![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij rood licht valt er namelijk niets te zien dan. Treinbestuurders zijn gedwongen te stoppen voor seinen zonder brandend licht en bevestiging te vragen of ze mogen doorrijden.
Laatst gewijzigd door lombas : 21 november 2010 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Minister-President
|
![]() Maar een gedoofd licht is wel minder goed zichtbaar, waardoor een seinvoorbijrijding sneller kan voorvallen. Al vermoed ik dat het om een onbeheerd sein ging, dus de formaliteiten zijn een stukje eenvoudiger, en het risico ook nog veel minder, zelfs bij een seinvoorbijrijding.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 22 november 2010 om 02:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was ze zelfs nog niet opgevallen dat het licht stuk was. Indien het ze wel opgevallen was, dan is het des te ergerd dat het niet gemeld werd.
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het vooral niet kunnen dat de pendelaar op z'n klieen moet gaan liggen om het sein hersteld te krijgen. Uwe logica volgend, schaf de seinen af.
![]() |
![]() |
#605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen zever, jammer genoeg voor jou is het de waarheid.
![]() |
![]() |
#606 |
Minister-President
|
![]() Guido007, het is inderdaad een schandaal dat er zo slecht werd gereageerd om een melding door een oplettende reiziger. Het is echter niet abnormaal dat het niet wordt opgemerkt door een bestuurder. Een sein wordt pas rood door een bezetting van het achterliggende spoor. Tenzij er dus een treinfile is, zal een sein groen of geel zijn als de volgende trein komt. Niet-beheerde seinen zijn iets minder gevaarlijk, omdat ze geen gevaarlijk punt bewaken, tenzij een overweg. Op lijn 124 zijn geen overwegen. Als er dan ook geen technicus passeert in die periode om te komen testen... Net daarom is het zo schandalig dat na die melding er niet sneller iemand is gaan controleren... Ook de houding dat zoiets onmogelijk is, om dan met de staart tussen de benen terug te moeten komen, is toch wel ongepast.
Maar jouw reactie is minstens even hysterisch, en ik heb al helemaal niet graag dat mij woorden in de mond worden gelegd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() blijkbaar is't morgen staking
![]()
![]() |
#608 |
Minister-President
|
![]() De kleine bestuurdersvakbond ASTB heeft een stakingsaanzegging gedaan. Alle bestuurders die meestaken zijn dus gedekt, ook zij die niet bij hen zijn aangesloten. Maar ik reken er wel op dat het aantal meestakende bestuurders vrij beperkt blijft, zeker in Vlaanderen. De meeste leden van ASTB zijn van Luxemburgse en Naamse depots, en die rijden bijna niet in Vlaanderen rond.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#610 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is één van de kerntaken om diensten te leveren aan de bevolking op een zo efficient mogelijke manier, zodat het de overheid (wij dus) niet teveel kost. Kan de overheid dit niet, dan moet er geprivatiseerd worden. Alleen zo kunnen wij alles betaalbaar houden. De overheid moet geen mensen tewerkstellen om ze tewerk te stellen.
![]() |
![]() |
#612 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk hier eens over na: Stel dat de spoorwegen gewoon iedereen in België zouden in dienst nemen, wie zou er dan nog voor de klas staan, in ziekenhuizen werken, winkels openhouden enz... Arbeid is schaars, niet jobs. Als we de noodzaak om minstens zoveel te produceren als we consumeren (dat is wat in een notedop "winst maken" betekent) dan belanden we terug in de 18de eeuw. Daar wil je al helemaal niet naar toe. (De 19de eeuw is overigens de eeuw waar de inkomens voor de gewone man spectaculair gestegen zijn, ik weet niet wat je zo tegen die tijd hebt...)
![]() |
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk je hebt gelijk. Echt onveilig is dat niet en dat wordt dus bevestigd door de conducteur anders had die dat wel gemeld. Maar als het treinpersoneel dus vindt dat het spoor wel veilig is ondanks kapotte seinlampen dan zie ik ook niet in waarom ze dan moeten staken
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Minister-President
|
![]() Tja, bestuurders zijn nog altijd een ras apart
![]() En vooral, ze zitten op de allereerste rij als het misgaat, natuurlijk. Geen enkel systeem is 100% failsafe, maar met de Belgische systemen MEMOR en TBL1+ is er nog behoorlijk wat marge voor verbetering. Met MEMOR is de enige beveiliging van een rood sein de bestuurder, die verondersteld wordt te stoppen. Met TBL1 zal de trein een noodremming maken bij het voorbijrijden van een gesloten sein, met TBL1+ zal er bijkomend een snelheidscontrole zijn 400 m opwaarts van dat sein (Vmax 40 km/h op dat moment, of ook noodremming). Maar 400 m is onvoldoende om een trein aan volle snelheid voor het sein, en eventueel het gevaarlijke punt er voorbij, te doen stoppen. In Buizingen had dezelfde trein met TBL1+ wellicht ook door het sein gezeten, hoewel misschien niet tot de wissel, want die lag wat verderaf. Maar ook TBL1+ is dus verre van perfect, en kan niet eens worden opgelegd aan de privé-operatoren. Zonder (werkende) TBL1+-installatie mag je dus nog steeds op onze sporen blijven rijden, waardoor het zijn doel enigszins voorbijschiet. Niet iedereen bij het spoor is dus ook even overtuigd van het nut van deze investering, die toch ook verre van goedkoop is.
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens heb ik zelf al opleggers van vrachtwagens vervoerd maar dat nog niet gezien bij treinen van de privé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij versturen hele traillers met tussenproducten richting Keulen, Saarlouis, Valencia, en naar een transporteur in Duitsland (die die verder zend naar Mexico, Daventry, China en ..... . Daarbij versturen wij volle containers naar St. Petersburg, via de weg tot in Rotterdam en vandaar via een bootje .... Wij maken hierbij geen gebruik van het spoor wegens te onzeker (wegens stakingen, dan hier en dan daar), wat we wel doen is afgewerkte producten via het spoor versturen.
![]() |
![]() |
#617 |
Minister-President
|
![]() Dat het spoor onbetrouwbaar zou zijn, is zwaar overroepen, hoor. Akkoord, er breekt soms eens een staking uit in België, maar die duurt zelden heel erg lang. Ik kan me wel voorstellen dat met de korte aanvoerlijnen dat wel een probleem kan zijn, maar daarvoor zijn er de privé-bedrijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
|
![]() Citaat:
Een paar jaar terug dacht Avesta-Sheffield dat het wel eens een goed idee zou kunnen zijn om de goederenstroom tussen haar vestigingen in Zweden en het VK deels over het spoor af te handelen. Met de "Grote Belt" verbinding en de kanaaltunnel zou dat wel moeten kunnen. Maar het probleem was Frankrijk. Dat bleek een zwart gat te zijn waar goederentreinen in verdwenen. Ze moesten op een gegeven moment zelf op zoek naar hun treinen, want de SNCF zelf wist het niet eens... Van imenad bij Nedloyd heb ik nog het volgende gehoord: Stuur je een lading per vrachtwagen naar Spanje dan weet je ongeveer op +- een uur naukweurig wanneer die aankomt. Doe je dat per trein dan weet je het op +- een week.
![]() |
![]() |
#620 | |
|
![]() [quote=Scherven A. Mok;5136356]Het is in Zwitserland niet de liberalisering van het spoor die voor meer vervoer per spoor heeft gezorgd maar het feit dat de Zwitserse overheid het goederenvervoer op de weg zwaarder gaan belasten is.[quote]
Vrachtwagens kunnen ook via de Brenner. Het kan dus niet enkel aan de LSVA liggen. Citaat:
Dat de privé vooral goederen van de staatsspoorwegen afgepakt heeft is ook niet correct. Een van de eerste trafieken die Dillen en Lejeune bijvoorbeeld reden was autotreinen van Frankrijk naar Zeebrugge (en later naar Vlissingen toen de belgische vakbonden hen dit onmogelijk maakten) die vroeger over de weg gingen.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 1 december 2010 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |