Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: De palestijnen wel een eigen staat, en wij niet
Ja 7 30,43%
Neen 4 17,39%
Moeilijke vraag 0 0%
Onbegrijpelijk en on/of onbeantwoordbaar 12 52,17%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2009, 09:40   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarom zouden de Palestijnen een onafhankelijke staat mogen krijgen en wij niet?
Wij die nooit naar het wapen van het (internationale en lokale) terrorisme grepen?
Laat Hillary Clinton nu eerst maar eens dringend naar Vlaanderen komen voor een stappenplan.
De vraag is niet waarom zij wel en wij geen onafhankelijk land krijgen, maar waarom bestaatde noodzaak aan een Palestijnse/Israelische staat en niet aan een Vlaamse/Waalse staat.
Er is namelijk niemand die Vlaanderen en Wallonnie kan verplichten om de Belgische staat te behouden, behalve deze beide bevolkingsgroepen en hun politieke afgevaardigden zelf.

De huidige Belgische problemen zijn zo lachwekkend en belachelijk, dat ze in het niets verdwijnen met de huidige economische en finaciele crisissen.

Als deze crisis blijft aanhouden, dan zullen er zelfs transfers van Wallonnie naar Vlaanderen moeten plaats vinden, het is voor Vlaanderen dus niet aangewezen om nog verder om onafhankelijkheid te blijven strijden.

De Vlaamse transport economie heeft in 2 maanden tijd immers een klap van 30% terugval gekregen. 15.000werklozen
De Vlaamse autofabrieken dreigen gesloten te worden en 20.000werklozen te gaan afleveren.
De Vlaamse petrochemie is aan het stilvallen, 14.000 werklozen die er dreigen bij te komen.
De banken zijn op loonkost aan het besparen en willen Vlaanderen nog eens 10 tot 15 duizend werklozen schenken.
Kleine bedrijven dreigen fait te gaan en doen daardoor Vlaanderen nog eens een kleine 30.000 werklozen kado.
Daarnaast is de Vlaamse bevolking aan het verouderen en krijgt Vlaanderen een hoog pensioenlast te dragen in een tijd met veel werkloosheid bij de jongeren.

Belgie splitsen zou wel eens enkel in het voordeel van Wallonnie kunnen uitdraaien en de Vlamingen zeer zware tol doen laten betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 17:33   #22
roskam
Banneling

Standaard

Neen, als de vraag was: "kan eno zich behoorlijk in het nederlands uitdrukken?"
Ja, als je denkt dat ze eno beter begrijpen in het M-O dan hier
Moeilijke vraag, omdat niemand de vragen in de poll begrijpt
Onbegrijpelijk en on/of onbeantwoordbaar, het enige goede antwoord: eno spreekt brabbeltaal
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 14:47   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Even een verduidelijking van de enquete, omdat sommigen het weer niet begrepen hebben.

De stelling is:
De palestijnen wel een eigen staat, en wij niet.
  • Ja. Dit antwoord kiezen als men het eens is met de volgende stelling: De palestijnen hebben wel recht op een eigen staat, maar eno2, Belgie en/of Vlaanderen heeft geen recht op een eigen staat.
  • Neen. Dit antwoord kiezen als men het eens is met de volgende stelling: De palestijnen hebben geen recht op een eigen staat, maar eno2, Belgie en/of Vlaanderen heeft wel recht op een eigen staat.
  • Moeilijke vraag. Voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen.
  • Onbegrijpelijk en/of onbeantwoordbaar. Deze optie kiezen als U deze enquete juist wilt beantwoorden.
Verdomme toch iemand die er iets van begrepen heeft.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 15:42   #24
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Als de UN en de EU tegen alle internationale regels in Kosovo zelfstandig kunnen verklaren door het de facto af te splitsen van Servië, dan kan dat toch ook met Vlaanderen? De Russen hebben dit voorbeeld al gevolgd en dat met Zuid-Ossetië gedaan.
Als ik verkozen word tot minister president van Nederland verklaar ik Vlaanderen onafhankelijk. Daar hoef je niks achter te zoeken hoor, echt waar niet.
Oud 18 november 2010, 01:50   #25
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat komt omdat de Vlamingen het goed hebben, en teveel te verliezen.

De Palestijnen hebben niets te verliezen, de miljarden die door de Europese belastingbetaler daar naartoe worden gestuurd gaan vooral naar wapens, raketten en terroristische organisaties. De rest verdwijnt in de zakken van hun corrupte leiders.
Veel grotere bedragen gaan vanaf de Amerikaanse belasting betaler naar de terroristen in Israel, dozen vol high tech helicopters bv. (ik weet het, "off topic")
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 03:58   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

wat een stomme vergelijking. Palestijnen vandaag zijn geen gelijke staatsburgers in israel, ze hebben geen rechten, geen kiesrecht in Israel en ze zijn absoluut tweederangsburgers die ondergeschikt zijn aan de Israelische kolonisten.

Vlamingen en Walen hebben juridisch gezien dezelfde rechten, en als de meerderheid der Vlamingen onafhankelijkheid wil komt die er ook.
99% van de palestijnen wil al 50 jaar onafhankelijkheid, maar die is er nog altijdd niet.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 november 2010 om 03:59.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 13:44   #27
Francientje
Minister

Standaard

Waar ga je het halen?
Voor zover ik weet willen de Palestijnen inderdaad een onafhankelijke zuiver Arabische
staat én Israel ook.
Hoe komt het eigenlijk dat diverse landen in dat gedeelte van deze wereld zo ongeveer
alle rechten hebben in de ogen van links en internationaal krapuul (discriminatie man-
vrouw, kinderhandel en slavernij, godsdienstig racisme , sexuele discriminatie etc je noemt het en ze hebben het of ze doen het) en dat een land als Israel dat het heeft
gemaakt, democratisch is etc constant door links en internationaal krapuul wordt
afgekamd? Waarom gaan jullie niet van start met jullie beschermelingen een paar lessen bij te brengen?

Laatst gewijzigd door Francientje : 18 november 2010 om 13:59.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 13:47   #28
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden de Palestijnen een onafhankelijke staat mogen krijgen en wij niet?
Wij die nooit naar het wapen van het (internationale en lokale) terrorisme grepen?
Laat Hillary Clinton nu eerst maar eens dringend naar Vlaanderen komen voor een stappenplan.

In een democratisch systeem zoals het onze houdt U niets en niemand tegen om een partij te stichten die "de vlaamse onafhankelijkheid onmiddelijk, onverwijld enz.. uitroept : al wat u nodig heeft is de meerderheid van de kiezers
in Vlaanderen zelf...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 15:41   #29
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Vlamingen hebben onderdrukking nodig.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:29   #30
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Omdat sinds de verwoesting van de 2de Tempel deze gebied niet echt een land was(telkens in andere handen) tot er (voor 1948) een verdelingsplan kwam om deze mandaatgebied in 2 te delen : Israel en Palestina.

De goedkeuring was er al,jammer genoeg hebben zij toen de plan niet aanvaard en de wapens gekozen.

België bestaan eenmaal sinds 1830.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 02:17   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Francientje

Citaat:
Waar ga je het halen?
Voor zover ik weet willen de Palestijnen inderdaad een onafhankelijke zuiver Arabische
staat én Israel ook.
Israel ook? In het charter van likud, de leidende partij in Israel, staat nochtans "een Joodse staat van de Jordaan tot de middellandse Zee". Dat is dan ook de reden waarom ze weigeren, zelfs na Amerikaanse druk, om hun reeds talloze malen door de VN veroordeelde nederzettingenpolitiek op het grondgebied waar de toekomstige Arabische staat zou gevestigd worden, stop te zetten. Ze willen dus de Westoever inpalmen maar niet de bevolking die daar woont. Die worden als slaven behandeld, zonder rechten. Ze worden onteigend zonder compensatie, hun huizen en tuinen worden verwoest, en ze kunnen er niets aan doen. (en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat velen afstammen van Palestijnen die etnisch gezuiverd werden uit Israel in 1948)

Citaat:
Hoe komt het eigenlijk dat diverse landen in dat gedeelte van deze wereld zo ongeveer
alle rechten hebben in de ogen van links en internationaal krapuul (discriminatie man-
vrouw, kinderhandel en slavernij, godsdienstig racisme , sexuele discriminatie etc je noemt het en ze hebben het of ze doen het) en dat een land als Israel dat het heeft
gemaakt, democratisch is etc constant door links en internationaal krapuul wordt
afgekamd? Waarom gaan jullie niet van start met jullie beschermelingen een paar lessen bij te brengen?[/
Israel is democratisch voor Joden, en alleen voor Joden. Israelische Arabieren hebben in de realiteit geen gelijke rechten (reeds talloze malen door verschillende mensenrechtenorganisaties aangeklaagd zoals Amnesty international en human rights watch, de organisatie van (ultrakapitalistische Jood) Soros dus bezwaarlijk links te noemen...) en Palestijnen die in bezet gebied (volgens Israel zelf een deel van Israel) leven hebben helemaal geen rechten. Het is een ultra racistische staat in de praktijk, met "Jews only" wegen en gebieden.
Overigens wat discriminatie man vrouw, godsdienstig racisme, etc. betreft daar kennen de ultraorthodoxe Joden (die in Israel geen belasting hoeven te betalen en steeds in de regering zitten) ook wel iets van.

Palestijnen zijn duidelijk het slachtoffer van een offensief nationalistische en racistische ideologie: het zionisme. Ze werden eerst etnisch gezuiverd uit Israel en in kampen gestoken, en nadien werd de rest van palestina ook nog ingepalmd door Israel, en sinds die 43 jaar heeft Israel helemaal niets gedaan om Palestijnen gelijke rechten te geven, terwijl hun land systematisch aan Joden werd gegeven.

Je zou van minder gewelddadig, antisemitisch en extremistisch worden. De Joden zelf gebruikten reeds het terrorisme als wapen omdat de Britten hen niet onmiddellijk hun staat wilden geven, maar de palestijnen zouden niet het recht hebben zich te verzetten tegen decennia etnische zuivering, bezetting en onderdrukking?

Wat mij betreft: als Israel echt weigert over een tweestatenoplossing te spreken met de "groene lijn" van 1967 als richtpunt (en in realiteit wil Israel dat niet, toch zeker de huidige regering niet) dan wordt het tijd voor nieuw geweld tegen Israel. Bezetting is een oorlogsdaad, vergeet dat niet, en palestijnen hebben het recht zich te verzetten tegen die oorlogsdaad.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 november 2010 om 02:25.
Oud 19 november 2010, 02:20   #32
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Omdat sinds de verwoesting van de 2de Tempel deze gebied niet echt een land was(telkens in andere handen) tot er (voor 1948) een verdelingsplan kwam om deze mandaatgebied in 2 te delen : Israel en Palestina.

De goedkeuring was er al,jammer genoeg hebben zij toen de plan niet aanvaard en de wapens gekozen.

België bestaan eenmaal sinds 1830.
Ze hebben het niet aanvaard, en dus had Israel het recht hen etnisch te zuiveren en nadien de rest van palestina in te palmen en te koloniseren? PLEASE...
Oud 19 november 2010, 08:38   #33
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is België niet onafhankelijk?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 10:59   #34
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze hebben het niet aanvaard, en dus had Israel het recht hen etnisch te zuiveren en nadien de rest van palestina in te palmen en te koloniseren? PLEASE...
Waar heb ik dat geschreven ?

Mijn post was een reply voor de topicstarter.
Ik vind het meer dan normaal dat er over een Palestijnse Staat wordt gesproken omdat het allang moest zijn.

Oud 19 november 2010, 11:18   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Waar heb ik dat geschreven ?

Mijn post was een reply voor de topicstarter.
Ik vind het meer dan normaal dat er over een Palestijnse Staat wordt gesproken omdat het allang moest zijn.
dUS u VEROORDEELT DE HUIDIGE REGERINGSPOLITIEK VAN iSRAEL?

Ik ben niet tegen de staat Israel, die is er nu eenmaal en kan niet meer weg, maar alleen op voorwaarde dat die staat ook de palestijnen hun rechten heeft. De huidige regering, die grotendeels bestaat uit rechtse extremisten, is daar niet toe bereid.
Oud 19 november 2010, 11:30   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Is België niet onafhankelijk?
Ik dacht aan Vlaanderen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 11:37   #37
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik dacht aan Vlaanderen.
Op die manier.

Maar dan vraag ik me af:

- ongeveer 80% van onze wetgeving komt van Europa die hier in federale wetten en besluiten wordt vormgegeven. In welke zin zal Vlaanderen onafhankelijker zijn ten opzichte van de EU dan België dat (niet) is?
- Het Verdrag van Lissabon wordt aangepast zodat de ondertekenende lidstaten hun begroting nog strenger onder controle moeten houden dan nu het geval is. De nationale parlemenenten hebben daarover niets in de pap te brokken. In welke zin zal Vlaanderen op dat vlak onafhankelijker kunnen zijn dan België het (niet) is?
- Onze economie draait in grote mate op buitenlandse bedrijven die hier investeren. Het aantrekken van die bedrijven gebeurt via maatregelen zoals ook buurlanden die toepassen maar die gebonden zijn aan de regels uitgevaardigd door de EU. In welke zin zal Vlaanderen onafhankelijker zin dan België het (niet) is?
- Net zoals de buurlanden moeten we ons deficit inperken. Voor België betekent dat een besparing van om en nabij 25 miljard euro. Die besparingen zullen plaatsvinden in de sociale en de culturele sector, door de afbraak van de verzorgingsstaat en de privatisering van wat er nog aan diensten en bedrijven is. In welke zin zal Vlaanderen onafhankelijker kunnen beslissen dan België dat (niet) is?

Oud 19 november 2010, 11:37   #38
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
dUS u VEROORDEELT DE HUIDIGE REGERINGSPOLITIEK VAN iSRAEL?

Ik ben niet tegen de staat Israel, die is er nu eenmaal en kan niet meer weg, maar alleen op voorwaarde dat die staat ook de palestijnen hun rechten heeft. De huidige regering, die grotendeels bestaat uit rechtse extremisten, is daar niet toe bereid.
Ik heb al meerdermaals de Israelische Staat veroordeeld en zal verder blijven doen.Langs de andere kant verdedig ik Israel tegen goedkope propoganda en leugens.

Persoonlijk vind ik vandaag een Palestijnse Staat gevaarlijk.
Een Vlaamse Staat zie ik niet welke voordelen er gaan zijn.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 19 november 2010 om 11:37.
Oud 19 november 2010, 18:35   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlamingen mogen best een eigen staat, maar willen liever een 'onderhandelde oplossing'. De Vlaming is bang of onverschillig. Het zal op het faillissement van België moeten aankomen om het land te splitsen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 18:39   #40
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Vlamingen mogen best een eigen staat, maar willen liever een 'onderhandelde oplossing'. De Vlaming is bang of onverschillig. Het zal op het faillissement van België moeten aankomen om het land te splitsen.
Het failliet van Griekenland, Ierland, IJsland, Portugal, California, ... leiden niet tot splitsing hoor.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be