![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2601 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2602 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom precies zou Devillé niet te vertrouwen zijn? Concrete antwoorden graag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij klaagt dat hij werd buitengezet op de persconferentie van de bisschoppen. Maar hij is niet van de pers, en ook geen bisschop. Hij had daar niets te zoeken. Laatst gewijzigd door Albrecht : 24 november 2010 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2604 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb je nu nog altijd niet door dat Albrecht, Rr00ttt, Herr Oberst, xrc en consoorten simpele propagandamachines zijn van de kerkschijnheiligen? Zij kùnnen niet concreet antwoorden omdat ze gebrainwashed zijn en enkel kunnen napapegaaien wat hen is wijsgemaakt.
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 24 november 2010 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2605 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2606 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik steun Leonard omdat ik weet waarom. De uitspraken van hem zijn gewoon op een schandalige manier uit hun context gerukt. Als je echt wilt weten hoe dan stel ik voor dat je het boek van Leonard eens leest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2607 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2608 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2609 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is niet omdat jij af en toe eens nadenkt over de schijnheiligheid van sommige van jouw bischoppen en co dat je niet tot dezelfde katholieke strekking behoort. Je vindt Léonard nog steeds ok, dat zegt genoeg over jou.
![]() |
#2610 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.gayworld.be/holebi-nieuws...-met-anorexia/
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 24 november 2010 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2611 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp u niet goed. Kunt u eens concreet uitleggen wat u niet gelooft aan Devillé? Meent u dat de getuigenissen die hij sinds de jaren 90 verzamelt vals zijn? Dat hij liegt over de manier waarop die klachten door de Kerk werden onthaald? En waarom gelooft u hem niet? Omdat hij zelf geen bisschop of hooggeplaatste priester is??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2612 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zijn kritiek op de werking van de bisdommen, buiten hetgeen dat buitenstaanders kunnen merken, terecht of onterecht, houdt geen steek want hij heeft nooit achter de schermen kunnen kijken. Laatst gewijzigd door Albrecht : 24 november 2010 om 13:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2613 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2614 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Hot Marijke;5122706]Er is geen enkel valabel argument voor discriminatie. In mijn ogen en - gelukkig - in die van vele anderen is men inderdaad een homo-hater als men niet precies dezelfde rechten toekent aan homo's dan aan hetero's. Zo simpel is dat.
[\QUOTE] Ik zal er u anders eens een paar geven. 1: praktisch. Er is meer vraag naar adoptiekinderen dan aanbod. Veel landen weigeren kinderen voor adoptie te geven aan landen waar ze door homosexuelen geadopteerd kunnen worden. Netto resultaat => nog grotere kloof tussen vraag en aanbod van adoptiekinderen. 2: Belang van het Kind >>>>> Belang van de adoptieouders. Alle wetenschappelijk onderzoek geeft aan dat adoptiekinderen heel vaak met identiteitscrisissen geconfronteerd worden. Er is geen enkel onderzoek naar in welke mate dit nog verergert wordt in homokoppels. Maar het lijkt me alles behalve onaannemelijk dat de kans op zo een crisis en de intensiteit ervan nog een pak hoger gaat liggen bij adoptie door homo's. Misschien valt het allemaal wel mee, best mogelijk. Persoonlijk vind ik echter dat ze dat soort experimenten dan eerst maar in andere landen moeten uitvoeren. Als daar binnen 20 jaar blijkt dat er niet meer problemen zijn met kinderen geadopteerd door homo's dan door hetero-koppels kunnen we er misschien eens over denken dat hier ook toe te laten. Ik vind niet dat je met kinderen experimenteert. U blijkbaar wel. 3. Zoals in 1 al aangehaald: er is geen overschot aan adoptiekinderen. Bij twee verder gelijkwaardige koppels lijkt het me dan logisch dat de voorkeur absoluut naar hetero-koppels gaat. Enkel indien er geen geschikte hetero-koppelz zijn zou ik homo-adoptie overwegen (nog altijd beter dan een weeshuis). 4. Wat is de volgende stap? Waarom zou ik als hetero vrijgezel eigenlijk dan ook geen kinderen mogen adopteren? Of is dat dan geen discriminatie? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 november 2010 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2615 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2616 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vandaag kunnen we niet anders dan René Stockman, hoofd van de Broeders van Liefde, gelijk geven wanneer hij in 1999 als reactie op Devillé en Bethune schreef: “Wanneer Rik Devillé beweert over 90 dossiers te beschikken, maar ze krampachtig voor zich houdt, kan men alleen maar spreken van schuldig verzuim aan zijn adres. Alleen zo kan men de mythe in stand houden dat de Kerk niets doet voor de slachtoffers en de daders blijft beschermen.” [1] Citaat:
Rik Devillé van de werkgroep Mensenrechten in de Kerk heeft vandaag in de bijzondere commissie Seksuele Misbruik in de Kamer aangeklaagd dat politie en gerecht werden tegengewerkt in hun onderzoeken naar seksuele misbruiken in de kerk. etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2617 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Moet ik misschien respect voor Léonard opbrengen omdat hij bisschop is? Hem een "enge persoon" noemen ofzoiets? Van Gheluwe was ook bisschop en blijkt een smerige kinderverkrachter te zijn. Respect heb ik enkel voor mensen die zelf respect voor mensen hebben. Zijn Hogere Functie verandert niets aan het feit dat Léonard homo's niet gelijkwaardig vindt aan hetero's. En daarom is en blijft hij een klootzak.
![]() |
![]() |
#2618 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2619 | |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=Rr00ttt;5123373]
Citaat:
Maar het lijkt me alles behalve onaannemelijk dat de kans op zo een crisis en de intensiteit ervan nog een pak hoger gaat liggen bij adoptie door homo's. Enkel dat vertelt al genoeg: uw argumentatie is er geen, het is een gefantaseerde zweverige veronderstelling die op niets steunt en enkel dient om homoseksuelen te discrimeren. De vergelijking met een vrijgezel - of die nu hetero of homo (o gruwel voor jou!) is - slaat nergens op. Het is duidelijk dat een kind beter is met 2 opvoeders, maar nogmaals, het geslacht van die opvoeders doet er niets toe. De kwaliteit van die opvoeders wel, maar dat is een ander verhaal.
![]() |
![]() |
#2620 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |