Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 09:00   #5601
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Het Vlaams straatbeeld werd per definitie niet met in Noord Afrikaanse klederdrachten getekend,dit wil zeggen dat wij een stukje rijke cultuur kwijt zijn,en ik heb het niet over een pensenfeest hé arti
Is het een rijke cultuur als we allemaal in pak en das of deux piece en make-up of jeans rondwandelen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 november 2010 om 09:01.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 09:06   #5602
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd het is onze gewoonte om zaterdag maar de moskee te gaan met witte hoofddoek en witte vodde kleren als vrouw
doet gij dat op z�*terdag? daarmee dat ik je nooit tegenkom!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 09:08   #5603
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het ging hierover.

Sommigen beweren dat daar een politiekantoor in Kortrijk werd "belaagd" maar geen mens die kan vertellen wat dat "belagen" inhield.
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=28
het ging dus niet over POLITIEKANTOOR Molenbeek? of heeft U dat conveniently over het hoofd gezien.
Daarom geef je een link naar controle van METROSTATIONS???

Vlaanderen is iets groter dan Kortrijk moest je dat nog niet weten. Ik begin er zwaar aan te twijfelen of je dat wel doorhebt.

Anno 2010 als groot voorbeeld van "niet-volgen van Vlaamse gewoontes" durven poneren dat "ik heb mijn dochter niet laten dopen" kwam bij ons voor in de jaren zestig... tegenwoordig is dat hier de standaardnorm.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2010 om 09:10.
Oud 21 november 2010, 09:13   #5604
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
doet gij dat op z�*terdag? daarmee dat ik je nooit tegenkom!
Ik verkleer mij zo om eens lekker onder mijn vodde nen bak bier te steken,geen last van de flik dus
Oud 21 november 2010, 09:16   #5605
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat bevestigde ik net ook al.
Maar we waren specifiek bezig over zich aanpassen aan de Vlaamse gewoontes.
Nog niet goed wakker?

Alice reageerde hier op.
http://forum.politics.be/showthread....11#post5080211
Cultuur IS het totaal aan gewoontes, gebruiken, normen en waarden. Kortom, de levensvisie en levenswijze van een volk (de manier van zien, zijn en doen).
(met verzamelingen heb je toch écht moeite precies).

zich aanpassen aan de Vlaamse gewoontes (dopen, niet dopen in de reeds ontwikkelde delen van Vlaanderen - pensenkermissen, sportevenementen in de reeds ontwikkelde delen van Vlaanderen - etc...) maakt deel uit van de Vlaamse cultuur. Dit is natuurlijk moeilijk te aanvaarden voor mensen die niet weten dat er zelfs maar zoiets zou kunnen best�*�*n als Vlaamse cultuur, terwijl de rest van de wereld b�*rst van eigen cultuur die moét behouden blijven.

Maar ik ga vanmiddag eens een kijkje nemen in het Museum voor Vlaamse Gewoontes sé! moet je ook eens doen.

Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2010 om 09:21.
Oud 21 november 2010, 09:22   #5606
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cultuur IS het totaal aan gewoontes, gebruiken, normen en waarden. Kortom, de levensvisie en levenswijze van een volk (de manier van zien, zijn en doen).

zich aanpassen aan de Vlaamse gewoontes (dopen, niet dopen in de reeds ontwikkelde delen van Vlaanderen - pensenkermissen, sportevenementen in de reeds ontwikkelde delen van Vlaanderen - etc...) maakt deel uit van de Vlaamse cultuur. Dit is natuurlijk moeilijk te aanvaarden voor mensen die niet weten dat er zelfs maar zoiets zou kunnen best�*�*n als Vlaamse cultuur, terwijl de rest van de wereld b�*rst van eigen cultuur die moét behouden blijven.

Maar ik ga vanmiddag eens een kijkje nemen in het Museum voor Vlaamse Gewoontes sé! moet je ook eens doen.
Beste voorbeeld is Oostenrijk bv
Oud 21 november 2010, 09:27   #5607
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste voorbeeld is Oostenrijk bv

verklaar u nader aub. ik kan even de link niet leggen.

Oud 21 november 2010, 09:34   #5608
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bron aub?

Waar heb jij gelezen dat ik dat kind in het zwart heb geschminkt? Af en toe moet ge die kinderen eens goed laten verschieten. Verder, ben ik iemand die bijna nooit straft. Ik moet maar boos kijken of zuchten en ze beseffen direct hoe laat het is. Die kinderen weten ondertussen wel waar uw grenzen liggen..
Tja hier lees ik dat:

Of misschien moet de rest maar eens de kop uit het zand halen. Het is maar hoe je het bekijkt. Alleszins ik vind jullie levenloos en bepaalden ook enorm vervelend.

Over multicul gesproken. Ik liep gisteren op de speelplaats (was toezicht aan het houden) en ik hoorde ineens een jongen 'makak' roepen naar een medeleerling. Nou, ik krijg daar eerlijk gezegd grijze haren van maar ik heb gewoon eens boos gekeken en gezegd dat ik zoiets niet meer wil horen. Was de donderdag wat ziekjes gaan werken dus echt straffen en preken, daar had ik geen zin in. Diezelfde avond bleef ik samen met wat collega's op school om ene te drinken en wat verder te werken. Had gezegd tegen de anderen wat ik hoorde van onze lieve leerling en de juffen werden woest en stonden erop dat ik vandaag de jongen nog eens ging aanpakken en zn ouders op de hoogte breng van deze racistische uitspraak, die niet te tolereren valt.

Even later kwam de jongen aan en ging zitten. 'Juffrouw, ik heb helemaal niks tegen buitenlanders, ik heb dat woord tegenover een belg gebruikt, ik zal het nooit meer doen. Ik ben tegen racisme en discriminatie en stond niet stil bij mn vuile woordenschat. Juffrouw, jou of een andere zou ik nooit beledigen' Blabla.. Ach echte schatten gewoon man, ik kan ze opeten gewoon.. Voelde me toch even schuldig maar ja, anders leren ze hun lesjes niet af. Volgende keer ging ik hem omtoveren tot een zwarte piet, hij mag dan een kroontje maken met een opschrift in de trant van 'ik ben een makak' en ondertussen mag hij wat straf komen schrijven..

Oké, dat moest er even uit. De multicul is bij deze heel goed geslaagd.

En dit:

Mijn leerlingen mogen geen woorden als 'makak', 'gehandicapte' gebruiken. Ik heb ook leerlingen rondlopen die zich beledigd voelen wanneer ze zoiets horen en dat kan ik niet laten gebeuren. De volgende die ik hoor schmink ik in het zwart en die mag met een mooi kroontje rondlopen en een paar straftaken maken. Ook mag hij 1 week niet buiten spelen tijdens de middagpauze, voormiddagpauze en namiddagpauze. Ze zullen het snel afleren.

Nee hoor ga jij maar in Marokko lesgeven en blijf van onze kinderen af.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 november 2010 om 09:44.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 09:37   #5609
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af in welke kleur ze die marokkaantjes gaat schilderen als ze hun medeleerlingetjes voor "hoer" uitmaken?

Oud 21 november 2010, 09:38   #5610
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
het ging dus niet over POLITIEKANTOOR Molenbeek? of heeft U dat conveniently over het hoofd gezien.
Daarom geef je een link naar controle van METROSTATIONS???
Neen, daar ging het allemaal niet over.
Het ging over de zogenaamde "belaging" van een politiekantoor in Kortrijk.

Citaat:
Vlaanderen is iets groter dan Kortrijk moest je dat nog niet weten. Ik begin er zwaar aan te twijfelen of je dat wel doorhebt.
Wat heb je gelezen dat je er aan twijfelt dat ik dat door heb?
Of zijn de argumenten op, en verval je dan maar in je gebruikelijke manier van doen.

Citaat:
Anno 2010 als groot voorbeeld van "niet-volgen van Vlaamse gewoontes" durven poneren dat "ik heb mijn dochter niet laten dopen" kwam bij ons voor in de jaren zestig... tegenwoordig is dat hier de standaardnorm.
Ik weet niet waar jouw "hier" is, en of dit heel Vlaanderen beslaat.
Je kinderen niet laten dopen is in Vlaanderen zeker nog niet de standaardnorm.
Oud 21 november 2010, 09:43   #5611
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Hier" wel!

Oud 21 november 2010, 09:44   #5612
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, daar ging het allemaal niet over.
Het ging over de zogenaamde "belaging" van een politiekantoor in Kortrijk.

Wat heb je gelezen dat je er aan twijfelt dat ik dat door heb?
Of zijn de argumenten op, en verval je dan maar in je gebruikelijke manier van doen.

Ik hoop dat e het niet als een belediging opneemt, maar ik plaats je voor 24 u op mijn negeerlijst. 't Is ook zondag voor mij en ik heb geen zin in discussies over discusies a la Artisjok.

Er zijn genoeg mensen op ons forum die wél op een plezante en educatieve wijze, inhoudelijk kunnen debateren. Hopelijk leer je er wat uit.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 09:46   #5613
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Hier" wel!
idd
²

maar op welke Wereld leeft artisjok
Oud 21 november 2010, 09:57   #5614
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke dag maakt gij wel iets mee met die rotallochtoontjes.

Zoek hulp. U hallucineert.
in de islam?

Nee zenne, het is perfect mogelijk om, met wat pech �*lle dagen incidenten met onze opgedrongen, te mogen aanschouwen,meemaken.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 10:05   #5615
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja Circe, dit is de derde keer dat je dit schrijft, en het is de derde keer dat ik dit bevestig.
Hopelijk begrijp je mijn "ja" deze keer wel. Derde keer goede keer?

Citaat:

Ik blijf er bij.
Ik vind je aanpassen aan de Vlaamse gewoontes in Vlaanderen onzin.
Dat doe ik zelf ook niet.
Ik heb mijn kinderen niet laten dopen, ik ga niet naar de pensenkaarting, ik drink me niet lazarus,...
Rasta's, gothic kledij,... is dit ook onderdeel van de Vlaamse cultuur?
Oud 21 november 2010, 10:08   #5616
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk. dat noemen ze "sub-cultuur". Is hier al wat verouderd ondertussen bij de pubers. Ginds in Flandre occidental kan het natuurlijk zijn dat dit nog niet gekend was.

Over dat Lazarus-drinken: dat schijnt ondertussen eerder "in" te zijn bij de Noord-Hollandse jeugd. Niet echt "vlaamse gewoonte" moet ik zeggen. Alvast "hier" niet.

Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2010 om 10:09.
Oud 21 november 2010, 10:09   #5617
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
in de islam?

Nee zenne, het is perfect mogelijk om, met wat pech �*lle dagen incidenten met onze opgedrongen, te mogen aanschouwen,meemaken.
en nog iets in 2060 is dat wel degelijk dagelijkse kost,maar ik ben aan het aftellen om hier te mogen verhuizen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 november 2010 om 10:09.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 10:16   #5618
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik hoop dat e het niet als een belediging opneemt, maar ik plaats je voor 24 u op mijn negeerlijst. 't Is ook zondag voor mij en ik heb geen zin in discussies over discusies a la Artisjok.

Er zijn genoeg mensen op ons forum die wél op een plezante en educatieve wijze, inhoudelijk kunnen debateren. Hopelijk leer je er wat uit.

Paulus.
Ik begrijp wel dat je op een zondagochtend liever wat keuvelt over wie er pistolets haalt. Daarvoor kan je ongetwijfeld terecht bij K&K.

Dan krijg ik morgen een repliek op.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5569
en op
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5422

Prettige zondag verder.
Oud 21 november 2010, 10:19   #5619
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
"Hier" wel!
Ligt "hier" in Vlaanderen?
Want in Vlaanderen is het nog steeds de standaardnorm (de gewoonte) om je kinderen te laten dopen.
Oud 21 november 2010, 10:22   #5620
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
tuurlijk. dat noemen ze "sub-cultuur". Is hier al wat verouderd ondertussen bij de pubers. Ginds in Flandre occidental kan het natuurlijk zijn dat dit nog niet gekend was.

Over dat Lazarus-drinken: dat schijnt ondertussen eerder "in" te zijn bij de Noord-Hollandse jeugd. Niet echt "vlaamse gewoonte" moet ik zeggen. Alvast "hier" niet.
Je knipt de rest van mijn post bij het citeren.
Betekent dit dat je het eindelijk begrepen hebt?

Citaat:
Ja Circe, dit is de derde keer dat je dit schrijft, en het is de derde keer dat ik dit bevestig.
Hopelijk begrijp je mijn "ja" deze keer wel. Derde keer goede keer?

Ik blijf er bij.
Ik vind je aanpassen aan de Vlaamse gewoontes in Vlaanderen onzin.
Dat doe ik zelf ook niet.
Ik heb mijn kinderen niet laten dopen, ik ga niet naar de pensenkaarting, ik drink me niet lazarus,...
Krijg ik nog een speekmedaille?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be