![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | ||||
|
Banneling
|
Dat klopt; het is geen bedrog. De bank staat stil en beweegt tegelijk. Tov jou staat ze stil, tov een waarnemer in een station beweegt ze. Voor die waarnemer is jouw statement dat ze stilstaat slechts schijn, voor jou is zijn statement dat ze beweegt slechts schijn. En toch heb je beiden gelijk, maar dan elk in jullie eigen referentiestelsel. Zo eenvoudig is het en daar ben je het mee eens. De facto ben je het dan ook eens met Einstein.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#682 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het in beweging zetten heeft daar niets mee te zien.
|
|
|
|
#683 | |
|
|
Citaat:
Vandaar dat 'echt' en 'schijn' waardeoordelen zijn die zinloos zijn in de wiskunde en logica die achter de theorie zit.
|
|
|
|
#684 | |
|
|
Citaat:
Toch wel, de werkelijkheid van de wereld rondom ons en de leugen van uw logica.
|
|
|
|
#685 | |||||||||||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
En je kan proberen maar je gaat je eer niet op deze manier herstellen hoor, je hebt duidelijk gelogen en jezelf tegengesproken: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees wat je hierin wil maar ik zeg je dat de ruimte met alles erin niet statisch is, dat de vorm massa enz. van de ruimte en de objecten erin kan vervormen, afhankelijk van beweging, da's alles, en ik heb nergens iets anders gezegd. Citaat:
Ik heb enkel gezegd dat we de effecten ervan waarnemen in de roodverschuivingen van het licht van sterren die zich snel van ons wegbewegen. Maar blijf maar rond de pot draaien om de kern van de zaak te proberen ontwijken, zoals je al zal doorhebben blijf ik erop hameren hoor! Punt blijft dat je hier zelf plots herkent dat Lorentzcontracties bestaan en dat we ermee moeten rekening houden willen we exact kunnen berekenen met welke snelheid sterren zich van ons weg bewegen door de roodverschruiving van het licht van die sterren analyzeren. Citaat:
Het is enkel in jouw hoofd "theoretisch" tegenstrijdig, wat dat ook moge betekenen. Wij kunnen aantonen dat de ruimte met alles erin kan vervormen, is dat geen bewijs genoeg? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zeg dat de ruimte met alles erin niet statsch is, dat je eigenlijk een object geen vaste vorm, massa grootte, ... kan toeschrijven want dit is relatief, net zoals beweging. Daar is niks tegenstrijdig aan en is heel wat anders als zeggen "de aarde is zowel plat als rond". Citaat:
Noem nog eens enkele van die boeken op dan, ik heb een hele collectie aan boeken over dit onderwerp, zowel in het engels als in het nederlands, de meeste zijn natuurlijk wel recenter dan dat ene boek dat je opnoemde waar niets over te vinden is. Trouwens veel van deze boeken staan wel ergens online , het zou me verwonderen dat we niet minstens 1 van die stuk of 6 ergens terug vinden. Citaat:
Ik citeer zoals iedereen op forums citeert, zoals de functionaliteit van de forumsoftware het toelaat. Ik zorg ervoor dat het altijd binnen een "quote=.../quote" staat zodat iedereen duidelijk kan zien dat het om een citaat van "..." gaat. Is je probleem dat je niet meer weet in welke post je wat beweerde? Dan is het natuurlijk niet moeilijk dat je jezelf tegenspreekt. trol les #3, je moet je typetje(s) of construct(en) goed voorbereiden en steeds onthouden wat ze waar zegden, je doet dit goed in je "het heilige leven van..." draad, maar je construct moet consistent blijven. Zo niet wordt je snel ontmaskert! |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
#686 | ||||||
|
Parlementslid
|
akkoord, kijk dus ook eens in de spiegel zou ik zeggen, je maakt ongeveer iedereen op dit forum voor "dom" uit.
Hoezo, leg uit? ik heb je al gezegd, als je zulke dingen gaat beweren moet je dit aantonen, zo niet maak je jezelf belachelijk want je weet dat ik ernaar ga vragen en dat je niet gaat kunnen antwoorden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt nooit kunnen uitleggen hoe 2 objecten tegenover elkaar kunnen stilstaan maar verschillen tegenover een 3de object stilstaan/bewegen, en dit kan ook niet, da's pas een echte tegenstrijdigheid! Zeg me trouwens eens, draaien de sterren in onze melkweg rond dat grote zwarte gat in het centrum of is het dat zwarte gat dat roteert? Onze zon doet er ergens tussen de 220 en 250 miljoen jaar over, of is het dat zwarte gat dat zo traag roteert? Of beide? Hangt het af van wie/wat de beweging in gang heeft gezet, wel zeg me eens wie/wat heeft dat gedaan? Laatst gewijzigd door Rizzz : 18 november 2010 om 00:52. |
||||||
|
|
|
|
|
#687 |
|
|
Ja, natuurlijk, wist je dat nog niet?
En muren ook. Muren spreken ook tot hem (heeft hij hier zelf geschreven)
|
|
|
#688 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wel onmiddellijk. Citaat:
Maar de de theorie van de quantummechanica zelf vertelt een ander verhaal. Ik ben geen wetenschapper, dus ik hou hier dan gewoon in het midden wat waar is of niet waar. Maar het verhaal suggereert een invloed van de waarnemer en dan gaat jouw oplossing niet op. Citaat:
Citaat:
En is bovendien ook geheel en al logisch. Citaat:
Niet iedereen kent ze. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#689 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En het duidelijkst ben je nu zelf door de mand gevallen doordat je hebt toegegeven dat je het ook zo kan beschouwen dat het heelal om de aarde draait. |
||
|
|
|
|
|
#690 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als Einstein beweert dat de aarde onder een trein door beweegt, maar dat als echt verkoopt terwijl het duidelijk schijn is, dan zit ie duidelijk fout. Dus Einstein maakt dat onderscheid van echt en schijn helemaal niet. En hij draait bovendien een echte beweging ( van trein ten opzichte van de omgeving ) helemaal om. En dat komt in jouw voorbeeld helemaal niet voor. De verhoudingen zijn daar geheel en al normaal. Dus je voorbeeld deugt niet en heeft verder ook niks met Einstein te maken. Het is gewoon een optelsom van verhoudingen. Citaat:
Hij analyseert ze niet in hun onderlinge verhoudingen binnen een totaal systeem, wat jij wel doet. Overigens zonder het volledig te doen. Want je haalt er alleen de normale verhoudingen uit, die geen enkel probleem opleveren. Dus Einstein doet iets heel anders dan wat jij doet. Citaat:
En wel door de echte beweging van de trein. Citaat:
Dus de analyse van Einstein is niet volledig. Hij laat gegevens weg. Citaat:
Hij beschouwt daarmede alle bewegingen als echt, zonder dat overigens zelf te beseffen en dus ook zonder dat zelf te kunnen verklaren. Hij mist hier gewoon iets, dat overigens dik voor de hand ligt en ook in boeken vermeld wordt en waar niemand raad mee weet en er allerlei zogenaamde oplossingen voor bedacht zijn. Citaat:
En daarmede vervalt ook de relativiteitstheorie al zouden alle waarnemers gelijk berechtigd zijn. Want wat de een ziet is echt en wat de ander ziet is schijn. |
||||||||
|
|
|
|
|
#691 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zijn binnen een systeem op elkaar betrokken, waardoor ze een verschillende betekenis krijgen van echt en schijn. Wat bij Einstein mist is een volledige analyse en daardoor ontstaan tegenstrijdigheden. |
|
|
|
|
|
|
#692 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
maar ook echt. Ze bestaan echt. Dat onderscheid is er echt en moet dus ook gemaakt worden en daar conclusies aan verbonden.
Citaat:
Zou iemand denken dat de wereld echt beweegt vanuit zijn trein, dan moet deze zich afvragen of die trein dan ook echt de wereld onder zijn wielen wegrijdt of dat dat toch eigenlijk schijn is. En dat dus ook de beweging van de wereld eigenlijk schijn is. Citaat:
Schijn en echt zijn namelijk zeer waardevolle begrippen in de logica. Want zonder deze ontstaan er tegenstrijdigheden. Niet alles wat we waarnemen is echt. |
||
|
|
|
|
|
#693 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als ze ooit onderzoek doen naar de genen die mensen mogelijkheid bieden om abstract te kunnen denken, dan hebben ze met harriechristus alvast een "nulpunt"-testcase vast.
|
|
|
#694 | |||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus je zal wel eindeloos bezig blijven met het zoeken van uitvluchten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rood is van het Doppler-effect. Maar blijkbaar kan je of niet goed lezen of weet je zelf niet wat je zegt of je draait weer eindeloos om de pot heen. Citaat:
Behoef je echt niet dik mee te maken. Citaat:
Citaat:
Gemakkelijk te vatten voor mensen met enig verstand. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe vaak moet ik dat nog herhalen voor je zoiets simpels kunt vatten? Citaat:
Een heel leuk boekje heb ik hier voor me liggen: Hans Freudenthal: inleiding tot het denken van Einstein. Daarin worstelt ie met het probleem van de tegenstrijdigheid en doet het op het laatst af met de idee dat je alle beweging moet zien tegen de achtergrond van het heelal als basis. Ook zo als geheel systeem. Maar hij beseft dan zelf niet dat ie daarmede de hele relativiteitstheorie weer overboord gooit. Overigens staat in vroegere drukken dat verhaal van de tweelingparadox helemaal er niet in. Later wel en heeft ie dat of zelf beseft of is er op aan gesproken. Citaat:
Beter is dus om het even dik te zetten, of er gewoon: citaat bij te zetten. Citaat:
Inderdaad moet een domkop wel een goed geheugen hebben anders valt ie door de mand. Maar ik vertrouw op de logica, daar heb ik veel meer verstand van. En die laat me niet in de steek. En wel besef ik dat je er nog steeds helemaal niks van begrijpt. Maar ik wil het best even in jouw taal formuleren, hoor!! Is de aarde nu wel of niet vervormd of is het allebei zo? En als het allebei zo: is het dan schijn of werkelijkheid? En als het werkelijk zo is, heeft Einstein dan al bewezen dat het werkelijk zo is. Niet alleen voor een snelle vlieger, maar ook zo voor ons zelf, dus zo dat een ieder aan zichzelf kan ervaren zowel normaal als ook vervormd te zijn?.... ![]() Ja; want pas dat zou ik een volledige bewijsvoering willen noemen. |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
#695 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan zeer goed abstract denken, maar ik weet ook dat de waarheid concreet is als totaal systeem, en niet bestaat uit het weglaten van gegevens, wat Einstein doet.
|
|
|
|
|
|
#696 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin: je zou het kunnen ervaren als een belediging. Maar ik moet toch wat tegen zoveel mateloos veel onwil om iets te willen leren. Citaat:
Citaat:
Als je het nou nog niet kan vatten. Hou het maar eenvoudig, dat is duidelijker voor jou. Maar zelfs dat begrijp je niet. Citaat:
En ik kan me voorstellen dat het gat in het midden sneller draait volgens de wet van de hoeveelheid beweging. Maar bij Google kan ik daar zo gauw niks over vinden. Het zal dan ook wel niet bekend zijn. Citaat:
De melkweg draait in 220 miljoen jaar. Of dat gat ook draait kan ik niet vinden. Citaat:
Probleem is dan wel dat er een grotere draaiing of beweging nodig is om de kleinere te verklaren. Andere verklaring is dan dat er altijd een mate van ongelijkheid is in een samentrekking en daardoor draaiing ontstaat, zoals ook het geval is bij een putje als je daarin water laat weglopen. Wat men eerst heeft willen verklaren door de draaiing van de aarde, wat niet het geval is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Corioliseffect |
||||||
|
|
|
|
|
#697 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De hemel is de hogere wereld der fantasie ( onder andere ). Enfin: God is mij ook eens werkelijk verschenen in een visioen en in een droom. Maar uiteraard ben ik ook God zelf. God en ik zijn één en wie mij hoort, heeft God gehoord. |
|
|
|
|
|
|
#698 |
|
Europees Commissaris
|
Even terloops in deze discussie: ik heb al enkele mensen horen vertellen dat informatieoverdracht beperkt is door de lichtsnelheid. Dit is niet zo, in de huidige theorieën en fysische ontwikkelingen ziet het ernaar uit dat informatieoverdracht (cfr. kwantumverstrengeling) gebeurt aan een oneindige snelheid.
Hetgeen gelimiteerd is door de lichtsnelheid is energie, massa, impuls, ... Om al deze zaken over te brengen, is men gelimiteerd door de lichtsnelheid.
|
|
|
#699 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat leek mij een flauwe "oplossing" en in strijd met de idee der quantummechanica dat de waarnemer het waargenomene beïnvloedt. Wat dan pas gebeurt op het moment dat de electronen uit elkaar zijn op afstand en vandaar uit gebeurt de onmiddellijke overdracht, dus met oneindige snelheid. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#700 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kwantumverstrengeling vereist geen oneindig snelle informatie-overdracht, dat is net wat de oplossing van de EPR paradox ons leert. Er zijn theorien ivm tachyonen, maar die zijn echt puur theoretisch momenteel. |
|
|
|
|