Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 17:38   #2681
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Correctie: het domste kiesvee stemt voor crapuul, en dat is stevig vertegenwoordigd bij het VB.
Welk crapuul bij het Vlaam Belang?

Ik zie liever mensen die alles zomaar aannemen wat er in de krant staan en daar over blijven doordrammen als het grote gelijk niet op de partij stemmen.

U hebt dit dikwijls aangetoond. Een teken dat je zelf niet kan nadenken en tot een conclusie kan komen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 17:42   #2682
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Eigenlijk benijd ik u wel een beetje. Uw leven moet zo simpel zijn: een vergadering ergens in Rome beslist voor u hoe het moet en hoe het niet mag. Wie volgt is goed, wie afwijkt is slecht. Een binaire ethiek, als het ware.
Oh nee, niet echt. Er zijn nog niet zo veel dogma's, voor de rest gaat het eigenlijk vooral om richtlijnen.

En ik ben ook kritisch op bepaalde vlakken.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 18:21   #2683
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Welk crapuul bij het Vlaams Belang?
Jij bent blijkbaar zojuist van een andere planeet gearriveerd op aarde? En sorry, maar ik heb geen zin om hier een ellenlange VB-crapuullijst te maken waar ik uren mee bezig zou zijn. Ik heb nog wat anders te doen dan mijn tijd daarmee te verspillen. Googel een beetje en je vindt crapuul zat bij het VB, ok, veel succes!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 19:55   #2684
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ze hoeven daarop toch niet te reageren. Door steeds mee te draaien met de massa verliezen ze zichzelf nog meer. Ze moeten eerst zichzelf terugvinden en iedereen op één lijn zetten: duidelijkheid scheppen en daarna eens kijken wie er niet meer hoort te zijn.
ja kijk bij de liberalen is dat gemakkelijker, elk mag zijn mening hebben, en in feite is er dan een partijlijn... Dus iedereen schaart zich na de discussie achter de partijlijn.

EN volgens mij zou dat in alle partijen zo mogen zijN. Je ziet wel in VB en in SPa en zelfs bij groen,dat de meeste die opkomen voor hun partij niet eens een mening hebben als het ware, en bijna met hun vraagjes aan de partijleiding moeten gaan vragen, van wat moet ik hier nu zeggen ?

Ik heb dan wel liever partijen waar er een open debat sfeer heerst, en waar iedereen zelfs contradictorische meningen mag uitbraken, maar die dan na een debat op één lijn gezet worden, dan partijen waar elke uitspraak van één persoon leidt tot een uitschuiver zogezegd en een genre ecommunicatie

Dus daarom vind ik Lienard wel best interessant, die mens heeft zo'n danige warse mening en zit zodanig prettig averachts van redeneren in elkaar, dat hij heel wat heilige huisjes intrapt, en heel met wat diepgang over verschillende onderwerpen durft een standpunt in te nemen, die niet zomaar een copypaste is van wat de kerkleiding zegt, maar in feite zijn 'herformulering is van hoe hij interpreteert dat de zaken mogen toegepast worden'
Dus best wel interessant om horen, en in feite is de pers gewoon telkens een storm in een glas water aan het maken, door zijn gecompliceerde uitspraken uit de context te rukken, door hem zogoed als woorden in de mond te leggen... Zijn homostandpunt was echt die vraag die in zijn mond werd gelegd, en dat hij nuanceerde als zo zou ik het niet formuleren... en lap je hebt het gezegd... dus ja ik vind dat er gerust wat steun mag zijn voor deze bisschop die zijn mond opendoet. Hij is het debat waardig zou ik zeggen. Natuurlijk, is het prettiger om te luisteren naar 'uitgedebatteerde oneliners' dan naar zo'n 'kronkelende gedachtensprongen'...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 20:06   #2685
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus daarom vind ik Lienard wel best interessant, die mens heeft zo'n danige warse mening en zit zodanig prettig averachts van redeneren in elkaar, dat hij heel wat heilige huisjes intrapt, en heel met wat diepgang over verschillende onderwerpen durft een standpunt in te nemen, die niet zomaar een copypaste is van wat de kerkleiding zegt, maar in feite zijn 'herformulering is van hoe hij interpreteert dat de zaken mogen toegepast worden'
Dus best wel interessant om horen, en in feite is de pers gewoon telkens een storm in een glas water aan het maken, door zijn gecompliceerde uitspraken uit de context te rukken, door hem zogoed als woorden in de mond te leggen... Zijn homostandpunt was echt die vraag die in zijn mond werd gelegd, en dat hij nuanceerde als zo zou ik het niet formuleren... en lap je hebt het gezegd... dus ja ik vind dat er gerust wat steun mag zijn voor deze bisschop die zijn mond opendoet. Hij is het debat waardig zou ik zeggen. Natuurlijk, is het prettiger om te luisteren naar 'uitgedebatteerde oneliners' dan naar zo'n 'kronkelende gedachtensprongen'...
Inderdaad!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 20:30   #2686
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Enkel dat vertelt al genoeg: uw argumentatie is er geen, het is een gefantaseerde zweverige veronderstelling die op niets steunt en enkel dient om homoseksuelen te discrimeren. De vergelijking met een vrijgezel - of die nu hetero of homo (o gruwel voor jou!) is - slaat nergens op. Het is duidelijk dat een kind beter is met 2 opvoeders, maar nogmaals, het geslacht van die opvoeders doet er niets toe. De kwaliteit van die opvoeders wel, maar dat is een ander verhaal.
Nochthans heb ik wel een wetenschappelijke basis om mijn bedenkingen te hebben. U niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Adoptie..._en_loyaliteit

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 november 2010 om 20:33.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 21:56   #2687
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Nochthans heb ik wel een wetenschappelijke basis om mijn bedenkingen te hebben. U niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Adoptie..._en_loyaliteit
Wikipedia is niet wetenschappelijk, het wordt samengesteld door amateurs die bijgevolg ieder onderwerp naar hun hand kunnen zetten.

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 22:05   #2688
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hanee? Anorexia is een vreselijke ziekte, dus klootzak Léonard vindt homoseksualiteit eveneens een vreselijke ziekte. Nogal duidelijk dat hij met deze vergelijking homo's als minderwaardig beschouwt!
Hij dacht dat hij homosexualiteit als een ziekte kon catalogeren. Nu feitelijk is dat echt wel verkeerd: want anorexie is een van de symptomen van depressie. Dan zou in dezelfde geest zowat iedereen die werkstress heeft en dus daarvan depressief wordt, (zeg maar onrustig, of slaapproblemen , en verstrooid loopt, en slechte smaak heeft , en impotentie en geen goesting voor sex, en pijn in de tenen heeft etc) kan dus vergeleken worden met een anorexie patient. Het valt te vergelijken omdat al die andere symptomen ook symptomen zijn die als je de puzzel maakt bewijst dat je depressief bent. Zonder zich nu hier uit te spreken over de graad van depressie, maar in elk geval het is dus inderdaad een ziekte, en homofilie valt dus helemaal niet in het symptomenpalet van de depressie.

Bovendien ken ik geen enkele ziekte die aanleiding geeft tot homofilie, noch evenmin het mechanisme om het via een 'geneesmiddel' te gaan behandelen. Waar je anorexie dus kunt behandelen met seroxat, zoals je alle stressgerelateerde symptomen kunt gaan verbeteren met seroxat, bestaat er bij mijn uitgebreide kennis geen behandeling voor homofilie; Evenmin is elk psychotherapeutisch gesprek, nog gesprek met een kardinaal heilzaam genoeg om daar een 'switch' te kunnen verzetten in de hersenen van iedere homofiel zodat hij zich terug hetero zou gaan gedragen... Het zou het inderdaad kunnen gaan hetero-faken, maar dat wil nog altijd niet zeggen dat hij 'genezen' is... Dus nee, zijn vergelijk was dan vanuit medisch oogpunt eentje die volledig in de mist ging.

Maar daarom is hij geen klootzak de leonard, hij dacht dat hij daar een goeie vergelijking heeft; Nu zijn plastische vergelijking is evengoed als uw plastisch woordgebruik hoor.
Oud 24 november 2010, 22:06   #2689
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wikipedia is niet wetenschappelijk, het wordt samengesteld door amateurs die bijgevolg ieder onderwerp naar hun hand kunnen zetten.
Verander dan die wiki ? Hoofdstukje, persoonlijke mening van HM ?
Oud 24 november 2010, 22:12   #2690
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hij dacht dat hij homosexualiteit als een ziekte kon catalogeren. Nu feitelijk is dat echt wel verkeerd: want anorexie is een van de symptomen van depressie. Dan zou in dezelfde geest zowat iedereen die werkstress heeft en dus daarvan depressief wordt, (zeg maar onrustig, of slaapproblemen , en verstrooid loopt, en slechte smaak heeft , en impotentie en geen goesting voor sex, en pijn in de tenen heeft etc) kan dus vergeleken worden met een anorexie patient. Het valt te vergelijken omdat al die andere symptomen ook symptomen zijn die als je de puzzel maakt bewijst dat je depressief bent. Zonder zich nu hier uit te spreken over de graad van depressie, maar in elk geval het is dus inderdaad een ziekte, en homofilie valt dus helemaal niet in het symptomenpalet van de depressie.

Bovendien ken ik geen enkele ziekte die aanleiding geeft tot homofilie, noch evenmin het mechanisme om het via een 'geneesmiddel' te gaan behandelen. Waar je anorexie dus kunt behandelen met seroxat, zoals je alle stressgerelateerde symptomen kunt gaan verbeteren met seroxat, bestaat er bij mijn uitgebreide kennis geen behandeling voor homofilie; Evenmin is elk psychotherapeutisch gesprek, nog gesprek met een kardinaal heilzaam genoeg om daar een 'switch' te kunnen verzetten in de hersenen van iedere homofiel zodat hij zich terug hetero zou gaan gedragen... Het zou het inderdaad kunnen gaan hetero-faken, maar dat wil nog altijd niet zeggen dat hij 'genezen' is... Dus nee, zijn vergelijk was dan vanuit medisch oogpunt eentje die volledig in de mist ging.

Maar daarom is hij geen klootzak de leonard, hij dacht dat hij daar een goeie vergelijking heeft; Nu zijn plastische vergelijking is evengoed als uw plastisch woordgebruik hoor.
Léonard is een klootzak omdat hij een homo-hater is, punt uit.

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 22:18   #2691
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Verander dan die wiki ? Hoofdstukje, persoonlijke mening van HM ?
Homo's en hetero's zijn gelijkwaardig zijn en dienen gelijke rechten te hebben. Dat is geen persoonlijke mening, dat is een menselijke vaststelling. Ik heb geen ambities om te zitten aanpassen in Wiki. Ik zou er zélf kunnen instaan, maar ik laat er niet eens aan beginnen. Wiki is de Winkler Prins van en voor amateurs. Zolang het om vaststaande feiten gaat is het ok, maar zodra er dient geïnterpreteerd te worden is het huilen met de pet op.

Hot Marijke

Oud 24 november 2010, 22:39   #2692
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homo's en hetero's zijn gelijkwaardig zijn en dienen gelijke rechten te hebben. Dat is geen persoonlijke mening, dat is een menselijke vaststelling. Ik heb geen ambities om te zitten aanpassen in Wiki. Ik zou er zélf kunnen instaan, maar ik laat er niet eens aan beginnen. Wiki is de Winkler Prins van en voor amateurs. Zolang het om vaststaande feiten gaat is het ok, maar zodra er dient geïnterpreteerd te worden is het huilen met de pet op.
Gelijke rechten , iedereen is voor gelijke rechten maar kom ik wil toch de grens eens leggen ?

je bent homo en solliciteert voor de job 'catwalk lopen' , rol van 'actrice' in een film, of waarom niet 'hoer in een bar' ? Je ziet toch van hier dat je geen gelijke rechten gaat hebben ?

ha, ik heb zo al een paar bladzijdes getwinkerd, of eens een link toegeveogd, ik vind dat anders wel leuk.
Oud 24 november 2010, 22:42   #2693
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
De leer die we kennen via de Kerk, niet via één of andere sekte.
Is de sekte van de de enige christelijke dan?

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2010 om 22:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:45   #2694
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikiped...hings_to_avoid

Articles about yourself, your friends, your website, a band you're in, your teacher, a word you made up, or a story you wrote

If you are worthy of inclusion in the encyclopedia, let someone else add an article for you. Putting your friends in an encyclopedia may seem like a nice surprise or an amusing joke, but articles like this are likely to be removed. In this process, feelings may be hurt, which can be avoided by a little forethought on your part. So, just do not do it, please. The article might remain if you have enough humility to make it neutral and you really are notable, but even then it's best to submit a draft for approval and consensus of the community instead of just posting it up as unconscious biases may still exist of which you may not be aware.

Verder wordt het vermelden van bronnen sterk aangemoedigd.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:47   #2695
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent blijkbaar zojuist van een andere planeet gearriveerd op aarde? En sorry, maar ik heb geen zin om hier een ellenlange VB-crapuullijst te maken waar ik uren mee bezig zou zijn. Ik heb nog wat anders te doen dan mijn tijd daarmee te verspillen. Googel een beetje en je vindt crapuul zat bij het VB, ok, veel succes!
Geeft de namen.

Maar als ik jou definitie van crapuleus moet hanteren dan ben jij en iedereen op politics.be er ook bij.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 23:54   #2696
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

U begrijpt het nog altijd niet he?

Kunt u misschien eens een keer de zaken bekijken vanuit het standpunt van het adoptiekind? Identiteitscrississen en erger (veel meer zelfmoorden bvb) bij adoptiekinderen zijn een wetenschappelijk feit.

Is het zo ondenkbaar voor u dat een geadopteerd kind zich nog veel meer vragen over zichzelf en de eigen identiteit gaat stellen met twee adoptiepappas ipv een 'klassiek gezin'?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 00:31   #2697
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het zo ondenkbaar voor u dat een geadopteerd kind zich nog veel meer vragen over zichzelf en de eigen identiteit gaat stellen met twee adoptiepappas ipv een 'klassiek gezin'?
Nee, dit is helemaal niet ondenkbaar. Het is zelfs logisch. Het kind zit al in een gevoelige situatie van onzekerheid dat hij dat erbij zou moeten krijgen. Ik twijfel wel niet aan de goede voornemens van het homokoppel, maar dat heeft er niets mee te maken. Het kan leiden tot een crisissituatie.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 00:39   #2698
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een adoptiekind psychologisch meer problemen zou hebben bij gelijkgeslachtelijke ouders dan bij een heterokoppel. U bezondigt zich aan een zeer doorzichtige cirkelredenering op basis van een vooroordeel: een homorelatie = problematisch dus een adoptiekind zal daar last van ondervinden dus een homorelatie = problematisch.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 01:30   #2699
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een adoptiekind psychologisch meer problemen zou hebben bij gelijkgeslachtelijke ouders dan bij een heterokoppel. U bezondigt zich aan een zeer doorzichtige cirkelredenering op basis van een vooroordeel: een homorelatie = problematisch dus een adoptiekind zal daar last van ondervinden dus een homorelatie = problematisch.
Niet zozeer de relatie tussen ouders zijn problematisch bij homoadoptie, maar eerder de relatie tussen de ouders en het kind, of het gebrek aan een mannelijke/vrouwelijke gender bij de ouders.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 01:30   #2700
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Léonard is een klootzak omdat hij een homo-hater is, punt uit.
Homo en homoseksualiteit zijn twee verschillende zaken.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be