![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overal zijn er pesters en gepesten .Dat is OVERAL zo, van in Bomerskonten tot in Ouagadougou. Laatst gewijzigd door den dinges : 21 november 2010 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Ik stel vast dat de vakbond het afkeurt maar toch is het de vakbond die achter de pesters staat. Is het dan zo onlogisch dat ik de persmededeling van ACV als blablabla afdoe? Kedenkhetnieweih...
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Ja, het is de baas die zijn personeel heeft aangezet tot pesten.
![]() |
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is de feiten kennen niet nodig om uw mening te verkondigen .... lees mss eerst deze eens. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus de grote schuldige is de vakbond, zij werden in 2002 op de hoogte gebracht, de bedrijfsleiding in 2003. Ik veronderstel dat het niet gaat om 31 december 2002 en 1 januari 2003 (maart). Al iemand pas na minimum 3 maanden ..... Citaat:
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 21 november 2010 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dader bleef dus beschermde afgevaardigde waardoor het bedrijf moeilijk kon ingrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die vakbondsman is blijkbaar diegenen die dit filmpje filmde.
Ik denk dan dat het vooral van belang is wat de intentie's waren van die man om dat voorval te filmen? 1: Hij filmde dit met in het achterhoofd bewijzen te hebben dat die pesterij effectief plaatsvond en zo help hij dus het slachtoffer. 2: Hij filmde dit uit plezier, als onderdeel van de pesterij, om het onder zijn collega's pesters te verdelen en er achteraf nog 'plezier' te hebben. In het eerste geval heeft hij het slachtoffer: 1/ pogen te helpen en 2/ effectief geholpen. Het is dankzij dit filmpje dat die erge pesterij bekend is geworden. Waarom is hij in dat geval ontslegen? Omdat hij de naam en faam van het bedrijf besmeurde door de pesterij uit te lekken? In dit geval heeft die man recht om deze schadevergoeding. In het tweede heeft hij gewoon meegedaan met de rest, en is hij gewoon zo dom geweest om dit te laten uitlekken. Hij is ontslegen door het beleid omdat hij, als vakbondsafgevaardigde niet ingreep, of trachtte te voorkomen, of zijn oversten op de hoogte bracht van de wanpraktijken. In dit geval is het totaal onrechtvaardig deze man zo'n hoog bedrag toe te kennen, en sterkt dit mijn negatieve idee omtrent de vakbonden (die ik liever allemaal zou doen oplossen). Ik ga niet zeggen of deze man recht heeft op die exuberante schadevergoeding zolang ik niet genoeg van de situatie afweet.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 21 november 2010 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 21 november 2010 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is aan de vakbond om nu eens duidelijke taal te spreken.
- Ze keuren dergelijk pestgedrag niet goed, het zou er nog aan mankeren. - Ze leggen de verantwoordelijkheid bij de werkgever. - De werkgever reageert in eerste instantie niet gepast. - Uiteindelijk, te laat maar beter laat dan nooit nemen ze wel maatregelen. - De vakbond is het er niet eens dat de werkgever de pesters sanctioneert en verdedigd de pester wegens onterecht ontslag. Juridisch; Kan of mag een werkgever iemand ontslaan om die redenen? Ja of nee? Moreel; Waarom onderneemt de vakbond niets op juridisch vlak voor de gepeste? Mijn inziens heeft die meer recht op dergelijke vergoeding. Te betalen door de daders en eventueel de directie die gedurende een zekere periode niets hebben ondernomen maar ook de vakbond. Morele schadevergoeding omdat ze de pesters wel effectief hielpen en voor de gepeste enkel een melding hebben gedaan. De gepeste zit nu thuis met een depressie. Naast de emotionele schade die hij heeft opgelopen en waarbij ook de familie word meegesleurd leidt hij inkomensverlies door terug te vallen op ziekenkas en extra medische kosten. Psychotherapie en medicatie word doorgaans minder goed of helemaal niet terugbetaald door de ziekenkas. De pester zit nu ook thuis maar wel met €250.000 extra op z'n bankrekening. De directie heeft veel te laat en ongepast gereageerd. Daarin hebben ze een fout gemaakt. Als verzachtende omstandigheid voor de werkgever kan men wel inroepen dat de daders of toch een deel ervan door de vakbond beschermde personen waren maar de vakbond(en) hebben meer boter op het hoofd. De verhouding van geboden hulp klopt niet. En dat alleen maar omdat de pesters afgevaardigde of kandidaat afgevaardigde waren. M.a.w. als gewone werknemer, gewoon lid van de vakbond kan je de pot op.
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oplossing is dus dat het slachtoffer een fixe schadevergoeding krijgt .....bye bye 250.000 euro zou ik zeggen. Al de rest is zever , dat de vakbond even rot is als het kutsysteem waar wij in leven moet je mij niet vertellen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een baas heeft dat dolgraag hé dat personeel onderling niet overeenkomt. Beter zo dan dat ze allemaal wel goed overeenkomen en blok vormen tegen hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vandaag.be/binnenland/522...aal-video.html
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2010 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Pestende vakbondsman' wordt uit ACV gezet Terecht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 21 november 2010 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |