Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2010, 15:10   #2821
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Geen arrogantie? Jij misschien niet, ok, maar de meeste Katholieken vinden zichzelf wel beter dan ongelovige ketters.
Dat is dan fout van die gelovigen. Bescheiden en nederig is wat we moeten zijn.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:59   #2822
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Eenvoudig vast te stellen door iedereen die een beetje wil scrollen:
-ik verwees in meervoud naar internationaal wetenschappelijk onderzoek. Dat concludeert dat er betreffende het geestelijk welzijn van het adoptiekind geen enkele reden is om aan te nemen dat dat kind minder goed af zou zijn bij een holebikoppel dan bij een heterokoppel.
-u verwees naar de subjectieve mening van een psychologe. Noch u, noch de psychologe beschikken over wetenschappelijke onderzoeksresultaten die die beweringen zouden kunnen staven.
Ja ja maar dat had ik niet gevraagd hé?! Laat staan dat dit een antwoord op mij vraag zou zijn.

Maar kom, boter bij de vis, als ik jou een onderzoek kan tonen uit de sociale wetenschappen dat een kind weldegelijk het best wodrt opgevoed door een vader en een moeder, ben je dan bereid je mening te herzien? Anders heeft het natuurlijk niet veel zin dat ik het eventjes opzoek zul je wel begrijpen.

Trouwens het resultaat van je onderzoek waarmee je schermt is dubbelzinning. Ze zegt dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat de geestelijke welzijn beter of slechter zou zijn....

Maar dat kan zij niet wetenschappelijk vaststellen zoals eerder al gezegd. Het gaat om een aanname. Want om het wetenschappelijk te kunnen vaststellen zou je éénzelfde kind twee keer moeten kunnen opvoeden en dat is niet mogelijk. Het geestelijk welzijn van een kind dat in een voorziening wordt opgevoed, kan ook best wel OK zijn hoor, maar dat neemt niet weg dat we zeker mogen opteren om het kind in een gezin te laten opgroeien.

Zij kijken alleen naar afwijkend gedrag. Maar welk onderzoek kan peilen wat de betrokken kinderen in hun binnenste voelen? De buitenkant zegt niet alles. Een kind is het best gediend met een vader en een moeder, zoals dat normaal is. Wat kan er nu verkeerd zijn om zo dicht mogelijk bij de natuurlijke gang van zaken te blijven?

Niemand zal betwisten dat kinderen van gescheiden ouders een moeilijker gezinsituatie hebben dan liefdevolle ouders. De wijze waarop het onderzoek gevoerd werd waar jij mee schermt, zou dat ontkennnen. En inderdaad kunnen ook kinderen van gescheiden ouders best wel geestelijk evenwichtig zijn. Waarom niet?

Maar om dan te concluderen dat het van geen invloed zou zijn is een brug te ver.

Bovendien heb jij geen enkele reden om de argumentatie van Gaby Stroecken onder tafel te vegen. Omdat ze het zegt ipv op papier te zetten? Het is nog altijd de conclussie van een vaststelling die belangrijk is, niet of dat nu schriftelijk of mondeling zou gebeuren.

Citaat:
Dat was niet de kernvraag, het is integendeel een illustratie van de discriminatie en het onbegrip die holebi's te beurt valt wanneer zij een kind willen adopteren (en, geheel terzijde, tevens een illustratie van uw eindeloze rondjes draaien). Precies dat gaf aanleiding tot het stellen van wat wél de kernvraag is: is er wetenschappelijk gezien enige grond om die verschillende behandeling te rechtvaardigen. Ik gaf u het antwoord in de vorm van verschillende rapporten. Als u die kan pareren met even wetenschappelijke tegenargumenten, dan zou ik die graag zien. Indien niet, dan eindigt de discussie hier voor mij.
Je kunt mijn vraag ....
Waarom is het nodig geweest de wet te veranderen vanuit het standpunt, niet van de holebifederatie, maar vanuit het standpunt van het kind, die uiteindelijk nog altijd de hoofrolspeler is in gans het adoptieverhaal?
... dus niet beantwoorden.

Je wimpelt ze af met te stellen of er wetenschappelijk gezien enige grond zou zijn om verschillende behandeling te rechtvaardigen...

Precies of er zouden alleen maar wetenschappelijk argumenten mogen meetellen. Wat doe je met emotionele argumenten? Wat doe je met het maatschappelijk draagvlak? Wat doe je met de gevolgen?

Dat laat je eventjes allemaal opzij, voor het recht van de homoseksueel. Het welzijn van het kind, komt voor jou op de tweede plaats. En daarom kun je ook de vraag niet beantwoorden. Dat er nu tientallen hetero-ouders en duizenden buitenlandse kinderen in de kou blijven staan voor een adoptie naar België, is voor jou geen argument om het te laten. Precies omdat je denkt vanuit het belang en standpunt van de holebi ipv vanuit het belang van het kind.

Elk zijn prioriteiten natuurlijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 16:48   #2823
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Eenvoudig vast te stellen door iedereen die een beetje wil scrollen:
-ik verwees in meervoud naar internationaal wetenschappelijk onderzoek. Dat concludeert dat er betreffende het geestelijk welzijn van het adoptiekind geen enkele reden is om aan te nemen dat dat kind minder goed af zou zijn bij een holebikoppel dan bij een heterokoppel.
-u verwees naar de subjectieve mening van een psychologe. Noch u, noch de psychologe beschikken over wetenschappelijke onderzoeksresultaten die die beweringen zouden kunnen staven.

Dat was niet de kernvraag, het is integendeel een illustratie van de discriminatie en het onbegrip die holebi's te beurt valt wanneer zij een kind willen adopteren (en, geheel terzijde, tevens een illustratie van uw eindeloze rondjes draaien). Precies dat gaf aanleiding tot het stellen van wat wél de kernvraag is: is er wetenschappelijk gezien enige grond om die verschillende behandeling te rechtvaardigen. Ik gaf u het antwoord in de vorm van verschillende rapporten. Als u die kan pareren met even wetenschappelijke tegenargumenten, dan zou ik die graag zien. Indien niet, dan eindigt de discussie hier voor mij.
Is het eigenlijk wel redelijk om op zulke redeneringen in te gaan.
Laatsten ruisen regelrecht in tegen elke ethiek en aan één minimum beschavingspeil.

Lesbische vrouwen vertonen ergens de zelfde psychische afwijkingen dan de Homofiele mannen. Deze psychose gaat zich uiten door de getroffen individuen te doen twijfelen aan hun bijhorigheid tot een van de 2 algemeen aangenomen natuurlijke geslachten.

Hoewel dat ze met deze ‘kwaal’ wel hebben leren leven, blijven zij er dagelijks mee geconfronteerd.

Wenselijk zou wel zijn er op de koop toe, geen onschuldige en onwetende schepsels bij te betrekken en deze daardoor het leven mogelijk gaan schaden.

Moest de aandoening zo normaal en alledaags zijn, weet ik echt niet waarom het zo verfoeiend eng is, vroeg of laat verplicht te zijn, er de Ouders moeten bij te betrekken en ze aldus op de hoogte stellen van het ongemak.

Dien ik hieruit te concluderen dat de meeste Homo's ook nog eens erg egoistisch zijn aangesteld?

Rapporten, verslagen e.d. weegt eigenlijk niet op tegen een normale gezonde redenering.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 16:49   #2824
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Laatsten ruisen regelrecht in tegen elke ethiek en aan één minimum beschavingspeil.

Lesbische vrouwen vertonen ergens de zelfde psychische afwijkingen dan de Homofiele mannen. Deze psychose gaat zich uiten door de getroffen individuen te doen twijfelen aan hun bijhorigheid tot een van de 2 algemeen aangenomen natuurlijke geslachten.

Hoewel dat ze met deze ‘kwaal’ wel hebben leren leven, blijven zij er dagelijks mee geconfronteerd.

Wenselijk zou wel zijn er op de koop toe, geen onschuldige en onwetende schepsels bij te betrekken en deze daardoor het leven mogelijk gaan schaden.

Moest de aandoening zo normaal en alledaags zijn, weet ik echt niet waarom het zo verfoeiend eng is, vroeg of laat verplicht te zijn, er de Ouders moeten bij te betrekken en ze aldus op de hoogte stellen van het ongemak.

Dien ik hieruit te concluderen dat de meeste Homo's ook nog eens erg egoistisch zijn aangesteld?

Rapporten, verslagen e.d. weegt eigenlijk niet op tegen een normale gezonde redenering.
Man, ben jij ziek!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 16:55   #2825
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens wie? Ben EdictXVI ?
Citaat:

Bron?
Citaat:

Meer met de vijandigheid van homohaters.
Citaat:

Bron?
Citaat:

Jouw "redenering" is dus beter dan wetenschappelijk onderzoek?

Universiteiten ook maar afschaffen ineens?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 17:13   #2826
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat is wel geen psychose waar haal jij dat uit ?? Man die homo's die ik allemaal ken een 20tal zijn echt wel allemaal normaal functionerende mensen hoor. En er zit daar noteer goed quasi geneen in die depressief is, en zeker geneen die behandel wordt voor psychosen.. vent toch waar haal jij dat uit...

Die gasten hebben gewoon een kronkel die jij niet hebt, die denken gewoon aan seksdoen met een man ipv aan seksdoen met een vrouw, die vinden dat gewoon leuker of beter of godknowswhat, inderdaad een gevoel die jij niet hebt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 05:07   #2827
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is wel geen psychose waar haal jij dat uit ?? Man die homo's die ik allemaal ken een 20tal zijn echt wel allemaal normaal functionerende mensen hoor. En er zit daar noteer goed quasi geneen in die depressief is, en zeker geneen die behandel wordt voor psychosen.. vent toch waar haal jij dat uit...

Die gasten hebben gewoon een kronkel die jij niet hebt, die denken gewoon aan seksdoen met een man ipv aan seksdoen met een vrouw, die vinden dat gewoon leuker of beter of godknowswhat, inderdaad een gevoel die jij niet hebt.
Zie jij nu echt niet in dat je niet kan debatteren met homohaters? Als je als man of vrouw geboren wordt met een homoseksuele geaardheid, is dat heel gewoon en zoek je contact op met mensen die dezelfde geaardheid hebben. Zo simpel is dat. Het is vanzelfsprekend dat homo's en hetero's dezelfde rechten hebben.

Buiten hun seksuele voorkeur zijn homoseksuelen net hetzelfde als heteroseksuelen, met alle menselijke goede en slechte eigenschappen. Alles wat hier wordt gebrald over dat hetero's beter zouden zijn is pure discriminatie die door achterlijke homohaters op eender welke manier gepresenteerd wordt met valse argumentaties en kromredeneringen.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 27 november 2010 om 05:21.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 08:38   #2828
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie slechts haat in uw postings hoor Marijke.

Paulus.
Oud 27 november 2010, 08:41   #2829
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zie slechts haat in uw postings hoor Marijke.

Paulus.
Ik zie in de uwe vooral betweterigheid.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 08:43   #2830
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zie in de uwe vooral betweterigheid.
Als u dat zegt, beschouw ik dat als een compliment.

Paulus.
Oud 27 november 2010, 08:52   #2831
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u dat zegt, beschouw ik dat als een compliment.

Paulus.
U lijkt me iemand die veel complimenten krijgt.
Oud 27 november 2010, 08:58   #2832
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U lijkt me iemand die veel complimenten krijgt.
Dat heb je goed gezien, maar euh....

.... alles is relatief hoor...

Paulus.
Oud 27 november 2010, 09:01   #2833
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb je goed gezien, maar euh....

.... alles is relatief hoor...

Paulus.
Niets is relatief.
Alles wordt doelmatig, planmatig bepaald door God.
Oud 27 november 2010, 09:12   #2834
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets is relatief.
Alles wordt doelmatig, planmatig bepaald door God.
Als u het zegt...

Het ene sluit het andere niet uit trouwens.

Alles kan doel- en planmatig door God bepaald worden en toch relatief zijn.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2010 om 09:16.
Oud 27 november 2010, 09:18   #2835
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie jij nu echt niet in dat je niet kan debatteren met homohaters? Als je als man of vrouw geboren wordt met een homoseksuele geaardheid, is dat heel gewoon en zoek je contact op met mensen die dezelfde geaardheid hebben. Zo simpel is dat. Het is vanzelfsprekend dat homo's en hetero's dezelfde rechten hebben.

Buiten hun seksuele voorkeur zijn homoseksuelen net hetzelfde als heteroseksuelen, met alle menselijke goede en slechte eigenschappen. Alles wat hier wordt gebrald over dat hetero's beter zouden zijn is pure discriminatie die door achterlijke homohaters op eender welke manier gepresenteerd wordt met valse argumentaties en kromredeneringen.
Waar leest u dat?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2010 om 09:18.
Oud 27 november 2010, 09:21   #2836
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Man, ben jij ziek!
Tuurlijk, maar niet meer of minder dan U en alle anderen.

Volmaakt zijn is niet van deze Wereld, dit is duidelijk. Hopelijk spelt U me dat niet, na een vermoede Goddelijkheid, nog maar eens extra op de mouw.

Iedereen heeft aldus zijn plaatsje op de 'Ziektelevel'. Het enige onderscheid ligt tussen het geestelijke en het fysische.

Om even uw eigen gedragspatroon als voorbeeld te nemen. Dit, dat er U toe aanzet om alle afwijkende meningen, t.o.v. uw eigen overtuigingen meteen en zonder pardon te verwerpen en de grond in te boren.
Deze onverantwoorde inmengingen (dan nog maar eens met tamelijk grof beledigend hatelijk geuit te begeleiden), getuigt niet precies van een gezond evenwicht. - Problemen met de bloeddruk soms?
Oud 27 november 2010, 09:29   #2837
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
volgens wie? Ben EdictXVI ?Bron?Meer met de vijandigheid van homohaters.Bron?Jouw "redenering" is dus beter dan wetenschappelijk onderzoek?

Universiteiten ook maar afschaffen ineens?
Is het dan toch waar, dat ze (Homo's) daar allemaal zitten?
Oud 27 november 2010, 09:55   #2838
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u het zegt...

Het ene sluit het andere niet uit trouwens.

Alles kan doel- en planmatig door God bepaald worden en toch relatief zijn.

Paulus.
shit jong, waarom hebben we dan die crisis, zit daar ook een plan achter ? ik dacht dat planeconomie niet werkte
Oud 27 november 2010, 09:58   #2839
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, maar niet meer of minder dan U en alle anderen.

Volmaakt zijn is niet van deze Wereld, dit is duidelijk. Hopelijk spelt U me dat niet, na een vermoede Goddelijkheid, nog maar eens extra op de mouw.

Iedereen heeft aldus zijn plaatsje op de 'Ziektelevel'. Het enige onderscheid ligt tussen het geestelijke en het fysische.

Om even uw eigen gedragspatroon als voorbeeld te nemen. Dit, dat er U toe aanzet om alle afwijkende meningen, t.o.v. uw eigen overtuigingen meteen en zonder pardon te verwerpen en de grond in te boren.
Deze onverantwoorde inmengingen (dan nog maar eens met tamelijk grof beledigend hatelijk geuit te begeleiden), getuigt niet precies van een gezond evenwicht. - Problemen met de bloeddruk soms?
alle toegegeven ze komt nogal 'zwaar gebekt' uit de hoek de marijke, maar de redeneerprincipes zijn toch juist, dus de verpakking staat los van de inhoud bij mij. Het klinkt bijna inderdaad als een frustratie.
Oud 27 november 2010, 10:39   #2840
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Homo’s die zijn geïntegreerd, met een goed psychisch evenwicht in de samenleving evolueren, zou de absolute norm moeten zijn. Niettemin dient vastgesteld dat deze afwijkelingen zoals anderen (Dwergachtigen, Freaks of monsterachtige, melaatsen alsook vrouwen met baarden (aan wie men o.m. het ‘ter kaap’ren varen’ ontzegt)) door de tijden heen, op zijn minst verkeerd begrepen werden en nog steeds zijn.

Het ziet ernaar uit dat de modale mens moeilijk aan de drang kan weerstaan om deze doelgroepen uit de weg te gaan, te mijden, met ze de spot te drijven en te verdrukken.

Homo’s horen hierbij uiteraard.

Het zal dan wel voor die redenen zijn,
  • 1 Dat Hetero’s hun eigen uitgaansoorden hebben; waar men slechts zelden ‘Homos’s aantreft.
  • 2 Jaarlijks organiseren de ‘Heteros’ ongeveer overal ter Wereld hun ‘Hetero Parade’ met veel gezang en getier.
  • 3 ‘Heteros’ Ouders, baren geregeld ‘Homos’baby’s , Gelukkiglijk voor het ‘Homo’ras dat zo niet gedoemd zou zijn te verdwijnen. In het algemeen word wel aangenomen dat zulke Ouders wel pechvogels zijn.
  • 4 Hetero Ouders zijn doorgaans dol gelukkig met hun Homo kindje (s).
Adoptie: de vraag naar Homokindjes is momenteel niet te stuiten: Heel wat ‘Hetero kandidaat adoptiekoppels wensen een ‘Homobaby’.

Het is dus geen psychose en het gaat om een ‘Kronkel’, -ergens een ‘x’ waar het een ‘y’ zou moeten zijn en andersom; een gewone schrijffout met enorme gevolgen. (of is het een schijtfout?)

Uw ‘kronkel’ is niet dezelfde dan de mijne en daarom kan ik voor het nageslacht zorgen en jij niet. Ik kan desgevallend ook nog voor het nageslacht van de volgende generatie ‘Homos’ zorgen.

Dit te weten komen, lijkt mij voor sommigen al genoeg om een beroering op te starten!!!

Oh ja, nog dit even: ik ken er ook wel enkele tientallen!: mij niet gelaten hoor: ze mogen er gerust zijn en blijven. ‘Au plus on est de fous, plus on jouit de la vie!’
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be