![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vlaanderen en zijn dogma's zijn weer gered door deze tussenkomst. Laatst gewijzigd door spherelike : 26 november 2010 om 10:47. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Minister-President
|
Johan heeft aan iedere partij een andere tekstversie gegeven (waarin bvb leestekens worden verplaatst .....) Daarom weten we met zekerheid dat het n-va is dat de tekst gelekt heeft.
Maar omdat deze post niet in het kraam van de flaminganten past zullen we hem maar negeren. |
|
|
|
|
#123 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vlaanderen apart = géén afremmaneuvers door de Franstaligen = RIJKER Vlaanderen apart = eindelijk onze eigen politiek kunnen voeren = NOG RIJKER Meer argumenten zijn er echt niet nodig
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 26 november 2010 om 10:44. |
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik wil mijn geest en blik nog steeds verruimen, elke info is welkom. Waar ik niet probeer het verhaal van twee kanten te bekijken, waar ik geen tweede klok of klepel zoek, .... Laatst gewijzigd door spherelike : 26 november 2010 om 10:45. |
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kritische Vlamingen zijn helemaal geen Belgicisten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De derde premisse klopt niet, want een formeel onafhankelijk Vlaanderen zal nog steeds voor 80 procent door de eurocratie bestuurd worden.
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als het al zou kloppen, iets wat u, uw kerk en uw paus nog nooit tegensprekelijk hebben aangetoond, maar wat misschien na evaluatie van de kosten baten zou kunnen, dan blijft de vraag: RIJKER = BETER? Laatst gewijzigd door spherelike : 26 november 2010 om 10:51. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#130 | |
|
|
Citaat:
Jij ziet bij het woord RIJK, alleen maar centen natuurlijk. Ik zie daar ook cultuur in
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Verklaar dan in dit kader eens uw inbreng in uw post die begint met: "professor johan hoopt....." |
|
|
|
|
|
#132 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#133 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik wil helemaal niet rijker worden. Geld is een middel, geen doel. Maar wat ik begot wel wil, is een toekomst voor mij en mijn kinderen. En wie toekomst zegt, zegt beleid. En wie beleid zegt, kan nooit België zeggen want daar zit nu eenmaal alles geblokkeerd omdat Franstalig België elke democratische reflex ontbeert. Uw Belgische pausen hebben ervoor gezorgd dat dit ongehinderd kan. Ga aan hun deurtje kloppen! Ik kom op voor mijn rechten, daar is niets mis mee. Franstaligen voor de hunne, zelfs daar is niets mis mee.
|
|
|
|
|
#134 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
|
Citaat:
U suggereert (zoals de sossen/groenen/commies) dat armer = beter. Welnu: bij een splitsing wordt links Wallonië armer = beter Bij een splitsing wordt rechts Vlaanderen rijker = beter U ziet dat de splitsing dus voor iedereen een goede zaak zou zijn. Nog één klein mineur probleempje waar ik nog niet helemaal uit ben. Mocht uw stelling kloppen en armer inderdaad = beter, waarom pikt Belgofonië dan al 180 jaar lang jaarlijks een hoop geld van Vlaanderen? Daar zulen we ons in de toekomst toch nog eens over moeten bezinnen...vindt u niet?
|
|
|
#136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
volgens mij niet, maar daar draait het volgens mij dan ook niet over. Het gaat erover dat Vlaanderen en Wallonië een beter beleid kunnen voeren als ze niet constant compromissen moeten maken met een regio die in een totaal andere situatie zit en een compleet andere publieke opinie heeft.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ja, zeg eens. Wat is volgens u niet kritisch genoeg? Ik maak een afweging, so what? Of gelooft u de fabeltjes over zilverfonds, begrotingen in evenwicht,...? Zo ja, waarom? Toch niet gebaseerd op feitelijke gegevens, want die zijn er daarvoor niet echt terug te vinden?
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ook goed dat johan aan iedereen een andere tekst geeft, dan krijg je iedereen ook aan tafel en krijg je nooit een akkoord, nu het uitgeklaard is dat de spa er blijkbaar alles aan doet om geen akkoord te hebben kunnen we verderd. |
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de Standaard van vandaag:
Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 26 november 2010 om 11:07. |
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|