Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 november 2010, 12:12   #621
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als een auto eigendom is van drie mensen;
maar die auto is zo oud en heeft inmiddels al zoveel aan herstellingsfacturen gekost;
en als al die facturen voor 70 procent betaald worden door één van de eigenaren;
en als je garagist je zegt in alle eerlijkheid: het autootje is teveel versleten, en zelfs al zou je meer geld erin steken dan in een nieuwe auto, je blijft rijden met een kevertje uit 1963 op een hedendaagse autostrade, met een vervuilende motor van ik kan niet meer ...

ja, als de twee andere eigenaren dan geen nieuwe auto willen, en blijven willen dat de ene partij de facturen maar blijft betalen .....
dan kies je: ofwel komt het faillisement, ofwel de grote ruzie.
heel juist, dus onderhandelen met de medeeigenaars, voor nieuwe aankoop of uit de medeeigendom stappen met de consequenties daaraan verbonden.
In elk geval niet zoals annemans het voorstelde, gewoon éénzijdig een nieuwe kopen. Dat was de vergelijking waarmee hij simpele zielen wat wou wijsmaken.
spherelike is offline  
Oud 23 november 2010, 12:18   #622
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
heel juist, dus onderhandelen met de medeeigenaars, voor nieuwe aankoop of uit de medeeigendom stappen met de consequenties daaraan verbonden.
In elk geval niet zoals annemans het voorstelde, gewoon éénzijdig een nieuwe kopen. Dat was de vergelijking waarmee hij simpele zielen wat wou wijsmaken.
Vlaanderen zal alleen een nieuwe auto kopen. We doen dan géén kosten meer aan die oude. Maar die blijft natuurlijk wel voor 70% van ons he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 23 november 2010, 12:19   #623
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik stem op de nva, niet om hen een referendum te doen organiseren, maar wel om een politiek project te trachten op democratische wijze waar te maken.

Of wil jij misschien dat een of andere partij voorstander zou zijn van een referendum met de vraag:
mag de bijdrage van jouw gezin van 2500 € per jaar aan Walenland en Brussel via transferts allerhande, opgedreven worden naar 3500 € (750 voor Brussel en 250 voor Walenland) ?
tot daar het verschil tussen woorden en daden

referenda willen over van alles en nog wat, maar bij belangrijke beslissingen die heel misschien wel eens verkeerd zouden kunnen uitddraaien passen ze. Echte democraten dus, die belgie ondemocratisch vinden wegens niet respecteren van de meerderheid. maar die zelf schrik hebben geen meerderheid te vinden.

De maskers vallen alweer af.

Laatst gewijzigd door spherelike : 23 november 2010 om 12:29.
spherelike is offline  
Oud 23 november 2010, 12:25   #624
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik heb de docu nog niet bekeken, dus ik vraag het even hier: is het de moeite waard er morgen een uurtje van mijn tijd aan te verdoen?
Het is enigzins de moeite waard: sommige proffen zijn wel degelijk verhelderend en/of origineel. Maar je moet het er wel voor over hebben om een overdosis De Vadder Ivan te consumeren.
Oud 23 november 2010, 12:27   #625
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Vlaanderen zal alleen een nieuwe auto kopen. We doen dan géén kosten meer aan die oude. Maar die blijft natuurlijk wel voor 70% van ons he.
droomt u rustig verder, zalig zwevend boven de realiteit.
vlaanderen is gebaat bij dergelijke dromers.
De walen zijn bij voorbaat gewonnen met dergelijk ontkennen van de realiteit
spherelike is offline  
Oud 23 november 2010, 12:43   #626
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Shit, gemist... Is die ergens te zien?
Oud 23 november 2010, 12:58   #627
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tot daar het verschil tussen woorden en daden

referenda willen over van alles en nog wat, maar bij belangrijke beslissingen die heel misschien wel eens verkeerd zouden kunnen uitddraaien passen ze. Echte democraten dus, die belgie ondemocratisch vinden wegens niet respecteren van de meerderheid. maar die zelf schrik hebben geen meerderheid te vinden.

De maskers vallen alweer af.
De democratische maskers van Belgie zijn dan wel al lang afgevallen bij constructies als het cordon.
Bob is nu online  
Oud 23 november 2010, 12:58   #628
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is art. 35, en vertel jij of sul-voorzitter Beke mij eens waarom dit zou gewijzigd moeten worden (want het moet niet gewijzigd worden, het moet 'ingevuld' of 'eindelijk eens uitgevoerd' worden):
Ik denk dat we in dit verband de term "herziening" moeten interpreteren als: concretisering, ma.w. een concrete invulling geven.
Oud 23 november 2010, 12:59   #629
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik was zo voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar na het zien van die reportage zijn mijn oogschellen afgevallen en besef ik ten volle dat een unitair blegique zoals het er nu uit ziet, MOET blijven.

Kost wat kost.

Ik heb zo een schrik gekregen, maar gelukkig zijn er onze redders:

Vive la belgique, vive le roi op zijn boot, vive van ypersele en vive de sossen.
Oud 23 november 2010, 13:00   #630
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De democratische maskers van Belgie zijn dan wel al lang afgevallen bij constructies als het cordon.
Blijkbaar een onontkoombare wetmatigheid, dat slachtoffers autmatisch ook daders moeten worden
spherelike is offline  
Oud 23 november 2010, 13:09   #631
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar een onontkoombare wetmatigheid, dat slachtoffers autmatisch ook daders moeten worden
Of nog leuker, dat daders zich als slachtoffers voordoen. Maar blijft dat Belgie geen democratie heeft.
Bob is nu online  
Oud 23 november 2010, 13:11   #632
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik heb de docu nog niet bekeken, dus ik vraag het even hier: is het de moeite waard er morgen een uurtje van mijn tijd aan te verdoen?
nee, totaal oppervlakkig, geen diepgang, geen feiten, 100% voorspelbaar

verspil er uw tijd niet aan.
Anna List is offline  
Oud 23 november 2010, 13:17   #633
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, totaal oppervlakkig, geen diepgang, geen feiten, 100% voorspelbaar

verspil er uw tijd niet aan.
Een beetje zoals dit forum dus, alles zal wel in orde komen als wij het maar willen.
liefst geen vragen over hoe en welke consequenties.
"geloven in de zaak" is meer dan voldoende de rest, dat zijn details
spherelike is offline  
Oud 23 november 2010, 13:27   #634
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hela hela... voel je je weer aangesproken misschien? Het zijn maar een paar voorbeelden hé... kalmeer maar een beetje.
Tja, "een paar voorbeelden"? Maar die ga je dan wel steeds systematisch in een bepaalde richting zoeken. En wanneer daarop consequent gereageerd wordt, dan is het van "kalmeer maar een beetje" ...
Oud 23 november 2010, 13:31   #635
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
uiteraard niet...
op hetzelfde niveau dat Vlaanderen een land is. Helemaal niet en nooit dus.
Daar is Minister Muhammed Saeed al-Sahaf weer .
Oud 23 november 2010, 13:36   #636
Klarekijk
Banneling

Standaard

Splitsen kan niet - het federale werkt niet . das eenvoudig .
Weg met het dure fedrerale systeem en de 5 regeringen .
Stuur 60 % ven de politiekers naar huis , dat ze ook eens kunnen werken en economies en fiscaal iets bijdragen aan dit land , en bestuur dit kleine landje met één efficiente regering
Klarekijk is offline  
Oud 23 november 2010, 13:46   #637
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik was zo voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar na het zien van die reportage zijn mijn oogschellen afgevallen en besef ik ten volle dat een unitair blegique zoals het er nu uit ziet, MOET blijven.

Kost wat kost.

Ik heb zo een schrik gekregen, maar gelukkig zijn er onze redders:

Vive la belgique, vive le roi op zijn boot, vive van ypersele en vive de sossen.

Prachtig! Laat ons wat verder fantaseren. Indien u een dame bent: op een van de "Belgische" feestdagen ervoor zorgen dat je helemaal opgetut, met chique outfit, met de grootste zorg geschminkt en voorzien van een boeketje bloemen, op de trappen van Sint Goedele gaat staan. Wanneer de Royals in hun limousine worden voorgereden luidop "Vive le Roi! Vive la Belgique!" kelen. Na afloop van het Te Deum hopen dat je een handje gaat mogen schudden en een gezellige keuvel zult hebben ...

Het is mij altijd al opgevallen dat het een bepaald type vrouwen uit de bourgeoisie is die zich daar volledig aan toewijden. Dikwijls echtgenotes van gepensioneerde hoge militairen, hoge ambtenaren enz.
Oud 23 november 2010, 13:50   #638
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Prachtig! Laat ons wat verder fantaseren. Indien u een dame bent: op een van de "Belgische" feestdagen ervoor zorgen dat je helemaal opgetut, met chique outfit, met de grootste zorg geschminkt en voorzien van een boeketje bloemen, op de trappen van Sint Goedele gaat staan. Wanneer de Royals in hun limousine worden voorgereden luidop "Vive le Roi! Vive la Belgique!" kelen. Na afloop van het Te Deum hopen dat je een handje gaat mogen schudden en een gezellige keuvel zult hebben ...

Het is mij altijd al opgevallen dat het een bepaald type vrouwen uit de bourgeoisie is die zich daar volledig aan toewijden. Dikwijls echtgenotes van gepensioneerde hoge militairen, hoge ambtenaren enz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie
Zwartengeel is offline  
Oud 23 november 2010, 13:52   #639
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Splitsen kan niet - het federale werkt niet . das eenvoudig .
Weg met het dure fedrerale systeem en de 5 regeringen .
Stuur 60 % ven de politiekers naar huis , dat ze ook eens kunnen werken en economies en fiscaal iets bijdragen aan dit land , en bestuur dit kleine landje met één efficiente regering
Mja, lijkt mij een optie. En wat dacht u gewoon van 't tijdelijk opschorten van de democratie omdat wij, het klootjesvolk, er nog niet klaar voor zijn? Efficiënt, toch?
den ambetantsten is offline  
Oud 23 november 2010, 13:55   #640
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zo had ik het ook opgevat .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be