Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2010, 19:23   #61
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
(2) Mag, alhoewel ik daar geen directe behoefte aan heb.

(1) Weet ik, daarom dat ik geen leugens vertel en dat ik slechts feiten verspreid die gerust door de menigte mogen geweten zijn.

Als Politici zich belachelijk maken door systematisch het tegenovergestelde te doen dan waarvoor ze werden verkozen, zijn zij daar verantwoordelijk voor en niet sommige forummers die het aandurven te schrijven wat anderen nauwelijks durven denken.

2) Zou u dan aub optie "Privéberichten toestaan" aanvinken onder "Opies wijzigen" > Berichten & notificaties"?

1) Laten wij ons niet te haasten aub. Eerst privé-gesprek, dan conclusie uittrekken, dan zien we wel, ok?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 november 2010 om 19:31.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 19:47   #62
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
trafiek =/= grafiek..lezen a.u.b.
Dat had ik niet gezien... Daarvoor mijn excuses. Toch was de bedoelling "aantal economische immigranten?"
Oud 19 november 2010, 20:21   #63
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Weet ik, daarom dat ik geen leugens vertel...
Ik kan geen privé-bericht naar u sturen. Ik had per mail de volgende gevraagd; "bent u een lid of een sympathisant van Vlaams-Belang"? Het is wel een persoonlijke vraag, maar ik stel het toch hier aan u aangezien dat ik niks van u gehoord heb. Toch kunt u per privé-bericht beantwoorden, of per mail, of hier ook, als u dat zelf wil.

Geen antwoord sturen is ook een optie. Maar liefst dat u dat op 1 of andere manier ook laat weten. Anders zeg ik hier mijn "laatste woord" omtrent ons gans gesprek en geef later geen antwoord niet meer.
Oud 20 november 2010, 01:26   #64
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

OK! Even uw post "analyseren".

Citaat:
Ja, dan krijgen ze één mooie brief met hoofding en al, waarop te lezen staat dat ze uitgezet zijn. Daarmee gaan ze dan overal 'showen' alsof het een diploma is...
Ik kijk naar uw post en ik zie een soort cynisme.

We gaan verder...

Citaat:
... Wist U dat, de som op de korrel genomen, alles wat die sukkelaars krijgen, bedelen en zelf stelen door de betalende verbruikers worden betaald? (wij dus)..

Dat betekend astronomische bedragen, miljoenen!!!

Grenzen dicht, laat de douaniers maar aanrukken en Cocoonen
Hurricane, kijk hierboven eens...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Aan het aantal schrijffouten te zien...
... en vergeet niet! ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Een racist "wil" dat je beter zijn taal spreekt dan hem zelf. Terwijl veel mensen van zijn eigen volk hun eigen moedertaal niet beheersen.
Aan bruggeman:
Ik heb opgemerkt dat er heel veel (de meeste) leden (tussen al de leden die ik ondertussen "ken", m.a.w. hun posten en meningen gelezen heb) intelligente mensen zijn. Dus, hetgeen wat u zegt, weten ze ondertussen al. Ik vraag me af voor wie uw propaganda bedoeld was in dit auditorium? Is het geen klassieke racistische-propaganda?

We gaan verder...

Citaat:
Bewijs dat het fout is en dien klacht is wegens laster.
Hurricane? Lees je mee?

Aan bruggeman:
Ik ben hier niet met het oog om iets te bewijzen wat racisme betreft. Dat is mijn taak niet. Racisme is gemakkelijk zichtbaar voor mensen die geen probleem hebben met hun "ogen". We zijn geen juristen (herhaling).

We gaan verder...
Citaat:
Racistisch zij U? of dient de Europese instaties ook nog maar eens bedankt te worden.
Hurricane, kijk hierboven nog eens...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Aan het aantal schrijffouten te zien...
... en vergeet het nooit meer!...
Citaat:
Een racist "wil" dat je beter zijn taal spreekt dan hem zelf. Terwijl veel mensen van zijn eigen volk hun eigen moedertaal niet beheersen.
Aan bruggeman:
Bedankt aan de Europese instanties! Maar bruggeman, u hebt niks te maken met die instantie's. U bent een boekhouder, 63 jaar, en u hoeft liever u beschaamt te voelen voor zulke racistische uitspraken. Racisten zeggen niet dat ze racisten zijn. In plaats daarvan posten ze soms...
Citaat:
Bewijs dat het fout is en dien klacht is wegens laster.
En ten slotte:
Soms is men niet op de hoogte dat zijn uitspraken racistisch karakter hebben. Dat is mogelijk. Er worden dus ook vaak racistische propaganda's verspreid door de slachtoffers van racisme zelf; diegienen die geen racist zijn, maar die die propaganda's "absorberen" en doorbijten. Ze zijn een soort "koerieren" van propaganda's.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 20 november 2010 om 01:55.
Oud 20 november 2010, 09:34   #65
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
2) Zou u dan aub optie "Privéberichten toestaan" aanvinken onder "Opies wijzigen" > Berichten & notificaties"?

1) Laten wij ons niet te haasten aub. Eerst privé-gesprek, dan conclusie uittrekken, dan zien we wel, ok?
Oh sorry, daar is dan een mouw aangepast.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 10:07   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We gaan verder...

... en vergeet niet! ...

Aan bruggeman:
Ik heb opgemerkt dat er heel veel (de meeste) leden (tussen al de leden die ik ondertussen "ken", m.a.w. hun posten en meningen gelezen heb) intelligente mensen zijn. Dus, hetgeen wat u zegt, weten ze ondertussen al. Ik vraag me af voor wie uw propaganda bedoeld was in dit auditorium? Is het geen klassieke racistische-propaganda?

We gaan verder...

Hurricane? Lees je mee?

Aan bruggeman:
Ik ben hier niet met het oog om iets te bewijzen wat racisme betreft. Dat is mijn taak niet. Racisme is gemakkelijk zichtbaar voor mensen die geen probleem hebben met hun "ogen". We zijn geen juristen (herhaling).

We gaan verder...

Aan bruggeman:
Bedankt aan de Europese instanties! Maar bruggeman, u hebt niks te maken met die instantie's. U bent een boekhouder, 63 jaar, en u hoeft liever u beschaamt te voelen voor zulke racistische uitspraken. Racisten zeggen niet dat ze racisten zijn. In plaats daarvan posten ze soms...

En ten slotte:
Soms is men niet op de hoogte dat zijn uitspraken racistisch karakter hebben. Dat is mogelijk. Er worden dus ook vaak racistische propaganda's verspreid door de slachtoffers van racisme zelf; diegienen die geen racist zijn, maar die die propaganda's "absorberen" en doorbijten. Ze zijn een soort "koerieren" van propaganda's.
Je spreekt hier over racisme, maar racisme heeft verschillende vormen.
Binnen de natuur is racisme trouwens heel normaal en behoort het tot het natuurlijk ingebouwde systeem van zelfbehoud binnen een soort of ras.
Binnen de natuur is het zelfs heel normaal dat een inwijkeling in het territorium van een andere groep word afgemaakt door de door gevestigde groep.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 11:02   #67
LETSPANIC
Schepen

Standaard

1
.

Laatst gewijzigd door LETSPANIC : 20 november 2010 om 11:03.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 11:13   #68
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

We gaan verder...

... en vergeet niet! ...

Aan bruggeman:

We gaan verder...

Hurricane? Lees je mee?

Aan bruggeman:

We gaan verder...

Aan bruggeman:

En ten slotte:
.[/b][/quote]

Zou mij eigenlijk gevleid moeten voelen, te merken dat u om 1/2 2 uur 't s' nachts de moeizame en vervelende taak op u wilt nemen, mijn 'post's' te analyseren. maar: soit! it's U business! is int?

Zoals reeds aangehaald, ziet het er naar uit dat U uiterst snel te werk gaat en ook van stapel loopt!

In deze prognose, zal ik mij beslist niet laten in meeslepen hoor.

Indien U meent dat ik strafrechtelijke feiten pleeg of heb gepleegd dat moet U klacht neerleggen. Indien U echter hiervan niet absoluut overtuigt zijt ,dan dient U mij alsook mijn privacy gerust te laten.

Terloops wil ik er u eveneens op wijzen dat het (zonder uitdrukkelijke toelating) met privacy gaan exhiberen en/ of showen getuigd van een tekort aan ridderlijkheid alsook kennis van de wetten terzake. (Zou ik daarvoor klacht neerleggen? nee hoor!) .

Intelligentie, heeft niets met de ouderdom te maken maar, levenservaring wel.

Ik meen op dit vlak, wel iets verder te staan dan u.

Beschikkend over visuele informatie en feiten komende uit de periode toen u nog hopen 'Pampers' bevuilde en gretig borstzuigde.

U heeft ook een (verfoeilende) tendens om U achter het 'Moslimschild' RACISME te verschuilen. - Eenieder die uw mening niet meteen deelt is = raad is?

Doe maar gerust verder Quasi X: 'Vous apportez de l'eau �* mon moulin!'

En ten slotte: In de onderafdeling CYNISME:

Hed'et gelezen en gezien, Hurricane???? ...Hed'et .
Oud 20 november 2010, 12:54   #69
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
.[/b]... dan dient U mij alsook mijn privacy gerust te laten...
Uw privacy instellingen bepaalt u zelf. U had uw persoonlijke informatie zelf openbaar gesteld. 63 jaar, Boekhouder, Brussel, Interesses: Muziek. Ik - 27 jaar, projectontwerper.

Citaat:
...U heeft ook een (verfoeilende) tendens om U achter het (2) 'Moslimschild' RACISME te verschuilen. - Eenieder die uw mening niet meteen deelt is = raad is?
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ben je gelovig? Zoja, welke religie hang je aan?
Citaat:
Ik ben Christelijk...
Voor al de rest ga ik nooit meer geen antwoord geven aan uw reacties...
Citaat:
...Anders zeg ik hier mijn "laatste woord" omtrent ons gans gesprek en geef later geen antwoord niet meer.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 20 november 2010 om 13:00.
Oud 20 november 2010, 12:56   #70
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je spreekt hier over racisme, maar racisme heeft verschillende vormen.
Binnen de natuur is racisme trouwens heel normaal en behoort het tot het natuurlijk ingebouwde systeem van zelfbehoud binnen een soort of ras.
Binnen de natuur is het zelfs heel normaal dat een inwijkeling in het territorium van een andere groep word afgemaakt door de door gevestigde groep.
Citaat:
Wat wil ik zelf? Dat er nergens geen racisten zijn? Ben ik niet een beetje aan het dromen nu!?
Ik bepaal gewoon wie is racist om met hem niet meer te communiceren
Citaat:
...Ik ga nu even mijn leven gewoon doorleven

Laatst gewijzigd door QuasiX : 20 november 2010 om 13:03.
Oud 20 november 2010, 14:00   #71
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Uw privacy instellingen bepaalt u zelf. U had uw persoonlijke informatie zelf openbaar gesteld. 63 jaar, Boekhouder, Brussel, Interesses: Muziek. Ik - 27 jaar, projectontwerper.

Voor al de rest ga ik nooit meer geen antwoord geven aan uw reacties...
Prachtig nieuws! want aan deze die er in slagen een orkaan te laten uitbarsten in een glas water, hebben er sommigen hier geen boodschap.

Ga maar voort 'joujou' doen met uw 'voltmeterke' en uw transistorrekes.
Oud 20 november 2010, 14:16   #72
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Tegenstrijdigheden: Voor het auditorium

A)
Citaat:
...Mijn voorstel is om even per privé berichten te communiceren.
Citaat:
(2) Mag, alhoewel ik daar geen directe behoefte aan heb.
Feit. Hij heeft blijkbaar toch behoefte om te communiceren. Maar... het is te laat

B)
Citaat:
...dan dient U mij alsook mijn privacy gerust te laten.
Hij had mijn persoonlijke informatie zelf geraadpleegd en op zijn rekenmachine berekend (63-27=36)...
Citaat:
Beschikkend over visuele informatie en feiten komende uit de periode toen u nog hopen 'Pampers' bevuilde en gretig borstzuigde.
...net als ik zijn persoonlijke informatie raadpleegde om even beter te begrijpen met wie ik spreek.

---------
Gewoon Extra informatie: 50 jaar geleden bestond nog geen Pampers eventueel voor de toekomstige boekhouders
For more than 50 years, Pampers has been inspired by babies.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 20 november 2010 om 14:18.
Oud 20 november 2010, 23:34   #73
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vroeger moest je dus asiel aanvragen in de ambassade van je thuisland, gewoon omdat ze zonder papieren zelfs het land niet binnen kwam.
Je kon toen dus niet eerst half Europa doorreizen zonder papieren om dan in Brussel asiel aan te vragen.
Gewoon omdat je papieren nodig had om de grenzen te kunnen oversteken.
Zonder papieren geraakte je dus gewoon niet voorbij de douanen.
Mensen zonder papieren liepen dus al vast aan de Franse of Duitse grenzen, voor ze zelfs nog maar die landen binnen geraakte dan moesten ze nog voorbij de Belgische douane geraken.

Je moest dus wel eerst aan papieren geraken voor je naar België kon reizen.

En dan kon je een voorlopige verblijfsvergunning aanvragen op de ambassade. Maar als die verlopen was kon je beter vertrekken of je kwam in de landloperskolonie terecht en je kinderen zonder pardon onder gerechtelijk toezicht.

De vorm van asielaanvraag die nu word gedaan in België zelf bestond niet eens.
Asiel aanvragen in de ambassade van je thuisland?

Akkoord, dat het systeem van asielaanvraag met de tijd verandert, maar de werking van het oud systeem is echt nieuws voor mij.

OK... Laten we even over het oud systeem praten.
- Veronderstel het moment dat je moet vluchten. Het is voor jou echt om het even naar waar je vlucht. Je doet het gewoon om jezelf te redden.
En in dat geval, als je beslist zou hebben om je bijvoorbeeld bij de Ambassade van België te melden (en niet bij de Ambassade van Frankrijk of Japan omdat je daarvoor honderd kilometers zou moeten rijden en het zou niet zonder risico kunnen verlopen). Wat gebeurde verder volgens het oud systeem? Was de bedoeling dan dat ze je asiel-aanvraag ter plaatse zouden controleren op basis van je bewijzen? En wat dan? ...Dan een visum geven dat je naar België kon vliegen zonder dat je persoonlijke gegevens voor het aanvaarden van je visum ter controle gesteld zouden worden bij de controleorganen van je eigen land (Binnenlandse zaken, Nationale Veiligheid)? Zo ja, hoe moest je dan naar de luchthaven van je eigen land worden "gebracht"? Hoe zou je dan naar het vliegtuig (toestel) geraken? Wie weet waar ik over dat oud systeem van asielaanvraag informatie kan vinden op het internet? Zijn er verwijzingen, aub? Ik ben zo benieuwd, echt!
(De Conventie van Genève; hadden ze dat niet in acht moeten nemen vroeger of hoe? Ik begrijp het niet.) Of heb ik het totaal verkeerd begrepen en trek ik nu verkeerde conclusies uit?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 20 november 2010 om 23:41.
Oud 21 november 2010, 08:21   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Asiel aanvragen in de ambassade van je thuisland?

Akkoord, dat het systeem van asielaanvraag met de tijd verandert, maar de werking van het oud systeem is echt nieuws voor mij.

OK... Laten we even over het oud systeem praten.
- Veronderstel het moment dat je moet vluchten. Het is voor jou echt om het even naar waar je vlucht. Je doet het gewoon om jezelf te redden.
En in dat geval, als je beslist zou hebben om je bijvoorbeeld bij de Ambassade van België te melden (en niet bij de Ambassade van Frankrijk of Japan omdat je daarvoor honderd kilometers zou moeten rijden en het zou niet zonder risico kunnen verlopen). Wat gebeurde verder volgens het oud systeem? Was de bedoeling dan dat ze je asiel-aanvraag ter plaatse zouden controleren op basis van je bewijzen? En wat dan? ...Dan een visum geven dat je naar België kon vliegen zonder dat je persoonlijke gegevens voor het aanvaarden van je visum ter controle gesteld zouden worden bij de controleorganen van je eigen land (Binnenlandse zaken, Nationale Veiligheid)? Zo ja, hoe moest je dan naar de luchthaven van je eigen land worden "gebracht"? Hoe zou je dan naar het vliegtuig (toestel) geraken? Wie weet waar ik over dat oud systeem van asielaanvraag informatie kan vinden op het internet? Zijn er verwijzingen, aub? Ik ben zo benieuwd, echt!
(De Conventie van Genève; hadden ze dat niet in acht moeten nemen vroeger of hoe? Ik begrijp het niet.) Of heb ik het totaal verkeerd begrepen en trek ik nu verkeerde conclusies uit?
Met het oude systeem genoot je bescherming eens je op een ambassade was binnen gestapt.
Als er dan bleek dat je echt in levensgevaar verkeerde , dan werd je aanvraag aanvaard en werd je onder diplomatieke bescherming naar het aanvarende land gebracht.

Bij een economische aanvraag, werd onderzocht of je voldeed aan de voorwaarden om een verblijfsvergunning te krijgen.
De eerst voorwaarden toen, was een werkgever hebben die borg stond en die de procedure en reiskosten betaalde.

Het systeem om hier asiel aan te vragen bestond wel, maar was enkel bruikbaar voor hen die eerst een reisvisum hadden aangevraagd.
En een reisvisum kreeg je enkel als er iemand borg stond. En aanvraag van asiel, was de borgsteller verantwoordelijk voor de opvangen het onderhoud van de aanvrager.

De Convetie van Genéve werd toen nog anders ingevuld en illegalen waren toen nog criminelen en vielen dus niet onder die conventie.
Ook het verdrag van de rechten van de mens werd nog juist ingevuld en men schond dus niet de mensen rechten van de eigen bevolking om illegalen en asielzoekers een luxe leven te bezorgen.

De huidige problemen zijn trouwens onstaan, omdat de socialisten geen reden van bestaan meer hadden binnen Europa, omdat er de arbeider het goed had en er een prefect sociale zekerheid was. En zij met de val van de Berlijnse muur plots een groep mensen kregen, waar er geen ambassades inhun thuisland waren. En waar mensen vervolgd werden omdat ze hadden meegewerkt met het communistische regime en mensen die zonder inkomen vielen, omdat de economie in het oude oostblok verdwenen was.
Zij kregen dus de mogelijkheid om in een west Europees land een verblijfs en werkvergunning aan te vragen. Ze kregen tijdens het onderzoek dan ook onderdak en leefgeld van de overheid. Het was in een tijd van overvloed en de meeste waren na enkele maanden tewerkgesteld.

Maar deze toevloed viel na een kleine 5 jaar weg, want toen begon hun economie terug te groeien. Maar in die periode is het misbruik vanuit Afrika en Turkije ook gegroeid. Er zatten toen immers al mensen uit die gebieden hier en zij zagen hun kans om familie en vrienden te informeren dat ze hier gratis een beter leven konden opbouwen. Daar bovenop kregen we de versoepeling van de familieverenigingswet en de snel-Belg wet. Immigranten kregen hierdoor de mogelijkheid om zelfs hun grootouders naar hier te halen en hier een overlevingspensioen te bezorgen en zelfs opvang in een bejaarde tehuis.
Oud 21 november 2010, 11:21   #75
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Met het oude systeem genoot je bescherming eens je op een ambassade was binnen gestapt.
Als er dan bleek dat je echt in levensgevaar verkeerde , dan werd je aanvraag aanvaard en werd je onder diplomatieke bescherming naar het aanvarende land gebracht.

Bij een economische aanvraag, werd onderzocht of je voldeed aan de voorwaarden om een verblijfsvergunning te krijgen.
De eerst voorwaarden toen, was een werkgever hebben die borg stond en die de procedure en reiskosten betaalde.

Het systeem om hier asiel aan te vragen bestond wel, maar was enkel bruikbaar voor hen die eerst een reisvisum hadden aangevraagd.
En een reisvisum kreeg je enkel als er iemand borg stond. En aanvraag van asiel, was de borgsteller verantwoordelijk voor de opvangen het onderhoud van de aanvrager.

De Convetie van Genéve werd toen nog anders ingevuld en illegalen waren toen nog criminelen en vielen dus niet onder die conventie.
Ook het verdrag van de rechten van de mens werd nog juist ingevuld en men schond dus niet de mensen rechten van de eigen bevolking om illegalen en asielzoekers een luxe leven te bezorgen.

De huidige problemen zijn trouwens onstaan, omdat de socialisten geen reden van bestaan meer hadden binnen Europa, omdat er de arbeider het goed had en er een prefect sociale zekerheid was. En zij met de val van de Berlijnse muur plots een groep mensen kregen, waar er geen ambassades inhun thuisland waren. En waar mensen vervolgd werden omdat ze hadden meegewerkt met het communistische regime en mensen die zonder inkomen vielen, omdat de economie in het oude oostblok verdwenen was.
Zij kregen dus de mogelijkheid om in een west Europees land een verblijfs en werkvergunning aan te vragen. Ze kregen tijdens het onderzoek dan ook onderdak en leefgeld van de overheid. Het was in een tijd van overvloed en de meeste waren na enkele maanden tewerkgesteld.

Maar deze toevloed viel na een kleine 5 jaar weg, want toen begon hun economie terug te groeien. Maar in die periode is het misbruik vanuit Afrika en Turkije ook gegroeid. Er zatten toen immers al mensen uit die gebieden hier en zij zagen hun kans om familie en vrienden te informeren dat ze hier gratis een beter leven konden opbouwen. Daar bovenop kregen we de versoepeling van de familieverenigingswet en de snel-Belg wet. Immigranten kregen hierdoor de mogelijkheid om zelfs hun grootouders naar hier te halen en hier een overlevingspensioen te bezorgen en zelfs opvang in een bejaarde tehuis.
Cauchemar (in het Frans). En over welke periode spreken wij precies?
Ik, als een politieke vluchteling, zou mij NOOIT op die manier bij een Ambassade van eender welk land melden. Liefst dan mij ter plekke te laten neerschieten. Het zou vlugger gaan.
Toch ga ik nog even wachten op de reactie's van anderen om te zien of het precies zo was vroeger. Ik heb eventueel verwijzingen gevraagd. Misschien weet iemand bronnen waar je dat kan lezen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 november 2010 om 11:39.
Oud 21 november 2010, 12:14   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik, als een politieke vluchteling, zou mij NOOIT op die manier bij een Ambassade van eender welk land melden. Liefst dan mij ter plekke te laten neerschieten. Het zou vlugger gaan.
.
De ambassades zijn dus onbetrouwbaar ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 13:41   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cauchemar (in het Frans). En over welke periode spreken wij precies?
Toch ga ik nog even wachten op de reactie's van anderen om te zien of het precies zo was vroeger. Ik heb eventueel verwijzingen gevraagd. Misschien weet iemand bronnen waar je dat kan lezen.
Nu, geen enkel land durfde het aan om een ambassade aan te vallen of om de diplomatische zendingen te hinderen.
Dit stond immers gelijk met een oorlogsdaad tegen een Natoland en gaf de Nato het recht om dat land aan te vallen.

Een politieke vluchteling was dus 100% veilig in een ambassade.
Er zijn zelfs mensen die daar meer dan 30 jaar hebben geleefd en verbleven.

Citaat:
De asielprocedure in België
Ook België heeft het vluchtelingenverdrag en de overeenkomst van Dublin onderschreven. De asielprocedure is er geregeld in de Vreemdelingenwet van 15 december 1980, voluit de Wet betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek_asiel

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vluchtelingenverdrag
Geeft je de uitleg over het oude systeem.
Oud 21 november 2010, 14:23   #78
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De ambassades zijn dus onbetrouwbaar ?
Ik spreek niet over de Ambassades.
Ten eerste, ik heb de werking van het oud systeem nog niet helemaal kunnen begrijpen. En mijn voorlopige conclusie is gebaseerd op hetgeen wat ik ondertussen begrepen heb. Het kan dus zijn, dat mijn conclusies niet 100% juist zijn.
Ten tweede;
Citaat:
"onder diplomatieke bescherming naar het aanvarende land gebracht worden"
Hierover zou ik meer informatie graag krijgen, o.a. hoe dat dat procedure precies gebeurde (gedetailleerd; stap-per-stap)?
En ten slotte:
Het is voor mij onmogelijk geweest om mijn probleem onmiddelijk ter plekke te bewijzen (tijdens het vluchten). Ik was daarmee niet bezig, ik was bezig met het vluchten. Ik was niet van plan om met de bewijzen onder mijn arm op de straten te lopen. Pas wanneer ik me veilig voelde, begon ik rustig en zonder bijkomende slachtoffers al die bewijzen 1-per-1 te verzamelen en over te maken naar de bepaalde instanties. Dat duurt weken en soms maanden. (Waar moest ik dan volgens het oude systeem verblijven?) En dan pas was het gelukkig zo ver.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 november 2010 om 14:25.
Oud 21 november 2010, 14:27   #79
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een politieke vluchteling was dus 100% veilig in een ambassade.
Er zijn zelfs mensen die daar meer dan 30 jaar hebben geleefd en verbleven.
Ah, dan is het klaar over mijn vraag waar ik ondertussen moest verblijven.

Maar toch graag een verwijzing ofzo. Want het interessert me echt.
Oud 21 november 2010, 14:56   #80
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ok, dank u. Ik had niet opgemerkt, sorry, was even ook met iets anders bezig ondertussen. Ik ga eerst lezen. Later reageer ik als ik opmerkingen of vragen heb (dat kan echt lang duren, want ik moet echt tijd vinden ervoor om even grondig na te lezen). Als dan niet, is het waarschijnlijk omdat ik volledig akkord ben met u i.v.m. het overstappen naar het oud systeem.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 november 2010 om 14:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be