![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is de financiele sector een "vijand" in meerdere mate dan zeg maar, het bakkers-syndicaat ? Of het kapperswezen ? Waarom precies er die aktiviteit van de economie uit pikken ?
![]() |
#562 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bebob : 4 december 2010 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat zij geld verdienen met woeker, en dat leidt per definitie tot uitbuiting en natuurvernietiging.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We zijn nu 4 december, dus nog 3 keer slapen. Toch hoor en lees ik hier ontzettend weinig over. Ik had trouwens een andere bedenking. Als iemand als Cantonna al zijn geld uit de bank zou halen (hij heeft nu geen keuze en moet meedoen), waar gaat hij als dat cash-geld dan stoppen? Onder zijn matras?? Wat een oen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gemorrel in de marge, dat wel. Ik ben nog steeds benieuwd hoe we een 'monetair systeem' kunnen ontwikkelen dat vrij van dictatoriale controle is en dat ook kan blijven. Ik ben benieuwd hoe de hele resem aan alternatieve betaalmiddelen gaat evolueren en wat het zal brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
|
![]() Citaat:
Wat van het bakkerssyndicaat en het kapperswezen niet gezegd kan worden. Laatst gewijzigd door Heftruck : 5 december 2010 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
|
![]() Citaat:
![]() To the point: Je eigen geld afhalen. Maar heb je er al eens aan gedacht Pelgrim dat er veel mensen naar de bank gaan om het niet-eigen geld met hopen af te halen en ze dat dan heel vaak nog meekrijgen ook en zelfs pas een halve eeuw later volledig moeten terugbetalen? Deze mensen doen dit om te investeren in de economie of om hun leefsituatie te verbeteren. Als plots een massa mensen zijn geld gaat afhalen, zal de bank neen moeten zeggen tegen al de mensen die komen lenen, want dan is het voorziene geld er niet meer. Pech voor die mensen? Om maar te zeggen, als je het princiep van een bank plots abrupt hebt leren kennen, moet je misschien maar eerst eens de hand in eigen boezem steken in plaats van in het rond beginnen te schoppen en de hele wereld in de hyperinflatie te werken. Ik zou dat geld overigens laten staan, dan kan het nog wat groeien en dat is misschien nodig bij eventuele rechtszaken voor de beledigingen die je verspreidt naar banken toe en het feit dat je de overheden die alles deden om hyperinflatie te voorkomen pootje lapt. Hoe ga je het trouwens doen? Ik raad aan om cheques op naam te vragen. Met zo'n bedrag over straat lopen cash is immers nogal lastig en zelfs opzichtig. Dat lukt hoor, ik heb al samen met iemand anders met 300 000 euro over straat gelopen 's ochtends vroeg. Oh neen wacht! Die cheques zullen niet meer veel waard zijn als jullie het allemaal ergens oppotten, niet-gedekt. Toch maar cash meenemen dan? Hopelijk hebben ze genoeg briefkes van 500 euro in voorraad zodat ge niet met muntstukken van 1 euro over straat moet! ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 december 2010 om 01:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
|
![]() Citaat:
Op het moment dat deze helden hun zilver weer van de hand willen doen krijgen ze er geen cent meer voor want dan spat de bubbel... dat huis of die auto kopen zal dan even moeten worden uitgesteld. Tot er weer een stel idioten op dat idee komt. (Tip: ik raad je aan dat niet te doen dus, als je wilt beleggen of speculeren wat dacht ik foei was ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 december 2010 om 01:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
|
![]() Ik vind dat hele bankrun idee trouwens een prachtdemonstratie van het spreekwoord:
"de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen".
![]() |
![]() |
#572 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#574 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zij aan " 's werelds bedrog en plunder" doen, snap ik niet, tenzij je handel en rijkdomcreatie als bedrog en plunder beschouwt, maar dan zijn bedrog en plunder goeie dingen, he. Als je hiermee bedoelt dat ze bestaan uit smeerlappen en egoisten, dan is dat heel normaal want we zijn allemaal smeerlappen en egoisten. So get over it, en laten we daar met volle teugen van genieten. De kapper en de bakker, dat zijn ook smeerlappen en egoisten, dat is heel menselijk. We zijn zo. Schud dat complex van je af. Geniet ervan. Wat de financiele sector toelaat, is om risico te verhandelen. Om riskante dingen gedaan te krijgen die anders niet zouden gebeuren (riskante dingen zoals een bedrijf oprichten of zo, nieuwe dingen te proberen, ..., maw, investeringen). Ik zie niet wat daar verkeerd aan is, in tegendeel. Zoals een bakker dient om brood te bekomen, dient de financiele sector om middelen te versluizen tussen nu, gisteren en morgen, en tussen teveel en te weinig, en tussen riskant en veilig. Citaat:
![]() |
![]() |
#575 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WOEKER ! Ha, dat scheldwoord voor mensen die de zin van 'interest' en 'risico' niet begrijpen.
![]() |
#576 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#578 | |
|
![]() Citaat:
Er moet natuurlijk ook niet onbeperkt geld opgehaald worden. Per slot van rekening hebben de klanten van een bank een eindige som daar staan. In extremis begint een bank de dag met aan X miljoen aan depositos en eindigt ze met X miljoen aan korte termijn kredieten verstrekt door de nationale bank. Maar dit extreme scenario is natuurlijk niet mogelijk, omdat het meeste geld in de spaarrekeningen niet onmiddelijk vrij opvraagbaar is. Maar goed, het is nog twee dagen. Dan staan en hoop dom-linksen hier met de billen bloot... ![]()
![]() |
![]() |
#579 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Minister
|
![]() Het bewijst perfect dat het systeem niet werkt. Wat doen we met een systeem dat niet werkt ? Overboord gooien !
|
![]() |
![]() |