Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 14:11   #2621
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Devillé staat ook niet binnen de Kerk, dus veel verschil zou het niet gemaakt hebben.

Wanneer is hij er eerder met afgekomen?
Zoals u Stockman citeert: in 1999 dus. Dank om het voor mij op te zoeken.

Citaat:
Rik Devillé van de werkgroep Mensenrechten in de Kerk heeft vandaag in de bijzondere commissie Seksuele Misbruik in de Kamer aangeklaagd dat politie en gerecht werden tegengewerkt in hun onderzoeken naar seksuele misbruiken in de kerk.
Dus: al wie aanklaagt dat politiewerk wordt beïnvloedt door de beschuldigde partij is altijd per definitie onbetrouwbaar als hij zelf geen beschuldigde is of politieman? Zeer merkwaardige opvatting.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:15   #2622
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zoals u Stockman citeert: in 1999 dus. Dank om het voor mij op te zoeken.
Negeert u dan de rest? dat hij zogezegd 90 dossiers had maar die zich voor zichzelf hield. 1. hij had er geen. 2. hij werkte blijkbaar de politie tegen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:16   #2623
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus: al wie aanklaagt dat politiewerk wordt beïnvloedt door de beschuldigde partij is altijd per definitie onbetrouwbaar als hij zelf geen beschuldigde is of politieman? Zeer merkwaardige opvatting.
U leest blijkbaar iets anders want uw conclusie ligt er ver naast.
Oud 24 november 2010, 14:21   #2624
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
U leest blijkbaar iets anders want uw conclusie ligt er ver naast.
Citaat:
Zijn kritiek op de werking van de bisdommen, buiten hetgeen dat buitenstaanders kunnen merken, terecht of onterecht, houdt geen steek want hij heeft nooit achter de schermen kunnen kijken.
Oud 24 november 2010, 14:26   #2625
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Even de vraag omdraaien:
Hoe zou je kunnen weten dat de politie beïnvloedt wordt, he?

Laatst gewijzigd door Albrecht : 24 november 2010 om 14:27.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:31   #2626
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat "klootzak" sowieso.

En al wie niet in jouw kraam past, noem je klootzakken, en het wat noem je bekrompen. Een interview van een duidelijk homoblaadje. Dat zal zeker objectief zijn..
Al wie onmenselijk is noem ik klootzakken. Al wie klootzakken verdedigt noem ik dom en bekrompen. Dat interview waarin Léonard homoseksualiteit vergelijkt met anorexia deed hij voor de Waalse zender RTL-TVI. Je kan het via de link naar deze objectieve homosite bekijken. Zo typisch voor homo-haters als jij dat je een "homoblaadje" niet objectief noemt.

http://www.gayworld.be/holebi-nieuws...-met-anorexia/

Citaat:
Niet dat jouw respect van enige waarde is. .
Ik heb respect voor mensen die respect hebben voor hun medemens en dat is zeer waardevol en constructief. Mensen die medemensen zonder enige reden haten, zoals jij, zijn destructief. Maar daar snap jij allemaal geen bal van, dat is duidelijk.

Citaat:
Het ging om homoseksualiteit, niet om homo's. Maar homo's zijn niet evenwaardig, maar dat doen ze vrijwillig. Niet uit hun geaardheid, maar met hun levensstijl. Ik denk niet dat als je je aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht, je ineens goesting krijgt om in het roze gaan rond te lopen op een homoparade.
My God, je wil het echt niet begrijpen, het dringt niet door tot jouw gebrainwashte brein, dat homoseksualiteit een geaardheid is waar je mee geboren wordt en NIETS te maken heeft met een "levensstijl". Sommige homo's zijn extravert en vieren - terecht - hun blijheid omdat ze zich eindelijk kunnen outen met een gayparade. Daar is niets fout mee.

Jij zou liever terug naar de Hitlertijd gaan en ze samen met de joden en zigeuners opstoken? Wat d�*t is nu precies wat er uiteindelijk gebeurt door onmensen zoals jij, die een redeloze haat-mentaliteit uitdragen.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:31   #2627
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Even de vraag omdraaien:
Hoe zou je kunnen weten dat de politie beïnvloedt wordt, he?
Omdat je (als vertrouwenspersoon van slachtoffers) ook door politiemensen met een geweten ingelicht kan worden? Is dat nog nooit bij u opgekomen?

Citaat:
Devillé viel uit tegen enkele parketmagistraten, onder wie die van Brugge, "die een zaak van seksueel misbruik in een West-Vlaams ziekenhuis zo zou hebben vertraagd dat ze kon verjaren". Hij zei dat politiemensen hem kwamen vertellen dat dossiers van hen werden afgenomen als de feiten die een slachtoffer meldde "te concreet" werden. "En dan werden ze vervangen door speurders van de fraudesectie! We vernamen ook dat een politiechef vroeg om bepaalde zinnen uit een verhoor te schrappen".
http://www.zita.be/nieuws/binnenland...nder-druk.html

Laatst gewijzigd door drosophila : 24 november 2010 om 14:32.
Oud 24 november 2010, 14:35   #2628
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Heeft Leonard gezegd dat homo's minderwaardig zijn? Vergelijken met anorexia is nog steeds niet zeggen dat ze minderwaardig zijn.
Hanee? Anorexia is een vreselijke ziekte, dus klootzak Léonard vindt homoseksualiteit eveneens een vreselijke ziekte. Nogal duidelijk dat hij met deze vergelijking homo's als minderwaardig beschouwt!

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 14:36   #2629
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Hanee? Anorexia is een vreselijke ziekte, dus klootzak Léonard vindt homoseksualiteit eveneens een vreselijke ziekte. Nogal duidelijk dat hij met deze vergelijking homo's als minderwaardig beschouwt!
Dat is een link die jij legt, ik leg ze bijvoorbeeld niet. Dat hij misschien een andere woordkeuze of link had moeten leggen, dat begrijp ik dan wel.
Oud 24 november 2010, 14:37   #2630
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Negeert u dan de rest? dat hij zogezegd 90 dossiers had maar die zich voor zichzelf hield. 1. hij had er geen. 2. hij werkte blijkbaar de politie tegen.

Even terug naar 1999:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN 28 april 1999
Dissidente priesters willen onderzoek naar wegmoffelen pedoseks bij Broeders van Liefde

«Doofpotpolitiek moet stoppen»

KORTRIJK - «Om tientallen slachtoffertjes van seksueel geweld door Broeders van Liefde een gezicht te geven, komen wij voor hen op», zeggen de dissidente priesters Rik Devillé en Norbert Bethune, in naam van de Vlaamse Werkgroep Mensenrechten in de Kerk. «De Broeders van Liefde voeren een doofpotpolitiek. Nooit werd een broeder veroordeeld, slachtoffers worden via procedureslagen in de rol van dader geduwd. Zo kan het niet langer». Op de trappen van het Kortrijkse justitiepaleis uitten Devillé en Bethune gisteren hun ongenoegen. Aanleiding was een nieuw uitstel in de al jaren aanslepende correctionele zaak tegen de 83-jarige broeder Emiel C. Die zou in het Roeselaarse MPI Sint-Idesbald een 9-jarig meisje, uit Tielt, aangerand hebben. De man wordt beschuldigd van verkrachting. «Deze zaak is de eerste waarbij de moeder van een slachtoffertje moedig doorgaat met gerechtelijke stappen», aldus Devillé en Bethune.

Slachtoffers bang
«Het merendeel van de andere slachtoffers durft niet procederen, is zelfs bang zich bekend te maken.
Recent was er een ontmoeting, waarbij ouders van kinderen die seksueel misbruikt werden door Broeders van Liefde, hun ervaringen uitwisselden. Die zijn gelijklopend: ontkenning van de feiten door de Congregatie van de Broeders van Liefde, in het beste geval een overplaatsing van de broeder in kwestie naar een andere instelling waar hij ongestoord verder zijn gang kan gaan. Als er dan een proces komt, schrikken de Broeders er niet voor terug topadvocaten aan te trekken om met de moed der wanhoop de beschuldigde te verdedigen».

Geen reactie
Koen Oosterlinck, juridisch stafmedewerkers bij de Broeders van Liefde: «Wij keuren seksueel misbruik af en grijpen in dergelijke gevallen direct in». Devillé en Bethune betwisten dat. «Het volstaat voor een pedofiele broeder om te blijven ontkennen. Dan is er voor de Congregatie blijkbaar niet het minste probleem». Koen Oosterlinck wil niet reageren op de bewerking dat - vanwege de lang aanslepende zaak Emiel C. - de Broeders van Liefde banden moeten hebben met bepaalde gerechtelijke instanties.

Tientallen klachten
Devilleé en Bethune: «Er zijn tientallen klachten bij politie en rijkswacht over seksueel misbruik door Broeders van Liefde. De dossiernummers bewijzen dat. Toch is er - we spreken over een periode van meer dan 20 jaar tot nu - nooit een broeder veroordeeld, niet door de Congregatie en niet door het gerecht. Daarom vragen wij ook dat het parlement een onderzoekscommissie in het leven zou roepen om na te gaan of er werkelijk banden zijn tussen de Broeders van Liefde en bepaalde gerechtelijke instanties».
(En meteen is ook duidelijk waarom opper-Broeder van Liefde Stockman zo virulent reageert...)

Laatst gewijzigd door drosophila : 24 november 2010 om 14:48.
Oud 24 november 2010, 14:42   #2631
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is een link die jij legt, ik leg ze bijvoorbeeld niet. Dat hij misschien een andere woordkeuze of link had moeten leggen, dat begrijp ik dan wel.
Andere woordkeuze? Al wat jullie soort probeert is woorden te verdraaien, zijn manier van uitdrukken te verontschuldigen en blablabla. Je moet er niet zo typisch zweverig-katholiek over doen.

Hij zegt dat homoseksualiteit een ziekte is, dus is hij een homohater, dus is hij een klootzak. Dat is een feit en de enige conlusies die je eruit kunt trekken.

Je kan het interview bekijken en het hem HOREN ZEGGEN. Blijf maar gerust in die klootzak zijn hol te kruipen, mij niet gelaten!

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 14:45   #2632
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Al wie onmenselijk is noem ik klootzakken.
Citaat:
Zo typisch voor homo-haters als jij dat je een "homoblaadje" niet objectief noemt.
Ik haat geen homo's. Hoe hard je dat ook blijft roepen, ik haat ze niet.

En een homoblaadje heeft geen reden tot objectiviteit, dat is gewoon normaal. Een fanblad van één of andere filmreeks gaat die filmreeks ook niet objectief beoordelen.
Citaat:
Ik heb respect voor mensen die respect hebben voor hun medemens en dat is zeer waardevol en constructief. Mensen die medemensen zonder enige reden haten, [...], zijn destructief. Maar daar snap jij allemaal geen bal van, dat is duidelijk.
Dat is erg verwijtend. Doe de oogkleppen eens af, en luister/lees toch. Ik heb nooit ebweerd dat ik een homo's haat.

Aan irritantante, bekrompen hoeren daarentegen begin ik wel een hekel te krijgen.

Citaat:
My God, je wil het echt niet begrijpen
Je hebt geen God. Je hebt hem al lang aan de kant gezet.

Citaat:
Jij zou liever terug naar de Hitlertijd gaan en ze samen met de joden en zigeuners opstoken? Wat d�*t is nu precies wat er uiteindelijk gebeurt door onmensen zoals jij, die een redeloze haat-mentaliteit uitdragen.
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...=&oq=&gs_rfai=

Je bent echt achterlijk, dat is geen verwijt, maar de objectieve waarheid. Ik heb al talloze keren gezegd dat ik geen nazi ben.

Hierbij beeeindig ik de discussie met jou. Er valt niet te discussiëren met jou.

Jij verwijt me constant van dingen waar ik helemaal tegen ben, en ik ben dan de bekrompen scheldkop.

Ik zet je op mijn negeerlijst. En je bent de eerste.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 24 november 2010 om 14:50.
Oud 24 november 2010, 14:56   #2633
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Zijn anorexiapatiënten minderwaardig?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:58   #2634
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je (als vertrouwenspersoon van slachtoffers) ook door politiemensen met een geweten ingelicht kan worden? Is dat nog nooit bij u opgekomen?
En wat als die politiemensen liegen? Wat dan?

Overigens, voor alle duidelijkheid, ontken ik de doofpotacties niet.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 24 november 2010 om 14:59.
Oud 24 november 2010, 15:14   #2635
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zijn anorexiapatiënten minderwaardig?
Neen. Zij zijn ziek. Met zijn vergelijking suggereert Léonard dat ook homoseksualiteit een ziekte is.
Oud 24 november 2010, 15:17   #2636
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Zij zijn ziek. Met zijn vergelijking suggereert Léonard dat ook homoseksualiteit een ziekte is.
Dan zijn wij het eens. Leonard zegt niet dat homo's minderwaardig zijn en anorexia patienten zijn dat duidelijk ook niet.

Laatst gewijzigd door Inno : 24 november 2010 om 15:18.
Oud 24 november 2010, 15:18   #2637
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zijn wij het eens. Leonard zegt niet dat homo's minderwaardig zijn en anorexia patienten zijn dat duidelijk ook niet.
²
Oud 24 november 2010, 15:19   #2638
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat als die politiemensen liegen? Wat dan?
Dat kan natuurlijk.
Zoals ook Léonard, Danneels, Stockman... kunnen liegen. Wat trouwens veel plausibeler is. Zij hebben veel meer invloed én veel meer te verliezen. In tegenstelling tot een anonieme flik die de stem van zijn geweten volgt.

Laatst gewijzigd door drosophila : 24 november 2010 om 15:23.
Oud 24 november 2010, 15:22   #2639
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar met zijn opvatting schoffeert hij wel veel mensen, door te stellen dat hun seksualiteit (toch zeer bepalend voor de persoonlijkheid en identiteit van een mens) een ziekte is. Daarmee suggereert hij op zijn minst dat die seksualiteit net zoals een ziekte onwenselijk is, behandeld moet worden...
Oud 24 november 2010, 15:23   #2640
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan natuurlijk.
Zoals ook Léonard, Danneels, Stockman... kunnen liegen. Wat trouwens veel palusiber is. Zij hebben veel meer invloed én veel meer te verliezen. In tegenstelling tot een anonieme flik die de stem van zijn geweten volgt.
En wat heeft Devillé in heel deze zaak te winnen of te verliezen?

Los van de pedofiliezaken heeft hij al lang felle kritiek geuit op de Kerk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be