![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle soorten die we nu kennen, hebben dus altijd al bestaan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want er is niet zoiets als een neutrale school. Stedelijk onderwijs Antwerpen is een mooi voorbeeld. Als leerlingen daar een opmerking maken over het asielbeleid in ons land, worden ze gegarandeerd scheef bekeken voor de rest van het jaar. Dat hebben we aan den lijve kunnen ondervinden. Dat leerkrachten er een bepaalde naieve gedachte op nahouden, daar kan ik mee leven. Maar als met dat, door tussenkomst van de stad gaat doen ... Maar jah, befehl ist befehl , nietwaar ? Laatst gewijzigd door hurricane : 23 november 2010 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten betalen we daar nu ook zelf voor. Het geld dat katholieke scholen ontvangen, is immers belastingsgeld. Geld dus van de burger. En weet u wat nu zo vreemd is? Het zijn juist een groot deel van die burgers die hun kinderen naar dergelijke scholen sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het hiernamaals is trouwens één van de eerste 'producten' waarvoor een behoefte werd gecreerd door de zwart/wit stelling van hemel of hel te introduceren..'you're with me or you're against me' De bijbel en de koran zijn geen quantumfysica...begeleiding en onderricht door derden is niet noodzakelijk.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar, de huidige grondwet én het principe van gelijkberechting maken dat wel mogelijk. Beiden opgeven om islamitische scholen te verbieden lijken mij een te hoge prijs. Maar neen dus, ik ben géén voorstander van islamitische scholen.
![]() |
![]() |
#567 | |
|
![]() Of enkel bij het eerste, je kan verhinderen dat ze een pater op uw begrafenis zetten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
|
![]() Was het niet Jezus die zei "en bid niet zoals de huichelaars in een kerk, maar thuis"? Kan me niet direct de correcte quote herinneren...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
|
![]() Enkel iemand die geen flauw benul heeft waarover beide theorieën gaan maakt zulke beweringen, beide staan los van elkaar en beide bevinden zich in totaal andere wetenschappelijke velden.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn bijbel momenteel niet bij de hand, maar meen mij te herinneren dat het ging om mensen die zich voordeden als goede gelovigen, maar eens het kerkgebouw verlaten er niets meer rond deden. Laat ze dan consequent zijn, en het "Maatschappijleer en uitheemse godsdiensten" noemen ofzo. Laatst gewijzigd door Albrecht : 23 november 2010 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The origin of species kunt ge btw voor 10 euro kopen in de betere boekenhandel. Ik heb ten minste al de moeite gedaan om het werk van de "vijand" te lezen (bijbel), dus gij zou dat ook moeten doen he ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
|
![]() ah, de cirkel van het leven. Kunnen we hen ondertussen niet gewoon hun stemrecht afnemen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele godsdienst heeft terroristische neigingen; mensen hebben terroristische neigingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dergelijke veralgemeningen kom je nergens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Staatssecretaris
|
![]() Ah tiens, dan heb jij vast wel weet van fossielen van moderne konijnen die in dezelfde laag gevonden zijn als bijv. een dinosaurus? Die ook allebei tot dezelfde periode gedateerd kunnen worden?
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |