Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2010, 00:10   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik vind het verschrikkelijk dat in dit land sukkelaars met hun kinderen op straat terecchtkomen alleen omdat onze politiieke sukkels in de wetstraat niet in staat zijn een doeltreffend asielbeleid op poten te zetten.
Shame on you Leterme & C°.
Ik vind het nogal wat verschrikkelijker dat die sukkelaars door een stel geldwolven naar hier op pad gezet worden en hier gedumpt met de belofte dat ze hier god in Frankrijk mogen komen spelen, waarna ze dan uiteindelijk hier staan met hun kloten in hun hand. En dat er hier dan zo een stel zielepeuten zoals gij zijn die het verschrikkelijk vinden dat ze niet opgevangen worden. Ze hadden hier in de eerste plaats niet hoeven te zijn, en waren hier niet geweest hadden ze zich niet laten misleiden door zich $ tekentjes voor de ogen te laten schitteren. Op de trein en terug naar af, zoals in Frankrijk gebeurd, dat is de enige genezende zalf, zowel voor die sukkelaars als voor onze sociale zekerheid, vóór dat er hier ganse steden van dat soort komen aanzetten. .

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2010 om 00:13.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 00:17   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Quote uit "Het Belang van Limburg".
"Om bijkomend nog asielzoekers op te vangen vanuit Brussel, is de capaciteit in
Limburg nu al te beperkt. "We merken zelfs dat er asielzoekers zijn die nu
vrijwillig vragen om naar hun land van herkomst te mogen terugkeren, aangezien
het daar minder koud is."
En zo moet het. Dat is een teken dat ze daar niet bedreigd zijn zoals het voor asielzoekers past, anders zouden ze niet terug willen/kunnen. Het zijn dus geen asielzoekers maar economisch gelukzoekers. Hebben ze 't koud? Eigen schuld dikke bult.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2010 om 00:17.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 00:42   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Idd uitwijzen en zo snel als mogelijk, voor de dooi er is.

Dat de VN hun vluchtelingen beleid zelf oplossen.
Oud 1 december 2010, 01:02   #64
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En zo moet het. Dat is een teken dat ze daar niet bedreigd zijn zoals het voor asielzoekers past, anders zouden ze niet terug willen/kunnen. Het zijn dus geen asielzoekers maar economisch gelukzoekers. Hebben ze 't koud? Eigen schuld dikke bult.
De overheden van de landen van herkomst moeten hun verantwoordelijkheid nemen.
En er moet ook op gewezen worden.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 07:59   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop ! ! !
Minder opvangcentra en méér vertrekcentra !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 08:12   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De nagel op de kop ! ! !
Minder opvangcentra en méér vertrekcentra !
Kijk de asielzoekers kunnentoch zelf hun centrum helpen inrichten. Die asielzoekers betaal je daarvoor,
je maakt van die legerkazernes, opleidingscentra, waar ze een 'stiel kunnen leren' iets wat we 'tekort van hebben 'of wat ze goed kunnen

En wat voor zever, ze lummelen liever in stad rond dan ze goesting hebben om naar die kazernes te gaan ??? Ze zouden godverdomme van mij daar naartoe gebracht worden door de politie, wuknezever allemaal ??
Alsof ik mag kiezen waar ik gans de dag mag rondlummelen, ik ga eens gaan slapen in het europarlement gebouw, k'zal wel zien hoe lang het duurt

Stop eens met dat 'depresief laxistisch laissez faire knuffelbeleid'
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:18   #67
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Ik vind het nogal wat verschrikkelijker dat die sukkelaars door een stel geldwolven naar hier op pad gezet worden en hier gedumpt met de belofte dat ze hier god in Frankrijk mogen komen spelen, waarna ze dan uiteindelijk hier staan met hun kloten in hun hand. En dat er hier dan zo een stel zielepeuten zoals gij zijn die het verschrikkelijk vinden dat ze niet opgevangen worden. Ze hadden hier in de eerste plaats niet hoeven te zijn, en waren hier niet geweest hadden ze zich niet laten misleiden door zich $ tekentjes voor de ogen te laten schitteren. Op de trein en terug naar af, zoals in Frankrijk gebeurd, dat is de enige genezende zalf, zowel voor die sukkelaars als voor onze sociale zekerheid, vóór dat er hier ganse steden van dat soort komen aanzetten. .
al is goed in de grote steden gezien .........
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:26   #68
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Pijnlijk om te zien tot welk dieptepunt het niveau van de vorige 4 posts zakt.
En vele posts die erop volgen ook...

schandelijk hoe sommige Vlamingen zich opstellen...het woord Vlaming onwaardig!
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:27   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De VN heeft overschot van gelijk. Terwijl een dikke nationalistische frituurklant ons land blokkeert, moeten vluchtelingen buiten slapen in sneeuw en vrieskou.
Wat het één met het ander te maken heeft, begrijp ik echt niet. Bij mijn weten is asielbeleid al jaren in handen van een PS'er, is het probleem van de gigantische stijging van asielzoekers die naar België afzakken niet het gevolg van een N-VA verkiezingsoverwinning, en hebben we nog altijd dezelfde regering (zij het van lopende zaken tegenwoordig) die al vorig jaar met exact dezelfde problematiek werd geconfronteerd en verzuimd heeft daar ook maar één millimeter aan te doen het voorbije jaar.

Soit, het staat u natuurlijk vrij uw persoonlijke afkeer voor 's mans persoon te koppelen aan alles wat fout gaat in dit land. Sta me echter toe te twijfelen of de remedie die daar onmiddellijk uit voortvloeit (het "verwijderen" van 's mans persoon) ook tot oplossingen zal leiden.

Laatst gewijzigd door Turkje : 1 december 2010 om 09:28.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:35   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk de asielzoekers kunnentoch zelf hun centrum helpen inrichten. Die asielzoekers betaal je daarvoor,
je maakt van die legerkazernes, opleidingscentra, waar ze een 'stiel kunnen leren' iets wat we 'tekort van hebben 'of wat ze goed kunnen

En wat voor zever, ze lummelen liever in stad rond dan ze goesting hebben om naar die kazernes te gaan ??? Ze zouden godverdomme van mij daar naartoe gebracht worden door de politie, wuknezever allemaal ??
Alsof ik mag kiezen waar ik gans de dag mag rondlummelen, ik ga eens gaan slapen in het europarlement gebouw, k'zal wel zien hoe lang het duurt

Stop eens met dat 'depresief laxistisch laissez faire knuffelbeleid'
Inderdaad ik had gisteren zo iets van "fuck dat kunt ge toch niet menen" toen ik het nieuws zag, een Kazerne met kledij, dekens etc... een volledig ingerichte keuken, ...

T rode kruis en defensie en de rest van die klootzakken die daar iets in te zeggen hadden zaten nog te bedisselen hoeveel volk etc ze nog moesten aannemen enz...

Laat die gasten zelf eens voor hun eigen zorgen, zelf hun vuiligheid opkuisen, keuken bemannen etc... en er zijn daar genoeg militairen die geen kloten te doen hebben die er op kunnen babysitten, zorgen dat alles daar is qua logistiek, en dat alles in orde gehouden wordt door de gebruikers van de faciliteiten.

Voor niks gaat de zon op he, zeg.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:37   #71
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Op de propaganda zender vRT is het de laatste tijd ook weer alle dagen feest, al die arme bibberende kindjes in beeld brengen en die arme sukkelaars die daar in de kou liggen...

Denken die nu echt dat dat soort emo bullshit nog pakt, ? op mij heeft dat in alle geval 0 effect, integendeel , meer en meer geraak ik ervan overtuigd, dat ze het allemaal veel strenger moeten maken, en die gasten direct terug op de vlieger moeten zetten.

Ah en de groentjes en roodjes die dit erg vinden, ... nodig eens een assielzoeker uit he in deze koude bange donkere dagen, ...
Ik beschouw me niet echt als "groentje" of "roodje", maar ik vind die beelden echt wel schrijnend. Maar bovenal ben ik woest op het zootje ongeregeld (die Luxemburgse keuterboer Courard op kop) dat eerst er alles aan doet om asielzoekers naar hier te doen komen (regularisatie, gratis op hotel, gratis vergoeding, mogelijkheid om de procedure tot in het oneindige te rekken, geen terugkeerbeleid, en na een paar jaar in de illegaliteit terug automatische regularisatie) om daarna te verzuimen ad hoc maatregelen toe te passen om die mensen te beschermen wanneer het nodig is. Ik word echter nog woester wanneer diezelfde pipo's vandaag de dag nog beweren dat ze niet zulke ad hoc maatregelen willen, maar wel structurele maatregelen om de opvang te verbeteren. Dat wil zeggen dat ze de komende jaren nog eens 150.000 illegalen gaan willen regulariseren (want zoveel zijn er al bijgekomen, sinds de "officiële" asielstop in 2005).

PS: en nadat ik die halve dweil gisteren op Terzake bezig heb gezien dat zich kabinetschef van de Luxemburgse keuterboer mag noemen, dan komt er bij die woede ook veel plaatsvervangende schaamte kijken. Regeren en competentie, het past in België als een tang op een varken.

Laatst gewijzigd door Turkje : 1 december 2010 om 09:39.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:45   #72
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Mooie uitspraak op Reyers laat:

- "We gaan ze toch allemaal niet binnenlaten?"
- "Waar? Staat uw voordeur mss open?"
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:50   #73
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

En natuurlijk vliegen de verwijten over en weer, alsof d�*t wel opeens de asielcrisis en huisvestingsproblemen gaat oplossen.

Ik vermoed vooral dat die "sommige Vlamingen" zo reageren omdat die "sommige Vlamingen" niet gevraagd hebben om dit beleid. Trouwens, ook verantwoordelijken uit de sector zelf hebben al een dusdanig cynisme ontwikkeld dat ze hopen dat deze beelden nieuwe asielzoekers zou tegenhouden nog naar hier te komen (eergisteren nog, in Terzake).

Zulk cynisme ontstaat niet "opeens" hé... (of ja, wacht, was de Vlaming niet racistisch door genetische bepaling ?).
Oud 1 december 2010, 09:52   #74
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe durf jij het woord Vlaming nog maar uit te spreken terwijl u terzelfdertijd een extra hoop mensen tot de honger of vriesdood veroordeeld???
(t Zijn niet de Vlamingen die hier mensen willen zien creperen, 't zijn de filantropische belgen die ze hier éeen masse" blijven binnenhalen terwijl de mogelijkheden nu al uitgeput zijn ...

Wilt ge een Vlaamse oplossing??? Vang echte asielzoekers op IN het land van herkomst , ambassades zijn toch ook belgisch grondgebied, laat ze daar verblijven in afwachting van de afhandeling van hun dossier ... Zal ook een pak goedkoper zijn , hier kost een brood 1.70 euro , ginder heb je daar een halve bakkerij voor ...
Gewoon logisch nadenken ipv de held uit te hangen en er nog een paar duizend op straat te kwakken ...
Per slot van rekening hebben de meesten die hier aankomen meer geld uitgegeven aan hun reis als dat de gemiddelde Vlaming op z'ne spaarboek heeft ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 09:59   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook in Duitsland hebben ze er eind 2008 een ganse trein vol in alle stilte doen vertrekken.
Belgie heeft nochtans het dichtste spoorwegnet ter wereld...???
Schouppe, toon dat ge een man zijt met een ruggegraat en presenteer uw diensten aan de verantwoordelijken voor het terugkeer"beleid" !

Laatst gewijzigd door Boduo : 1 december 2010 om 10:01.
Oud 1 december 2010, 10:03   #76
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Schandelijk hoe asielzoekers reeds zeggen: "Het is hier koud. We willen terug naar ons land ! ! !"
Waarom zijn ze naar hier gekomen ???

Oud 1 december 2010, 10:09   #77
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
. Trouwens, ook verantwoordelijken uit de sector zelf hebben al een dusdanig cynisme ontwikkeld dat ze hopen dat deze beelden nieuwe asielzoekers zou tegenhouden nog naar hier te komen (eergisteren nog, in Terzake).

Zulk cynisme ontstaat niet "opeens" hé... (of ja, wacht, was de Vlaming niet racistisch door genetische bepaling ?).
Een aantal van hen is aan het sms'en naar huis dat ze niet meer moeten afkomen: het is hier "koud" en ze hebben geen vervoer om naar de voor hen ingerichte kazernes te rijden...
Oud 1 december 2010, 10:11   #78
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hoe durf jij het woord Vlaming nog maar uit te spreken terwijl u terzelfdertijd een extra hoop mensen tot de honger of vriesdood veroordeeld???
(t Zijn niet de Vlamingen die hier mensen willen zien creperen, 't zijn de filantropische belgen die ze hier éeen masse" blijven binnenhalen terwijl de mogelijkheden nu al uitgeput zijn ...

Wilt ge een Vlaamse oplossing??? Vang echte asielzoekers op IN het land van herkomst , ambassades zijn toch ook belgisch grondgebied, laat ze daar verblijven in afwachting van de afhandeling van hun dossier ... Zal ook een pak goedkoper zijn , hier kost een brood 1.70 euro , ginder heb je daar een halve bakkerij voor ...
Gewoon logisch nadenken ipv de held uit te hangen en er nog een paar duizend op straat te kwakken ...
Per slot van rekening hebben de meesten die hier aankomen meer geld uitgegeven aan hun reis als dat de gemiddelde Vlaming op z'ne spaarboek heeft ...
Een schot in de roos !!!
Oud 1 december 2010, 10:20   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik beschouw me niet echt als "groentje" of "roodje", maar ik vind die beelden echt wel schrijnend. Maar bovenal ben ik woest op het zootje ongeregeld (die Luxemburgse keuterboer Courard op kop) dat eerst er alles aan doet om asielzoekers naar hier te doen komen (regularisatie, gratis op hotel, gratis vergoeding, mogelijkheid om de procedure tot in het oneindige te rekken, geen terugkeerbeleid, en na een paar jaar in de illegaliteit terug automatische regularisatie) om daarna te verzuimen ad hoc maatregelen toe te passen om die mensen te beschermen wanneer het nodig is. Ik word echter nog woester wanneer diezelfde pipo's vandaag de dag nog beweren dat ze niet zulke ad hoc maatregelen willen, maar wel structurele maatregelen om de opvang te verbeteren. Dat wil zeggen dat ze de komende jaren nog eens 150.000 illegalen gaan willen regulariseren (want zoveel zijn er al bijgekomen, sinds de "officiële" asielstop in 2005).

PS: en nadat ik die halve dweil gisteren op Terzake bezig heb gezien dat zich kabinetschef van de Luxemburgse keuterboer mag noemen, dan komt er bij die woede ook veel plaatsvervangende schaamte kijken. Regeren en competentie, het past in België als een tang op een varken.
Zo is dat, ... een bende incompetente losers zijn het.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:26   #80
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Schandelijk hoe asielzoekers reeds zeggen: "Het is hier koud. We willen terug naar ons land ! ! !"
Waarom zijn ze naar hier gekomen ???
Kun je het mensen kwalijk nemen als ze horen dat ze hier gratis op hotel worden gestoken en gegarandeerd een aantal jaar hun verblijf kunnen rekken met daarna de kans dat ze ook nog eens geregulariseerd worden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be