Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2010, 20:06   #5341
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
ge moet niet over wat anders beginnen....

Jij mag het niet hebben over 'racistische uitspraken' van leerlingen met je collega's als dat niet waar is.

Paulus.
Jawel, dat mag wel. Ik en mijn collega's (ja, eigenlijk ondertussen al goede vriendinnen) mogen dat wel. Als ik echt van de opinie was dat het om een racistische uitspraak ging dan had ik hem direct aangepakt hoor. Het waren mijn vlaamse collega's die vonden dat ik hem harder moest aanpakken. En dat heb ik gedaan.

Verder, ga ik mij niet verantwoorden tegenover u. Ik heb medelijden met uw kinderen.
Oud 19 november 2010, 20:07   #5342
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Goed dat je kinderen e.a. mensen hierop aanspreekt, dit is heel belangrijk. Maar doe nu niet alsof de Marokkaanse gemeenschap de enige is die met dit soort zaken de maken krijgt: Joden, Turken, Chinezen, homo's, dikke mensen, lelijke mensen, werklozen, vrouwen, etc...

Iedereen heeft wel iets waardoor hij/zij belachelijk gemaakt wordt of beschimpt. Er is geen reden voor een slachtofferrol, die rol zorgt integendeel voor meer beschimping.
Niet te vergeten de autochtone vrouwen die zich niet bedekken. Dat zijn hoeren. De moslim ouders worden agressief als je er hen op aanspreekt. Hun lief moslimzoontje heeft dat recht. Zijn opvoeding is de beste volgens het haatboekje de koran.

grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:07   #5343
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Misschien nog wat zweepslagen bijgeven?
Neen, dat niet. Mocht ik in Iran staan..
Oud 19 november 2010, 20:09   #5344
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mijn leerlingen mogen geen woorden als 'makak', 'gehandicapte' gebruiken. Ik heb ook leerlingen rondlopen die zich beledigd voelen wanneer ze zoiets horen en dat kan ik niet laten gebeuren. De volgende die ik hoor schmink ik in het zwart en die mag met een mooi kroontje rondlopen en een paar straftaken maken. Ook mag hij 1 week niet buiten spelen tijdens de middagpauze, voormiddagpauze en namiddagpauze. Ze zullen het snel afleren.
Waarom mag het woord gehandicapte niet gebruikt worden? Ik denk wel dat u bedoelt ingeval van dat ze het roepen als een soort belediging. Gebruiken ze dat woord zo tegenwoordig op de speelplaats? Kan zijn, natuurlijk, 't is weer een jaar of 3 geleden dat ikzelf bewaking deed op een speelplaats. Ik ben niet meer mee met het huidige taaltje
Wat ik me wel eens afvraag als ik zoiets lees - en dit zonder woorden als makak goed te keuren, hoor - is dat sommige kinderen ook rosse, dikke, vetzakske en zo te horen krijgen dikwijls van hun beste vrienden in de hitte van het spel. Vroeger moesten kinderen niet "afgeblet" komen om zo'n reden. Ze moesten er maar tegen kunnen en niet flauw doen. Tegenwoordig heb ik de indruk dat de taal van zelfs jonge kinderen gecensureerd wordt. Het lijkt me echt wel overdreven.
Oud 19 november 2010, 20:09   #5345
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij had het weer eens over een racistische uitspraak die er in sé geen was.

Hopelijk leer je er wat uit.

Eigenlijk zou jij ook straf moeten schrijven.

Paulus.
Volgens onze moslima van dienst is het woord makak een scheldwoord. Ook al roep je dat op een albino. Die moslims zijn echte calimeros. En dat linkse leerkrachtengespuis werden er compleet hysterisch van. Links op zijn best.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 19 november 2010 om 20:10.
Oud 19 november 2010, 20:10   #5346
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Gij zoekt een man in het genre van dit?

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/si...kruispunt.aspx
Neen, verre van.
Oud 19 november 2010, 20:11   #5347
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat ik en mijn collega's zulk taalgebruik niet tolereren. Om nog maar te zwijgen van onze directeur. Volgende keer, zal het niet pakken. Dit was de eerste en laatste keer dat ik zoiets heb gepikt.
Dus makak is volgens jou een racistisch scheldwoord. Ook al is het een albino.
Oud 19 november 2010, 20:12   #5348
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zoekt een man in het genre van dit?

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/si...kruispunt.aspx
Wat een idioot, zeg! Typisch produkt van een macho-cultuur zonder respect voor vrouwen.
Oud 19 november 2010, 20:13   #5349
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor mensen zoals u is het een compliment, waarschijnllijk?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 november 2010 om 20:17.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:13   #5350
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, dat mag wel. Ik en mijn collega's (ja, eigenlijk ondertussen al goede vriendinnen) mogen dat wel. Als ik echt van de opinie was dat het om een racistische uitspraak ging dan had ik hem direct aangepakt hoor. Het waren mijn vlaamse collega's die vonden dat ik hem harder moest aanpakken. En dat heb ik gedaan.

Als je er echt van overtuigd was dat het niet om racistische uitspraken ging, dan had je dat zeker niet mogen zeggen. Maar je hebt dat toch maar gedaan. En wel in die mate dat je collega's je aanraadden om met de ouders te gaan praten...

Citaat:
Verder, ga ik mij niet verantwoorden tegenover u.
Dat weet ik. Je doet het zelfs niet eens tegenover jezelf blijkbaar.

Citaat:
Ik heb medelijden met uw kinderen.
Ik met uw leerlingen. Weten die ouders dat dat je achter de rug van hun kinderen om, het hebt over strafbare feiten als racistische uitspraken van hun kinderen ten aanzien van collega's?

Wat jij doet is tien keer zo erg, zeker omdat je dat blijkbaar heel normaal vindt en efkens heel normaal komt vertellen hier op dit forum.

Leuke tist zijt gij (!)

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:13   #5351
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat een idioot, zeg! Typisch produkt van een macho-cultuur zonder respect voor vrouwen.
Die gastjes mogen hoer roepen op onze meiskes. Onze kinderen mogen niet makak roepen ook al is het ne albino. Snap je de linkse ziekelijke discriminatie?
Oud 19 november 2010, 20:14   #5352
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je er echt van overtuigd was dat het niet om racistische uitspraken ging, dan had je dat zeker niet mogen zeggen. Maar je hebt dat toch maar gedaan. En wel in die mate dat je collega's je aanraadden om met de ouders te gaan praten...

Dat weet ik. Je doet het zelfs niet eens tegenover jezelf blijkbaar.

Ik met uw leerlingen. Weten die ouders dat dat je achter de rug van hun kinderen om, het hebt over strafbare feiten als racistische uitspraken van hun kinderen ten aanzien van collega's?

Wat jij doet is tien keer zo erg, zeker omdat je dat blijkbaar heel normaal vindt en efkens heel normaal komt vertellen hier op dit forum.

Leuke tist zijt gij (!)

Paulus.
Wat is er zo erg aan praten over racistische uitspraken met collega's?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:14   #5353
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waarom mag het woord gehandicapte niet gebruikt worden? Ik denk wel dat u bedoelt ingeval van dat ze het roepen als een soort belediging. Gebruiken ze dat woord zo tegenwoordig op de speelplaats? Kan zijn, natuurlijk, 't is weer een jaar of 3 geleden dat ikzelf bewaking deed op een speelplaats. Ik ben niet meer mee met het huidige taaltje
Wat ik me wel eens afvraag als ik zoiets lees - en dit zonder woorden als makak goed te keuren, hoor - is dat sommige kinderen ook rosse, dikke, vetzakske en zo te horen krijgen dikwijls van hun beste vrienden in de hitte van het spel. Vroeger moesten kinderen niet "afgeblet" komen om zo'n reden. Ze moesten er maar tegen kunnen en niet flauw doen. Tegenwoordig heb ik de indruk dat de taal van zelfs jonge kinderen gecensureerd wordt. Het lijkt me echt wel overdreven.
Heb het inderdaad eens meegemaakt dat 2 leerlingen elkaar in de haren vlogen nadat 1 van hen de andere een 'gehandicapte' noemde. Deze leerling is in kwestie geen gehandicapte maar heeft een broer die gehandicapt is, een broer waar hij enorm naar op kijkt weliswaar. Die 2 heb ik niet gestraft maar wel naar binnen gestuurd om het goed te maken.

Echt pesten doen ze niet bij ons. Wel altijd dat gezeik van 'juffrouw, ze lacht me uit' juffrouw, ik mag niet meespelen'..
Oud 19 november 2010, 20:14   #5354
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Voor mensen zoals u is het een compliment.
IMHO is het meer op mensen zoals jij van toepassing. Je zal dit compliment met waardigheid dragen. Ik voel dat aan mijne kleine teen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 19 november 2010 om 20:14.
Oud 19 november 2010, 20:16   #5355
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die gastjes mogen hoer roepen op onze meiskes. Onze kinderen mogen niet makak roepen ook al is het ne albino. Snap je de linkse ziekelijke discriminatie?
Ja, wat is het ergste: hoer of makak?
Oud 19 november 2010, 20:17   #5356
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Racistisch maakt niet veel uit. Maar ik straf elk kind die afkomt met zulke grove scheldwoorden. Zoiets pik ik niet en dat weten ze ondertussen wel...

U gaat me toch niet vertellen dat u het normaal vindt dat kinderen elkaar bekogelen met woorden als 'gehandicapte' en 'makak'.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 19 november 2010 om 20:28.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:18   #5357
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
IMHO is het meer op mensen zoals jij van toepassing. Je zal dit compliment met waardigheid dragen. Ik voel dat aan mijne kleine teen.
Volgens een moslims zijn onze voorouders pedofielen.
Bij de Belgische pastoors is die kans groot.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:19   #5358
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Echt pesten doen ze niet bij ons. Wel altijd dat gezeik van 'juffrouw, ze lacht me uit' juffrouw, ik mag niet meespelen'..

Dat is toch geen gezeik ? Die kinderen uiten hun gevoelens , en zoeken naar steun .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:19   #5359
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat u het normaal vindt dat kinderen elkaar bekogelen met woorden als 'gehandicapte' en 'makak'.
Jawel. Dat is volkomen normaal en daar kan men niks aan veranderen. Als je ze straft gaan ze heus niet nadenken over waarom het fout is. Ze gaan enkel klagen over de ambetante juf.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:20   #5360
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ja, wat is het ergste: hoer of makak?
Dat is niet relevant. Wat wel uitmaakt is het feit dat lagere schoolkinderen zulke woorden niet mogen gebruiken. Die kinderen moeten elkaar respecteren, punt. Verder, zijn de ouders van dezelfde opinie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be