ontsteken. http://www.nieuwsdossier.nl/dossier/...ffing+gebracht
De tot Amerikaan genationaliseerde Hongaar Edward Teller was de uitvinder van dit meest gruwelijke wapen ter wereld.
Toen de fallout uit de lucht was neergedaald, speelden onwetende kinderen in het levensgevaarlijke poeder alsof het sneeuw betrof, duizenden stierven later aan kanker.

Datum Soort en plaats van VS-terreur Slachtoffers
Augustus 1945 Nucleaire genocide tegen Hiroshima en Nagasaki 150.000 onmiddellijke doden; honderdduizenden nadien
1945-1953 Oorlog tegen het Koreaanse volk 1 tot 3 miljoen doden
1945-1974 Oorlog tegen het Vietnamese volk 2,5 tot 3,5 miljoen doden
1955-1973 Oorlog tegen het Cambodjaanse volk 1 tot 2 miljoen doden
1957-1973 Oorlog tegen het volk van Laos Meer dan 500.000 doden
1965 Steun aan genocide tegen het Indonesische volk 500.000 tot 1 miljoen doden
1953-nu Steun aan staatsterreur en genocide in Guatemala Meer dan 200.000 doden
1960-nu Steun aan staatsterreur in Colombia 67.000 doden
1973 Steun aan staatsgreep van Pinochet in Chili Meer dan 5000 doden, minstens 1000 verdwijningen
1979 Invasie van Grenada Honderden doden
1980-nu Steun aan staatsterreur in El Salvador 75.000 doden
1981-1990 Steun aan contra-terreur in Nicaragua Meer dan 13.000 burgerslachtoffers
1989 Invasie van Panama 4000 doden
1975-1999 Steun aan genocide in Oost-Timor Meer dan 200.000 doden
1991-nu VS-Britse bombardementen en VN-embargo tegen Irak 650.000 doden door de bombardementen enmeer dan 1,6 miljoen door het embargo, samen: 2,2 miljoen
1992-nu Oorlog tegen Joegoslavië 3000 doden door de bombardementen van 1999250.000 in de burgeroorlogen van 92-95
2001-nu Bombardementen tegen het Afghaanse volk 1.000.000 doden
1948-nu Steun aan Israëlische terreur tegen het Palestijnse volk 150.000 burgers gedood

Geen enkele ideologie of democratie heeft het recht om tientallen miljoenen mensen uit te roeien, genocide is nooit te verantwoorden.
Wie zijn de VS om hen dat recht toe te eigenen, god of wat?

Chemische en biologische wapens:

· De VS maakten uitgebreid gebruik van chemische en biologische wapens tijdens de oorlog in Korea.
· Ze overspoelden Vietnam, Laos en Cambodja met agent orange.
· Bush beschuldigt Cuba ervan bacteriologische wapens aan te maken terwijl de VS ze zelf herhaaldelijk hebben ingezet tegen het eiland.
· Tijdens de ergste besmetting, in 1981, troffen kiemen van knokkelkoorts 344.203 Cubanen; 158 van hen vonden de dood, van wie 101 kinderen.
· In augustus 2001 (dus nog vóór 11 september 2001) trokken de VS zich terug uit de onderhandelingen over een conventie voor het verbod op biologische wapens.
· De zogenaamde grootste democratie ter wereld wil immers geen inspecties van haar biotechnologische industrie.
· Zou er misschien een reukje aan zitten?

Verarmd uranium:

De VS gebruikten wapens met verarmd uranium in Joegoslavië, Irak en Afghanistan.

Fragmentatiebommen:

Fragmentatiebommen zijn de bloedigste wapens uit het VS arsenaal.
Het VS-leger dropte er miljoenen in Vietnam, Laos, Cambodja, Irak, Joegoslavië en Afghanistan.

De slavernij:

De slavernij waarover ze op de antiracisme conferentie in Durban niet wensten te praten.
Hun discriminatie van de zwarten die pas officieel in 1964 verboden werd, maar in de dagelijkse praktijk nog welig tiert zoals bv. blijkt uit de grote aantallen zwarten die de doodstraf krijgen.

God save our world from crazy America!

USA= United States of Aggression.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 11:01   #5000
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ja dat is vooral hier te lezen ...?.... over struisvogels gesproken
Tja, gij zijt hier 1 van de grootste struisvogels hoor, ja kan je kop niet diep genoeg in het zand steken als het over je moslim vriendjes gaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be