Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2010, 23:13   #201
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien, maar het valt eerder van deze persoon aan te nemen dan van Raf die al meer dan eens prietpraat heeft verkocht op dit forum. Zo zie je maar dat de kans altijd heel groot is dat wie bijna constant nonsens neerschrijft, op den duur ook niet op veel geloof meer kan rekenen.
Povertjes, Jan, zèlfs voor u...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 23:14   #202
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar blijkbaar al genoeg om een hele hoop commotie te veroorzaken ...
Eender hoe het verder verloopt, de sfeer is er waarschijnlijk wel gezet voor een poos ...
Dat komt sowieso nooit meer goed...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 23:16   #203
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat komt sowieso nooit meer goed...
'k Dacht dat ook al ...
Straks is opzoeken hoeveel slaapkamers da kot heeft, ge weet nooit hoe snel die mensen verhuizen hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 23:16   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Povertjes, Jan, zèlfs voor u...
Misschien, maar niettemin de waarheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 23:18   #205
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerder uit nieuwsgierigheid heb ik de zaak laten nagaan door een notaris. Hij heeft geen enkel document aangetroffen dat deze uitweg regelt. Ook niet bij het gerecht. Blijkbaar heeft er zich een gewoonte gecreëerd en werd die door de opeenvolgende eigenaars eenvoudigweg bevestigd. Ik heb er ook nooit problemen over gemaakt.
Wel, wie weet... dat zou kunnen, natuurlijk... en het nogal wiedes dat men zulke regeling in dit geval ( recht van uitweg ) ook accepteert ook al is die nergens opgetekend... in het andere geval wordt ze onmiddellijk afgedwongen

Citaat:
Wel is het interessant te zien dat er wel een stuk van die uitweg verdwenen is. De weg maakte immers heel vroeger - ook te zien in de Buurtatlas - een u-vorm. Het kortere beentje van de u is evenwel opgedoekt, alhoewel het uit het reliëf in de weide nog altijd zichtbaar is en tot op heden staan daar de elektriciteitspalen naar die boerderij nog altijd langs.
interessant ja... dat zal misschien in een later stadium door onderling akkoord zo geworden zijn.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 23:20   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
'k Dacht dat ook al ...
Straks is opzoeken hoeveel slaapkamers da kot heeft, ge weet nooit hoe snel die mensen verhuizen hé...
En het gaat des te dieper, omdat het hier niet gaat om een simpele ruzie tussen twee mensen of families die elkaar het toegangsrecht betwisten, maar wel over een eigenaar tegenover een school. Een lagere school dan nog wel, waardoor je weet dat de meeste daar schoollopende kinderen nu eenmaal uit de buurt zijn. Het wordt dus de buurt tegenover die ene familie.

Als je het mij vraagt, getuigt het niet echt van veel levenswijsh
Oud 18 november 2010, 23:21   #207
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, maar het valt eerder van deze persoon aan te nemen dan van Raf die al meer dan eens prietpraat heeft verkocht op dit forum. Zo zie je maar dat de kans altijd heel groot is dat wie bijna constant nonsens neerschrijft, op den duur ook niet op veel geloof meer kan rekenen.
Dan overdrijf je schromelijk , vind ik persoonlijk....
misschien eerder een persoonlijk issue tussen jullie beiden ?

Zoveel prietpraat heb ik nog niet uit z'n mond gehoord... en zeker al niet als het gaat om wetteksten en interpretaties ervan
Oud 18 november 2010, 23:22   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wel, wie weet... dat zou kunnen, natuurlijk... en het nogal wiedes dat men zulke regeling in dit geval ( recht van uitweg ) ook accepteert ook al is die nergens opgetekend... in het andere geval wordt ze onmiddellijk afgedwongen

interessant ja... dat zal misschien in een later stadium door onderling akkoord zo geworden zijn.
Wel heb ik van heel oude mensen uit de buurt gehoord dat de eigenlijke uitweg van de boerderij eigenlijk vroeger het nu opgedoekte stukje is, daar waar het nog overgebleven stuk door die andere landbouwers werd gebruikt.
Oud 18 november 2010, 23:24   #209
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij gewoon opvalt, is dat mensen schijnbaar steeds minder verdragen. Uit andere gevallen blijkt zelfs dat mensen het blijkbaar moeilijk hebben met joelende, spelende, lawaai makende kinderen. Blijkbaar mogen kinderen dus geen kind meer zijn.

Indertijd trokken als kind over de velden, slopen het bos in... Ja, in veel gevallen mocht het niet en we werden dus wel eens weggejaagd, maar niemand dacht er aan naar de rechter te stappen.
Ergens klopt dat wel....
zou het kunnen omdat men aan de andere kant redelijk machteloos moet toezien dat de jeugd zekere uitwassen kent die grenzen aan het onwaarschijnlijke en dat kinderen dezer dagen ook totaal geen gezag ( berisping ) meer aanvaarden van een derde ?

Laatst gewijzigd door praha : 18 november 2010 om 23:24.
Oud 18 november 2010, 23:26   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan overdrijf je schromelijk , vind ik persoonlijk....
misschien eerder een persoonlijk issue tussen jullie beiden ?

Zoveel prietpraat heb ik nog niet uit z'n mond gehoord... en zeker al niet als het gaat om wetteksten en interpretaties ervan
Overdrijven? Neen, hoor, geenszins. Lees maar eens na, en daarbij ging het niet grotendeels niet om een discussie tussen hem en mij:

http://forum.politics.be/showthread.php?p=5082098
Oud 18 november 2010, 23:27   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ergens klopt dat wel....
zou het kunnen omdat men aan de andere kant redelijk machteloos moet toezien dat de jeugd zekere uitwassen kent die grenzen aan het onwaarschijnlijke en dat kinderen dezer dagen ook totaal geen gezag ( berisping ) meer aanvaarden van een derde ?
Mmmm, dat kan wel, maar in geen enkel van de krantenartikels lees ik dergelijke aantijgingen. De eigenaar zou dat toch zeker in zijn verdediging opnemen als dit zou was geweest, niet?!
Oud 18 november 2010, 23:44   #212
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ben eens gaan kijken met google maps, en als die hun parking idd vanachter aan die school is hebben ze toch een probleem .
't Is ook voor die bengels weer een pak meer stap/fietswerk 's morgens hé ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 23:56   #213
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overdrijven? Neen, hoor, geenszins. Lees maar eens na, en daarbij ging het niet grotendeels niet om een discussie tussen hem en mij:

http://forum.politics.be/showthread.php?p=5082098
Ja datte :.. ik heb dat deels gevolgd
Wat is er van ?
Dat het een heen en weer trek en duw spelletje is over een bepaalde interpretatie van een uitspraak... met veel semantisch geleuter ( zelfs niet eens door hem geïnitieerd )
Wat is de uitkomst ervan ?
Dat jullie het beiden nog steeds niet eens zijn over de interpretatie van die uitspraak en dat Raf dat ziet als 'kak intrekken' en jij niet... en je bovendien nog eens schuil houdt achter een zekere autoriteit die niet in twijfel mag getrokken worden.

Ik had het dus over prietpraat , niet over het oeverloos blijven mekkeren en niet willen afgeven.... dat heeft ie wel

Laatst gewijzigd door praha : 18 november 2010 om 23:56.
Oud 18 november 2010, 23:58   #214
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mmmm, dat kan wel, maar in geen enkel van de krantenartikels lees ik dergelijke aantijgingen. De eigenaar zou dat toch zeker in zijn verdediging opnemen als dit zou was geweest, niet?!
Het ging niet over dit geval, Jan .... eerder een reactie op jouw post waarvan ik dacht dat ze ook maar een algemene indruk weergaf
Oud 19 november 2010, 00:00   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het dus over prietpraat , niet over het oeverloos blijven mekkeren en niet willen afgeven.... dat heeft ie wel
Dat stel ik daarmee gelijk; maar goed, dat zal wel weer aangevoeld worden als een semantische discussie. Niettemin heeft die discussie slechts het beeld versterkt van iemand die niet wil toegeven dat hij zich verkeerd heeft uitgedrukt alhoewel zo goed als alle andere gesprekspartners het wel zo aanvoelen.
Oud 19 november 2010, 00:03   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging niet over dit geval, Jan .... eerder een reactie op jouw post waarvan ik dacht dat ze ook maar een algemene indruk weergaf
Nu, ik verschoon de "jeugd van tegenwoordig" zeker niet. Of ze echter niet openstaat voor autoriteit en dus minder meegaand is dan vroeger, dat betwijfel ik wel. De plattelandsjeugd is nog altijd verschillend van de stadsjeugd, en eerder daar zit het probleem, eerder dan de inderdaad toegenomen mondigheid.
Oud 19 november 2010, 00:09   #217
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het gaat des te dieper, omdat het hier niet gaat om een simpele ruzie tussen twee mensen of families die elkaar het toegangsrecht betwisten, maar wel over een eigenaar tegenover een school. Een lagere school dan nog wel, waardoor je weet dat de meeste daar schoollopende kinderen nu eenmaal uit de buurt zijn. Het wordt dus de buurt tegenover die ene familie.

Als je het mij vraagt, getuigt het niet echt van veel levenswijsh
Tja als het over "hunne grond" gaat dat zijn mensen soms heel radikaal. Er is nog werk voor de collectivisten onder ons in Vlaanderen. Ik vind het opvallend dat bij verkavelingen in Vlaanderen het eerste wat men doet omheiningen plaatsen is daar waar -mijn indruk- is dat ze daar op andere plaatsen iets trager, minder radikaal, mee zijn.

Nu in Engeland is het een recht van de bevolking om overal te lopen waar ze willen- binnen bepaalde grenzen qua privacy etc (afgedwongen van de grootgrondbezitters) daar waar men in Vlaanderen en in mindere mate België niet moet riskeren om op private wegen te gaan wandelen. Enfin het is nog erger. Een kennis werk bij de VMM en daar moeten ze constant optreden tegen mensen die publieke gronden/paden/wegen inpikken. Bepaalde stukken aan de leie zijn openbaar gebied maar men kan er niet op omdat iemand er hekkens heeft gezet etc.......

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 november 2010 om 00:10.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:11   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja als het over "hunne grond" gaat dat zijn mensen soms heel radikaal. Er is nog werk voor de collectivisten onder ons in Vlaanderen. Ik vind het opvallend dat bij verkavelingen in Vlaanderen het eerste wat men doet omheiningen plaatsen is daar waar -mijn indruk- is dat ze daar op andere plaatsen iets trager, minder radikaal, mee zijn.

Nu in Engeland is het een recht van de bevolking om overal te lopen waar ze willen- binnen bepaalde grenzen qua privacy etc (afgedwongen van de grootgrondbezitters) daar waar men in Vlaanderen en in mindere mate België niet moet riskeren om op private wegen te gaan wandelen. Enfin het is nog erger. Een kennis werk bij de VMM en daar moeten ze constant optreden tegen mensen die publieke gronden/paden/wegen inpikken. Bepaalde stukken aan de leie zijn openbaar gebied maar men kan er niet op omdat iemand er hekkens heeft gezet etc.......
En zeggen dat ik de afsluiting van de vorige eigenaars heb weggehaald. Alleen al dat creëert een geweldig ruimtelijk gevoel!
Oud 19 november 2010, 00:14   #219
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht

Zo eenvoudig is het niet en daar is wel een zeer gepolariseerd debat rond gevoerd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Right_to_Roam
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:15   #220
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zeggen dat ik de afsluiting van de vorige eigenaars heb weggehaald. Alleen al dat creëert een geweldig ruimtelijk gevoel!
Nja er zijn uitzonderingen. Bij ons aan de ene kant is er geen echte afsluiting met de buren (en die ook niet met zijn buren) waardoor er een groot ruimtelijk gevoel ontstaat maar aan de andere kant is het quasi fort Knox. Tja je heb van soorten. Nu binnenkort beginnen ze aan een sociale woonwijk achter ons en dan is het gedaan met de open ruimte maar allé men niet klagen dat er te weinig sociale woningen zijn en dat ze er bouwen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be