Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2010, 23:18   #101
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Joods-christelijk zoals ten tijde van de Inquisitio Haereticae Pravitatis waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of bedoel je joods-christelijk zoals toen Ferdinand II van Aragon en Isabella I van Castilië het Edict van Verbanning publiceerden waarbij tienduizenden joden uit Spanje werden verdreven?

Of misschien joods-christelijk zoals ten tijde van Luther toen hij zijn pamflet 'Von den Jüden und iren Lügen' uitbracht?

Of veeleer joods-christelijk zoals ten tijde van de pogroms in het orthodox-christelijke Rusland waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of misschien toch gewoon joods-christelijk zoals ten tijde van de Holocaust waarbij getracht werd om achter de joods-christelijke traditie ineens een orgelpunt te zetten en miljoenen joden door christenen werden vermoord?

De term judeo-christelijk (of joods-christelijk) is natuurlijk bijzonder recent uitgevonden en wel om specifieke politieke doelstellingen naar voor te schuiven. Maar het is groteske onzin zoals de geschiedenis aantoont.
Ik dacht dat die term verwees naar 't oude testament. Persoonlijk spreek ik liever over Grieks-Romeinse en Germaanse en Keltische wortels en daarnaast ook Christelijke wortels, natuurlijk.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 07:06   #102
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joods-christelijk zoals ten tijde van de Inquisitio Haereticae Pravitatis waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of bedoel je joods-christelijk zoals toen Ferdinand II van Aragon en Isabella I van Castilië het Edict van Verbanning publiceerden waarbij tienduizenden joden uit Spanje werden verdreven?

Of misschien joods-christelijk zoals ten tijde van Luther toen hij zijn pamflet 'Von den Jüden und iren Lügen' uitbracht?

Of veeleer joods-christelijk zoals ten tijde van de pogroms in het orthodox-christelijke Rusland waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of misschien toch gewoon joods-christelijk zoals ten tijde van de Holocaust waarbij getracht werd om achter de joods-christelijke traditie ineens een orgelpunt te zetten en miljoenen joden door christenen werden vermoord?

De term judeo-christelijk (of joods-christelijk) is natuurlijk bijzonder recent uitgevonden en wel om specifieke politieke doelstellingen naar voor te schuiven. Maar het is groteske onzin zoals de geschiedenis aantoont.
Joods-Christelijke (Westerse) waarden is vooral een term die thans door extreem-rechts misbruikt wordt. Waarom? Hierom:

1 - Het beklemtoont dat ze zogezegd niet (meer) anti-semiet, anti-joods en/of anti-Israël zijn. Bullshit natuurlijk, hun "natuurlijke" vijanden blijven de "vuile" Joden, de "vuile" janetten en de "vuile" Walen. Pas de laatste 30 jaar zijn er de "vuile" makakken bijgekomen. Hoe meer vijanden om uit te schijten en op te kloppen, hoe meer vreugd, dat is hun "propere" redenering.

2 - Extreem-rechts heeft er tegenwoordig immers dezelfde vijanden als de Zionisten bijgekregen: de Islam, waartoe ook de meeste Palestijnen behoren. Vermits het Goddeloze Communisme in onze contreien weggedeemsterd is, wordt de Islam nu opgevoerd als het Grote Gevaarlijke Monster. Met hun Israël-gezindheid azen zowel Geert Wilders als Filip Dewinter op Joodse stemmen. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, nietwaar. Hallo? De Joden die daar intrappen zijn opeens wel niet "vuil" meer, maar in mijn ogen aartsdom.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 27 november 2010 om 07:16.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 07:13   #103
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
A/ Mijn Vlaamse historische kultuur IS Joods-Christelijk geïnspireerd. U mag gerust de geschiedenis herschrijven hoor maar het is niet anders.
Misschien beter eerst eens de geschiedenis grondig bestuderen alvorens te spreken over herschrijven.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 november 2010 om 07:16.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2010, 07:17   #104
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

3.
Oud 29 november 2010, 18:36   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja. zeer triestig. het zal niet lang meer duren.
Sterke vrouw. Hoopt nog steeds op een mirakel. Alle respect voor.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 17:48   #106
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
In mijn kennissenkring:
- Twee maanden geleden meisje van 16 verongelukt.
- Verleden week de vader van datzelfde meisje verongelukt.
Het leven kan dus echt onrechtvaardig zijn, ik ervaar het toch zo.
In mijn familiekring:
- M'n vader gemitrailleerd 7 (zeven) dagen vóór de bevrijding in 1944.
- M'n grootvader gemitrailleerd 7 dagen vóór de bevrijding.
M'n moeder verloor dus haar man én haar vader in 3 seconden tijd.
M'n vader was 31.
Je LOT kan je NIET ontlopen. NOOIT ! ! !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 07:25   #107
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
3.
-1.

Heel erg. Sterkte aan haar en de familie maar vooral haar kinderen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 21:16   #108
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Joods-Christelijke (Westerse) waarden is vooral een term die thans door extreem-rechts misbruikt wordt. Waarom? Hierom:

1 - Het beklemtoont dat ze zogezegd niet (meer) anti-semiet, anti-joods en/of anti-Israël zijn. Bullshit natuurlijk, hun "natuurlijke" vijanden blijven de "vuile" Joden, de "vuile" janetten en de "vuile" Walen. Pas de laatste 30 jaar zijn er de "vuile" makakken bijgekomen. Hoe meer vijanden om uit te schijten en op te kloppen, hoe meer vreugd, dat is hun "propere" redenering.

2 - Extreem-rechts heeft er tegenwoordig immers dezelfde vijanden als de Zionisten bijgekregen: de Islam, waartoe ook de meeste Palestijnen behoren. Vermits het Goddeloze Communisme in onze contreien weggedeemsterd is, wordt de Islam nu opgevoerd als het Grote Gevaarlijke Monster. Met hun Israël-gezindheid azen zowel Geert Wilders als Filip Dewinter op Joodse stemmen. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, nietwaar. Hallo? De Joden die daar intrappen zijn opeens wel niet "vuil" meer, maar in mijn ogen aartsdom.
Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar in Kansas (VS), leerden ze de kinderen op school het scheppingsverhaal in plaats van Darwin. Daar was veel om te doen. Dat scheppingsverhaal staat toch in het oude testament en is dus toch Joods? Darwin is gewoon wetenschap.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be