Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2010, 17:31   #241
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Kunnen ze eigenlijk niet gewoon een leegstaande kerk-met-toren renoveren ?
Er zijn al katholieke kerken aan orthodokse gemeenschappen verkocht;
voor zover ik weet nog niet aan moslims maar dat zou bij een voortduren van de leegloop van de katholieke kerken wel kunnen.

Intussen is de Loge zeer discreet over de uitbreiding van hun werkplaatsen (en gelijk hebben ze).

Overigens er staat al een fraaie chinese poort in de buurt van het Astridplein
in antwerpen-Centrum, een mooie hindoe tempel is te bekijken in Wilrijk
dus waarom geen fraaie moskee met voor mijn part 4 minaretten van 121 m
in Lier ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 09:35   #242
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Jij vreest dat, als ze in de meerderheid zijn, ze ons als minderheid gaan benadelen.
Neen, dat we dan in een staat gaan terechtkomen die homo's ophangt, de vrouwen verplicht in boerkas rond te lopen en mensen stenigen omdat hun vent naast de pot pist. In zo een land wil ik helemaal niet leven, mensen die wel in zo een land wensen te leven moeten maar verhuizen naar een land waar die wetten gelden en niet trachten een ander land te koloniseren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 09:40   #243
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Overigens er staat al een fraaie chinese poort in de buurt van het Astridplein in antwerpen-Centrum, een mooie hindoe tempel is te bekijken in Wilrijk
dus waarom geen fraaie moskee met voor mijn part 4 minaretten van 121 m
in Lier ?
Hoevéél Hindoetempels zei U? en Hoevéél Chinese Poorten ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 12:24   #244
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, dat we dan in een staat gaan terechtkomen die homo's ophangt, de vrouwen verplicht in boerkas rond te lopen en mensen stenigen omdat hun vent naast de pot pist. In zo een land wil ik helemaal niet leven, mensen die wel in zo een land wensen te leven moeten maar verhuizen naar een land waar die wetten gelden en niet trachten een ander land te koloniseren.
Je bedoelt "ja".
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 13:59   #245
Lincola
Burger

Lincola's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Elke minaret is er één te veel. Op één of andere dag gaan ze die willen gebruiken om de gelovigen op te roepen, met zo van die enorme luidsprekers en bijhorend gejank.
Zoals wij nu elke zondag de kerktoren moeten horen bengelen, ongeacht ge nog in uw bed ligt of niet. Graag ook uw betoog betreffende dit?
Oud 26 november 2010, 14:02   #246
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een school waar degelijk onderwijs wordt gegeven lijkt mij meer op zijn plaats.
Dat zijn er zowat evenveel als er minaretten te vinden zijn in Mississippi.
Oud 26 november 2010, 14:03   #247
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Niet voor niks dat er in Brussel, antwerpen en alle andere moslim-ghetto's zo goed als géén autochtone vlamingen meer wonen.
Daarom zijn het ook ghetto's, you know
In Tel Aviv zult ge ook niet veel Moslims zien huizen.

Laatst gewijzigd door Lincola : 26 november 2010 om 14:04.
Lincola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:40   #248
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
Zoals wij nu elke zondag de kerktoren moeten horen bengelen, ongeacht ge nog in uw bed ligt of niet. Graag ook uw betoog betreffende dit?
Daar kan ik heel kort over zijn: géén vanaf minaretten jodelende baardmanzen en/of luidsprekers die het gejengel van jodelende baardmanzen integraal de ether in knallen, en ook géén beierende kerkklokken, tenzij bij hoge uitzondering gebruikt als luchtalarm in tijden van oorlog. En ook al géén door merg en been gierende misthoorns om odinisten naar hun tempel te roepen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:12   #249
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Daar kan ik heel kort over zijn: géén vanaf minaretten jodelende baardmanzen en/of luidsprekers die het gejengel van jodelende baardmanzen integraal de ether in knallen, en ook géén beierende kerkklokken, tenzij bij hoge uitzondering gebruikt als luchtalarm in tijden van oorlog. En ook al géén door merg en been gierende misthoorns om odinisten naar hun tempel te roepen.
Aah, dus 't is bij u gewoon vanuit atheïstisch standpunt! Dan versta ik het.. dat doet verdriet aan he, religieuze gebouwen hoger zien uitstijgen dan de labo's en opslagplaatsen voor proefkonijnen.
Well then, blijf niet bij de pakken zitten en haal die kerktorens neer, want ze zijn al met zoveel. Beetje preventief te werk gaan he jongen, hoe gaat ge ooit al die minaretten verbieden als al onze eigen versies nog overeind staan?

Laatst gewijzigd door Lincola : 26 november 2010 om 15:13.
Oud 26 november 2010, 15:28   #250
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Aah, dus 't is bij u gewoon vanuit atheïstisch standpunt! Dan versta ik het.. dat doet verdriet aan he, religieuze gebouwen hoger zien uitstijgen dan de labo's en opslagplaatsen voor proefkonijnen.
Well then, blijf niet bij de pakken zitten en haal die kerktorens neer, want ze zijn al met zoveel. Beetje preventief te werk gaan he jongen, hoe gaat ge ooit al die minaretten verbieden als al onze eigen versies nog overeind staan?
Kerktorens hoeven van mij helemaal niet neergehaald te worden, want die zijn en blijven natuurlijk wel gewoon historisch cultureel erfgoed. Ze moeten gewoon geen lawaai meer met hun klokken maken, da's al.
Voor minaretten ligt het natuurlijk anders want dat zijn geen traditionele bouwwerken hier en ze maken ook geen deel uit van het Europese historische cultuurgoed. Die zouden hier dus niet eens gebouwd mogen worden waarmee het probleem van jodelende baardmanzen zich dus ook niet kan aandienen.

Wat uw geraaskal over laboratoria en proefkonijnen verder met deze materie te maken heeft, is mij echter een raadsel.
Oud 26 november 2010, 15:40   #251
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Kerktorens hoeven van mij helemaal niet neergehaald te worden, want die zijn en blijven natuurlijk wel gewoon historisch cultureel erfgoed. Ze moeten gewoon geen lawaai meer met hun klokken maken, da's al.
Voor minaretten ligt het natuurlijk anders want dat zijn geen traditionele bouwwerken hier en ze maken ook geen deel uit van het Europese historische cultuurgoed. Die zouden hier dus niet eens gebouwd mogen worden waarmee het probleem van jodelende baardmanzen zich dus ook niet kan aandienen.

Wat uw geraaskal over laboratoria en proefkonijnen verder met deze materie te maken heeft, is mij echter een raadsel.
Zijt ge daar zo zeker van? Het Islamitische rijk reikte in den tijd wel tot in Spanje, wat volgens mij nog altijd Europa is. Blijven staan, ok, en wat dan met restauraties van oude kerken, moeten die dan afgeschaft worden tot de kerk omvalt? Want ja, dat is nu eenmaal ook investeren in religieuze shit.
Zo kunnen we Antwerpse joden ook beginnen verbieden van diamantjes te verkopen, dat is nu ook eenmaal "hun ding", en niks cultureel erfgoed, dus buiten die pijpekrullen?!

Macht der gewoonte bij discussies met atheïsten, religie vs. wetenschap enzo, ge kent het wel.

Waarom zouden kerktorens trouwens dan geen lawaai meer mogen maken met hun klokken? Dat geluid is overigens ook historisch cultureel erfgoed.
Of is het omdat het religieus lawaai is? In dat geval ben ik tegen politiek lawaai dus pleit ik voor het verwijderen van de sirenes en zwaalichten op politie-auto's ter preventie tegen overlast. En zo kunnen we blijven gaan met de lijst.

Laatst gewijzigd door Lincola : 26 november 2010 om 15:42.
Oud 26 november 2010, 16:21   #252
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijt ge daar zo zeker van? Het Islamitische rijk reikte in den tijd wel tot in Spanje, wat volgens mij nog altijd Europa is.
Ja, en de muzelmannen hebben ook al twee keer op de poorten van Wenen staan te bonken.
Maar dat maakt minaretten nog altijd niet tot historisch Europees cultureel erfgoed. En al helemaal niet in West-Europa waar tot 50 jaar geleden nog nooit een muzelman geweest was. (Afgezien van ambassadeurs van het Osmaanse rijk en de strooptochten van de Barbarijse piraten natuurlijk)

Citaat:
Blijven staan, ok, en wat dan met restauraties van oude kerken, moeten die dan afgeschaft worden tot de kerk omvalt? Want ja, dat is nu eenmaal ook investeren in religieuze shit.
De historische architectonische waarde van oude kerken overstijgt het religieuze aspect, dus ja, die mogen gerust blijven staan en onderhouden worden.
Nieuwere kerken mogen wat mij betreft wel tegen de vlakte, of er wordt een andere, non-religieuze bestemming voor gevonden, aangezien er toch haast geen gelovigen meer zijn om die te vullen.

Citaat:
Zo kunnen we Antwerpse joden ook beginnen verbieden van diamantjes te verkopen, dat is nu ook eenmaal "hun ding", en niks cultureel erfgoed, dus buiten die pijpekrullen?!
Joden zijn hier al honderden jaren, zo niet een millenium aanwezig en maken dus historisch deel uit van Europa.

Citaat:
Macht der gewoonte bij discussies met atheïsten, religie vs. wetenschap enzo, ge kent het wel.
Ach zo.

Citaat:
Waarom zouden kerktorens trouwens dan geen lawaai meer mogen maken met hun klokken? Dat geluid is overigens ook historisch cultureel erfgoed.
En evenzo is het historisch gegroeid dat steeds meer mensen zich ergeren aan dat gebeier om de gelovigen naar de kerk te lokken.

Citaat:
Of is het omdat het religieus lawaai is?
Neen, het is gewoon lawaai. Punt.

Citaat:
In dat geval ben ik tegen politiek lawaai dus pleit ik voor het verwijderen van de sirenes en zwaalichten op politie-auto's ter preventie tegen overlast. En zo kunnen we blijven gaan met de lijst.
Hoewel de woorden 'politiek' en 'politie' veel op elkaar lijken, heeft het ene weinig tot niets te maken met het andere. Of dacht u dat de agenten in een politiewagen die zich met loeiende sirenes en zwaailichten naar bijvoorbeeld een verkeersongeval rept, politiek aan het bedrijven zijn tijdens de uitvoering van hun werkzaamheden?
Oud 26 november 2010, 16:25   #253
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Ja, en de muzelmannen hebben ook al twee keer op de poorten van Wenen staan te bonken.
Maar dat maakt minaretten nog altijd niet tot historisch Europees cultureel erfgoed. En al helemaal niet in West-Europa waar tot 50 jaar geleden nog nooit een muzelman geweest was. (Afgezien van ambassadeurs van het Osmaanse rijk en de strooptochten van de Barbarijse piraten natuurlijk)

De historische architectonische waarde van oude kerken overstijgt het religieuze aspect, dus ja, die mogen gerust blijven staan en onderhouden worden.
Nieuwere kerken mogen wat mij betreft wel tegen de vlakte, of er wordt een andere, non-religieuze bestemming voor gevonden, aangezien er toch haast geen gelovigen meer zijn om die te vullen.

Joden zijn hier al honderden jaren, zo niet een millenium aanwezig en maken dus historisch deel uit van Europa.

Ach zo.

En evenzo is het historisch gegroeid dat steeds meer mensen zich ergeren aan dat gebeier om de gelovigen naar de kerk te lokken.

Neen, het is gewoon lawaai. Punt.

Hoewel de woorden 'politiek' en 'politie' veel op elkaar lijken, heeft het ene weinig tot niets te maken met het andere. Of dacht u dat de agenten in een politiewagen die zich met loeiende sirenes en zwaailichten naar bijvoorbeeld een verkeersongeval rept, politiek aan het bedrijven zijn tijdens de uitvoering van hun werkzaamheden?
Neemt niet weg dat ze er zaten, want het maakte nu eenmaal deel uit van hun RIJK.

Jep, en joden worden in al de tijd dat ze hier, en in de rest van de wereld, zitten, altijd vervolgd. Zouden die niks uitsteken denk je?

Politie is een gevolg van politiek en wordt daardoor bestuurd, feit of niet?
Oud 26 november 2010, 16:29   #254
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Op basis dat wij in het westen geen nieuwe achterlijke godsdienst wensen. De islam en zijn geweld moet zoveel mogelijk tegenwind krijgen. Zodat onze straten veilig blijven.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 16:34   #255
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Op basis dat wij in het westen geen nieuwe achterlijke godsdienst wensen. De islam en zijn geweld moet zoveel mogelijk tegenwind krijgen. Zodat onze straten veilig blijven.
Is het al in zo'n stadium dat ge moet vox populi spelen?
Onze straten zijn zonder islamieten even onveilig, of hebt ge nog nooit van het drugsmilieu, criminele organisaties, en zelfs autochtone misdadigers gehoord?
Oud 26 november 2010, 16:36   #256
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus=Sus Iratus Bekijk bericht
in West-Europa waar tot 50 jaar geleden nog nooit een muzelman geweest was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Moskee_van_Brussel
Gebouwd 1879
http://fr.wikipedia.org/wiki/Grande_...3%A9e_de_Paris

1922 - 1926

http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Mosque
1923-25

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2010 om 16:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 16:37   #257
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het al in zo'n stadium dat ge moet vox populi spelen?
Onze straten zijn zonder islamieten even onveilig, of hebt ge nog nooit van het drugsmilieu, criminele organisaties, en zelfs autochtone misdadigers gehoord?
Moet U gelijk geven

Soms wou ik dat er bij ons in de buurt wat meer Moskeeën waren,de zware criminaliteit zou dan wat ingeperkt kunnen worden denk ik
Oud 26 november 2010, 16:39   #258
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neemt niet weg dat ze er zaten, want het maakte nu eenmaal deel uit van hun RIJK.
En ze zijn daar gewoon buitengestampt al vele eeuwen geleden.

Maar ik zie dat u dezelfde gedachtengang als de islamitische hanteert: Elk stukje land waar ooit een moslim heeft gelopen is een onvervreemdbaar deel van de dar al islam.

Citaat:
Jep, en joden worden in al de tijd dat ze hier, en in de rest van de wereld, zitten, altijd vervolgd. Zouden die niks uitsteken denk je?
Die zullen vast wel eens wat uitsteken ja, maar ze komen toch opvallend weinig voor in de criminele statiestieken, in tegenstelling tot de onlangs naar hier gekomen islamitische hordes. Overigens hadden we het hier over religieus lawaai in de openbare ruimte, en daaraan maken joden zich nog het minst schuldig van allemaal. Misschien dat dat ge-headbang tegen die klaagmuur in Jeruzalem wat herrie maakt, maar dat is het dan wel. Daar hebben we hier geen last van.

Citaat:
Politie is een gevolg van politiek en wordt daardoor bestuurd, feit of niet?
Neen, politie is geen gevolg van politiek. De politiek kan wel politietaken binnen een bepaalde marge aanpassen en veranderen. Maar dat is dus iets anders, en heeft geen bal met zwaailichten en sirenes van doen. En daar begon u tenslotte over.
Oud 26 november 2010, 16:45   #259
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
En ze zijn daar gewoon buitengestampt al vele eeuwen geleden.

Maar ik zie dat u dezelfde gedachtengang als de islamitische hanteert: Elk stukje land waar ooit een moslim heeft gelopen is een onvervreemdbaar deel van de dar al islam.

Die zullen vast wel eens wat uitsteken ja, maar ze komen toch opvallend weinig voor in de criminele statiestieken, in tegenstelling tot de onlangs naar hier gekomen islamitische hordes. Overigens hadden we het hier over religieus lawaai in de openbare ruimte, en daaraan maken joden zich nog het minst schuldig van allemaal. Misschien dat dat ge-headbang tegen die klaagmuur in Jeruzalem wat herrie maakt, maar dat is het dan wel. Daar hebben we hier geen last van.

Neen, politie is geen gevolg van politiek. De politiek kan wel politietaken binnen een bepaalde marge aanpassen en veranderen. Maar dat is dus iets anders, en heeft geen bal met zwaailichten en sirenes van doen. En daar begon u tenslotte over.
Als ge vanachter de schermen handelt valt ge idd minder op. Zeker als ge zowat het gehele financiële stelsel in handen hebt.
http://www.youtube.com/watch?v=cn1s5dJjGEs Ah nee? Zo zijn er nog veel voorbeelden om random te kiezen.

Idd, dus, politiek controleert politieacties.
Oud 26 november 2010, 16:59   #260
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge vanachter de schermen handelt valt ge idd minder op. Zeker als ge zowat het gehele financiële stelsel in handen hebt.
http://www.youtube.com/watch?v=cn1s5dJjGEs Ah nee? Zo zijn er nog veel voorbeelden om random te kiezen.
Allemaal heel leuk en aardig, maar we hadden het dus zoals gezegd over religieus lawaai in de openbare ruimte, niet over joden die achter de schermen van alles en nog wat zouden uitspoken.

Ik neem aan dat u ook de trotse bezitter bent van het geschrift "de Protocollen van Zion" en dat u dit beschouwt als een standaardwerk dat in geen enkele wetenschappelijke bibliotheek mag ontbreken.
Tevens begin ik aan de hand van uw antwoorden te bevroeden welke levensvisie u er op na houdt. Maar dit terzijde.

Citaat:
Idd, dus, politiek controleert politieacties.
Neen, de rechterlijke macht controleert die. De politiek kan de politie enkel taken geven.
Ik moet u met spijt mededelen dat u helaas voor uw examen maatschappijleer gezakt bent op het onderdeel 'Trias Politica' oftewel de scheiding der machten.

Maar goed, uw stompzinnig geneuzel over politiek en politiesirenes en -zwaailichten heeft dus geen zak te maken met het religieus lawaai in de openbare ruimte. En daar stelde u aanvankelijk een vraag over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be