Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 november 2010, 08:57   #21
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Men moet wel durven toegeven dat het niveau van de discussie (veelal) een pak hoger was dan op de VRT.
Het was te denken dat types als jij hun adoratie voor de Franstalige cultuur niet binnen de broek zouden kunnen houden.
Oud 30 november 2010, 09:02   #22
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
programma op La Une... twas weer goe Valt het op dat de 'gestes' altijd van één kant moeten komen? Zeker indien men rekening houdt met het PS bericht vorige week over de 'geste' die de PS ging leveren (heeft iemand er al iets van gezien?)...
Ja, voor de enen spreekt men van "stemmingmakerij", voor de anderen passeert dat ongemoeid... Mijn raad aan N-VA: koekje van eigen deeg en ook een "bijkomende geste" aankondigen.
den ambetantsten is offline  
Oud 30 november 2010, 10:36   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
programma op La Une... twas weer goe Valt het op dat de 'gestes' altijd van één kant moeten komen? Zeker indien men rekening houdt met het PS bericht vorige week over de 'geste' die de PS ging leveren (heeft iemand er al iets van gezien?)...
Ik dacht dat een compromis op zichzelf al één grote geste is. Dus wat moeten de heren nog meer hebben, een rits amendementen tot het voorstel feitelijk waardeloos wordt.
brother paul is offline  
Oud 30 november 2010, 10:36   #24
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
: Ik (of mijn partij) heb dat nooit gezegd. Ik heb alleen gezegd dat er nauwe banden bestaan tussen VOKA en NVA en dat hun programma's op veel punten gelijk lopen. De eerste minister die NVA haalde (na Bourgeois) was de voorzitter van VOKA. VOKA wil geen separatisme omdat onzekerheid slecht is voor zaken en dus hun inkomen. In die zin is hun streven naar meer Vlaanderen (en dat is wel een feit) quasi uitsluitend een streven naar meer rendement en is Vlaanderen daar maar een instrument voor. Maar daar zijn ook grenzen aan. Dewever kan wil beloven en vrij goed aantonen dat meer Vlaanderen hen geld zal opbrengen maar niet dat een splitsing van België snel en goedkoop zal gebeuren laat staan dat ze daarna meer winst zullen maken.
VOKA gaat NV-A strategisch hulp bieden... heeft niemand dat door?
schaduwpremier is offline  
Oud 30 november 2010, 10:42   #25
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
VOKA gaat NV-A strategisch hulp bieden... heeft niemand dat door?
Natuurlijk dat. Net als BDW, gebruiken ze een "diplomatieke" taal
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 november 2010, 11:18   #26
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Als geste gaat BDW het nog eens uitleggen in woorden van drie lettergrepen of minder:

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...nie-806251.php
Oud 30 november 2010, 11:28   #27
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

tzal weer wa worden zeker
vrijevlaming is offline  
Oud 30 november 2010, 11:31   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Bij deze dan een kleine geste.

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 30 november 2010, 11:52   #29
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als geste gaat BDW het nog eens uitleggen in woorden van drie lettergrepen of minder:

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...nie-806251.php
Live volgen nu he

er zijn al "warme" commentaren
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 november 2010, 11:55   #30
EddyBal

Standaard

Mijn eerste commentaar zie ik al niet verschijnen

Ahh, toch wel: het duurde even...

Laatst gewijzigd door EddyBal : 30 november 2010 om 11:56.
EddyBal is offline  
Oud 30 november 2010, 11:56   #31
vrijevlaming
Banneling

Standaard

we zijn blijkbaar weer allemaal fascisten. Vooral volgende commentaar vind ik treffend:
11h52 [Commentaire de la part de mimimimi: ]
@Flamand De belgen moet plaats reserveren in hun land om de vlaamse vluchtelingen verwelkomen. Vlanderen is al fascist. Een onafankelijke vlanderen zal nog meer fascist worden!

Kortom: je hebt de Vlamingen en je hebt de Belgen. De Belgen zijn hier dus duidelijk de franstaligen. Dat ik wat ik ook al een tijd zeg: sire, er zijn wel belgen. Ze spreken frans
vrijevlaming is offline  
Oud 30 november 2010, 11:56   #32
vrijevlaming
Banneling

Standaard

a eddy, ge zijt aan het antwoorden
vrijevlaming is offline  
Oud 30 november 2010, 12:03   #33
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
we zijn blijkbaar weer allemaal fascisten. Vooral volgende commentaar vind ik treffend:
@Flamand De belgen moet plaats reserveren in hun land om de vlaamse vluchtelingen verwelkomen. Vlanderen is al fascist. Een onafankelijke vlanderen zal nog meer fascist worden!

Kortom: je hebt de Vlamingen en je hebt de Belgen. De Belgen zijn hier dus duidelijk de franstaligen. Dat ik wat ik ook al een tijd zeg: sire, er zijn wel belgen. Ze spreken frans
Mijn commentaar gelezen?
EddyBal is offline  
Oud 30 november 2010, 12:04   #34
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mijn commentaar gelezen?
ja en nu ben je officieel een fasciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiist
vrijevlaming is offline  
Oud 30 november 2010, 12:05   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En nog mooier is het vetgedrukte....
Over welke Vlaamse vluchtelingen gaat het,diegenen die bij een splitsing uit wallonië worden gezet,of is het nét andersom...

Dan laat die commentaar maar pas écht zien aan welke zijde van de land de grootste facisten wonen,of diegenen wiens verbeelding bij het minste en geringste onherroepelijk op hol dreigt te slaan...

Dommer kan het haast niet...

Laatst gewijzigd door Svennies : 30 november 2010 om 12:08.
Svennies is offline  
Oud 30 november 2010, 12:07   #36
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja en nu ben je officieel een fasciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiist
Alléé vooruit,facisten tegen facistische rexisten dus....
Svennies is offline  
Oud 30 november 2010, 12:07   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderhandelingen waar de Vlamingen 3/4 van hun eisen binnenhalen is tegenwoordig ook al een kaakslag voor Vlaanderen.
zelfs een halve procent is al te veel. Er werd al 180 jaar toegegeven.
Pelgrim is offline  
Oud 30 november 2010, 12:47   #38
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kaakslag
Ik heb de indruk dat u zich liever van oudbollig Vlaams-nationalistisch jargon bedient dan die Vlaams-nationalisten zelf.

Verbaast me niks eigenlijk...
Oud 30 november 2010, 13:09   #39
vrijevlaming
Banneling

Standaard

BDW is klaar. Zo te zien heeft hij in feite niets schokkend gezegd, alé, van uit vlaamse kant bekeken dan.

De reacties te zien op Le Soir, denken ze daar ten zuiden weer anders over
vrijevlaming is offline  
Oud 30 november 2010, 13:34   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onderhandelingen waar de Vlamingen 3/4 van hun eisen binnenhalen is tegenwoordig ook al een kaakslag voor Vlaanderen. Geeuw. Voel je je wat onderdrukt door een arme minderheid. Ten andere. Voka (u weet wel de patron van Dewever) heeft vandaag ook een signaal gestuurd naar Di Rupo én Dewever om werk te maken van een nieuwe regering en heeft zich ook uitgesproken tegen nieuwe verkiezingen. Dat is een veel belangrijker signaal dan dat van de Franstaligen.
Soms moet ge beseffen dat het gewoon niet anders kan en uw verlies pakken, dat is deze keer aan de PS. Voor mijn part gaan ze nog jaren door zonder regering tot de boel compleet verrot is. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze nog jaren tijd hebben, de situatie begint echt wel problematisch te worden.

Als er nog een paar assielzoekers doodvriezen of een bank failliet dreigt te gaan zullen de mechanismen wel in gang komen.
Herr Flick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be