![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5102 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Verwijzingen met goeie bedoelingen: > Mensen aanspreken met minderwaardige aanduidingen (schatje, jongeman, knul, meisje). bron: http://www.leren.nl/cursus/sociale-v.../arrogant.html Want het was beetje te arrogant. Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 november 2010 om 04:04. |
|
|
|
|
|
|
#5103 |
|
Staatssecretaris
|
Ze mogen bij mij komen wonen. Ik heb veel plaats voor zulke schattige beestje's.
|
|
|
|
|
|
#5104 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5105 |
|
Minister-President
|
Productie kan je aanpakken door je consumptie (verminderen, veranderen). 't Is niet alleenzaligmakend, dat niet. Het helpt wel.
|
|
|
#5106 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5107 |
|
Staatssecretaris
|
Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 november 2010 om 05:45. |
|
|
|
|
|
#5108 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
1') In elk land (zelfs in de landen van de Derde Wereld), zijn er mechanismen voor de sociale zekerheid (het systeem en de werking ervan is niet hetzelfde in elk land natuurlijk). 2) De theorieën van zowel de liberalisten als de democraten stemmen overeen met de praktijk mits psychologie en filosofie op een "externe" wijze (bij toeval) tussenkomen. Dat is eigenlijk de reden waarom multi-kulti is 2 keer mislukt (VLD + CD&V). 3) Gewoon mijn stelling: A=doel-liberalen; B=doel-democraten; C=strategie-liberalen; D=strategie-democraten; E=effect-liberalisme; F=effect-democratie A x C = E B x D = F E = F Liberalen discrimineren Groep-III, waardoor Groep-I en Groep-II gelijke kansen krijgen Democraten geven gelijke kansen aan Groep-I en Groep-II, waardoor Groep-III gediscrimineerd wordt. 4) Trouwens, bent u een liberalist of een post-liberalist? Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 november 2010 om 06:01. |
|
|
|
|
|
|
#5109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je het niet wil lezen zaag er dan niet over ... de posts van corse zijn steeds de moeite waard en veel meer waard dan veel rommel dat hier te lezen is . Laatst gewijzigd door Wisord : 18 november 2010 om 07:04. |
|
|
|
|
|
|
#5110 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
U gaat over dat filmpje heen, alsof het een toevallige toevalligheid is, maar dat is het natuurlijk niet. De huidige campagne tegen onverdoofd slachten gaat gepaard en is de uitdrukking van de haat tegen alles wat vreemd is en het illustreert bovendien dat sommige mensen die zich profileren als dierenvrienden eigenlijk ten gronde mensenhaters zijn. Zij die meer belang hechten aan het welzijn van dieren dan aan dat van medemensen, zijn zeer gevaarlijke mensen. Me dunkt dat de nazi's daarvan het beste maar zeker niet het enige voorbeeld zijn.
|
|
|
|
|
#5111 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De woorden "valse-schaduwmacht" en "sinthetisch-lobbyist" hebben louter politisch, pshychologisch en filosofisch inhoud; geen belediging. Je kan dat op geen enkel manier als beledigend beschouwen als je die woorden begrijpt. Zo had ook iedere politicus, behalve Herman Van Rumpuy, begrepen wat Nigel Farage bedoelde met zijn uitspraak. Ik ga je niet beledigen, want ik kijk helemaal anders naar bepaalde dingen dan jij. Ik ben geen voorbeeld van perfectie, maar mijn gezond verstand is gevolg van jarenlange constructie van mijn mentale en sterk-morale waarden. Je haast je. Ik mij niet. Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 november 2010 om 08:31. |
|
|
|
|
|
|
#5112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De betekenis van zagen is niet een belediging beste kerel .... kijk zelf hier http://www.woorden-boek.nl/woord/zagen onder punt 4 . Op de rest van uw post ga ik niet reageren omdat ik geen zin heb in bakkeleien over deze onzinnigheden . Over uw waarden en normen wil ik het al helemaal niet hebben die zijn mij duidelijk ... Met vriendelijke groeten |
|
|
|
|
|
|
#5113 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Mijn waarden zijn voor mij bedoeld en zijn zelfs voor mij nog niet terminaal duidelijk. Ik moet die nog mijn ganse leven bestuderen. Je haast je weer Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 november 2010 om 08:42. |
|
|
|
|
|
|
#5114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geen kritiek en geen beledigingen kerel , wel lange tenen ik heb ze gezien nu hoor .... Ok nu ?, groetjes , sorry en .... daaaaaaag .. |
|
|
|
|
|
|
#5115 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
En je blijft je haasten Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 november 2010 om 08:53. |
|
|
|
|
|
|
#5116 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#5117 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#5118 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als het gaat over onze impact op het milieu, dan ligt het probleem natuurlijk deels bij ons consumptiepatroon en dat zal onder druk van de omstandigheden aangepast moeten worden. Tenzij we bereid zijn het gewapenderhand te verdedigen. Ik ben daartoe niet bereid omdat een dergelijk gewapend conflict (dat niets anders kan zijn dan een oorlog) niet alleen niet in mijn belang kan zijn maar bovendien geen enkele garantie biedt op toegang tot energie, grondstoffen, afzetmarkten, enz. Los van het feit dat die een nog veel grotere impact op dat milieu zal hebben. Dat is dus geen optie.
Bovendien hebben we geen enkele morele grond om ons consumptiepatroon te rechtvaardigen en zeker niet om het voor onszelf als een rechtvaardig privilege te beschouwen. Als we ons het recht toeëigenen om twee auto's per gezin te bezitten, daarmee rond te rijden, daarvoor de energie te verstoken en op die manier bij te dragen aan de opwarming van het klimaat, dan kunnen we dat recht niet ontzeggen aan de Chinezen, Indiërs en alle andere mensen op de planeet waarmee we dus ons eigen doodvonnis tekenen. Niet alleen wat betreft het milieu maar ook, opnieuw, in de onvermijdelijke strijd om de gronstoffen en energie. Echter: dat consumptiepatroon is geen vrije, bewuste keuze. Het is het gevolg en de onvermijdelijke consequentie van maatschappelijke verhoudingen en dus van politieke keuzes. Men kan opperen dat het iedereen vrij staat om in meer of mindere mate te consumeren wat hem correct of interessant toeschijnt, maar dat is niet waar. Aangezien ons hele productie-apparaat is opgezet in functie van de maximalisering van winst wordt er niets geproduceerd dat onze behoeftes moet bevredigen. Alles wordt geproduceerd omdat iemand daar geld aan verdient of dat hoopt te doen. Dat betekent bijvoorbeeld dat er geen producten worden gemaakt volgens het principe C2C, dat ecologische en sociale kosten niet in rekening worden genomen en dat er geen moment wordt stilgestaan bij de impact van onze consumptie op latere generaties. Plastic zakjes zijn daarvan een kleine illustratie, kernenergie is er een grote. Je kan als individu niet consequent je behoeftes voldoen zonder (deels) mee te stappen in een logica die naar ik vrees bijzonder destructief is. Niet alleen in de keuzes van wat we produceren maar eveneens in de manier waarop en de doelstellingen waarom we iets produceren. Dat moet ten gronde veranderen. En ten gronde impliceert een omschakeling van onze economie waarbij een aantal principes vooropgesteld worden zoals: we produceren wat noodzakelijk is, dus uit behoeftebevrediging. We produceren zodat de producten een leven lang meegaan of waarbij zowat alle onderdelen vervangen kunnen worden zonder dat we het volledige product moeten wegwerpen. We produceren rekening houdend met de beperkingen die onze omgeving ons oplegt en rekening houdend met onze verantwoordelijkheid naar volgende generaties. En, in essentie: we produceren in functie van een project dat we met de samenleving hebben. En dat zijn dus politieke keuzes. Die politieke keuzes komen tot stand door politieke verhoudingen, door een krachtmeting in de samenleving. Als zich dus de vraag stelt 'wat stel je dan voor' of anders geformuleerd 'wat te doen', lijkt het me logisch dat we vooral en in hoofdzaak werken aan de politieke krachtsverhoudingen, aan het bewustzijn en aan de politieke strijd. Als we macht ambiëren over onze consumptie, dan doen we dat efficiënt via onze productie. En macht over de productie impliceert democratische besluitvorming over de economisch prioriteiten, de economische ontwikkeling en de economische doelstellingen. Zo'n democratische besluitvorming over de economie impliceert tegelijkertijd het einde van de individuele almacht op dat gebied en dus het einde van het kapitalisme. Dat moeten we betrachten.
|
|
|
|
#5119 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5120 |
|
Staatssecretaris
|
Beste forum leden,
Ik ben voorlopig afwezig. Ik moet behalve mijn werk ook opleiding geven aan onze nieuwe collega. Als u vragen of opmerkingen hebt omtrent multi-culti of hoe dan ook, aarzel dan niet om mij per mail te contacteren. Ik wens u nog veel discussieplezier. Tot ziens! |
|
|
|