![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb ik dat dan ooit ergens gezegd? Je mag me gerust quoten, hoor. De realiteit is dat ik hier (en elders) al jaren pleit voor een efficiënter en duidelijker migratiebeleid. Ook ik vind niet dat iedereen naar hier moet komen en dat mensen vier of vijf keer asiel moeten kunnen aanvragen. Als een asielaanvraag onontvankelijk wordt verklaard, dan moet er gerepatrieerd worden. We zijn het daar (bijna) allemaal over eens. Maar zolang dat asiel- en migratiebeleid onbestaande is (en dat is zo op dit moment), blijft het feit dat die mensen hier nu zitten. Ze dan maar laten doodvriezen op straat is geen oplossing. Althans niet voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Weet je wat vooral zielig en nutteloos is? Op het moment dat er een acute crisis is, weigeren tijdelijke oplossingen te voorzien en palaveren over het beleid (of gebrek daaraan) de voorbije jaren. Doe jij ook zo als er brand bij de buren is? Ga je dan bij die mensen langs om te zeggen dat ze beter wat meer rookmelders geïnstalleerd hadden? Ik bel de brandweer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we zijn het dus eens, wie bij een eerste onderzoek niet ontvankelijk verklaard kan worden moet onmiddellijk verwijderd worden, enkel wie wel ontvankelijk is( en de meerderheid is dit gewoonweg niet) kan blijven voor verder onderzoek. Wat nu gebeurt trekt enkel nog meer mensen aan, ik zie de regering dus zelf verantwoordelijk voor die problemen, krankzinnig dat EU brugers hier asiel kunnen vragen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ik buren zou hebben die een grootse barbecue/kampvuur in hun living zouden aansteken zou ik er inderdaad geen probleem mee hebben dat hun huis in brand vliegt en vooral proberen de huizen van de omwonenden die niet zo dwaas zijn te vrijwaren! Tijdelijke oplossingen???? Wat is er nog tijdelijk aan de tsunami van gelukzoekers die zich hier op onze kosten komen neerpoten met de indruk dat hun broodje gebakken is? Die komen hier voor "tijdelijk" en zijn van plan wat later weer te vertrekken? Moeten wij dat geloven? Geloof je dat zelf? Is dat hetgeen dat we in de praktijk kunnen vaststellen? Laatst gewijzigd door andev : 5 december 2010 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Vorige winter was er inderdaad ook al een acute crisis, waaraan men intussen dus niks heeft gedaan. Die acute crises zijn een gevolg van een chronisch probleem. Ik begrijp de verwarring daarover niet, hoor. Is het die asielzoekers hun schuld dat de Belgische overheid er al tien jaar niet in slaagt een asielbeleid uit te werken? Of dat de regering van lopende zaken het vragenuurtje in het parlement gewoon heeft afgeschaft (zodat bijv. een vraag over de asielcrisis twee weken geleden niet eens mocht gesteld worden)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is pas crimineel om illegalen valse hoop te geven om ze hier te doen blijven. Ga je dan bij die mensen langs om brandjes te stoken om te bewijzen dat de brandweer onderbemand is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een asielzoeker is iemand die asiel zoekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diegenen die geen brandverzekering genomen hebben verdienen zware kritiek en dienen ook de verantwoordelijkheid voor de schade zelf te dragen , als je begrijpt wat ik bedoel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, geluk kan met niet aanvragen bij geen enkele regering, behalve in de VS, want daar staat het recht op geluk in de grondwet. Helaas alleen voor de inboorlingen. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2010 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Repatriëren gaat niet vanzelf hoor. 80% van alle asielzoekers komt naar Europa zonder een ID. Dat doen ze om de repatriëring te bemoeilijken.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "voorlopige opvang" klaar houden voor duizenden die na het gedeelte "voorlopig" alles doen om hier voor de rest van hun dagen te blijven rondhangen, en niettegenstaande dat het hier zo slecht is voor hen.... de rest van hun familie proberen over te smokkelen om ze te vervoegen: neen, dank U. Stoppen met die ergerlijke zever en emogedoe en onze maatschappij niet de vernietiging in sturen nadat we er decennia aan hebben opgebouwd! Dat ze de sprinkhanenplaag van Egypte uit het Oude testament maar nog eens in Egypte overdoen en niet hier. Laatst gewijzigd door andev : 6 december 2010 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |