Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2010, 12:23   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS:
nieuwsbericht op de website van de Bulgaarse krant Standart: 'Bulgaarse Roma welkom in België'.
De regering van de 'Belgische provincie' Vlaanderen heeft een sociaal plan en een strategie uitgewerkt om Bulgaarse en Roemeense Roma te integreren op het Belgische grondgebied, klinkt het. De Roma krijgen werk in sectoren waar een personeelstekort heerst, meent de krant te weten.
...
Er wordt daarbij opgemerkt dat de Roma nooit eerder dergelijke toegang kregen tot België, ondanks het feit dat beide landen deel uitmaken van de EU.

Het bericht wordt ook opgesmukt met een quote van Geert Bourgeois, Vlaams minister voor Inburgering en Integratie. 'We willen aan de Bulgaarse en Roemeense Roma laten weten dat wie naar België komt, klaar moet zijn om te werken.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101205_010
Die linksen toch, hé...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 14:21   #22
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die mening is voor jou rekening, niet de mijne.
Maar zeggen dat "wij" die stroom " moeten voorzien van huisvesting, voedsel, geneeskundige zorg en toekomst" is slap gelul, daar zijn geen middelen voor en dat zorgt voor doden.
Heb ik dat dan ooit ergens gezegd? Je mag me gerust quoten, hoor. De realiteit is dat ik hier (en elders) al jaren pleit voor een efficiënter en duidelijker migratiebeleid. Ook ik vind niet dat iedereen naar hier moet komen en dat mensen vier of vijf keer asiel moeten kunnen aanvragen. Als een asielaanvraag onontvankelijk wordt verklaard, dan moet er gerepatrieerd worden. We zijn het daar (bijna) allemaal over eens. Maar zolang dat asiel- en migratiebeleid onbestaande is (en dat is zo op dit moment), blijft het feit dat die mensen hier nu zitten. Ze dan maar laten doodvriezen op straat is geen oplossing. Althans niet voor mij.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 14:23   #23
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bij gebrek aan beter verkoopt men dan dergelijke praat! Zielig en nutteloos.
Weet je wat vooral zielig en nutteloos is? Op het moment dat er een acute crisis is, weigeren tijdelijke oplossingen te voorzien en palaveren over het beleid (of gebrek daaraan) de voorbije jaren. Doe jij ook zo als er brand bij de buren is? Ga je dan bij die mensen langs om te zeggen dat ze beter wat meer rookmelders geïnstalleerd hadden? Ik bel de brandweer.
Oud 5 december 2010, 14:38   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Heb ik dat dan ooit ergens gezegd? Je mag me gerust quoten, hoor. De realiteit is dat ik hier (en elders) al jaren pleit voor een efficiënter en duidelijker migratiebeleid. Ook ik vind niet dat iedereen naar hier moet komen en dat mensen vier of vijf keer asiel moeten kunnen aanvragen. Als een asielaanvraag onontvankelijk wordt verklaard, dan moet er gerepatrieerd worden. We zijn het daar (bijna) allemaal over eens. Maar zolang dat asiel- en migratiebeleid onbestaande is (en dat is zo op dit moment), blijft het feit dat die mensen hier nu zitten. Ze dan maar laten doodvriezen op straat is geen oplossing. Althans niet voor mij.
Natuurlijk is dat geen oplossing, mensen in de bittere kou, vaak met kinderen op straat laten staan.
Maar we zijn het dus eens, wie bij een eerste onderzoek niet ontvankelijk verklaard kan worden moet onmiddellijk verwijderd worden, enkel wie wel ontvankelijk is( en de meerderheid is dit gewoonweg niet) kan blijven voor verder onderzoek.
Wat nu gebeurt trekt enkel nog meer mensen aan, ik zie de regering dus zelf verantwoordelijk voor die problemen, krankzinnig dat EU brugers hier asiel kunnen vragen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 19:07   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat vooral zielig en nutteloos is? Op het moment dat er een acute crisis is, weigeren tijdelijke oplossingen te voorzien en palaveren over het beleid (of gebrek daaraan) de voorbije jaren. Doe jij ook zo als er brand bij de buren is? Ga je dan bij die mensen langs om te zeggen dat ze beter wat meer rookmelders geïnstalleerd hadden? Ik bel de brandweer.
Noem jij dat een "acute crisis"? Eén die we met alle mogelijke politieke dwazigheden zelf in het leven roepen?
Indien ik buren zou hebben die een grootse barbecue/kampvuur in hun living zouden aansteken zou ik er inderdaad geen probleem mee hebben dat hun huis in brand vliegt en vooral proberen de huizen van de omwonenden die niet zo dwaas zijn te vrijwaren!
Tijdelijke oplossingen???? Wat is er nog tijdelijk aan de tsunami van gelukzoekers die zich hier op onze kosten komen neerpoten met de indruk dat hun broodje gebakken is? Die komen hier voor "tijdelijk" en zijn van plan wat later weer te vertrekken? Moeten wij dat geloven? Geloof je dat zelf? Is dat hetgeen dat we in de praktijk kunnen vaststellen?

Laatst gewijzigd door andev : 5 december 2010 om 19:08.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 19:20   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat vooral zielig en nutteloos is? Op het moment dat er een acute crisis is, .
Verleden jaar was het ook al van dat dus begrijp ik niet waarom u het nu een acute crisis noemt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 19:26   #27
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Verleden jaar was het ook al van dat dus begrijp ik niet waarom u het nu een acute crisis noemt.
Vorige winter was er inderdaad ook al een acute crisis, waaraan men intussen dus niks heeft gedaan. Die acute crises zijn een gevolg van een chronisch probleem. Ik begrijp de verwarring daarover niet, hoor. Is het die asielzoekers hun schuld dat de Belgische overheid er al tien jaar niet in slaagt een asielbeleid uit te werken? Of dat de regering van lopende zaken het vragenuurtje in het parlement gewoon heeft afgeschaft (zodat bijv. een vraag over de asielcrisis twee weken geleden niet eens mocht gesteld worden)?
Oud 5 december 2010, 19:33   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het inderdaad.
Maar het is pas crimineel om illegalen valse hoop te geven om ze hier te doen blijven. Ga je dan bij die mensen langs om brandjes te stoken om te bewijzen dat de brandweer onderbemand is ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 19:40   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vorige winter was er inderdaad ook al een acute crisis, waaraan men intussen dus niks heeft gedaan. Die acute crises zijn een gevolg van een chronisch probleem. Ik begrijp de verwarring daarover niet, hoor. Is het die asielzoekers hun schuld dat de Belgische overheid er al tien jaar niet in slaagt een asielbeleid uit te werken? Of dat de regering van lopende zaken het vragenuurtje in het parlement gewoon heeft afgeschaft (zodat bijv. een vraag over de asielcrisis twee weken geleden niet eens mocht gesteld worden)?
Nee, maar wel van de uitgeprocedeerden die blijven.
Oud 5 december 2010, 19:48   #30
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee, maar wel van de uitgeprocedeerden die blijven.
Je moet die dan ook niet laten blijven, maar repatriëren.
Oud 5 december 2010, 19:58   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, maar je weet toch ook wel hoeveel moeite sommigen doen om dat te voorkomen. Zelfs met doden tot gevolg.
Oud 6 december 2010, 09:42   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Alice:
Je weet blijkbaar niet wat een asielzoeker is
Dat is een makkie.

Een asielzoeker is iemand die asiel zoekt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 09:44   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bij gebrek aan beter verkoopt men dan dergelijke praat! Zielig en nutteloos.
haatspraak.
Oud 6 december 2010, 09:47   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het risico op brand bestaat.
Diegenen die geen brandverzekering genomen hebben verdienen zware kritiek en dienen ook de verantwoordelijkheid voor de schade zelf te dragen , als je begrijpt wat ik bedoel.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 09:50   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is een makkie.

Een asielzoeker is iemand die asiel zoekt.
Dat is niet waar hé.
Het schijnt dat de meeste "azielzoekers" gewoon "gelukzoekers" zijn.
Oud 6 december 2010, 10:24   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is niet waar hé.
Het schijnt dat de meeste "azielzoekers" gewoon "gelukzoekers" zijn.
Niettemin vragen ze geen geluk aan, maar asiel.
Oud 6 december 2010, 10:26   #37
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niettemin vragen ze geen geluk aan, maar asiel.
Maar ze willen "geluk", hun vraag is dus leugenachtig.
Oud 6 december 2010, 10:35   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar ze willen "geluk", hun vraag is dus leugenachtig.
Iedereen wil geluk, dat is dus niks biezonders. Asielvragen wél.

Trouwens, geluk kan met niet aanvragen bij geen enkele regering, behalve in de VS, want daar staat het recht op geluk in de grondwet.

Helaas alleen voor de inboorlingen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2010 om 10:37.
Oud 6 december 2010, 15:47   #39
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Repatriëren gaat niet vanzelf hoor. 80% van alle asielzoekers komt naar Europa zonder een ID. Dat doen ze om de repatriëring te bemoeilijken.
Oud 6 december 2010, 20:12   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme himself liet ergens in de Zeverende dag zelf het logische antwoord daarop vallen in zijn "gesprek" met de rode multiculler De Vadder die eindelijk eens op zijn nummertje werd gezet: indien men zomaar een paar duizenden plaatsen op voorhand zou voorzien.... zouden er nog meer tienduizenden komen aangestormd om die in te nemen, want de mensenhandelaars en sommige multiculheiligen zouden hen dat rap weten te vertellen zeker? Dus....
Die "voorlopige opvang" klaar houden voor duizenden die na het gedeelte "voorlopig" alles doen om hier voor de rest van hun dagen te blijven rondhangen, en niettegenstaande dat het hier zo slecht is voor hen.... de rest van hun familie proberen over te smokkelen om ze te vervoegen: neen, dank U.
Stoppen met die ergerlijke zever en emogedoe en onze maatschappij niet de vernietiging in sturen nadat we er decennia aan hebben opgebouwd!
Dat ze de sprinkhanenplaag van Egypte uit het Oude testament maar nog eens in Egypte overdoen en niet hier.

Laatst gewijzigd door andev : 6 december 2010 om 20:14.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be