![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2801 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2802 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het gevoel dat je geen enkel argument van gelovigen accepteert. Als ik nu zeg dat die pedofiele priesters gestraft moeten worden en ze mogen keihard gestraft worden, dan kun je dat toch niet naast je neerleggen. Je moet een onderscheidt maken tussen de mensen en het instituut. Je hebt nu slechte mensen in de kerk, en je hebt ook goede mensen. Je hebt trouwens het volste recht om tegen de kerkelijke leer te zijn, maar je wil toch het kind met het badwater niet weggieten? Je kunt toch een gelovige niet vergelijken met zo'n smerige pedo. Laatst gewijzigd door Inno : 26 november 2010 om 05:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2803 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus herschrijf nu eens uw tekst ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2805 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel volg je je voorganger, ofwel volg je hem niet. Als je hem niet volgt, moet ge niet meer uitbazuinen dat ge tot zijn club of Vereniging met VeelWinstgevend Doel behoort. En wat dat zondig zijn van een ongelovige betreft: beseft ge dat ge mij daarmee beledigt ? Ik wens niet geassocieerd te worden met zo'n religieus adjectief. Ik vind dat op gelijk niveau staan als een islam-aanhanger spreekt over ongelovige honden. Zij moeten namelijk zo denigrerend niet spreken over mijn hond.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 november 2010 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu ben ik geen van al die dingen. Nu wens ik getypeerd te worden als "iemand die het absoluut niet interesseert". Dus nog minder dan twijfelen of niet weten: het wel of nietes behoort gewoon niet tot mijn wereld. Maar wat ik eigenlijk wou zeggen: het lijkt erop in je tekst dat jouw visie op de bijbel de volgende is: eerst was het een "goed" boek, en daarna is het volledig eenzijdig verkleurd geraakt. En dan vraag ik me af: wie of wat gaat zeggen of bepalen dat dat soort van samenraapsel van een "boek" in zijn meest oorspronkelijke versie "goed" was ? Eén ding is meesterlijk: het is de basis van de grootste en gewiekste oplichting van de menselijke geschiedenis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je mag zeggen, alles wat ook maar deed vermoeden dat Jezus een vrouw zou hebben is erin geschrapt. Alles dat ook maar op enige wijze een mens deed dromen van een mooie vrouw is ook geschrapt. etc... Dus vanuit de geschiedenis van het christendom geredeneerd, vind ik het jammer dat de oorspronkelijke teksten gecensureerd zijn geworden... meer heb ik daar niet over te zeggen. In feite is het geen oplichting, het is gewoon een boek met een paar sterke marketingtopics (de wonderen dus) en die heeft daardoor zijn eigen leven gaan leiden. Op dat vlak vult het een behoefte in. Oplichting vind ik ook niet als in de middeleeuwen de sociale zekerheid georganiseerd werd door de kerk, en d eziekenzorg, en het bankwezen, en zeg maar de goeie gang van zaken, is heden veel overgenomen door onze structuren , maar daarom is het niet beter. Want kijk onze vakbonden bijvoorbeeld hebben zich vastgeent op onze structuren, maar waar zijn zij ontegensprekelijk nog objectief ? Zij zijn in hetzelfde bedje ziek geworden, zij beginnen ook krapuulmanieren te hebben...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 november 2010 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al geloof ik niet in god , in RKK toch durf ik bvb enkele opmerkingen aangaan i het kader van dit debat: 1° Boedhisme heeft leuke 'levensattitude regels' , het is in feite de essentie van wat een godsdienst zou moeten zijn, een soort levensleer, hoe ga je om met elkaar, enhoe plan je uw levensweg. met dat verschil dat je wat minder moet focussen op die meditatie en wat meer op de economie. Op die manier vind ik het een moderne godsdienst, zeg maar de dogma's en de 'harde kantjes' zijn eraf. In feite is het christendom nu ook zijn harde kantjes aan het verliezen. Uw bewering bvb dat het christendom regelkes oplegt is in feite geschiedenis van voor de jaren '70 zeg maar na mei '68. En die explosie van 'glasnost' in onze kerk die we nu zien, is de uitwas daarvan. Het heeft dus een generatie geduurd... Ik verwacht nu dat de RKK zich terugplooit naar nieuwe teksten die de 'essentie gaan weergeven zoals het boedhisme doet 2° Ivm Leonard: ik vind het best een prettig mens om naar zijn kronkels te luisteren, hij babbelt gewoon teveel, en zou beter zijn tong twee keer draaien, zijn woorden worden door de pers nogal dik vervormd. je moet letterlijk dat inteview over homo's eens volgen: ze leggen het antwoord zogoed als in zijn mond;.. hij probeert gewoon iets uit te leggen zoals ik dat ook zou willen uitleggen, waarom ik geen homo ben bvb... en waarom ik vind voor mezelf dat homofilie niet normaal is. Ik vind het ook niet normaal dat mensen anale seks willen doen, en orale seks vind ik nog veel minder normaal. En als je dan het woord normaal in die context begint te rukken om te beweren dat je een homohater bent, dan is dat niet juist;.. IK ken veel homo's en ik haat er geneen van, ze zijn allemaal welkom... Maar ik ben zeker niet geinteresseerd in homofiele relaties, en in mijn puberperiode heb ik zelfs ooit (achteraf gezien een homo) afgeranseld omdat hij wou mij strelen en pietje tussen de billen pakken etc... zijn papa was boos op mij, maar enfin het illustreert alleen maar, als je zo niet bent begrijp je dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2810 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2811 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U mag zo lang in cirkeltjes draaien als u wilt, zolang u de door mij geciteerde onderzoeken niet overtuigend ontkracht met doorslaggevende wetenschappelijke tegenargumenten (gepubliceerd!), zijn uw reacties onbetekenend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat wetenschappers het onderling oneens zijn over de kwestie wat nu uiteindelijk het beste is voor het kind. Ik zie niet in waarom we van de normale natuurlijke gang van zaken zouden moeten afwijken als beste alternatief voor vervangingouders. En het is niet eens nodig, want er is een overschot aan hetero-ouders die kinderen willen adopteren. Bovendien -en dat wil ik toch ook wel eens zeggen- zijn er sinds de adoptiewet voor homoseksuelen in ons land, heel wat landen die hun adoptieregels voor Belgische ouders verstrengd hebben tot zelfs verboden. Islamitische landen voorop. En dat alles in het belang van het kind? Ik zelf ben werkzaam in de dienst pleegzorg. Daar wordt al jaaaren geen onderscheid gemaakt tussen hetero en homo-ouders voor het opnemen van pleegkinderen die uiteraard beter opgevoed kunnen worden in een warm gezin, dan in een instelling. Sedert 1982 hebben zich welgeteld twee homokoppels zich aangediend als kandidaat. Eén ervan is uit elkaar gegaan tijdens de opleiding en het ander tijdens de plaatsing, waardoor voor het kind in kwestie een nieuw gezin moest gezocht worden. Ik spreek over plaatsingen van lange duur. Sta me toe, ernstige vragen te stellen bij de o zo grote kinderwens van homoseksuele koppels. Voor mij is het overduidelijk dat zij strijden voor hun rechten en daarvoor niet terugdeinzen om onnodige risico's te nemen, met het welzijn van kinderen van andere mensen. Zij die reeds kinderen hebben verstoppen zich achter erfenismoeilijkheden als excuus (zij noemen dat een argument) terwijl, de wettelijke mogelijkheid bestaat om dat tot in de puntjes bij de notaris te regelen. Je zou voor minder tegen adoptie door homokoppels zijn. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2813 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén vraagje. Waarom is het nodig geweest de wet te veranderen vanuit het standpunt, niet van de holebifederatie, maar vanuit het standpunt van het kind, die uiteindelijk nog altijd de hoofrolspeler is in gans het adoptieverhaal? Bovendien is het oneerlijk te zeggen dat het om mijn hoogstpersoonlijk standpunt gaat als deze wordt ondersteund door de hoogste autoriteit op pedagogisch gebied, van tenminste Vlaanderen en misschien wel van ons hele land. Mij lijkt het eerder dat het om uw hoogst persoonlijke opvatting gaat. Niet n het belang van het hulpbehoevend kind, maar in het belang an de homseksuele emancipatiestrijd. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 november 2010 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2815 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Paulus, nogmaals: ik heb uw vragen al beantwoord, zie aldaar. Maar mocht u nieuwe argumentatie aan te leveren hebben, dan zet ik graag de discussie verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal nog even de kernvraag: Waarom is het nodig geweest de wet te veranderen vanuit het standpunt, niet van de holebifederatie, maar vanuit het standpunt van het kind, die uiteindelijk nog altijd de hoofrolspeler is in gans het adoptieverhaal? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 november 2010 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk dan naar tewerkstelling/alocholism en gelijk welke verslaving: ik vind het rolmodel van twee werkloze ouders die zo aan de marihuana zitten, geen perfect rolmodel voor een kind kijk ook naar emotioneel evenwicht: ik vind depressieve ouders die heledagen ruzie maken en gitaren kapotslaan en borden naar elkaar gooien geen goed rolmodel voor het kind kijk ook naar 'pretentiegehalt' of boven hun stand leven gehalte, ik vind dikkenekkeouders educatief totaal niet kunnen trouwens hoe meet je al die dingen, tenzij door wat psychtest stuff, dus je kunt het wel helemaal absoluut niet meten en weten... en zeker geen dubbelblindproef van maken. Het verwondert mij altijd dat kinderen dan toch in die context beter uitgroeien dan hun rolmodel? ongelofelijk eigenlijk... hoe de natuur zichzelf corrigeert, dus misschien moet je homokoppels maken zodat er minder homo's rondlopen opdat die kinderen zouden kunnen vertellen hoe hatelijk ze dat vinden dat hun ouders homo zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2818 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eenvoudig vast te stellen door iedereen die een beetje wil scrollen:
-ik verwees in meervoud naar internationaal wetenschappelijk onderzoek. Dat concludeert dat er betreffende het geestelijk welzijn van het adoptiekind geen enkele reden is om aan te nemen dat dat kind minder goed af zou zijn bij een holebikoppel dan bij een heterokoppel. -u verwees naar de subjectieve mening van een psychologe. Noch u, noch de psychologe beschikken over wetenschappelijke onderzoeksresultaten die die beweringen zouden kunnen staven. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2819 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2820 | |