![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() Niet iedere franssprekende is met hem akkoord.
http://blog.marcelsel.com/archive/20...pe-geluck.html Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2010 om 20:56. |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#349 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dit een goede definitie is alhoewel ik er zou aan toevoegen: iemand die geboren en getogen is in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Avec plus de 220 millions de locuteurs francophones réels dans le monde (évaluation Organisation Internationale de la Francophonie : 2010) et 390 millions de locuteurs comme seconde langue et langue étrangère (incluant l'Afrique noire et le Maghreb) le français est la quatrième langue la plus parlée dans le monde (consulter la Liste des langues par nombre total de locuteurs). Elle est une des six langues officielles et une des deux langues de travail (avec l’anglais) de l’Organisation des Nations unies, et langue officielle ou de travail de plusieurs organisations internationales ou régionales, dont l’Union européenne. (wiki)
![]() |
![]() |
#355 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijn Frans is ook verre van goed, maar ik versta het wel en ik doe mijn best om het te spreken. Ik denk dat dit geldt voor vele mensen. Als iedereen nu eens zijn best zou doen... We zouden er volgens mij alleen maar beter van worden. Een van mijn beste vrienden is een Waal en alhoewel geen van ons beide de andere taal echt beheerst verstaan we elkaar. Zowel hij als ikzelf hebben op school enkel basiskennis van de taal gehad... Meer uitgebreide lessen hadden dit probleem zeker opgelost. Ik beheer de Engelse taal veel beter, niet omdat ik dit meer heb meegekregen van op school maar omdat ik veel televisie kijk. Luisteren en ondertussen ondertitels lezen heeft me veel meer geleerd dan wat ze me op school hebben geleerd ![]() Meer Frans op Vlaamse tv en vice versa (maar dan met ondertitels ipv dubben)? Waarom kunnen engelse programma's wel en Franse niet?? Ik haat het idee om te gaan splitsen en ben er nog steeds, wel elke dag iets minder, van overtuigd dat dit vooral een politieke kwestie is. |
|
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlanders zijn overal aanwezig. Wat is nu uw punt?
|
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de tijd dat Nederland voor sommigen een soort voorbeeld was voor de politiek is ook allang voorbij. Het over-tolerante alles-kan en alles-mag gedoe is op zijn grenzen gestoten, en vervangen door de huidige politieke verruwing. Niemand die in Nederland nog een rolmodel ziet. |
|
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Axelle Red heeft nog klasse en spreekt behoorlijk haar moedertaal. Maar Arno is een oen die zich in het Nederlands zelfs niet kan uitdrukken. En zijn Frans is van een bedenkelijke kwaliteit.