![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#263 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een stafkaart, is een wat verouderde benaming en verwijst naar het militaire nut ervan zoals je beaamt , is enkel een topologische kaart , een kaart bedoeld om zo getrouw en volledig als het kan een bepaald deel van het aardoppervlakte te beschrijven. Het voorkomen van een pad erop heeft dus an sich niks te maken met de functie of status ervan.... verder kan het natuurlijk wel zo zijn dat er wat bij vermeld zou zijn of de legenada duidelijk naar iets verwijst Laatst gewijzigd door praha : 21 november 2010 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een 30 jarig verworven recht is geen erfdienstbaarheid. Een erfdienstbaarheid wordt altijd opgenomen in het kadaster, omdat een erfdienstbaarheid notarieel wordt vastgelegd. Bij het verkopen van de goederen, wordt dit dan ook in de koopakte als kadastrale info meegegeven. 30 jarig verworven recht wordt soms maar meestal niet opgenomen in het kadaster. Dit is een zichtbaar ingebruikname van grond. Een eerlijk en goed notaris zal een koper er op wijzen, maar dit is niet altijd zo. je moet als koper iut uw doppen kijken als je iets koopt. Je moet overgaan tot een erfdienstbaarheid, wanneer je op korte termijn rechtzekerheid wenst over het gebruik van buurpercelen als doorgang. Dan moet je wel overeenkomen met uw buur. En meestal wordt een erfdienstbaarheid verkocht door de eigenaar. Laatst gewijzigd door giserke : 22 november 2010 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, erfdienstbaarheden worden NIET opgenomen in het kadaster.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle elementen die effect hebben op het kadastraal inkomen worden geregistreerd door het kadaster. Bij vastleggen (bij notariële akte) van een erfdienstbaarheid, registreert de notaris dit bij het registratiekantoor. Het registratiekantoor geeft het opmetingsplan met uitlijning van de zone door aan het kadaster voor de berekening van het KI. Zij zetten dat ook meestal in stippellijn op hun plan. na zo'n 60 erfdienstbaarheden te hebben uitgezet weet ik wel wat er gebeurt ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 22 november 2010 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erfdienstbaarheden hebben overigens geen effect op het kadastraal inkomen. Dat is meteen ook de reden waarom ze niet in het kadaster worden opgenomen. Zoals ik al zei: dat is hun domein niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 22 november 2010 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit heeft wel effect op het KI van het perceel in kwestie, omdat bij sommige erfdienstbaarheden een jaarlijks erfpacht wordt betaald aan de eigenaar. Het perceel waar de erfdienstbaarheid op rust heeft dus een 'inkomen'. Dit veranderd het 'statuut' van het perceel. Laatst gewijzigd door giserke : 22 november 2010 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gezaag.
Er is daar in een boerengat een dispuut over een stuk privé eigendom. Men heeft het dispuut voorgelegd in kortgeding aan een rechter. Voorlopig is dat de meest aangewezen autoriteit in zo'n ingewikkelde dinges als erfdienstbaarheden, servituten, gewoonterecht .... Die heeft een voorlopige beslissing genomen. Het feit dat de voorlopige beslissing nogal gepeperd is, zeker in het licht dat één partij een school met kleine kinderen is, doet vermoeden of kan doen vermoeden, dat de eigenaar van de grond wel eens een poot zou kunnen hebben om op te staan. En "wij hier maar van ons gat maken".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal bij deze nog eens een 'poging' wagen.... de vorige keer was het echt niet duidelijk daar je al vanaf aanvang insprong op die 30 jaar ... maar soit
Citaat:
Dus kan je me dat even verduidelijken ... hoe dat precies in zijn werk gaat Citaat:
Het betreft een onderdeel van het zakenrecht... net gelijk dat ge een perceel zou kopen bv waar nog een hypotheek op zit.... je kan dat ook naar willekeur ( in samenspraak ) aanpassen/afkopen of wat weet ik en gaat dus om een loutere verbintenis tussen personen. De volgende koper dient ingelicht te worden over zulk een zakelijk recht van een andere dat jouw toekomstige perceel zou kunnen aanbelangen of over een zakelijk recht dat ge verwerft. Citaat:
niettemin kan je gelijk hebben Citaat:
Die 30 jaar dienen dan toch ergens aangetoond te worden en tot op heden zichtbaar blijvend bestaan. Gaat het hier over zaken van voortdurende aard of geldt het ook voor actieve menselijke tussenkomst ? Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 22 november 2010 om 23:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog wordt dat visa versa gerekend. Citaat:
Citaat:
En als er voor een actieve erfdienstbaarheid ( niet de koop of de afkoop ervan dus ) een zekere (huur)prijs wordt gerekend _ ik betwijfel echter of dat wel kan _ dan zou dat inderdaad als een vorm van inkomen kunnen beschouwd worden... maar da's een loutere zaak voor de fiscus ... heeft dus niks te maken met het statuut ( in die zin ) van het perceel |
|||
![]() |
![]() |