Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 november 2010, 14:12   #281
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ze wonen daar al sinds altijd... U weet toch wel dat Vlaanderen een minderheid Franstaligen heeft van de Panne tot in Hasselt? Dat dat al sinds eeuwig en altijd zo is? Dat dat ook deel uitmaakt van ons cultureel erfgoed?
Ik geloof dat Rusland nu ook het minderhedenverdrag heeft getekend. Kunnen de nazaten van de vroegere adellijke franstaligen ineens terug naar het land van de tsarina verhuizen. Wat denk je daarvan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 20 november 2010, 14:18   #282
JanJanssens
Partijlid

Standaard A quoi servent les Wallons ?

A quoi servent les Wallons ?

Eh bien, c'est simple: �* faire chier les Flamands. C'est, d'ailleurs, tout ce qu'ils sont capables de faire. Et il y a déj�* un bon moment qu'ils nous font chier, eux.
Et ce n'est pas leur rital en calebard rose qui va arranger les choses.

Histoire drôle:

Une usine wallonne se trouve en face d'une usine flamande. Les deux bâtiments sont séparés, l'un de l'autre, par la frontière linguistique qui divise la rue en deux, dans le sens de la longueur.
Un beau jour, les Wallons, four faire chier les flamands, on écrit, �* la chaux, sur la façade de leur usine,en grandes lettres: "ICI ON PARLE FRANCAIS !".
Les flamands lisent ça, sourient, ne disent rien et vont au boulot, comme d'habitude.

Le lendemain, les Wallons, en allant �* leur usine �* eux, en face, lisent sur la façade flamande, en lettres un peu plus discrètes: "Ici, on travaille".

Jan.
JanJanssens is offline  
Oud 20 november 2010, 14:21   #283
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht

Eh bien, c'est simple: �* faire chier les Flamands. C'est, d'ailleurs, tout ce qu'ils sont capables de faire. Et il y a déj�* un bon moment qu'ils nous font chier, eux.

Histoire drôle:

Une usine wallonne se trouve en face d'une usine flamande. Les deux bâtiments sont séparés, l'un de l'autre, par la frontière linguistique qui divise la rue en deux, dans le sens de la longueur.
Un beau jour, les Wallons, four faire chier les flamands, on écrit, �* la chaux, sur la façade de leur usine,en grandes lettres: "ICI ON PARLE FRANCAIS !".
Les flamands lisent ça, sourient, ne disent rien et vont au boulot, comme d'habitude.

Le lendemain, les Wallons, en allant �* leur usine �* eux, en face, lisent sur la façade flamande, en lettres un peu plus discrètes: "Ici, on travaille".

Jan.
goeike!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 20 november 2010, 15:00   #284
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
inderdaad... my point exactly.

Allez vooruit...

België?

Ja die vuile francos toch... franskiljotten zeg ik U...

Of ze wonen daar al sinds altijd... U weet toch wel dat Vlaanderen een minderheid Franstaligen heeft van de Panne tot in Hasselt? Dat dat al sinds eeuwig en altijd zo is? Dat dat ook deel uitmaakt van ons cultureel erfgoed?
In Vlaanderen heerst geen "Nederlandse cultuur" als er al iets is van aparte (tegenover de rest van België) cultuur is het een Vlaamse cultuur.

Logisch... meer zelf iemand die verwacht dat iedereen buitenshuis in Vlaanderen Nederlands moet spreken moet dringend eens de grondwet lezen. Bent U zo iemand?

Ja inderdaad die vuile elitaire franco's... En Die vuile Bruxelles... bwak

Neen... maar voor die ongelijkheid bestaan heel wat oplossingen; één ervan is een uitbreiding van Brussel over het volledige oude Brabant.

Niet echt neen...
Citaat:
België?
Als er iets is dat helemaal niet bestaat dan is het wel een "Belgische" natie. Een staat is het enige wat België is. Maar dat maakt er geen natie van. Er zijn in deze staat drie naties: de Vlaamse, de Waalse en de Duitse. Daarnaast is er een soort hybride situatie in Brussel-Bruxelles. Dat zult u als Belgicistje natuurlijk betwisten. Maar u kunt er niet omheen. In Vlaanderen wordt niet alleen geen "Belgisch" maar Nederlands gesproken, in Vlaanderen zijn er andere visies, andere preferenties dan bij de franco's

Citaat:
De Vlaamse rand? De Brusselse rand bedoel je denk ik...
Of je het nu graag hebt of niet die Rand ligt op het grondgebied van de Vlaamse deelstaat en is bijgevolg de Vlaamse Rand.

Citaat:
In Vlaanderen heerst geen "Nederlandse cultuur" als er al iets is van aparte (tegenover de rest van België) cultuur is het een Vlaamse cultuur.
Er is "van De Panne tot Hasselt" sporadisch een kleine groep dinosaurussen die in feite even Vlaams zijn als de rest, die perfect in staat zijn Nederlands te spreken maar dat liever niet doet. Mij niet gelaten, wat ze thuis tateren kan mij niet schelen, al was het Kirgizisch. Zolang ze voor het Nederlands het nodige respect opbrengen en niet pogen anderen hun "français" op te dringen.
Wat de taalgebonden cultuur betreft (literatuur), die is in het Nederlands uitgedrukt en maakt als dusdanig deel uit van het Nederlandstalig cultureel gebied dat ruimer is dan Vlaanderen. N'en déplaise aux francophones.

Citaat:
Logisch... meer zelf iemand die verwacht dat iedereen buitenshuis in Vlaanderen Nederlands moet spreken moet dringend eens de grondwet lezen. Bent U zo iemand?
Ik ben iemand die niet zoals de franstaligen uitsluitend artikel dertig leest, maar ook artikel vier, alinea één. Dat zou u ook best doen.

Citaat:
Ja inderdaad die vuile elitaire franco's... En Die vuile Bruxelles... bwak
Mja, als beredeneerd argument kan dit tellen.

Citaat:
Neen... maar voor die ongelijkheid bestaan heel wat oplossingen; één ervan is een uitbreiding van Brussel over het volledige oude Brabant.
Oh oui, oui! Une très grande Bruxelles! Was reeds de natte droom van P.H. Spaak en is dat nog steeds van de FDF-fascistjes. Sorry kerel, maar dat mag je rustig verticaal classeren. Het komt er nooit.

Citaat:
Niet echt neen...
Toch wel, het is een apartheidsmentaliteit. "L'exception française", weet je wel.

Laatst gewijzigd door quercus : 20 november 2010 om 15:01.
quercus is offline  
Oud 20 november 2010, 15:05   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang ze voor het Nederlands het nodige respect opbrengen en niet pogen anderen hun "français" op te dringen.
wel triest voor die overgebleven fossielen in Gand en Anvers... bijna uitgestorven maar ze ademen nog af en toe.
Er zat er ooit zo eentje in de wachtzaal bij mijn huisarts. Men zeurde over zijn verlate afspraken. Zij antwoordde "je ne parle pas le Néerlandais", in de veronderstelling dat iemand haar in het frans ging te woord staan. was zielig hoor. ik heb dan maar IN HET NEDERLANDS geantwoord dat ze me gerust in het frans kon antwoorden want dat ik haar wèl begreep. Was leuk! gewoon dat snuitje te zien!

circe is offline  
Oud 20 november 2010, 15:57   #286
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht

Histoire drôle:

Jan.
da's nen ouden hoor...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 16:04   #287
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
da's nen ouden hoor...
maar raar genoeg nog steeds actueel!

circe is offline  
Oud 20 november 2010, 16:13   #288
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als er iets is dat helemaal niet bestaat dan is het wel een "Belgische" natie. Een staat is het enige wat België is. Maar dat maakt er geen natie van. Er zijn in deze staat drie naties: de Vlaamse, de Waalse en de Duitse. Daarnaast is er een soort hybride situatie in Brussel-Bruxelles. Dat zult u als Belgicistje natuurlijk betwisten. Maar u kunt er niet omheen. In Vlaanderen wordt niet alleen geen "Belgisch" maar Nederlands gesproken, in Vlaanderen zijn er andere visies, andere preferenties dan bij de franco's
Inderdaad er bestaat maar één natie, één land, één staat... in onze contrijen en dat is België de rest zijn deelregio's. Heeft niks met taal te maken hoor... of dacht jij soms dat ze in Zwitserland Zwitsers praten?
U mag gerust "de Franstaligen" zeggen (of iets gelijkaardigs) U hoeft niet zo pretentieus te spreken over "franco's".
Citaat:
Of je het nu graag hebt of niet die Rand ligt op het grondgebied van de Vlaamse deelstaat en is bijgevolg de Vlaamse Rand.
deelregio... Het Vlaams gewest is geen staat; of U dat nu graag hebt of niet.

Citaat:
Er is "van De Panne tot Hasselt" sporadisch een kleine groep dinosaurussen die in feite even Vlaams zijn als de rest, die perfect in staat zijn Nederlands te spreken maar dat liever niet doet. Mij niet gelaten, wat ze thuis tateren kan mij niet schelen, al was het Kirgizisch. Zolang ze voor het Nederlands het nodige respect opbrengen en niet pogen anderen hun "français" op te dringen.
Dat is wat anders... Maar misschien moet U eens proberen eerst wat respect voor hen op te brengen vooraleer respect te eisen. Ik weet het het is voor mensen als U wat moeilijk...
U bent wel grappig met Uw "sporadisch"... U weet blijkbaar helemaal niet waar U het over heeft.
Citaat:
Wat de taalgebonden cultuur betreft (literatuur), die is in het Nederlands uitgedrukt en maakt als dusdanig deel uit van het Nederlandstalig cultureel gebied dat ruimer is dan Vlaanderen. N'en déplaise aux francophones.
Literatuur? Ik gok dat men in Vlaanderen meer Engelstalige literatuur leest dan Nederlandse maken wij dan ook deel uit van de Engelse Cultuur?
En for the record cultuur gaat wel wat verder dan literatuur en taal... n'en déplaise aux Flamingants.

Citaat:
Ik ben iemand die niet zoals de franstaligen uitsluitend artikel dertig leest, maar ook artikel vier, alinea één. Dat zou u ook best doen.

Zou ik dat ook best eens doen?
Ik snap het punt dat je wil maken niet, nog minder snap ik hoe dit een antwoord is op mijn vraag?

Citaat:
Oh oui, oui! Une très grande Bruxelles! Was reeds de natte droom van P.H. Spaak en is dat nog steeds van de FDF-fascistjes. Sorry kerel, maar dat mag je rustig verticaal classeren. Het komt er nooit.
Kan goed zijn dat "ik" dat verticaal mag klasseren maar het is wel een oplossing. Om die schandalige ongelijkheid weg te werken...

Citaat:
Toch wel, het is een apartheidsmentaliteit. "L'exception française", weet je wel.
... toch niet
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 16:14   #289
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar raar genoeg nog steeds actueel!
Ja ma nen ouden voor mij... da's waarschijnlijk, binnen Uw leven, nen enorm nieuwen.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 16:16   #290
largo_w

Standaard

Citaat:
wel triest voor die overgebleven fossielen in Gand en Anvers... bijna uitgestorven maar ze ademen nog af en toe.
Er zat er ooit zo eentje in de wachtzaal bij mijn huisarts. Men zeurde over zijn verlate afspraken. Zij antwoordde "je ne parle pas le Néerlandais", in de veronderstelling dat iemand haar in het frans ging te woord staan. was zielig hoor. ik heb dan maar IN HET NEDERLANDS geantwoord dat ze me gerust in het frans kon antwoorden want dat ik haar wèl begreep. Was leuk! gewoon dat snuitje te zien!
U heeft het over Franstaligen die geen Nederlands kennen... die zijn inderdaad bijna uitgestorven. Mijn grootmoeder was er zo één... ze kwam van Luik en heeft nooit deftig het Nederlands geleerd. Maar ik heb het niet over die paar individuen ik heb het over een veel breder publiek... Franstalige Vlamingen.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 16:31   #291
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Tja en de Franstaligen hebben "écrit" dat ze een flink aantal Vlaamse gemeentes willen inpalmen omdat er een paar Franstaligen wonen. Hoe vergelijkt zich dat met het Nazi regime ?

De Franstaligen doen gewoon hetzelfde, of erger, dan de Vlamingen, maar ze schrijven het niet allemaal neer nee. Een Nederlandstlig schooltje mag wel in Komen, maar we jagen de schoolgangers gewoon weg. Een wooncode hebben ze niet nodig in Wallonië omdat je er de facto móet integreren en Frans spreken. Herinner u de heisa rond het speelpleintje ( in Dilbeek dacht ik) waar geen Nederlandsonkundige groepen kinderen mochten komen spelen, voor de veiligheid. Bleek dat ze in Brussel al lang voordien dezelfde regel (maar dan tegen Nederlandstaligen) hadden lopen. Bende hypocrieten.
Reden genoeg opdat die kinderen nog meer naar dit speelpleintje gaan er nog meer in het Frans spreken, en vooral natuurlijk vlak voor de mensen die hen verboden Frans te spreken. Als dit tot spanningen moet leiden, laat die spanningen maar komen!
Everytime is offline  
Oud 20 november 2010, 16:36   #292
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Laten we zeggen dat een bepaald muzikaal segment dat meent of het Nederlands als een beletsel ziet om internationaal door te breken. Nochtans zijn er Vlaamse artiesten die in het Nederlands zingen en nog steeds hele sportpaleizen weten vol te laten lopen...
Een groep : Clouseau. Het is niet echt met Jo Vally of Luc Steeno dat dit zal gebeuren.
Everytime is offline  
Oud 20 november 2010, 16:42   #293
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft het over Franstaligen die geen Nederlands kennen... die zijn inderdaad bijna uitgestorven. Mijn grootmoeder was er zo één... ze kwam van Luik en heeft nooit deftig het Nederlands geleerd. Maar ik heb het niet over die paar individuen ik heb het over een veel breder publiek... Franstalige Vlamingen.
Ik had het niet over uw Luikse grootmoeder. Ik had het over de fossielen uit Gand en Anvers - dat stond er trouwens.
Dezen die wèl "vloms" konden, maar het enkel spraken tegen de hond en tegen het huispersoneel.

Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 16:43.
circe is offline  
Oud 20 november 2010, 16:44   #294
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@LARGO W

Citaat:
Inderdaad er bestaat maar één natie, één land, één staat... in onze contrijen en dat is België de rest zijn deelregio's. Heeft niks met taal te maken hoor... of dacht jij soms dat ze in Zwitserland Zwitsers praten?
U mag gerust "de Franstaligen" zeggen (of iets gelijkaardigs) U hoeft niet zo pretentieus te spreken over "franco's".
De Franstalige Zwitsers zijn t.a.v. de Duitstalige, Italiaanstalige enz. duidelijk minder agressief en expansionistisch dan de Belgische (vooral Brusselse) soort. Neen ze spreken er geen Zwitsers, maar blijkbaar zijn er bij hen nog andere elementen die een soort "Zwitsers natiegevoel" aankweken. Die elementen ontbreken totaal in la Belgique en zeker in Vlaanderen. Begrijpelijk ook, dit bananenland is een franstalige creatie. Als ik het heb over "franco's", dan is dat niet eens zo erg als de term "flamins" of zelfs "ménapiens" (expression chère �* la bourgeoisie dikkenek de Bruxelles).

Citaat:
deelregio... Het Vlaams gewest is geen staat; of U dat nu graag hebt of niet.
Je zult al heel blij mogen zijn als Vlaanderen in de toekomst nog bereid gevonden wordt een deelstaat te zijn binnen la Belgique.

Citaat:
Dat is wat anders... Maar misschien moet U eens proberen eerst wat respect voor hen op te brengen vooraleer respect te eisen. Ik weet het het is voor mensen als U wat moeilijk...
U bent wel grappig met Uw "sporadisch"... U weet blijkbaar helemaal niet waar U het over heeft.
Dat respect ontbreekt bij mij niet. Ik ben groot bewonderaar van de Franse literatuur en ik spreek la langue de Voltaire behoorlijk goed. Maar ik heb geen respect voor iemand die in Vlaanderen woont en leeft, maar het beneden zijn/haar waardigheid vindt om tegenover anderen het Nederlands te gebruiken. Dit is gewoon een reactionaire houding.

Citaat:
Literatuur? Ik gok dat men in Vlaanderen meer Engelstalige literatuur leest dan Nederlandse maken wij dan ook deel uit van de Engelse Cultuur?
En for the record cultuur gaat wel wat verder dan literatuur en taal... n'en déplaise aux Flamingants.
Overal ter wereld wordt Angelsaksische literatuur, al of niet in vertaling, gelezen. Maar elk taalgebied, dus ook het Nederlandse, heeft ook nog zijn eigen literatuur. Wat in Vlaanderen wordt geschreven hoort daarbij.

Beledig mijn intelligentie niet door te pontificeren dat cultuur verder gaat dan literatuur en taal. Je bent niet de enige op dit forum die "ook" iets weet.

Citaat:
Zou ik dat ook best eens doen?
Ik snap het punt dat je wil maken niet, nog minder snap ik hoe dit een antwoord is op mijn vraag?
Dat pleit dan niet voor jou. De Belgische grondwet is nochtans niet zo moeilijk te vinden op het internet.

Citaat:
Kan goed zijn dat "ik" dat verticaal mag klasseren maar het is wel een oplossing. Om die schandalige ongelijkheid weg te werken...
Welke "schandalige ongelijkheid"?

Laatst gewijzigd door quercus : 20 november 2010 om 16:58.
quercus is offline  
Oud 20 november 2010, 16:46   #295
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over uw Luikse grootmoeder. Ik had het over de fossielen uit Gand en Anvers - dat stond er trouwens.
Dezen die wèl "vloms" konden, maar het enkel spraken tegen de hond en tegen het huispersoneel.
Ze woonde dan ook in Gand ...
Maar inderdaad ze kon het niet; in die tijd kon je ook perfect leven zonder het Nederlands te kunnen. Eigenlijk een ongezonde situatie; dat geef ik grif toe. Kon Uw Spaanse moeder Nederlands?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 16:46   #296
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ LARGO W

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Franstalige Zwitsers zijn t.a.v. de Duitstalige, Italiaanstalige enz. duidelijk minder agressief en expansionistisch dan de Belgische (vooral Brusselse) soort. Neen ze spreken er geen Zwitsers, maar blijkbaar zijn er bij hen nog andere elementen die een soort "Zwitsers natiegevoel" aankweken. Die elementen ontbreken totaal in la Belgique en zeker in Vlaanderen. Begrijpelijk ook, dit bananenland is een franstalige creatie. Als ik het heb over "franco's", dan is dat niet eens zo erg als de term "flamins" of zelfs "ménapiens" (expression chère �* la bourgeoisie dikkenek de Bruxelles).

Je zult al heel blij mogen zijn als Vlaanderen in de toekomst nog bereid gevonden wordt een deelstaat te zijn binnen la Belgique.

Dat respect ontbreekt bij mij niet. Ik ben groot bewonderaar van de Franse literatuur en ik spreek la langue de Voltaire behoorlijk goed. Maar ik heb geen respect voor iemand die in Vlaanderen woont en leeft, maar het beneden zijn/haar waardigheid vindt om tegenover anderen het Nederlands te gebruiken. Dit is gewoon een reactionaire houding.

Overal ter wereld wordt Angelsaksische literatuur, al of niet in vertaling, gelezen. Maar elk taalgebied, dus ook het Nederlandse, heeft ook nog zijn eigen literatuur. Wat in Vlaanderen wordt geschreven hoort daarbij.

Beledig mijn intelligentie niet door te pontificeren dat cultuur verder gaat dan literatuur en taal. Je bent niet de enige op dit forum die "ook" iets weet.

Dat pleit dan niet voor jou. De Belgische grondwet is nochtans niet zo moeilijk te vinden op het internet.

Welke "schandalige ongelijkheid"?
Oud 20 november 2010, 16:50   #297
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat die mensen over politiek denken, is hun zaak en doet niets af van hun artiestieke prestaties. Dus, wat is dan de betekenis die u eraan wilt hechten? Dat het een duo is met een politieke boodschap?
Niet dat ik België per se absoluut wil verdedigen maar "Leve België" is een nummer dat tenminste modern is. Bij modern bedoel ik op het muzikale vlak : ik weet zeer goed dat niet iedereen in Vlaanderen akkoord met het boodschap van "Leve België" zal zijn maar op het muzikale vlak maken Clouseau toch hedendaagse muziek. "Het water is veel te diep" of "Als een leeuw in een kooi" van Willy Sommers : dat is toch oubollige muziek. En nog een keer heb ik het enkel en alleen over de muziek. Wat hij erin zegt, dat is een ander debat. Maar dat is oubollige muziek voor mij.
Everytime is offline  
Oud 20 november 2010, 16:51   #298
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is zeker een duo met een politieke boodschap... Het zijn tevens één van de meest populaire Vlaamse zangers van het moment.
Dat moet wel erg steken bij U... ik wou enkel dat zeggen...
Het is vooral een betere imago voor de Nederlandstalige muziek dan pakweg Laura Lynn.
Everytime is offline  
Oud 20 november 2010, 16:53   #299
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze woonde dan ook in Gand ...
Maar inderdaad ze kon het niet; in die tijd kon je ook perfect leven zonder het Nederlands te kunnen. Eigenlijk een ongezonde situatie; dat geef ik grif toe. Kon Uw Spaanse moeder Nederlands?
Dat komt omdat de Gentenaars in die tijd zo vriendelijk waren om uw grootmoeder dan toch maar in het Frans te antwoorden. 't Was wel dikwijls "Fraaans mè oar op", maar kom. Toen waren er nog meer Vlamingen die ofwel om te pronken met hun kennis van het Frans, ofwel uit slaafse onderdanigheid daartoe bereid waren. Dat is nu wel even anders.
Oud 20 november 2010, 16:55   #300
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet dat ik België per se absoluut wil verdedigen maar "Leve België" is een nummer dat tenminste modern is. Bij modern bedoel ik op het muzikale vlak : ik weet zeer goed dat niet iedereen in Vlaanderen akkoord met het boodschap van "Leve België" zal zijn maar op het muzikale vlak maken Clouseau toch hedendaagse muziek. "Het water is veel te diep" of "Als een leeuw in een kooi" van Willy Sommers : dat is toch oubollige muziek. En nog een keer heb ik het enkel en alleen over de muziek. Wat hij erin zegt, dat is een ander debat. Maar dat is oubollige muziek voor mij.
'leve belgie' modern?
ik vond het totaal afgezaagd en oubollig.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be