Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2010, 10:29   #101
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat voordeel kan je ook halen door in commune-vorm te leven. Dat hoeft niet persé een vorm van polygamie te worden, kan ook in kloostervorm of kibboetsvorm.

Ik ga ervan uit dat de basis voor polyandrie vooral het mateloos produceren van eigen offspring is. Ik kan me niet voorstellen dat het o zo leuk is om elke week van bed te moeten wisselen, met telkens dezelfde vier vrouwen wiens de passie ook al is weggeëbd (als die er al ooit geweest was). Volgens mij gaat het dus over het gelijktijdig kunnen produceren van vier (in geval van vier vrouwen) nakomelingen. Iets wat je met seriële monogamie of gewone monogamie nooit kan behalen. Het is dus zuiver machtsvertoon van alfa-mannetjes (want die niet alfa-mannetjes komen dan nergens aan hun trekken wegens te weinig vrouwtjes beschikbaar).

Zoals ik elders al schreef is het voordeel van polygynie vooral de geboortebeperking (de broers huwen allemaal met één vrouw, die slechts één kind per 9 maanden kan produceren). Wat ze met de overblijvende vrouwen doen is me echter een raadsel.
precies of relaties zijn er enkel voor seks
denk dat we tegenwoordig aan meer aspecten belang hechten dat nakomelingenproductie?
Oud 1 december 2010, 10:51   #102
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Geen focus om grondig de volledige draad te lezen nu, maar anders vergeet ik de gedachte msschn.

Is het volgend 'model' hier al ter sprake gekomen ? :

20% alfamannetjes bezitten 80% van de vrouwtjes
en
20% alfavrouwtjes 80% v d mannetjes

iedereen tevreden ?

en schaalvoordelen ... bvb minder huizen nodig ! ...
Maar gaat iedereen daar akkoord mee zijn? Evolutionair gezien valt er vanuit die mannen gezien nog wel iets voor te zeggen, maar zou je verwachten dat een vrouw eerder voor kwaliteit dan voor kwantiteit zal gaan. Dan heeft ze wel wat minder dark minions en wat minder gespreide kansen, maar toch...

Bovendien is het systeem inherent uit balans, een persoon is duidelijk de baas in huis, de alfa, de rest heeft zich daar bij het huwelijk bij neergelegd. Als maar een van de twee voorkomt in een cultuur kan je best nog dominante tegenspelers in je harem hebben zitten, hierbij niet.

En dat minder huizen compenseren we wel gewoon met grotere huizen hoor.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 december 2010 om 10:54.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:56   #103
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een Senegalese vriend van mij is opgevoed in een gezin waar zijn vader 4 vrouwen had. Ze waren met 15 kinderen thuis thuis, op het moment dat hij naar Europa gekomen is. Deze vertelde mij dat de vrouwen onderling dikwijls ruzie hadden, en als dat gebeurde, vader gewoon het huis verliet, en op de dorpsplaats met zijn vrienden ging zitten drinken en roken. Hij was er ook meester in, om, als één van zijn vrouwen hem iets te verwijten had, er een andere van de dames bij te betrekken, en op een mum van tijd zat de hele harem te ruziën, en hij sloop er dan discreet van tussen...
Dat is inderdaad een goede manier om mijn dilemma te voorkomen.
Oud 1 december 2010, 11:00   #104
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je kan polygamie ook echt wel loszien van moslims hoor. allez, ik toch.
Inderdaad, Mormonen doen het ook, allee toch die die hard exemplaren.

En bij wat natuurvolkeren zal het ook wel voorkomen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:12   #105
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, Mormonen doen het ook, allee toch die die hard exemplaren.

En bij wat natuurvolkeren zal het ook wel voorkomen.
Dé grote gemene deler bij polygamie is het gemak van inwisselbaarheid. Indien deze dreiging niet boven het hoofd van de afhankelijke dames hangt is het alfa-mannetje zijn machtspositie kwijt. Er moet een dreiging blijven bestaan waardoor die afhankelijkheid gevoed wordt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:15   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
precies of relaties zijn er enkel voor seks
denk dat we tegenwoordig aan meer aspecten belang hechten dat nakomelingenproductie?
het gaat hier over polygame relaties. Gewoonlijk komt dit niet voor in een westerse cultuur met gelijke rechten voor mannen en vrouwen. Waar de ongelijkheid wèl heerst is het produceren van (mannelijke)nakomelingen weldegelijk een prioriteit. Of dacht U dat ze met z'n vijven lekker knusjes samen handje in handje op de bank romantisch zaten TV te kijken? kaarsje aan, glaasje wijn derbij?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 december 2010, 11:19   #107
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat hier over polygame relaties. Gewoonlijk komt dit niet voor in een westerse cultuur met gelijke rechten voor mannen en vrouwen. Waar de ongelijkheid wèl heerst is het produceren van (mannelijke)nakomelingen weldegelijk een prioriteit. Of dacht U dat ze met z'n vijven lekker knusjes samen handje in handje op de bank romantisch zaten TV te kijken? kaarsje aan, glaasje wijn derbij?
Waarom denk jij dat culturen met ongelijkheid van vrouwen en mannen een voorplantingsdrang hebben?

Je begrijpt toch dat in vele culturen en voor het grootste deel van het bestaan van de sedentaire mensheid een zwangere koe véél belangrijker was/is dan een zwangere vrouw - om het even botweg te zeggen.

Laatst gewijzigd door lombas : 1 december 2010 om 11:21.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:22   #108
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waarom denk jij dat culturen met ongelijkheid van vrouwen en mannen een voorplantingsdrang hebben?

Je begrijpt toch dat in vele culturen en voor het grootste deel van het bestaan van de mensheid een zwangere koe véél belangrijker was/is dan een zwangere vrouw - om het even botweg te zeggen.
Daarin heb je volkomen gelijk.
De vrouw wordt in die culturen in wezen aanzien als niet meer dan een recipient waarin het kind tot ontwikkeling komt. Het mannelijk kind dan wel te verstaan, het vrouwelijke kind is een noodzakelijk bijproduct waar ze dan later wel nog wat kapitaal voor kunnen krijgen via de bruidsschat. Meer niet.

Oud 1 december 2010, 11:23   #109
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Alweer een chick-flick. Kunnen we het niet zo doen dat we omstebeurt de avondfilm bepalen in plaats van elke avond te stemmen?
Oud 1 december 2010, 11:27   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Alweer een chick-flick. Kunnen we het niet zo doen dat we omstebeurt de avondfilm bepalen in plaats van elke avond te stemmen?
de twee die het alfamannetje zijn pollekes mogen vasthouden bepalen die avond de film...

Oud 1 december 2010, 11:42   #111
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
de twee die het alfamannetje zijn pollekes mogen vasthouden bepalen die avond de film...
En die ene wiens beurt het is om op de knieen te zitten met haar rug naar het scherm moet haar mond maar voor nuttigere zaken gebruiken dan roepen wat voor film er op zou moeten staan?
Oud 1 december 2010, 12:20   #112
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind vrouwen die voor meerwijverij zijn egoistisch, zij gezellig met zijn allen in een harem zitten, samen shoppen, lekker twister spelen, en die vent zich maar kapot werken om ervoor te betalen. En als hij dan thuis komt word hij compleet onder de voet gelopen. "We hebben het er over gehad, en wij vinden allemaal dat het zo niet verder kan".

Als het echt moet offer ik me wel op om andere kerels een dergelijk lot te besparen natuurlijk, maar dat is alleen omdat ik zo nobel ben.
Gelukkig komt de Westerse medische wetenschap ons te hulp: er is Polygarol voor de man met meer vrouwen. Zie maar deze reclame film.
HBO - BigLove Polygarol
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 12:22   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die ene wiens beurt het is om op de knieen te zitten met haar rug naar het scherm moet haar mond maar voor nuttigere zaken gebruiken dan roepen wat voor film er op zou moeten staan?
die moet zwijgen en verder voor sofa spelen.

Oud 1 december 2010, 12:24   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook de enige reden waarom je als vent naar die film zou blijven zitten kijken, ...
Oud 1 december 2010, 12:39   #115
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

[stoer] ne man met een paar vrouwen (dienaressen) is volkomen normaal , andersom is het uiteraard tegenatuurlijk , vrouwen moeten ne keer beseffen waar hun plaats is ...[/stoer]

manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 12:43   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
[stoer] ne man met een paar vrouwen (dienaressen) is volkomen normaal , andersom is het uiteraard tegenatuurlijk , vrouwen moeten ne keer beseffen waar hun plaats is ...[/stoer]

Die hebben daar toch Euneuchen ...
Oud 1 december 2010, 12:45   #117
Bovenbuur

Standaard

Maar stel he, je hebt de keuze, jij als prime specimen, zijnde een van de mooiste en geweldigste mensen hebt effectief de keuze tussen een partner van je eigen kaliber en een drietal domme lelijkerds met een baan achter de kassa die ook in bed nog wel een paar truukjes mogen leren. Zou je daar dan voor gaan?
Oud 1 december 2010, 12:45   #118
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die hebben daar toch Euneuchen ...
Oke, ik hoef al niet meer.
Oud 1 december 2010, 12:53   #119
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar stel he, je hebt de keuze, jij als prime specimen, zijnde een van de mooiste en geweldigste mensen hebt effectief de keuze tussen een partner van je eigen kaliber en een drietal domme lelijkerds met een baan achter de kassa die ook in bed nog wel een paar truukjes mogen leren. Zou je daar dan voor gaan?
Absoluut niet, als je die partner van eigen kaliber kan hebben, waarom zou je dan naar het gezaag van 3 anderen willen luisteren ?
Oud 1 december 2010, 12:53   #120
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kan je verliefdheid voelen voor meer dan 1 persoon? volgens mij niet. wel kan je liefde voelen voor 1 persoon en verliefd zijn op een ander. Dat zijn toch 2 verschillende gevoelens hé.

De vraag is gewoon wat je met die verliefdheid doet en wat je nog met die liefde wilt doen.

Ik kan me niet inbeelden dat ik degenen van wie ik echt hou, zou kwetsen, ik zou mezelf kwetsen.
Liefde - laat staan verliefdheid - als de enige drijfveer voor een man-vrouw relatie is een oud-westerse zienswijze.

Citaat:
maar polyandrie of polygyne lijkt me eerder een afspraak tussen verschillende mensen. als die dat kunnen, mij goed, maar ik vraag me af of je sowieso dan van gelijkheid gaat kunnen spreken. Zal er niet een zekere hiërarchie tot stand komen? gaat die nog gezond zijn na een tijdje?
Moet een hiërarchie dan uitgesloten zijn?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be