Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 12:32   #5641
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wt zijn dan de vlaamse gewoontes ??.. Dopen ?.. ben je daar nu weer jij hebt echt wel iets met katholieke pedo gekken he ?

volgens artisjokske is dopen een deel van de "vlaamse GEWOONTES" dus volgt ze die niet.
Daarom laat ze haar dochter met een plakkaat rondlopen: "ik ben lekker niet gedoopt want mijn moeder is geen vlaamse volgzame pensenkermis bezoekster".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2010 om 12:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:33   #5642
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Oh?

En wat is dan de 'Vlaamse cultuur'?

Daar schijnt niemand een antwoord op te kennen. Dan weet de vreemdeling even waar hij zich aan aan zou moeten passen.

Op mijn lijstje (2010) staan oa:

Gedogen van kinderverkrachting ,
graaicultuur,
het met staatsmiddelen financieren van een kerk,
voor de permanente gesubsidieerde invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed,
het gedogen van fraude,
het toelaten van nepotisme,
het niet vervolgen van doodrijders,
het voeren van politieke processen tegen de oppositie,
het handhaven van een erfopvolgende uitvreters,
brugpensioen,
cultus van dialect,
gewoonte van kruiperigheid,
etc.
Ik ben daarmee niet akkoord. Het feit dat men over de echte Vlaamse cultuur heel weinig praat en het publiek uiteraard weinig erover ingelicht wordt, is door de apathie van politici op dit vlak. In plaats daarvan wil Het Vlaams-Belang bijvoorbeeld de Nederlandse cultuur te "vrijwaren", wat ik compleet paradoxaal vind voor een zogenoemde "nationalistische" partij.
Bovendien, Pieter Van De Veire zoekt een BV, maar de meeste BV's die ze vinden, hebben niks te maken met de Vlaamse cultuur. En trouwens, een voorbeeld; hoe veel Vlamingen zijn op de hoogte dat Ludwig van Beethoven zijn grootvader uit Mechelen komt? Op mijn werk wist dat 1 Vlaming.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:34   #5643
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De relgieuze politie loopt nochtans al lang te patrouilleren in de verrijkte Brusselse rand: Saharabeek en Mollahbeek.
daar kan je je best in de laatste nieuwe niqab mode op straat vertonen wil je geen stokslagen krijgen.

Is dat zo , dan moet die dringend eens een beetje bijgestuurd worden en niet hun achterlijke wil aan iedereen opleggen zoals onze VB debielen doen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:35   #5644
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dat de Ludwig ne vlaming was wist ik wel, niet dat hij uit Mechelen kwam.

Willem van Oranje is trouwens in Diest geboren, en Keizer Karel in Gent... Pas op zenne, veel vlamingen zijn beroemd!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 november 2010, 12:36   #5645
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
volgens artisjokske is dopen een deel van de "vlaamse GEWOONTES" dus volgt ze die niet.
Daarom laat ze haar dochter met een plakkaat rondlopen: "ik ben lekker niet gedoopt want mijn moeder is geen vlaamse volgzame pensenkermis bezoekster".

Ik ook niet dan ik eet geen pensen en hekel de kerk .
Oud 21 november 2010, 12:36   #5646
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet dan ik eet geen pensen en hekel de kerk .
hoe flink!

Oud 21 november 2010, 12:38   #5647
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik ben daarmee niet akkoord. Het feit dat men over de echte Vlaamse cultuur heel weinig praat en het publiek uiteraard weinig erover ingelicht wordt, is door de apathie van politici op dit vlak. In plaats daarvan wil Het Vlaams-Belang bijvoorbeeld de Nederlandse cultuur te "vrijwaren", wat ik compleet paradoxaal vind voor een zogenoemde "nationalistische" partij.
Bovendien, Pieter Van De Veire zoekt een BV, maar de meeste BV's die ze vinden, hebben niks te maken met de Vlaamse cultuur. En trouwens, een voorbeeld; hoe veel Vlamingen zijn op de hoogte dat Ludwig van Beethoven zijn grootvader uit Mechelen komt? Op mijn werk wist dat 1 Vlaming.
En ik ga hier niet mee akkoord.
Vlaamse cultuur maakt deel uit van een groter geheel, het erfgoed van de verlichting in West Europa, cultuur is immers geschiedenis..politici hoeft ons niet in te lichten, u verwart nationalisme ( een aspect van Vlaamse cultuur voor een bepaalde groep ) met de grondvesten waarop het bredere aspect van cultuur te plaatsen is en onze wetgeveing een weerspiegeling is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:39   #5648
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo , dan moet die dringend eens een beetje bijgestuurd worden en niet hun achterlijke wil aan iedereen opleggen zoals onze VB debielen doen.
Kun je daar even voorbeelden van geven? Nog nooit een VB er tegengekomen die me iets wilde opdringen.
Oud 21 november 2010, 12:41   #5649
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kun je niet lezen of zo? De vrijheid om wel of niet te dopen is een Vlaamse gewoonte!
En kun je je toon matigen?
Ik vind je opmerking als zou ik iets hebben met pedogekken beledigend!

De kerk is een vlaamse gewoonte ... vrijheid is geen vlaamse gewoonte de vlaming kent geen vrijheid enkel slaafs en bang gedrag .
Oud 21 november 2010, 12:42   #5650
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je daar even voorbeelden van geven? Nog nooit een VB er tegengekomen die me iets wilde opdringen.
Links daarentegen.
Oud 21 november 2010, 12:43   #5651
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse cultuur verhoudt zich tot het grondgebied Vlaanderen zoals Marokkaanse cultuur zich verhoudt tot het grondgebied Marokko en de Turkse cultuur tot het grondgebied Turkije.

Blijkbaar weet U heel goed wat Marokkaanse en Turkse cultuur inhouden, dus moet er geen probleem zijn om die vlaamse cultuur ook te definieren.
Geen antwoord dus.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:44   #5652
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kerk is een vlaamse gewoonte ... vrijheid is geen vlaamse gewoonte de vlaming kent geen vrijheid enkel slaafs en bang gedrag .
Shit man, een Vlaamse gewoonte, en ik die dacht dat Europa vol kerken stond.
Ge ziet maar hoe een mens zich kan vergissen, domme ik.
Oud 21 november 2010, 12:44   #5653
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En ik ga hier niet mee akkoord.
Vlaamse cultuur maakt deel uit van een groter geheel, het erfgoed van de verlichting in West Europa, cultuur is immers geschiedenis..politici hoeft ons niet in te lichten, u verwart nationalisme ( een aspect van Vlaamse cultuur voor een bepaalde groep ) met de grondvesten waarop het bredere aspect van cultuur te plaatsen is en onze wetgeveing een weerspiegeling is.
Vlaamse cultuur maakt dan deel uit van een groter geheel, het erfgoed van verlichting in de ganse wereld. Cultuur is immers geschiedenis. Politici hoeft ons in te lichten. Ik bekritiseer Het Vlaams-Belang, want het is voor mij een paradoxale partij van alle kanten. Ze zoeken nihile feiten om zich daarop te baseren om hun propaganda's vooruit te kunnen brengen. Maar nihilisme leidt tot de oneindige UTOPIA.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 november 2010 om 12:47.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:44   #5654
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw opmerking dat anderen zich helemaal niet moeten aanpassen aan Vlaamse gewoontes omdat u dit ook niet zou doen; uw kinderen zijn niet gedoopt...u ziet blijkbaar niet dat u juist gebruik maakt van de Vlaamse gewoonte dat je daarin vrij bent te kiezen en te beslissen, uw argument sloeg dus nergens op!
Ik weet nog zo niet of in het algemeen geaccepteerd wordt dat iemand vrij kiest, indien deze keuze afwijkt van de Vlaamse gewoontes.
Zeker als je in beschouwing neemt hoe dikwijls men die afwijkende keuze moet uitleggen en verantwoorden.

Kan je nog verduidelijken welke van mijn opvattingen over onze cultuur jij achterlijk vindt?
Ik denk dat er ergens een misverstand is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:45   #5655
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Dit is ons land vervover het terug , anderen blijf eraf , wij moeten er voor voor vechten samen !
Wat voor taal is dat ? Kijk hier ...

http://www.youtube.com/watch?v=vSHPm0_qob8
Oud 21 november 2010, 12:46   #5656
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Ludwig ne vlaming was wist ik wel, niet dat hij uit Mechelen kwam.

En Axelle Red is ook al Vlaamse.

De vraag is , is het 'Vlaamse cultuur'?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:47   #5657
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik weet nog zo niet of in het algemeen geaccepteerd wordt dat iemand vrij kiest, indien deze keuze afwijkt van de Vlaamse gewoontes.
Zeker als je in beschouwing neemt hoe dikwijls men die afwijkende keuze moet uitleggen en verantwoorden.

Kan je nog verduidelijken welke van mijn opvattingen over onze cultuur jij achterlijk vindt?
Ik denk dat er ergens een misverstand is.
Och! hier zitten mensen met een trauma! De oma's en de opa's dreigden met hel en verdoemmenis omdat sommigen "de vlaamse gewoontes" niet wilden volgen. Dat was hier zo'n dertig tot vijftig jaar geleden ook zo dacht ik. Ondertussen hebben ze hier TV gekregen.

Oud 21 november 2010, 12:49   #5658
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die dus klopt al niet. Mijn kinderen zijn niet gedoopt omdat ik geen katholiek/christen ben.

Citaat:
Ik merk dat jij je aloude niveau haalt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:52   #5659
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oh ja? Ben je al aangesproken geweest omdat je naar de kerk moet en waar is je "bevel" je kinderen te laten dopen?

Vrijheid is juist wel een Vlaamse gewoonte en dankzij die gewoontje mag je je onzin hier kwijt, probeer eens in Marokko, Turkije, Iran je mening te verkondigen, of blijf je liever hier wat schelden op Vlamingen die tenminste een strijd voor rechten voor arbeiders en vrouwen achter de rug hebben?

Ge vertelt hier de grootst mogelijke onzin over Vlaanderen waar ineens de kerk een "gewoonte " is?
Helemaal nieuw op deze zondagmorgen, komaan mensen we moeten naar de kerk!
Oud 21 november 2010, 12:53   #5660
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe flink!

Wie eet er nu iets op dat eruit ziet als een gebakken drol ? Is dat cultuur ?? Ik dacht dat het frieten en bier waren maar dat zal waals zijn he ... de vlamingen hebben gebakken drollen .... .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be