![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou je kunst moeten "begrijpen" of "eigen maken"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs goede cijfers op school stimuleren is niet neutraal, maar goed, denk jij maar verder dat je een objectieve ouder bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uiteraard dat dat voor een rabiate ultra-katholiek onmogelijk is.
Citaat:
En als zij (mijn kinderen) zich later zouden laten dopen, is dat hun persoonlijke zaak, niet de mijne. En religies hebben in de loop vd geschiedenis (nu nog trouwens) voor niks anders gezorgd, dan oorlog, bloedvergieten en miserie. Geef mijn portie dus maar aan Fikkie.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 november 2010 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf heeft gelijk.
Strikt genomen bestaat neutraliteit. De neutrale mens, dat is wat anders natuurlijk. Net zoals je homoseksualiteit op zich en de homosekuele mens afzonderlijk kan zien, kun je ook neutraliteit op zich en de neutrale mens (baby?) als afzonderlijk beschouwen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is me dat nu weer voor baarlijke nonsens? Eerst en vooral: wat is "kunst, met grote K" in vredesnaam? En ten tweede: wat heeft het creëren van kunst (al dan niet met een grote k) met traditie te maken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je kinderen je iets zouden vragen over religie, zou je hen enkel wat vertellen over dat negatieve dat je net opgesomd hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik reageerde niet op de rest van uw post omdat ik het ermee eens ben. No comment dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
God moet met een hoofdletter geschreven worden volgens de officiële spelling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoedanook: die officiële spelling is tot stand gekomen toen de godsdienstgekken het ook hier voor het zeggen hadden. Gelukkig is die periode achter de rug. Vandaar: god bestaat niet. Niet zonder en zeker niet met een hoofdletter. EDIT: overigens zegt de volledige regel hetvolgende: Citaat:
Ik heb dus gelijk.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 november 2010 om 20:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldzinnetje: "God is de enige god." Laatst gewijzigd door Albrecht : 25 november 2010 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
Banneling
|
![]() Voila, toch iemand die het begrijpt. En hij is zeker geen gelovige die respect heeft voor God.
Laatst gewijzigd door Albrecht : 25 november 2010 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar uw zinnetje is wel heel grappig aangezien het een enorme tegenspraak in zich draagt. Net zoals bij de eerste van de tien geboden en de eerste zin van de Koran. Het eerste gebod - u niet onbekend vermoed ik - stelt: 'bovenal bemin één god' (wat vreemd genoeg overal foutief met een hoofdletter wordt geschreven). Het gebod zegt nergens dat er maar één god bestaat. Integendeel, de zin impliceert dat er meerdere zijn maar dat je van al die goden er maar één boven alle anderen mag beminnen. Waarom dat zo is, wordt er helaas niet bij gezegd. De eerste zin uit de Koran is ook interessant. Die zegt 'La Elaha' ofte 'er is geen god' en daarmee ben ik het natuurlijk helemaal eens. Vreemd is dat ze daar aan toevoegen 'Ella Allah' of 'behalve god' dus. De volledige stelling is dus 'La Elaha Ella Allah' ofte 'er is geen god behalve god'. Interessant. Begin daar een godsdienst op te bouwen, zeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En aangezien die begrippen voor mensen die van het geloof zijn afgevallen niet meer heilig zijn, verliest ook god daar - behalve zijn toegedichte aantrekkingskracht en impact - zijn hoofdletter.
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |