Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 22:26   #5961
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Monocultuur:

De westerse samenlevingsvorm (monocultuur) met als grote voorbeeld de VS samenlevingsvorm wordt aanzien als de ideale, de rest is ondergeschikt en van geen betekenis.
“De eenheidsworst” allen hetzelfde eten (fastfood), allen hetzelfde wonen (de werkmansflat), crèches (de kinderfabrieken), allen dezelfde mode, de bekendste modeontwerpers bepalen de mode van het volgende jaar en de massa volgt, hysterie of collectieve waanzin, in naam van het merk? Drie jobs en 60 uur werken om niet rond te komen, samen in de file ja gezellig, samen voor het rode licht, enz. enz. enz.
Cultuur, gewoonten, tradities, religies, eigenheid en samenlevingsverband zijn voor deze westerse samenlevingsvorm primitief, onbelangrijk en irriterend.
De advocaten van het westerse neoliberalisme gedragen zich als hogepriesters die hun ideologie beschouwen als een seculiere religie met het marktfundamentalisme als het centrale geloofspunt dat geen toetsing of alternatief verdraagt.

Volkeren moeten in de eerste plaats zichzelf kunnen zijn:

Volkeren moeten in de eerste plaats zichzelf kunnen zijn, dit zonder de opgedrongen inmenging en bemoeienissen van buitenstaanders, fabrieken en industrie, dit is pure en echte vrijheid.
De multiculturele samenleving en haar integratie is niets anders dan valse neoliberale reclame en manipulatie die enkel eigenbelangen nastreeft.
De racistische gevoelens die daaruit ontstaan veroorzaken haat, oorlog en onverdraagzaamheid bij grote delen van de samenleving en zijn voer voor de rechts-radicalen.
Je kan de waarheid niet verwarren met de mening van een wereldvreemde, lokale of landelijke gemanipuleerde minderheid op onze planeet.
Als één miljoen mensen in een stommiteit geloven dan is dat nog steeds een stommiteit.
Dit is het gevaar van een lokale of landelijke tolerante democratie, zo leerde ons de geschiedenis. Waar is het grensgebied van deze lokale of landelijke democratie?

Eerst gaan we deze nog invoeren ... ik ken al iemand die niet anders kon dan een stacaravan te bewonen .

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:27   #5962
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitbuiten van mens door mens:

Het uitbuiten van mens door mens is de basis oorzaak van alle soorten van racisme en discriminatie van ras, rang en stand, dit door gebrek aan respect voor de medemens.
Racisme is als bedwateren, men moet het afleren, genocide is de slechtste vorm van racisme, religie of uitbuiting, atoomkracht heeft alles veranderd behalve onze manier van denken.
Als we ons het verleden niet herinneren, dan zullen we het opnieuw moeten beleven, één individu kan men beoordelen of veroordelen, een totale bevolkingsgroep niet.
Mensen van lageloonlanden komen hier hun geluk zoeken, wegens economische redenen komen de volksverhuizingen op gang.
De totale vrije markt economie wordt door deze volkeren wandel overspoeld, goedkope arbeidskrachten is het doel.

Grondstoffen en materialen:

Een ander doel is goedkope grondstoffen en materialen uit deze landen uit te zuigen, al dit op koste van de gevestigde volkeren.
Van ontwikkelingshulp is geen sprake meer, het door elkaar klutsen van volkeren, culturen, religies en cultuurgewoonten is voer voor de rechts radicalen, deze dwingen daardoor ons democratische systeem op de knieën.
De respectloosheid van de huidige economische dictators en alleenheersers tegenover volkeren, culturen, politieke structuren en morele en ethische waarden is onbegrensd.
Volksverhuizingen is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven.
Wie buit hier wie uit ?
http://www.liveleak.com/view?i=a75_1290194817
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:28   #5963
corse
Banneling

Standaard

Indien morgen:

De landen van herkomst van alle allochtonen die zich in België bevinden, de lonen, valuta waarden, koopkracht en levensstandaard, kennis en wetenschap en automatisering “10% hoger lagen dan hier”, dan vinden we geen enkele allochtoon niet meer in België, volksverhuizingen is dus duidelijk een economisch probleem.
Daarom laat culturen in hun eigen biotoop leven, dwing mensen niet om te leven in een vorm die ze eigelijk niet willen.
Vooruitgang door uniformiteit maakt de mens tot eenheidsworst zonder eigenheid, cultuur en gewoonten.
Deze uniforme jaknikker die de zin en de essentie van het leven heeft verloren.
Maak geen gedwongen hutsepot van culturen, religies, tradities en gewoonten van volkeren maar respecteer hun eigenheid.

Als je culturen gaat importeren of exporteren, dan ga je ze vervormen, verscheidenheid en eigenheid van culturen is het mooiste wat onze planeet te bieden heeft.
Kinderen en jongeren zijn in de éérste plaats de dupe van deze volksverhuizingen, ze worden “gedwongen” uit hun natuurlijk milieu onttrokken met alle gevolgen van dien.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:32   #5964
corse
Banneling

Standaard

Economisch globalisme:

Een slechte economie in een land of economisch globalisme zonder sociaal globalisme veroorzaken volksverhuizingen, deze brengen racisme teweeg in het gastland, geen enkele cultuur op onze planeet neemt deel aan volksverhuizingen uit vrije wil, het is bij vele mensen een bittere gedwongen noodzaak om te leven en te overleven, het is economische dwingelandij.
Globalisering van culturen is dus niets anders dan moderne georganiseerde slavenhandel, zo simpel is het.
Massale vermenging van volkeren met dezelfde levensstandaard en koopkracht komt in onze geschiedenis niet voor.
Oud 21 november 2010, 22:33   #5965
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het is niet het antwoord dat hier relevant is, maar wel de hoogst dubieuze discussieertechniek die Artisjok hanteert, topic na topic, post na post.

Ik hoop echt van ganser harte dat dit niet de algemene teneur van de huidige linkerzijde (*) moet voorstellen...?

* Nou ja, "links". Tegenwoordig wordt een halve groene spa'er ook al links genoemd. Veel stelt het allemaal niet meer voor.

Jammer genoeg.
Artisjok hanteert een rechtlijnige logica, topic na topic, post na post.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:34   #5966
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het onderwerp 'Groot dictee' hoort ergens anders thuis.
Is 't waar?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:34   #5967
corse
Banneling

Standaard

Het menselijk ras:

Wetenschappelijk gezien is er maar één menselijk ras, één mensensoort op onze planeet, wij mensen, andere mensen soorten en rassen bestaan niet!
Duizenden jaren van cultuur, gewoonten, tradities, religies, ontwikkeling, eigenheid en samenlevingsverband maken het verschil en tevens de éénheid en gelijkheid.
Wel bestaan er goede en slechte leefomstandigheden, dat hangt af van de plaats waar een mens geboren is.
Een geboorteland biedt geen toekomst of geen noodzakelijke levensbehoefte meer, op dat moment, wanneer het grootste export product van een land mensen is, dan moet er dringend wat gebeuren.
De gevestigde macht of regering van dit land moet dan dringend afgezet worden, met de nodige diplomatie, dit door een erkende wereld organisatie en niet door individuele landen of naties en zonder oorlog, de enige oplossing voor deze volksverhuizingen, daarna wordt er degelijke ontwikkelingshulp aangeboden, deze in de vorm van wetenschap, technologie, traditionele diplomatie en handel, zodat deze volkeren zelf kunnen voorzien in hun eigen behoeften, dit om te voorkomen dat volksverhuizingen ontstaan en plaatsvinden.
Men moet de gevolgen niet bestrijden maar de oorzaak wegnemen, dweilen met de kraan open is een hopenloze situatie!
Preventieve oorlogen zijn slecht en vals, ze zijn altijd belangenoorlogen om bodemschatten.

Eigen land:

In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht.
Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad, deze mens leren vissen in zijn eigen land, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger.
Ontheemden zijn: niet uit vrije wil maar uit nood gedwongen buiten het vaderland verkerende mensen. (vaderlandsloze)
Deze gefrustreerde en getraumatiseerde ontheemde mens heeft een levensstijl die onverdraagzaamheid en eigenbelang gemakkelijker toegang geeft, wat normaal is.
Oud 21 november 2010, 22:37   #5968
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, ze leest enkel wat ze wil lezen, ontkent onprettige waarheden, appeast zoals jij trouwens ook graag doet, en verder kan ze een stukske zagen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:37   #5969
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...als een dreinend kind dat zijn zin niet krijgt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 22:39   #5970
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Is het irritant ....nee zeker niet . Ik wacht ook op een antwoord .
Er zijn andere manieren om te discussieren. Afgezien van wie er in de discussie gelijk heeft: deze manier is vreselijk irritant.
Oud 21 november 2010, 22:40   #5971
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Long time no see. Alles goed?
Ja, met jou ook? Kom eens wat vaker meediscussieren, je blijft vaak zo lang weg.
Oud 21 november 2010, 22:41   #5972
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Eerst gaan we deze nog invoeren ... ik ken al iemand die niet anders kon dan een stacaravan te bewonen .

Luxe in vergelijk met de tenten van de VS, de Yanks zullen jaloers zijn!
Oud 21 november 2010, 23:05   #5973
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als uw badkraan blijft openstaan en uw huis staat onderwater, ben je dan kwaad op het water of draai je de kraan dicht.

Vraag dan aan uw rechtse vrienden om de kraan dicht te draaien, maar ze zullen het niet doen!

Vreemdelingen verstoren de gevestigde sociale waarden en zijn een lageloonhapje voor bedrijven, het doel van rechts.
Extreem rechts heeft geen probleem met vreemdelingen, ze wonen in villawijken waar geen vreemdelingen kunnen komen.
Enkel Poolse kuisvrouwen die in de kelder van de villa’s worden gevogeld terwijl moeder de vrouw boven het huiswerk met de kinderen maakt.
Ik zou hier extreem rechts door 'rechts' vervangen.

Voor de rest een top-post.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:13   #5974
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als uw badkraan blijft openstaan en uw huis staat onderwater, ben je dan kwaad op het water of draai je de kraan dicht.

Vraag dan aan uw rechtse vrienden om de kraan dicht te draaien, maar ze zullen het niet doen!

Vreemdelingen verstoren de gevestigde sociale waarden en zijn een lageloonhapje voor bedrijven, het doel van rechts.
Extreem rechts heeft geen probleem met vreemdelingen, ze wonen in villawijken waar geen vreemdelingen kunnen komen.
Enkel Poolse kuisvrouwen die in de kelder van de villa’s worden gevogeld terwijl moeder de vrouw boven het huiswerk met de kinderen maakt.
In de veronderstelling dat uw vergelijking opgaat -maar dat doet ze dus niet- waarom zou rechts de kraan moeten dichtdraaien of kwaad zijn op het water als zij als lageloonhapje een doel zouden zijn?

Iemand anders die dweept met deze posting van corse mag ook antwoorden...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 november 2010 om 23:19.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:14   #5975
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:22   #5976
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Das inderdaad een giller, en van voormaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:25   #5977
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Integratie hangt niet alleen van een vreemdeling af. Zelfs als een vreemdeling zijn best doet om zich te integreren, moet een "niet-vreemdeling" op een bepaald moment jou accepteren en verwelkomen. Het gebeurt nog steeds niet. Toch voor mij is het nog niet gebeurd. Ja, ik heb goeie vrienden (Vlamingen) hier in België. Maar het is nog niet genoeg. Een maand geleden had ik al aanvraag kunnen indienen voor een Belgische nationaliteit. Geen naturalisatie. Gewoon een aanvraag. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan. En ik ben eigenlijk nog niet van plan. Ik voel me toch nog steeds vreemd; in een winkel, café, immo-kantoor, attractiepark, discotheek, op het strand, het net, bij een kapper, in een kerk, museum, theater, bioscoop, in Knokke enz. Ik voel me buiten al die haat-replica's en stress alleen in mijn woning, mijn auto, in mijn bureau op het werk en naast mijn enkele vrienden. En nu wachten. Wachten op het moment wanneer ik echt terug kan keren of wanner men misschien toch kan begrijpen dat jij ook een mens bent; gewoon een mens.
Prognose: In het begin kwamen meestal (niet iedereen natuurlijk) laaggeschoolde gelukszoekers, profiteerders en criminelen, dan kwamen er meer en meer hooggeschoolde en werkzame mensen naar België. Ik denk dat die hooggeschoolde en werkzame mensen (ik - toch) ook als eerst zullen terugkeren. Ik heb echt behoefte. Ik wil terugkeren. Geloof me, ik zal het doen als ik morgen hoor dat mijn leven daar niet langer in gevaar loopt. Dat zal toch ooit gebeuren. Nog pare jaren maximum. Het kan morgen ook gebeuren. En ik zal zelf voor mijn ticket met plezier betalen.
Mijn vrienden (Vlamingen) zijn altijd welkom bij mij in mijn land. Ik weet alleen dat er aantal "pagina's" van mijn jonge leeftijd gewoon afgescheurd werden.
Ik ben toch dankbaar aan de bepaalde instanties die mij geholpen hebben om mijn leven even uit het gevaar te brengen, maar al die jaren hebben me niet gelukkig gemaakt; ik heb gewoon mijn leven gered. Maar toch, is het bijna zo ver. En ik zal ooit weer mijn moeder en vader kunnen begroeten elke ochtend, mijn zus een kusje geven en naar mijn collega's gaan, dan na mijn werk samen met hen en met mijn vrienden uitgaan. Het Vlaams Belang, Filip Dewinter, Cardinal Leonard, multi-kulti, Brussel, Scharbeek, Antwerpen, Knokke, joint-rokers, Lonsdale, Ronald Janssens, Jef Vermaessen en Els Klottemans, Dutroux, pedopriesters, KMI.be enzovoort vergeten. Ik zal wel een cd van Clouseau meenemen; hij heeft paar mooie liedjes (o.a. "Afscheid van een vriend"), Marco Borsato (geen Vlaming, maar ook een goeie herinnering), Urbanus (De aarde; heel tof liedje; echt!), mijn foto's met vrienden in Brugge, Leuven, Gent, Tilbourg, Eindhoven, Parijs, en de nummerplaat van mijn auto en paar boeken.
Oud 21 november 2010, 23:30   #5978
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Ja, en een paar flessen kriek nog. Daar kun je het nergens kopen.
Oud 21 november 2010, 23:45   #5979
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Nee, ze leest enkel wat ze wil lezen, ontkent onprettige waarheden, appeast zoals jij trouwens ook graag doet, en verder kan ze een stukske zagen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
...als een dreinend kind dat zijn zin niet krijgt.
Lastig, hé, mensen die redeneren ipv slogans en smileys te posten zoals deze:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 november 2010 om 23:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 23:51   #5980
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lastig, hé, mensen die redeneren ipv slogans en smileys te posten zoals deze:
Vooral als jij dat zegt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be