Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2010, 21:00   #6321
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Kijk, er is in sommige zwembaden ook een zwemuurtje voor senioren. In andere zwembaden zijn heelder dagen voorbehouden voor scholen. Heb je daar ook een probleem mee?

Idd ... dat klopt ook weer .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 21:02   #6322
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je hebt geen idee waar je over spreekt. Vraag misschien eens aan een paar vriendinnen of ze ooit handtastelijken tegen gekomen zijn, en waar en wanneer dat was. Toen ik die dingen hoorde een jaar of zes, zeven terug is mijn frank gevallen: een groot deel van die meisjes komt met zulk crapuul in aanraking rond hun achttiende-twintigste. Gefrustreerden die op een bus gaan zitten tussen de studentes enkel en alleen om hun hand op haar dij te leggen. Gefrustreerden die tijdens het dansen het niet kunnen laten om met hun spel tegen hun danspartner te wrijven of andere onverwachte troep uit te steken. En als je dan denkt dat vrouwen en mannen hier gelijk zijn: doe de rondvraag eens onder een aantal vrienden. Trek zelf uw conclusies.

Er lopen ook in deze samenleving nog steeds een hoop vetzakken rond. Als vrouwen alleen willen zwemmen, dan moet je je misschien eens afvragen waarom dat zo is in plaats van alles op den islam te willen steken.
toch geef ik U de raad om mijn onderschrift ernstig te nemen,en eens wat tijd erin te steken,en goed analyseren hé

En mannen moeten nu eenmaal op vrouwen jagen,das de natuur hé
En alles door geloof te laten bepalen vind ik niet zo ok
Oud 26 november 2010, 21:02   #6323
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
op het moment dat men apartheidszwemmen gaat promoten omwille van sexueel gefrustreerden dan zijn we terug in de jaren vijftig beland!
Mannelijke badmeesters zijn dus ook verdachten...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 21:04   #6324
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen willen NIET lastig gevallen worden. Daarom hoeven ze geen aparte zwemuurtjes te hebben, noch aparte treincoupés, noch aparte uitlaatuurtjes, noch aparte discotheken, noch aparte lesuurtjes, noch hoeven ze zich volledig in te pakken:

HIER IN HET WESTEN MOETEN DE MANNETJES ZICH GEDRAGEN en hoeven de vrouwtjes zich niet af te schermen om zich tegen het ongepast gedrag van onopgevoede en onderontwikkelde mensapen te beschermen.
Ach, er zijn clubs enkel voor vrouwen en café's en disco-avonden en balletklassen en optredens van de Chippendales en stranden en sauna's en dus ook zwemuurtjes.

Vanwaar de hysterie?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 21:05   #6325
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dit is totaal de wereld omdraaien;

Uw post lijkt op die van Meryem Almaci die ook begon te beweren dat Vlaamse vrouwen met een maatje meer ook LIEVER met vrouwen zwemmen dan gemengd!
Dat is correct. Daarom zijn er al jaar en dag aparte zwemuren voor vrouwen in Waregem. Lang voor de eerste moslim in Waregem kwam wonen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 21:06   #6326
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je hebt geen idee waar je over spreekt. Vraag misschien eens aan een paar vriendinnen of ze ooit handtastelijken tegen gekomen zijn, en waar en wanneer dat was. Toen ik die dingen hoorde een jaar of zes, zeven terug is mijn frank gevallen: een groot deel van die meisjes komt met zulk crapuul in aanraking rond hun achttiende-twintigste. Gefrustreerden die op een bus gaan zitten tussen de studentes enkel en alleen om hun hand op haar dij te leggen. Gefrustreerden die tijdens het dansen het niet kunnen laten om met hun spel tegen hun danspartner te wrijven of andere onverwachte troep uit te steken. En als je dan denkt dat vrouwen en mannen hier gelijk zijn: doe de rondvraag eens onder een aantal vrienden. Trek zelf uw conclusies.

Er lopen ook in deze samenleving nog steeds een hoop vetzakken rond. Als vrouwen alleen willen zwemmen, dan moet je je misschien eens afvragen waarom dat zo is in plaats van alles op den islam te willen steken.

Ik heb de dingen die jij hier beschrijft slecht een keer geweten , de persoon in kwestie heeft toen een stevig pak slaag gekregen , ik denk dat er genoeg mensen zijn die in zulk een geval ingrijpen wanneer dit uit de hand zou lopen . Daar is geen aparte zwemtoestand voor nodig dus in mijn ogen geen argument . Volgens mij is en blijft het een poging om een streng-religieuze toestand te creeren waarvan we met de katholieke gekken bijna vanaf zijn .

Laatst gewijzigd door Wisord : 26 november 2010 om 21:08.
Oud 26 november 2010, 21:07   #6327
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, er zijn clubs enkel voor vrouwen en café's en disco-avonden en balletklassen en optredens van de Chippendales en stranden en sauna's en dus ook zwemuurtjes.

Vanwaar de hysterie?
Uiteraard zonder mannen..

Oud 26 november 2010, 21:07   #6328
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vanwaar de hysterie?
Omdat Moslims de gelijkheid tussen mannen en vrouwen niet respecteren,zie hun eigen Moskeeën
Oud 26 november 2010, 21:07   #6329
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mannelijke badmeesters zijn dus ook verdachten...

Idd ... goed argument .
Oud 26 november 2010, 21:09   #6330
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd ... goed argument .
En uiteraard zijn ook de clubs,balletlessen,cafés gereserveerd voor vrouwenavonden 100% gegarandeerd testosteronvrij..
Oud 26 november 2010, 21:10   #6331
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Omdat Moslims de gelijkheid tussen mannen en vrouwen niet respecteren,zie hun eigen Moskeeën
Het gaat helemaal niet om moslims.

En als je er zo optegen bent, is het wel grappig dat je moslims met een hoofdletter schrijft. Toch zoveel respect voor, dan?

Oud 26 november 2010, 21:13   #6332
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat helemaal niet om moslims.

En als je er zo optegen bent, is het wel grappig dat je moslims met een hoofdletter schrijft. Toch zoveel respect voor, dan?
Moslims krijgen van mij erg veel respect,maar ik walg van die mannen cultuur,bij mij staan vrouwen veel hoger aangeschreven hoor !!!!!
Oud 26 november 2010, 21:13   #6333
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De linkse garde uit de jaren 60 die zich van het kleinburgelijke en religieuze keurslijf wou ontdoen draait zich 77 maal om in haar graf voor zoveel verraad aan haar principes..
Oud 26 november 2010, 21:15   #6334
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
ik walg van die mannen cultuur,bij mij staan vrouwen veel hoger aangeschreven hoor !!!!!
Ah, daar zijn we het dan over eens!

Oud 26 november 2010, 21:16   #6335
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik heb de dingen die jij hier beschrijft slecht een keer geweten , de persoon in kwestie heeft toen een stevig pak slaag gekregen , ik denk dat er genoeg mensen zijn die in zulk een geval ingrijpen wanneer dit uit de hand zou lopen . Daar is geen aparte zwemtoestand voor nodig dus in mijn ogen geen argument . Volgens mij is en blijft het een poging om een streng-religieuze toestand te creeren waarvan we met de katholieke gekken bijna vanaf zijn .
In beide busgevallen (eenmaal stapte de man af, eenmaal bleef hij zitten ondanks een elleboogstoot), deden andere passagiers helemaal niets. In minstens een van die gevallen had de juffrouw nochtans luidop te kennen gegeven dat hij ermee moest stoppen. Ook ik heb natuurlijk al wel mensen op onzachte manieren buitengewerkt gezien op fuiven en uit cafés, maar dat zegt niets over het aantal mannen dat nog wel met die troep kan wegkomen. Die vallen immers veel minder op, en om daar een idee van te krijgen moet je gewoon met enkele vriendinnen spreken.

Of het een religieus argument is betwijfel ik. Natuurlijk gaan de meer traditionele moslima's die gelegenheden aanhalen om te gaan zwemmen. Maar dat zegt weinig over de vraag naar zulke zwemuurtjes. Ik dacht hier eens gelezen te hebben dat daar ook nogal wat autochtone vrouwen op afkwamen. Als dat zo is, dan bestaat er wel degelijk een vraag naar.
Oud 26 november 2010, 21:17   #6336
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, daar zijn we het dan over eens!
Wij wel,en andere zaak bij de Moslims hé
Oud 26 november 2010, 21:23   #6337
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Uiteraard zijn de 'zwemvoorschriftjes' maar een begin..
alle openbaar vervoer dient uiteindelijk aangepast te worden aan de voorschriftjes
Gelukkig zijn er nog voorbeelden genoeg van de vroegere rassensegregatie in de VS om bussen,trams,treinen en vliegtuigen om te bouwen..
Oud 26 november 2010, 21:23   #6338
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De linkse garde uit de jaren 60 die zich van het kleinburgelijke en religieuze keurslijf wou ontdoen draait zich 77 maal om in haar graf voor zoveel verraad aan haar principes..
Zeker als zo iemand als gij denkt dat hij van die kleinburgerlijke linkse garde uit de jaren 60 de woordvoerder of belangenbehartiger moet worden.

Voor de rest is het onterecht. Ik vertrek vanuit de vaststelling dat er in ons land (en het Westen in het algemeen) een principiële gelijkheid tussen man en vrouw in de wet verankerd is.

Dat verhindert niet dat vrouwen nog altijd minder betaald worden voor hetzelfde werk. Het verhindert evenmin dat er voor vrouwen in de politiek duidelijk een glazen plafond bestaat aangezien ze zwaar ondervertegenwoordigd zijn. Als meerderheid zijn ze in de politieke besluitvorming op hoog niveau in de minderheid.
Het verhindert ook niet dat vrouwen in de economie niet alleen veel minder vaak aan de besluitvorming kunnen deelnemen of daar opwegen en evenmin dat ze precies het grootste slachtoffer zijn van armoede.

Het verhindert zeker niet dat vrouwen veel vaker dan mannen het slachtoffer zijn van (huishoudelijk) geweld of seksuele uitbuiting en mishandeling.

Dat zijn allemaal illustraties van het feit dat vrouwen ondanks hun gelijkwaardige wettelijke positie nog steeds geen aanspraak kunnen maken op concrete gelijke behandeling.

En het zijn dezelfde mensen (of mensen met dezelfde gezindheid) die daarvoor in de jaren '60 en '70 op de barrikades stonden, die dan vandaag nog steeds doen.

Het idee dat vrouwen een uurtje op zichzelf en zonder man zouden kunnen gaan zwemmen is met dat engagement niet in tegenspraak. Integendeel, het is er een illustratie van.

Oud 26 november 2010, 21:24   #6339
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vanwaar de hysterie?
Hier bij mij om de hoek is een compleet fitnesscentrum waar alleen vrouwen binnen mogen. Hier wonen nochtans maar weinig moslima's en als ik er passeer zie ik er toch voornamelijk autochtone rijke "vrouwtjes-van-het-Zuid" binnen- en buitenlopen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 21:26   #6340
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hier bij mij om de hoek is een compleet fitnesscentrum waar alleen vrouwen binnen mogen. Hier wonen nochtans maar weinig moslima's en als ik er passeer zie ik er toch voornamelijk autochtone rijke "vrouwtjes-van-het-Zuid" binnen- en buitenlopen.
Ah! Ik weet oe hois woone!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be