Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2010, 08:55   #441
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een mooi, esthetisch verantwoord gebouw neerzetten is nog steeds niet hetzelfde als een megalomaan kunstwerk neerpoten dat het station van Luik moet voorstellen. Ik vind het daar nog steeds weggegooid geld, ook al omdat het niet in verhouding is tot het densiteit van het personenverkeer.
Vond men indertijd waarschijnlijk ook van Antwerpen Centraal...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 08:56   #442
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat de nachtdienst betreft: er is eens sprake geweest om per uur nacht (4x dus) een trein te laten rijden van Charleroi naar Antwerpen (één van de meest drukke trajecten). De kostprijs ervan was ontzaglijk. Het precieze cijfer weet ik niet meer, maar het vergde 200-300 betalende reizigers per trein.

Onhaalbaar. Eigenlijk zijn vele "avondtreinen" nu al quasi gratuit.
Een van de problemen is dat treinkaartjes eigenlijk te goedkoop zijn. De NMBS leeft van directe en indirecte subsidies. Reizigers zijn bijkomstig.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 09:14   #443
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vond men indertijd waarschijnlijk ook van Antwerpen Centraal...
De tijden lijken me wel veranderd te zijn, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:42   #444
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Blijkbaar alleen maar voor Vlaamse stations...
Soit, lombas, zodra je ergens 's avonds uit wil gaan, heb je niets meer aan de laatste trein. Het aantal verbindingen waar je laatste trein ergens tussen 9 en 10 uur is, is niet te tellen, en bij de overige is het meestal over en uit kort na 10. Maar dat betekent dus ook dat die mensen ook eerder op de avond de wagen hebben moeten nemen. Ik betwijfel of die ritten in de berekening opgenomen zijn om het aantal betalende reizigers te bepalen voor eventuele laatavondverbindingen, nog los van het probleem van de tarieven, zoals Zwitser aangeeft.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone

Laatst gewijzigd door groentje : 17 november 2010 om 10:43.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:48   #445
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Blijkbaar alleen maar voor Vlaamse stations...
Soit, lombas, zodra je ergens 's avonds uit wil gaan, heb je niets meer aan de laatste trein. Het aantal verbindingen waar je laatste trein ergens tussen 9 en 10 uur is, is niet te tellen, en bij de overige is het meestal over en uit kort na 10. Maar dat betekent dus ook dat die mensen ook eerder op de avond de wagen hebben moeten nemen. Ik betwijfel of die ritten in de berekening opgenomen zijn om het aantal betalende reizigers te bepalen voor eventuele laatavondverbindingen, nog los van het probleem van de tarieven, zoals Zwitser aangeeft.
Naar mijn voormalige vriendin nam ik vaak de trein, op de spoorlijn Turnhout-Antwerpen. De laatste trein in haar pieteluttig gemeenteke was rond kwart na elf.

Toch best impressionant. Maar die zat dus bijna leeg.

Een jongere aan weekendtarief levert op zo'n traject misschien vijf euro op H/T. Enig besef hoeveel van die ticketjes dan verkocht moeten worden? Voor je het weet halen ze nog een 65+-kaart boven, of hebben de mama en papa toevallig nogal veel in de kraamkliniek gezeten.

Plus, in zo van die achtergestelde regio's rijdt de jeugd a ratio van een veelvoud van tien met de auto in vergelijking met de stad. Hun uitgaansleven ligt ook helemaal niet in die stad, maar in discotheken, jeugdhuizen enz. in de regio zelf.

Wat blijft er over? Dat jong Gents koppeltje dat in Brussel naar een theatermarathon wil gaan zien tot twee uur 's nachts?

Ik denk dat de NMBS goedkoper af is met het uitdelen van hotelvouchers voor zo'n gevallen.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 17 november 2010 om 10:50.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 11:09   #446
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik merkte toch een sterke 'pendel' naar Gent van bij mij (omgeving van Deinze), wegens geen cinema in Deinze, slechts een (goed) amateurtheatergezelschap, en slechts zelden eens een optreden. En daarvan ging toch een flink deel met de trein, voor Deinze is er dan ook gelukkig een laatste trein 3 minuten voor 12 vanuit Gent. En wees gerust, die trein zit vol, hoor.
Ik had het trouwens niet alleen over de jeugd, al zijn zij vaak afhankelijker van een goed OV. Ook veel volwassenen pikken graag eens een voorstelling of concert mee, en met de trein steekt het iets minder als ze nog een glas drinken achteraf.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 11:16   #447
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Tja, als volwassene moet je keuzes maken. Gaan wonen in de periferie heeft altijd nadelen. Je kunt moeilijk verwachten van stadsbesturen dat ze plots iedereen een tuin van 500 m² gaan geven. Evenmin kun je verwachten dat het OV-aanbod in de periferie naar stadsnormen is.

Overigens: de laatste bus van A'pen naar Ranst (en Zandhoven) die ik vroeger nam, reed om half één (in Zandhoven rond half twee). Ik vind dat toch ferm.

Trouwens, jouw trein van Gent naar Deinze zit vol om drie voor twaalf. Ik kan dat goed geloven, in het weekend. Maar wat als er nu ook een trein zou zijn om drie voor één? Hoeveel méér mensen zou je vervoeren en hoeveel reizigers van de drie voor twaalf nemen nu gewoon de drie voor één?

In relatieve termen heb je misschien twee redelijk gevulde treinen. In absolute reizigersaantallen kom je niet veel rendabeler uit.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 11:18   #448
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Mijn wens is in de eerste plaats dan ook niet nog een latere trein naar Deinze te hebben, wel een (veel) latere trein naar Oudenaarde en Ronse, of van Antwerpen naar Sint-Niklaas, Mechelen naar Sint-Niklaas... te hebben. Daar is de bediening echt niet op niveau.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 11:19   #449
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Deinze zou ik trouwens niet de periferie noemen, toch niet als je in het centrum van dat stadje woont.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 11:22   #450
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Deinze verhoudt zich tot Gent als Lier tot Antwerpen, laat ons zeggen. Beide hebben geen echt slechte treinverbinding vind ik.

Onze website ligt weer plat, dus ik kan niet zien hoe laat de laatste treinen zijn waarover je spreekt.

Nu, ik zou over Sint-Niklaas even zwijgen, voor je het weet krijg je twee kwade schepenen op je dak. Ze zullen al content zijn als ze rechtstreeks naar Brussel mogen in de middag, laat staan naar Antwerpen in de nacht.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 13:16   #451
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Het aantal verbindingen waar je laatste trein ergens tussen 9 en 10 uur is, is niet te tellen, en bij de overige is het meestal over en uit kort na 10. Maar dat betekent dus ook dat die mensen ook eerder op de avond de wagen hebben moeten nemen. Ik betwijfel of die ritten in de berekening opgenomen zijn om het aantal betalende reizigers te bepalen voor eventuele laatavondverbindingen, nog los van het probleem van de tarieven, zoals Zwitser aangeeft.
Die late verbindingen hoeven niet op zich rendable te zijn. Wat je met het aanbieden van een breed menu aan verbindingen bereikt is dat je een OV aanbied dat de auto geheel kan vervangen. Op die manier kan je dan een harde kern aan trouwe OV gebruikers aan je binden.
In Zwitserland zijn er 400000 personen die een "GeneralAbo" hebben, dat is een jaarabonnement dat op all het OV geldig is, Die 400000 vaste klanten zijn er voor een deel gekomen omdat het hele systeem een bepaald kwaliteitsniveau heeft. Ik kan in Zürich uitgaan en om middernacht heb ik nog een trein terug naar Bern.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 13:19   #452
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Plus, in zo van die achtergestelde regio's rijdt de jeugd a ratio van een veelvoud van tien met de auto in vergelijking met de stad. Hun uitgaansleven ligt ook helemaal niet in die stad, maar in discotheken, jeugdhuizen enz. in de regio zelf.
Met alle gevolgen van dien overigens. Hoeveel jongeren sterven er elk weekeinde op de weg?

Met het OV (kunnen) uitgaan heeft zo zijn voordelen. Ik moet er niet aan denken een hele avond geen bier of wijn te mogen drinken.
In Zwitserland is het heel normaal dat je, als je met een groepje uitgaat, je gewoon afspreekt op het station. Je kan in het weekeinde in principe de hele nacht van het OV gebruik maken, en in de week probleemloos tot middernacht.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 13:55   #453
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Met alle gevolgen van dien overigens. Hoeveel jongeren sterven er elk weekeinde op de weg?

Met het OV (kunnen) uitgaan heeft zo zijn voordelen. Ik moet er niet aan denken een hele avond geen bier of wijn te mogen drinken.
In Zwitserland is het heel normaal dat je, als je met een groepje uitgaat, je gewoon afspreekt op het station. Je kan in het weekeinde in principe de hele nacht van het OV gebruik maken, en in de week probleemloos tot middernacht.
Jaarlijks zijn we op vakantie in Zwitserland, en ik heb al altijd een bijzondere voorliefde gehad voor de PostAuto. Stipt, kwalitatief hoogstaand. Alleen geldt hetzelfde als bij ons: zodra je stadsgebied verlaat, moet je er rekening mee houden dat je in tijd beperkt bent. De laatste postbus die wij kunnen nemen naar het dorp is iets na vijf uur 's avonds. Dan is het gedaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 16:50   #454
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jaarlijks zijn we op vakantie in Zwitserland, en ik heb al altijd een bijzondere voorliefde gehad voor de PostAuto. Stipt, kwalitatief hoogstaand. Alleen geldt hetzelfde als bij ons: zodra je stadsgebied verlaat, moet je er rekening mee houden dat je in tijd beperkt bent. De laatste postbus die wij kunnen nemen naar het dorp is iets na vijf uur 's avonds. Dan is het gedaan.
Het Zwitserland dat jij ziet is wel een ander dan het Zwitserland dat ik ervaar. De Alpen, het toeristische Zwitserland is relatief dun bevolkt, en daar heb je inderdaad veel minder OV, dat meer toegespitst is op mensen die van/naar het gebied reizen.
Het Zwitserland dat de meest Zwitsers kennen is het "Mittelland", pakweg de strook land van Geneve tot de Bodensee, boven de Alpen langs, waar zich het gros van de bevolking en de economische activiteit bevindt. Daar is het OV ook een stuk intensiever. In het platteland rond Bern kan je nog tot middernacht met het OV terecht. En rond Zürich in de weekeinden zelfs rond de klok...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 20:17   #455
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het Zwitserland dat jij ziet is wel een ander dan het Zwitserland dat ik ervaar. De Alpen, het toeristische Zwitserland is relatief dun bevolkt, en daar heb je inderdaad veel minder OV, dat meer toegespitst is op mensen die van/naar het gebied reizen.
Het Zwitserland dat de meest Zwitsers kennen is het "Mittelland", pakweg de strook land van Geneve tot de Bodensee, boven de Alpen langs, waar zich het gros van de bevolking en de economische activiteit bevindt. Daar is het OV ook een stuk intensiever. In het platteland rond Bern kan je nog tot middernacht met het OV terecht. En rond Zürich in de weekeinden zelfs rond de klok...
Dat is deel van Zwitserland is me eerlijk gezegd een beetje onbekend. Ik rij er slechts door. Onze bestemming is in de meeste gevallen Duitstalig Wallis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 13:54   #456
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is deel van Zwitserland is me eerlijk gezegd een beetje onbekend. Ik rij er slechts door. Onze bestemming is in de meeste gevallen Duitstalig Wallis.
En in Wallis kom ik ook enkel maar als Toerist. Het enige verschil is dat ik er op een uurtje sta met de trein... Een trein die nooit staakt.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:05   #457
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Wrslk een open deur, maar is 'Vlaanderen' geen gebied met een veel te hoge densiteit om echt (veel) met de trein te werken? In plaats van een veel groter aanbod aan treinen, zou een veel groter aanbod aan bussen eerder nodig zijn - natuurlijk via een mechanisme geregeld dat werkt op winst/verlies.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:09   #458
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wrslk een open deur, maar is 'Vlaanderen' geen gebied met een veel te hoge densiteit om echt (veel) met de trein te werken? In plaats van een veel groter aanbod aan treinen, zou een veel groter aanbod aan bussen eerder nodig zijn - natuurlijk via een mechanisme geregeld dat werkt op winst/verlies.
Lijkt mij niet haalbaar.

Een bus die uit Gent naar Leuven rijdt. Ten eerste kan die minder mensen meepakken. Ten tweede rijdt die ofwel rechtstreeks via de autosnelweg (fileafhankelijkheid!) en pakt die geen dorpen mee die onderweg zijn, ofwel pakt die onderweg nog dorpjes mee, zoals een trein doet, en dan kan het makkelijk 2-3 uur duren.
Van Leuven naar Gent met de Lijn is 3,5 uur.
Zelfs gespecialiseerde bussen die onderweg Aalst en/of Brussel meepakken zullen er twee uur over doen.

Bovendien is reizigerscomfort bij treinen veel groter.

En nogmaals, geen files.


Ik zie geen heil in je voorstel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:31   #459
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Net omwille van de hoge dichtheid is Vlaanderen geschikt voor spoorafhankelijk vervoer. Er is voldoende vraag om hoge frequentie en capaciteit te rechtvaardigen, en met het spoor kan dat het meest efficiënt.
Tenzij je het hebt over het nachtvervoer? Dan kunnen nachtbussen inderdaad nachttreinen vervangen. De beperkte vraag kan slechts een beperkt aantal nachtelijke treinen rechtvaardigen, en dan kunnen bussen een goede aanvulling zijn. Spijtig genoeg is openbaar vervoer in België nog steeds geen geïntegreerd systeem, en is een retourkaartje voor de trein bijvoorbeeld niet geldig op de bus. Hopelijk zal de chipkaart de OV-bedrijven eindelijk aanzetten om meer samen te werken (hoop doet de zotten in vreugde leven, niet waar).
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:52   #460
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Lijkt mij niet haalbaar.

Een bus die uit Gent naar Leuven rijdt. Ten eerste kan die minder mensen meepakken. Ten tweede rijdt die ofwel rechtstreeks via de autosnelweg (fileafhankelijkheid!) en pakt die geen dorpen mee die onderweg zijn, ofwel pakt die onderweg nog dorpjes mee, zoals een trein doet, en dan kan het makkelijk 2-3 uur duren.
Van Leuven naar Gent met de Lijn is 3,5 uur.
Zelfs gespecialiseerde bussen die onderweg Aalst en/of Brussel meepakken zullen er twee uur over doen.

Bovendien is reizigerscomfort bij treinen veel groter.

En nogmaals, geen files.
Ik zie geen heil in je voorstel.
Er rijgen bussen voor minder dan 20 dollar de man van New York naar Washington, met onbeperkt internet en electriciteit voor iedereen.

'k weet niet; als dat kan, dan moet een bus Leuven-Gent ook wel lukken.

Laten we de markt dereguleren en zien wat er gebeurt.

Onderweg 1 of 2 keer gestopt; 'k ben niet meer zeker.

Bemerk overigens dat ik geen voorstel doe - als het ware een centrale planner. Ik stel gwoon dat het winst/verlies mechanisme wel eens beter de middelen zou kunnen coördineren dan de De Lijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 november 2010 om 17:55.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be