Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2010, 21:07   #6101
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Wanneer kan een vreemdeling 'gelijk' worden aan ons? Vanaf wanneer spreken we van een volksgenoot?
Als hem stopt met 1. kinderen verminken 2. halal slachten 3. apartheidssymbolen achterwege laat. Zijn religie mag hem privaat beleven. Hij mag er geen kat mee lastig vallen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:09   #6102
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Als hem stopt met 1. kinderen verminken 2. halal slachten 3. apartheidssymbolen achterwege laat. Zijn religie mag hem privaat beleven. Hij mag er geen kat mee lastig vallen.
De taal spreken moet er alleszins bij.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:09   #6103
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een BMW ke meer of minder. Er zijn mensen die terroristen in hun straat hebben wonen. Moslim terroristen, die gasten die denken dat ze 72 maagden krijgen. Excuseer dat uw kraske een fait diverske is. Ge kunt niet eens bewijzen dat het iemand uit uw straat is.
Dat zeg ik ook grimbergen. Maar toch weet bijna iedereen (bijna alle buren) dat er 2 personen zijn capabel om dat te doen (ofwel een buur ofwel een onbekende) maar dat het hoogstwaarschijnlijk dat zombie gedaan heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
... Ik zal wel een cd van Clouseau meenemen; hij heeft paar mooie liedjes (o.a. "Afscheid van een vriend"), Marco Borsato (geen Vlaming, maar ook een goeie herinnering), Urbanus (De aarde; heel tof liedje; echt!), mijn foto's met vrienden in Brugge, Leuven, Gent, Tilbourg, Eindhoven, Parijs, en de nummerplaat van mijn auto en paar boeken.
EN DAT MEEN IK OOK... ECHT! Wij hebben 3 "sturen" thuis in mijn land. Ik zal die auto ook niet meenemen.

Citaat:
Ja, en een paar flessen kriek nog. Daar kun je het nergens kopen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 november 2010 om 21:15.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:19   #6104
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey, stop te spelen. Ik heb nergens NIKS BEWEERD!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX
Onlangs een overbuur (een Vlaming, want ik geb geen andere buren) HEEFT MIJN SPINTERNIEUWE ZWARTE BMW BEKRAST 960,00 EUR schade.
Als dat geen bewering is mag jij me wel even uitleggen wat dit dan wel is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:22   #6105
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Erg geloofwaardig is je verhaal niet, en nu druk ik het nog zacht uit.

Hier beweer je dat de dader niet gekend is en in een vorige post beweer je dan weer wel de dader te kennen.
Als je deze meent daiwa, dan hebt je inderdaad mijn ironie niet begrepen.
Citaat:
Ja, heel kleine schreveke, 1,2m lang en heel diep
Citaat:
Ook al zei de politie dat het praktisch onmogelijk is dat zo'n schade door een kind aangebracht kan worden
Dat was ironie.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 november 2010 om 21:22.
Oud 23 november 2010, 21:23   #6106
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarom trek je dan het gebruik van het woord "belagen" in twijfel?"
Hij trekt niet het woord in twijfel, wel de betekenis die eraan gegeven wordt. Belagen kan namelijl allerlei betekenen, gaande van

bəˈlagə(n) (belaagde, heeft belaagd) Werkwoord
- in het nauw brengen en lastigvallen
`De demonstranten belagen de minister.` '

- op iemand loeren om hem te willen pakken
'we werden belaagd door vliegen'

- agressief zijn jegens iemand.

Vraag is dus of men het politiekantoor in het nauw bracht, de agenten lastig viel, hen wilde pakken of agressief was.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:25   #6107
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden blijven dus altijd vreemdelingen?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:35   #6108
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als dat geen bewering is mag jij me wel even uitleggen wat dit dan wel is.
WANT ik heb inderdaad geen andere buren, begrijp je? ALLEEN VLAMINGEN.... of spreek ik tegen mezelf? Wat wil je beweren, daiwa?... Slik nu uw eigen "kak".... NEEN? dan ga ik de volgende zeggen;

Elke dag zie ik MINDER EN MINDER eerlijke Vlamingen. In plaats daarvan lopen dagelijks meer en meer zombie's rond. En die worden allemaal criminelen. Omdat ze hun criminele-landgenoten proberen zo veel mogelijk uit hun "kak" te halen. D.w.z. dat ze dat NORMAAL vinden. Dat ze ook CAPABEL zijn om dezelfde te doen.

Citaat:
Alles wat er lang niet normaal blijft, wordt op een bepaald moment normaal.
En dat vind ik volledig perfecte manier hier om mijn woorden te beweren. Kijk hier iedereen. Waarom wil NU GEEN ENKEL VLAMING aan de kant van oprecht staan? Waarom zwijgen jullie? Waarom moet daiwa niet beschamen van hetgeen wat ze nu zegt allemaal?

daiwa, voor mij om het even eigenlijk.
"Every country has the government it deserves", Joseph De Maistre

Ik zal sowieso binnenkort alles kunnen vergeten. Ik zal mijn gelukkige leven herbeginnen bij mij thuis. Voor mij om het even, begrijp je? Ik heb hier niks verloren en niks gevonden. Ik heb wel mijn leven gered. En daarvoor heb ik meermaals "bedankt" gezegd tegen diegienen die dat verdienen.

U bent een tijdelijk persoon voor mij. Vandaag spreek ik met u. Morgen bestaat u niet voor mij.

Blijf uzelf niet te opmerken. Blijf diegienen te geloven die blij zijn dat de zombies in hun land meer en meer worden. Elke bijkomende 10000-50000 zombie is een plaats in parlement. Uw leven zal op die manier nooit veranderen naar de goeie kant. Nooit. U moet zelf eerlijk worden. Zelf. Het kan anders niet.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 november 2010 om 21:39.
Oud 23 november 2010, 21:40   #6109
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

U bent allemaal (iedereen weet toch over wie ik spreek) slachtoffers van demagogie.

Een perfecte voorbeeld van demagogie is;

Citaat:
"Yes, we can!", B.O.
En hun leven zal ook op die manier nooit beter worden.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 november 2010 om 21:41.
Oud 23 november 2010, 21:42   #6110
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was ironie.
Citaat:
Ook al zei de politie dat het praktisch onmogelijk is dat zo'n schade door een kind aangebracht kan worden
Nochtans is dat perfect mogelijk en ik kan het weten want ik deed het ooit zelf.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:46   #6111
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Daiwa. Punt. U bent een "zombie" (onschuldige slachtoffer van demagogie en racistische propaganda's) geworden. "Proficiat"! Ik zeg GEEN ENKEL WOORD niet meer. En ik zal niks meer overtuigen. Zelfs als die gast nu zegt dat hij dat gedaan heeft, zal u blijven uw zombisme geloven.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 november 2010 om 21:58.
Oud 23 november 2010, 21:47   #6112
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey, stop te spelen. Ik heb nergens NIKS BEWEERD!
U wil gewoon uw eigen "kak" niet slikken.

Schadeoverzicht:
Pagina 1
Pagina 2

Voor verdere informatie kun je naar de politie bellen en het nummer van (V)PV doorgeven. Je zal daar horen wat je mag horen.
Dear lord , get over it, een 'kras' op je auto, 't is maar een auto seg...hebde gij sjans dat ge niet in Spanje woont, daar is je auto elke dag bekrast, gedeukt, geblutst e.d., daar ligt geen hond van wakker!

Wat een bekrompen mentaliteit; 'mijn auto is bekrast bleit bleit...' en maar blijven doordrammen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 21:50   #6113
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dear lord , get over it, een 'kras' op je auto, 't is maar een auto seg...hebde gij sjans dat ge niet in Spanje woont, daar is je auto elke dag bekrast, gedeukt, geblutst e.d., daar ligt geen hond van wakker!

Wat een bekrompen mentaliteit; 'mijn auto is bekrast bleit bleit...' en maar blijven doordrammen.

Beste,

ik weet het. Mijn auto kan ik zelf nogmaals gaan krassen nu. Voor mij is dat kras niet zo erg, begrijpt u? Voor u moet het erg zijn, dat u de waarheid niet wil aannemen. Voor u moet het heel jammer zijn, dat er een zombie meer is in uw land, die zulke krassen kan aanbrengen. Mijn levenskwaliteit is door die kras niet veranderd en die zal hetzelfde blijven altijd. Ik ben een nationalist. Ik ben zo geboren, zo opgevoed geweest en zo zal ik sterven. Ik zal eerlijk blijven, niemand kan van mij een zombie maken. Niemand!
Oud 23 november 2010, 21:54   #6114
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb meermaals kunnen aan uw kant staan, waar ik de waarheid gezien heb, en ik zal altijd blijven staan. Maar u bent niet capabel om dezelfde te doen. Ik begrijp dat het niet iedereen kan. En hoe beter voor mij eigenlijk. Ik zal in mijn land water geven aan de bloemen.
Oud 23 november 2010, 22:00   #6115
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nu we het er daar over eens zijn; kan je er misschien op repliceren
Inderdaad, de ware reden van iemands handelen kunnen we niet achterhalen.

Sommige misdaden kunnen (mede)geïnspireerd zijn door bepaalde culturen of religies. Dit is nog steeds een hemelsbreed verschil met iedereen die tot een bepaalde cultuur of religie behoort, deze misdadige ingesteldheid toe te dichten.
Daarover zijn we het ook eens.

Citaat:
Vind je het een goed resultaat?
Degene die hier een hele groep wil straffen, weet maar al te goed dat niet de hele groep schuldig is.
Dat is niet het resultaat, maar de methode. Het resultaat zou moeten zijn dat de groep zelf de verantwoordelijken aanpakt en overlevert.

Citaat:
Wat heeft dit te maken met veralgemeningen?
Een heleboel.

Ik denk bijvoorbeeld aan onze treinbestuurder die ongenadig in elkaar werd gestampt en geslagen op de tram en kort daarna stierf. De daders werden door hun gemeenschap in bescherming genomen. Ze werden er verborgen. Er werd zelfs geopperd dat deze man het zelfs had uitgelokt en zo...

Ik vind dat we naar een mentaliteitsverandering moeten komen van deze groep, doordat ze zelf zouden aangeven dat dit ook voor hen niet kan. Dat zij zelf deze verantwoordelijken aangeeft en uitlevert. De dag dat zulke dingen gebeuren ga ik mee met u in de boot van "de ruime welwillende meerderheid", als je snapt wat ik bedoel.

Citaat:
Nu is "niet protesteren" ook al medeplichtig en schuldig.
In bepaalde gevallen wel ja. Denk maar aan de pesterijzaak die nu onlangs in de actualiteit kwam. Ook zij die niks deden, zelfs niet protesteerden, zijn ook in staat van beschuldiging gesteld.

Citaat:
Ben jij ergens gaan protesteren?
Wees maar zeker. In een vorig leven was ik afgevaardigde van het ABVV in een bedrijf. Ik deed zowat met alle acties van het ABVV mee.

Citaat:
Bedoel je dan dat mensen die tegen een homohuwelijk zijn, alleen gehoord bij nationalistische partijen; en dat werkt het nationalisme in de hand.
Ja. Daar alleen vinden ze nog gehoor tegenwoordig. Niet alleen het standpunt over homohuwelijk, maar nog een aantal andere concervatieve standpunten vinden alleen gehoor bij rechts, die ze op hun beurt overspoelen met nationalisme.

Citaat:
Je bent het zeker, de wet respecteren.
Dat heb je goed begrepen.

Citaat:
Of toch weer niet.
Zonder gastarbeiders, vreemdelingen, immigranten, allochtonen, moslims geen problemen. Je meent het.
Er er zijn toch ook problemen met anderen dan gastarbeiders, vreemdelingen, immigranten, allochtonen, moslims.
Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg dat er in de loop der jaren de naamgeving van deze mensen evolueerde. Maar, dat er altijd weer, problemen waren met een bepaalde groep van mensen die duidelijk een afschuw hebben van onze normen en waarden, van onze wetgeving.

Zijn ze allemaal zo? Natuurlijk niet! De meesten zelfs niet. De meesten passen zich zelfs heel goed aan. Maar die groep die voor amok zorgt is er weldegelijk ook en ze wordt steeds groter. Gevaarlijk groter.

Citaat:
Dit is een vaststelling. Dit betekent niet "dat het probleem niet te bespreken is met rechts"
Schenk eens klare wijn Artisjok. Valt er over het probleem te praten met rechts volgens u of niet? Dat wil ik eens duidelijk weten nu.

Citaat:
Hun sloganeske taal is geen uitnodiging tot dialoog is.
Toch wel. Het is van oudsher een methoden om recties uit te lokken, om dingen achtueel te maken, om dingen vanonder het doofpotdeksel te krijgen. Mensen praten erover. De dingen worden bespreekbaar.

Het Vlaams Belang heeft bij mijn weten nog nooit een uitnodiging afgeslagen om te praten met andere partijen. Je weet dat dit niet wederzijds is. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Want deze praktijken maken wel duidelijk wie niet wil dialogeren vind ik.

Citaat:
Dat is juist.
Als je dat meent, dan moet je ook erkennen dat er iets niet klopt.

Vandaag nog was er een actie in Brussel Nieuwstraat tegen de groeiende groep mensen die onder de armoedegrens leven. Tot hun eigen verbazing moeten ze vaststellen dat ze geen respons of reactie krijgen van de moslimallochtonen, die nochtans een belangrijk deel uitmaken van de doelgroep die ze willen bereiken.

Volgens mij is het heel belangrijk dat er wordt nagegaan hoe dat komt. En als blijkt dat dit komt omdat zij onze samenleving te min vinden ten opzichte van hun cultuur, dan hoeven wij dat niet te nemen als zijnde aagepast of geïntegreerd gedrag. Ik vind het ronduit beledigend zelfs.

Citaat:
Dat is geen dialoog. Jij die zegt wat de ander moet zeggen.
Het was ook geen dialoog. Noch zeg ik wat een ander moet zeggen. Het was een voorbeeld van iets dat ik zou herkennen als teken van enige welwillendheid, binnen het kader van die 'ruime welwillende meerderheid' waarmee je schermde, maar ik niet herken in de realiteit.

Citaat:
Mag ik je confronteren met een uitspraak van jezelf?

Dialoog begint met luisteren naar de standpunten van elkaar en proberen elkaar te begrijpen.
Dat mag je zeker. Meer nog; het is dwaas om een standpunt zonder meer te veroordelen als je niet eerst wil begrijpen hoe de standpuntinnemer deze ziet of daartoe komt.

Dat is geen persoonlijke wijsheid van mij hoor. Dat is algemeen geweten.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 22:04   #6116
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Weet je wat ik een bekrompen mentaliteit vind?

Als mensen iets vertellen van hun wedervaren ter ondersteuning van hun argumentatie, dan zijn ze volgens sommigen hier leugenachtig.

En als je met bewijzen daarvoor aankomt, dan zijn ze kinderachtig.

En dat alles om maar niet over het probleem zelf te moeten spreken. Dat vind ik dan zeer bekrompen.

Paulus.
Oud 23 november 2010, 22:07   #6117
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hij trekt niet het woord in twijfel, wel de betekenis die eraan gegeven wordt. Belagen kan namelijl allerlei betekenen, gaande van

bəˈlagə(n) (belaagde, heeft belaagd) Werkwoord
- in het nauw brengen en lastigvallen
`De demonstranten belagen de minister.` '

- op iemand loeren om hem te willen pakken
'we werden belaagd door vliegen'

- agressief zijn jegens iemand.

Vraag is dus of men het politiekantoor in het nauw bracht, de agenten lastig viel, hen wilde pakken of agressief was.
Dat doet er niet toe in deze discussie. In alle betekenissen van het woord, wordt belagen veroordeeld als not-done. En daar ging het over.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 november 2010 om 22:11.
Oud 23 november 2010, 22:13   #6118
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Weet je wat ik een bekrompen mentaliteit vind?

Als mensen iets vertellen van hun wedervaren ter ondersteuning van hun argumentatie, dan zijn ze volgens sommigen hier leugenachtig.

En als je met bewijzen daarvoor aankomt, dan zijn ze kinderachtig.

En dat alles om maar niet over het probleem zelf te moeten spreken. Dat vind ik dan zeer bekrompen.

Paulus.
Als het 'probleem' van I&I enkel maar een 'kras' op je auto zou zijn, wás er geen 'probleem' met I&I.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 22:21   #6119
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf dus een vreemde vogel. Ik zou eerlijk gezegd niet anders willen, ik ben er fier op.
Oud 23 november 2010, 22:25   #6120
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,

ik weet het. Mijn auto kan ik zelf nogmaals gaan krassen nu. Voor mij is dat kras niet zo erg, begrijpt u? Voor u moet het erg zijn, dat u de waarheid niet wil aannemen. Voor u moet het heel jammer zijn, dat er een zombie meer is in uw land, die zulke krassen kan aanbrengen. Mijn levenskwaliteit is door die kras niet veranderd en die zal hetzelfde blijven altijd. Ik ben een nationalist. Ik ben zo geboren, zo opgevoed geweest en zo zal ik sterven. Ik zal eerlijk blijven, niemand kan van mij een zombie maken. Niemand!
Je hebt gelijk. Ik zou er ook van wakker liggen mocht iemand aan mijn auto komen. Dat stuk metaal is me dierbaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be