![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Hij stelde dat we nu met ongeveer evenveel zekerheid weten dat informatiesnelheid oneindig is, als de zekerheid waarmee men toenmalig stelde dat de lichtsnelheid eindig was toen deze het eerst geformuleerd werd)
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 19 november 2010 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | ||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als ik dat woord nooit uitgesproken heb, als ik zelfs helemaal het omgekeerde gezegd heb: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geef nu toe, je leest hier wat je wil lezen, niet wat er staat! Citaat:
Of laat me de vraag anders stellen: Aanvaard je als we de snelheid van sterren die zich snel van ons wegbewegen willen berekenen, we niet enkel een pure Doppler berekening op roodverschuiving van het licht van die sterren moeten toepassen, maar dat we ook een correctie moeten toepassen om rekening te houden met de effecten van Lorentzcontracties op die roodverschuiving veroorzaakt door Doppler effecten? Dat we anders niet de juiste uitkomst verkrijgen? (Je ziet dat ik hier mijn zin vrijwillig heb moeten langer maken en telkens verwijzen naar wat ik in het voorgaande bedoel, anders ga je me weer beschuldigen van mezelf tegen te spreken) Citaat:
Citaat:
Citaat:
m.a.w. de ruimte met alles erin (incl. aarde) is niet statisch, da's heel wat anders dan zeggen dat de aarde 2 vormen heeft zoals jij Einstein interpreteert. Citaat:
Het enige dat je toevallig weer kan opnoemen is weer een boek uit de jaren stillekes waar weinig of niks over te vinden is. Over Hans Freudenthal zelf is wel veel te vinden, maar nergens is te vinden dat hij ergens Einstein's theorie tegenstrijdig heeft genoemd, zoiets zou zeker ergens te vinden zijn moest het waar zijn. "Selecta", een ander boek van Freudenthal is wel online te vinden bij google books, als je daar even doorbladert zou je eerder het omgekeerde denken van wat jij hier beweert! Je zal beter moeten doen en eens met werkelijke tastbare controlleerbare bronnen naar voren komen, wat je nu doet versterkt enkel het vermoeden dat je geen bronnen hebt. Een bron die je niet kan voorleggen is geen bron he, da's gewoon een bewering om een andere bewering te ondersteunen. Heeft dus weinig waarde. Citaat:
Er is een reden waarom vorige citaten niet mee geplaatst worden in het antwoord venstertje, nl. de posts zouden op 1 2 3 gigantisch groot worden gezien je telkens de hele discutie moet meeslepen Als ik enkele van mijn eigen zinnen of enkele van jouw vorige zinnen even wil meenemen in een antwoord zoek ik ze even op in de draad en plaats ik ze manueel in het antwoord, zoals iedereen het doet. Leer dat ook eens. Je kan verschillende tabs of vensters openen in een browser hoor, wist je dat? (LOL) |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier zou ik eigenlijk de discutie moeten eindigen, of harriechristus nu een typetje is of niet, harrie is duidelijk enkele vijzen kwijt. LOL. Citaat:
Citaat:
Ok ik zal de vraag anders stellen want over dat zwarte gat kunnen we idd. eigenlijk weinig zeggen buiten de massa. Draaien de sterren rond een centraal punt in het heelal? Ohja de melkweg draait niet in 220 miljoen jaar zoals jij hier zegt he, dit is de duur van een galactisch jaar voor onze zon maar niet perse voor andere sterren in ons melkwegstelsel, het is een spiraal he, geen schijf! (maar nu heb ik eigenlijk al te veel gezegd, cadeautje). |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#704 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De snelheid van de Geest is immers oneindig en het zou ook best kunnen dat deze de ware grondslag van het heelal is. Ook is het best mogelijk dat hier de oneindige reeks van culturen in de microkosmos in het geding is, die mogelijkerwijs in staat is tot een oneindig snelle informatie overdracht. Ook kan het zijn dat er helemaal geen informatie-overdracht is, maar dat het heelal in alle zijne delen gewoon synchroon loopt. Dus gewoon gebaseerd is op een metafysische logica. Ook kan er sprake zijn van hogere dimensies. Dus er zijn hier zoveel mogelijkheden waarvan het de moeite waard is om er over na te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hier de contractie die zorgt voor een tegenstrijdigheid dat de aarde rond is en ook plat. En door het andere woorden te geven ben je gewoon bezig rond te pot te draaien. Citaat:
Je mist gewoon een essentieel begripsvermogen. Citaat:
Maar ook hier weet je zelf niet wat je geschreven heb. En ook dat is zonde van mijn tijd dat je daar eindeloos over door blijft zeuren. Citaat:
Punt is dat dat geen roodverschuiving veroorzaakt maar een blauwverschuiving. Citaat:
Maar jij begrijpt na zoveel posten nog steeds niet waarom het gaat, namelijk dat Einstein tegenstrijdig is. Dus of je bent vreselijk dom of je draait gewoon om de pot heen. Citaat:
En als dat wel zo is, dan moet het bewezen worden. Maar als het alleen voor een snelle reiziger is dan is het schijn. Citaat:
En de aarde is wel statisch, want die is al miljarden jaren gewoon rond en niet vanuit alle kanten vervormd ( plat ) zoals Einstein ons wijs wil maken en ook nog nooit bewezen is. Maar je wil je gelijk halen door mijn woorden in andere woorden om te zetten, maar ze betekenen precies hetzelfde: namelijk de Lorentz-contractie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb ik al eens verteld, maar bij jou moet ik alles eindeloos herhalen omdat je niks kunt vatten. Of gewoon niet leest wat ik schrijf. Citaat:
Citaat:
Iedereen kent die theorie, dus daar behoeft helemaal geen misverstand over te bestaan. Citaat:
De speciale relativiteitstheorie is een natuurkundige theorie gepubliceerd door Albert Einstein in 1905. De theorie gaat ervan uit dat waarnemers in inertiaalstelsels die ten opzichte van elkaar een eenparige beweging uitvoeren niet kunnen bepalen wie van beiden een "absolute beweging" uitvoert en wie stilstaat. Als je denkt dat het fout is, dan moet je maar met een tegenbron komen. Citaat:
Je kunt mijn antwoorden volledig lezen, maar jij zet er nog extra tussendingen in. Citaat:
Citaat:
Ik moet ze er dan weer in een apart raam op mijn balk ernaast zetten. Dat is dan niet zo erg, maar dan kun jij en anderen weer niet zien waar ik op geantwoord heb. Dus nu kijk ik helemaal niet meer naar jouw extra raampjes, dus is het ook volkomen zinloos die erin te zetten. Ik antwoord alleen de teksten die ik kan lezen. Temeer omdat je toch altijd weer met dezelfde issues tevoorschijn komt, die we al eindeloos behandeld hebben. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want vaak hebben jullie me gewoon gelijk gegeven, maar als ik daar op wees werd zelf dat ontkend. Ook jij doet dat door gewoon te ontkennen dat de aarde en rond en plat is, door zo kinderachtig te zijn door hetzelfde fenomeen andere woorden te geven. Citaat:
![]() Dus je hebt nog nooit van de heilige geest gehoord: de eenheid van God en mens in het denken? Enfin: je zou je dan eens in mijn atoomtheorie kunnen gaan interesseren. Citaat:
Ook bij anderen heb ik dat al herhaaldelijk uitgelegd. Citaat:
Ook is HET heelal weer iets anders dan ONS bekende heelal. En of ONS heelal rond een middelpunt draait dat zou ik niet weten en moet je dan maar aan de wetenschap vragen, die ( voor zover ik weet ) het zelf ook niet weet en daar verschillende theorieën over heeft. Citaat:
Nu val ik toch van mijn stoel van verbazing, dat je nu toch wat gevonden hebt om mij eens flink voor schut te zetten voor mijn onkunde...... ![]() Nu is mij eindelijk een groot licht opgegaan: 220 miljoen jaar is niet de draaiing van de melkweg, maar alleen van onze zon..... ![]() Ik geloof dat ik hier op het kleuterkakschooltje zit.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 november 2010 om 08:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik plaats ze trouwens niet in een totaal systeem; er is niet zoiets als een totaal systeem, tenzij je een absoluut middelpunt van het universum gaat nemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zeker fout als je denkt dat ik het daardoor eens zou zijn met Einstein, want jouw voorbeeld heeft helemaal niets met Einstein te maken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als Einstein zegt dat de aarde beweegt ten opzichte van de trein dan kan er geen andere oorzaak zijn dan dat de trein de aarde onder zijn wielen heeft doen bewegen. En als iemand een andere oplossing weet dan mag hij het even komen zeggen. De waarheid is het volledige systeem van de natuur en niet alleen datgene wat in Einsteins straatje past. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het domme volkje heeft natuurlijk nooit van de Geest van de natuur gehoord, die tot bewustzijn komt in de mens.
Ze denkt dat datgene wat ze over de natuur denkt alleen maar haar eigen gedachten zijn. En inderdaad: wat Einstein over de natuur fantaseert heeft niets met de werkelijke natuur te maken, oftewel: het is slechts schijn...... ![]() Maar harriechristus laat de natuur zelf spreken in hare volledigheid. Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 november 2010 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja: Einstein was zeer fantasierijk. En het is allemaal als zodanig bewezen.... ![]() Bron graag..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Banneling
|
![]() Nee, er is geen causaal verband tussen beiden; er is hoogstens een verband in jouw gedachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zelfs een kind kan zien dat de trein zichzelf in beweging zet door de kracht van zijn motor en de wielen en daardoor de tegenovergestelde schijnbeweging ontstaat alsof de aarde in beweging is. En zou deze een werkelijke beweging zijn dan moet dat ook door de motor van de trein komen. De wereld zet heus zichzelf niet in beweging, als ware het een levend wezen en zo dat de trein toevallig net de andere kant op gaat. Maar de mensheid is zo dom dat ze zich rustig door Einstein laat bezwendelen, terwijl iedere onbevangen waarnemer zo kan zien dat het onzin is wat Einstein beweert. God en ik zijn één en wie mij hoort, heeft God gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de gewone normale rotatie, maar dat is niet waar Einstein het over heeft.
De bewegingen zijn bij hem willekeurig en alle richtingen op met allerlei mogelijke snelheden. En "toevallig" gaan die samen met even zovele waarnemers, die heel toevallig dezelfde bewegingen maken, maar dan de andere kant op. En natuurlijk is er volgens Einstein geen causaal verband. En het domme volk gelooft het natuurlijk....geen enkel probleem. Ze hebben geloofd dat Jezus uit de dood kon opstaan, dus dat kan er dan ook nog wel bij.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Europees Commissaris
|
![]() harriechristus:
"Inderdaad: je begrijpt niet dat de theorie van Einstein tegenstrijdig is, want de aarde kan niet én plat én tevens rond zijn. En als dat wel zo is, dan moet het bewezen worden. Maar als het alleen voor een snelle reiziger is dan is het schijn." Hoe kan jij, Harrie, tegelijkertijd jezelf, Harrie en God zijn terwijl de aarde niet tegelijkertijd rond en plat kan zijn? Als dat wel zo is, dan moet dat bewezen worden
![]() |
#720 |
Europees Commissaris
|
![]() harriechristus:
"Als Einstein zegt dat de aarde beweegt ten opzichte van de trein dan kan er geen andere oorzaak zijn dan dat de trein de aarde onder zijn wielen heeft doen bewegen. En als iemand een andere oplossing weet dan mag hij het even komen zeggen." Een constante lineaire snelheid heeft geen oorzaak nodig. Zonder krachtinwerking blijven lineaire snelheden behouden. Krachten hebben wel een oorzaak