Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 november 2010, 23:45   #121
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Hoofdzetels waar vooral Vlamingen werken ten andere maar goed.
Dat kan ik mij voorstellen, maar daar heb ik geen cijfermateriaal van. Ik zeg dan ook niet dat het ik toejuich als pakweg dhl hier zijn Europees hoofdkwartier uit Brussel trekt maar wel dat het een feit is dat Brussel geen baat heeft bij een 'wallobrux'.
Oud 21 november 2010, 23:46   #122
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de Vlamingen met die mentaliteit naar de eventuele onderhandelingen zouden trekken dan denk ik niet dat ze snel zullen verlopen. Enfin het "probleem" Brussel zal voor de Vlamingen zeer snel tot het verleden behoren.
Juist. En de heren professoren hebben duidelijk gemaakt dat Vlaanderen zonder Brussel perfect kan overleven - en dat is een understatement. Brussel zal het echter moeilijk krijgen, maar dat is dan ons probleem niet meer.
Zeno! is offline  
Oud 21 november 2010, 23:46   #123
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Brussel is in 70 jaar tijd verfranst, er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet terug vernederlandst kan worden. Geld doet rare dingen met mensen, vooral dan het gebrek eraan.
En wat ga je met de vele allochtonen in Vlaanderen doen die geen Nederlands spreken?
Ook zij hebben "gebrek" aan geld, maar of je ze daar mee over de streep zal trekken...
De Prof is offline  
Oud 21 november 2010, 23:46   #124
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Tja, gaan bedelen bij een ander land omdat je zelf je eigen stront niet kan opkuisen.

Erg fier zou ik daar niet op zijn...!!
Dat is niet uw probleem!
Everytime is offline  
Oud 21 november 2010, 23:47   #125
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nope het zijn Belgen, en dat neemt Vlaanderen van hen af. Ik zou dus maar niet op al te veel enthousiasme van hun kant rekenen.
Je moet de zaken niet omdraaien, het is niet de Vlaams nationalist die de goegemeente ooit is gaan wijsmaken dat ze 'belg' zijn.
Oud 21 november 2010, 23:47   #126
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja dat snap ik ook niet goed. Brussel scoort op alles slechter dan Wallonie.
Net daarom. Een onafhankelijk Wallonië kan mits wat economische hervormingen een mooie toekomst hebben. Anderzijds is het voor 80% van zijn handel van Vlaanderen afhankelijk, dus we hebben er ook geen belang bij om het economisch te wurgen, bij een florerend Wallonië hebben we zelf ook baat. Een Wallonië dat echter moet vertrekken met Brussel als een molensteen om de hals gaat binnen de kortste keren de dieperik in, en daar is Vlaanderen dus niet mee gebaat. Vlaanderen is aan de andere kant sterk genoeg om alsnog het tij in Brussel te keren, en Brussel kan nooit zonder Vlaanderen. De conclusie is dan wel dat Brussel geen andere keus heeft dan Vlaams te zijn en te blijven.
fonne is offline  
Oud 21 november 2010, 23:47   #127
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
u was ooit anders, maar soit
ik hoop dat u uw project ook gerealiseerd krijgt!
Bedankt!
Everytime is offline  
Oud 21 november 2010, 23:48   #128
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ja, ze vragen dit en ze kunnen dit vergeten!
Dan kun je la Belgique ook vergeten denk ik, want dan verliest het elke moreel bestaansrecht.
Oud 21 november 2010, 23:48   #129
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop het ook (van harte)!
Bedankt!
Everytime is offline  
Oud 21 november 2010, 23:48   #130
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is niet uw probleem!
Juist, en gelukkig maar. Ik zou me DIEP SCHAMEN als volk om bij een ander te moeten aankloppen omdat je je eigen zaken niet kan beheren, maar jullie blijkbaar niet.

Cultuurverschil, zeker?
Zeno! is offline  
Oud 21 november 2010, 23:48   #131
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. En de heren professoren hebben duidelijk gemaakt dat Vlaanderen zonder Brussel perfect kan overleven - en dat is een understatement. Brussel zal het echter moeilijk krijgen, maar dat is dan ons probleem niet meer.
Uiteraard kan dat. Dat is een open deur in stampen. Ten andere. Alles en iedereen kan "overleven". Albaniê bestaat ook. In die zin is dat een onzinnige discussie. De vraag is dan ook eerder hoe.
solidarnosc is offline  
Oud 21 november 2010, 23:48   #132
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
En wat ga je met de vele allochtonen in Vlaanderen doen die geen Nederlands spreken?
Ook zij hebben "gebrek" aan geld, maar of je ze daar mee over de streep zal trekken...
Men doet inderdaad niet voldoende om de Nederlandse cultuur uit te dragen, wat ten koste gaat van een Nederlands taalbad. Dit werkt samen met het koloniale verleden van de Westerse mogendheden in het voordeel van de Franse taal.
Scarabaeida is offline  
Oud 21 november 2010, 23:48   #133
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
En toch staan ze in de rij voor cursus Nederlands. In zodanige mate dat er nu wachtlijsten zijn voor migranten die Nederlands willen leren.
fonne is offline  
Oud 21 november 2010, 23:49   #134
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedankt!
Even serieus: ik wens jullie als Franstaligen echt het beste toe. Het Belgisch huwelijk werkt niet, en daar zijn we beiden slachtoffer van. Laat ons dus elk een eigen weg uitgaan, en later goede buren worden.
Zeno! is offline  
Oud 21 november 2010, 23:49   #135
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dan kun je la Belgique ook vergeten denk ik, want dan verliest het elke moreel bestaansrecht.
Belgique heeft in deze het ultieme voordeel dat het niet kan verliezen wat het nooit heeft gehad...
Oud 21 november 2010, 23:50   #136
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hebben Franstaligen en Vlamingen dan gemeen? Ik ben wel benieuwd!
Onze economische verbondenheid, en dat is heel wat. Of dacht je dat die stopt wanneer België stopt? Voor vele Vlamingen is Brussel misschien een stad waar ze liever niet komen, maar toch zijn er ook een pak Vlamingen die een totaal ander beeld hebben van Brussel.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 november 2010, 23:50   #137
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net daarom. Een onafhankelijk Wallonië kan mits wat economische hervormingen een mooie toekomst hebben. Anderzijds is het voor 80% van zijn handel van Vlaanderen afhankelijk, dus we hebben er ook geen belang bij om het economisch te wurgen, bij een florerend Wallonië hebben we zelf ook baat. Een Wallonië dat echter moet vertrekken met Brussel als een molensteen om de hals gaat binnen de kortste keren de dieperik in, en daar is Vlaanderen dus niet mee gebaat. Vlaanderen is aan de andere kant sterk genoeg om alsnog het tij in Brussel te keren, en Brussel kan nooit zonder Vlaanderen. De conclusie is dan wel dat Brussel geen andere keus heeft dan Vlaams te zijn en te blijven.
Dat is pure whisfull thinking. Mensen zijn meer dan economische "rationale" actoren.
solidarnosc is offline  
Oud 21 november 2010, 23:50   #138
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard kan dat. Dat is een open deur in stampen. Ten andere. Alles en iedereen kan "overleven". Albaniê bestaat ook. In die zin is dat een onzinnige discussie. De vraag is dan ook eerder hoe.
Hoe? Ook dat wisten de profs: Vlaanderen zal het veel beter hebben (meer inkomsten e.d.).

Hoe noemde jij dat ook alweer? Ah, juist: CHAOS!
Zeno! is offline  
Oud 21 november 2010, 23:51   #139
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is gewoon een economische realiteit, bedelaars hebben niet echt de keuze. Dat is het nadeel van het handje uitsteken inplaats van voor zichzelf te zorgen.

Buigen gaan ze voor het Vlaamse geld.
netjes zoals een knipmes...mooi dubbel geplooid voor de werkelijke macht in dit land...d'argent monsieur...
Svennies is offline  
Oud 21 november 2010, 23:51   #140
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
En toch staan ze in de rij voor cursus Nederlands. In zodanige mate dat er nu wachtlijsten zijn voor migranten die Nederlands willen leren.
De Vlaamse scholen in Brussel kampen met plaatstekort... en dat terwijl ik toch dacht dat het aantal Vlamingen in onze hoofdstad jaar na jaar afneemt en we nu niet echt gekend zijn om onze grote kinderwens...

De Brusselaar is, zoals Dewinter het zegt, een gezonde opportunist. Hij/zij zal uiteindelijk ook wel kiezen voor een echte toekomst, niet voor de bittere ondergang die voor hun deur staat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be