![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik las die boekjes erg graag, toen ik 6 en 7 en 8 jaar oud was. Zelfs op m'n negende verjaardag had je mij blij kunnen maken met het nieuwste boekje over Pietje Puk. Ik schaam mij daar niet voor. Ik hoef mijn wortels niet te verloochenen. Ik ga inderdaad graag kamperen, maar ondertussen ben ik zo verschrikkelijk verslaafd geraakt aan muziek, dat ik me heel moeilijk van mijn CD-collectie en m'n instrumenten kan losrukken. M'n tentje ligt wel al klaar voor het eerste zonnige lente-weekend. Overigens doet u me steeds vaker aan agent Langdraad denken, ook zo'n neutraal en objectief onderzoeker ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft dáár bevoegdheid/macht over de strot?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12764 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand vraagt u te oordelen over de Vlaamse Volksbeweging. In elk nummer staan héél interessante en degelijk geschreven artikelen. Maar de inhoud ervan zou u waarschijnlijk eerder ontstemmen. Want ze bevatten overwegingen die u liever niet hoort. Blijf dus maar rustig in uw ziekelijke onwetendheid. Ik zou slechts "mijn eigen ruiten inslaan" indien ik hier in het verleden ergens een pleidooi mocht gehouden hebben om alle Vlamingen ertoe aan te zetten hun Nederlands met een Hollandse tongval te spreken. Dat heb ik evenwel nooit gedaan. Ik ben wel een overtuigde vijand van het verkavelingsvlaams dat u wil laten doorgaan als "Zuid-Nederlands". Voor mij is er binnen het Nederlands taalgebied geen behoefte aan twee versies van het A.N. We hebben er één en die volstaat. Ook al spreken we die met een Vlaams accent, waartegen niets kan ingebracht worden.
![]() |
![]() |
#12766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het nooit anders geweten, maar gelukkig bracht een Limburgse neutrale en objectieve historische onderzoeker mij ervan op de hoogte dat het hier een opgedrongen vreemde vorm betreft.
![]() |
![]() |
![]() |
#12767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals een bevestiging van mijn oordeel over uw persoontje. Je lijdt aan een uitgesproken vorm van paranoia.
![]() |
#12769 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien ben ik wel nog warm te maken voor een carrière als boswachter, nadat ik het stropers-bestaan beu geraakte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12771 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() A je van an't zèètje zyt, gebruuk je dat ook, die je-vorm.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Frans-Vlaams is een van de meest archaïsche dialecten van het Frankisch dialectgebied. Daarenboven heeft hij niet of nauwelijks enige invloed ondergaan van ons actuele standaardtaal, waardoor we heel goed kunnen zien hoe het oudere (West-)Vlaams er heeft uitgezien. De j-vormen blijken er intact te zijn, daar waar de West- en Oost-Vlaamse dialecten onder invloed hebben gestaan van een zekere Brabantse invloed. Hierdoor hebben we in bepaalde West-Vlaamse dialecten een menggebruik van g- en j-vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12773 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mag worden wordt
![]() |
![]() |
#12774 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben nooit de 'je -vorm' gewild, noch erom gevraagd. De je-vorm is ons opgedrongen door taalperfesters die lakeien zijn van de Hollandse taal, en die zich overigens goed miskeken hebben op de taaiheid van de gesproken taal en die ons iets Hollands willen opsolveren dat de mensen hier ten lande eigenlijk niet willen omdat het hen niet ligt. En nu probeert men via de indoctrinatie van de Vlaamse kinderen in het onderwijs toch de 'je-vorm' te doen ingang vinden. Zo is het en niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terloops nog even, het is "opsolferen" en niet "opsolveren".
![]() |
![]() |
#12776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Elvis leeft. ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12777 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 3 december 2010 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12778 |
Banneling
|
![]() En Christus ook. Alleen, we weten niet goed waar en hoe.
Laatst gewijzigd door system : 3 december 2010 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12779 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spreek voor jezelf.
![]() |
#12780 |
Banneling
|
![]() U gaat toch niet beweren dat u het 'weet'. Meer dan waarschijnlijk 'gelooft' u dat u het weet, maar 'echt weten' doet u het maar evenmin.
En dat laatste komt omdat 'geloven' geschraagd is op 'hoop'. Maar hoop is natuurlijk niet 'weten'. Dit even terzijde. Laatst gewijzigd door system : 3 december 2010 om 12:09. |
![]() |
![]() |