![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot het misloopt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er dan ook problematisch aan iemand die zijn afwijking overwint of die het juist weet te plaatsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat volstaat niet. Kinderen hebben het recht op het beste van onszelf als mens en als maatschappij. Zeker bij volle adopties, waarvan men intussen weet dat de identiteitscrisis hard toeslaat en tot blijvende gevolgen kan leiden zoals blijvende hechtingstoornissen.
Niet allemaal, weet ik wel. Maar veel. Men is al lang niet meer zo enthousiast over adoptie dan pakweg dertig jaar geleden, precies om die redenen. Dat gegeven alleen al is een goede reden om geen adoptiekinderen in atypisch ge zinssituaties te laten opgroeien. Het is zo al moeilijk genoeg. U moet ook eens de eerlijkheid durven opbrengen om de situatie te beoordelen vanuit het standpunt, wat nu het beste is voor het kind. Een kind heeft recht op ouders, maar ouders niet op een kind. Daarom moet men ook geen kinderen zoeken voor de ouders maar ouders voor het kind. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2010 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is mogelijk, maar we moeten evenzeer de mogelijkheid onder ogen willen zien dat de persoon daadwerkelijk genezen is van zijn psychologische afwijking of die afwijking kan plaatsen zodanig dat hij binnen een ander kader evenwichtig kan leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb in een vorig leven samengeleefd met twee vrienden. Eén daarvan was homoseksueeel en ook hij bracht vrienden mee natuurlijk. Het was opvallend hoe homoseksuelen er van overtuigd zijn, dat er in bijna ieder mens een homoseksueel schuilt. En die zal er ook wel één zijn, en deze ook,... Kom maar eens in dat milieu terecht als puber met op hol slaande hormonen. Je zult meer dan welkom zijn. Homoseksueeel gedrag, is niet ondenkbaar bij hetero's. Zie maar wat in gevangenissen gebeurd bijvoorbeeld. Als puber, op zoek naar jezelf in d�*t milieu? Ik heb er geen goed oog in. Maar of je daarom ook effectief homoseksueel bent, is nog maar zeer de vraag. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2010 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
|
![]() Ik heb vrij veel homoseksuelen in mijn vrienden- en kennissenkring. Daar zit echt niemand tussen die past in zijn gevangenisverhaal. Als ik de posts van Paulus of van jou lees, heb ik gewoon niet de indruk dat jullie veel homoseksuelen kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wat moeten we verstaan onder uw cryptische omschrijving "gevangenisverhaal"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus heeft het daar over "gelegenheidshomoseksuele handelingen", iets wat inderdaad in de geschiedenis wel eens is voorgekomen. Vraag is altijd als men op jonge(re) leeftijd met dergelijke zaken in contact komt, in hoeverre dit de psychologie van een kind/jongvolwassene kan beïnvloeden. En daarin volg ik Paulus wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
|
![]() Ik denk dat we hier dan maar moeten overeenkomen dat we hierover van mening verschillen. Bovendien denk ik dat ik een groot deel van de wetenschappelijke gemeenschap aan mijn kant heb. Maar ik denk niet dat we er uitraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |