Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2010, 21:55   #1001
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk best wel verbazend dat men hier dan de wet inroept en die als eindpunt beschouwt, daar waar men indertijd naar wetsverandering streefde als het om homoseksuele verhoudingen ging.
Dat wist ik niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 22:59   #1002
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tja, Paulus, ik kan het niet helpen dat jij compleet verstoken bent van de capaciteiten om ernst en gezwans van elkaar te onderscheiden. Het feit dat sommige zaken in het forumonderdeel K&K gepost worden, zou nochtans al een sterke indicatie moeten zijn...
Kronkel..kronkel...

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 december 2010 om 23:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:33   #1003
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, Paulus, ik kan het niet helpen dat jij compleet verstoken bent van de capaciteiten om ernst en gezwans van elkaar te onderscheiden. Het feit dat sommige zaken in het forumonderdeel K&K gepost worden, zou nochtans al een sterke indicatie moeten zijn
Zo veel woorden in een poging mij en andere forummers, wijs te maken dat je maar aan het zwanzen was toen je op de borst klopte en zei dat jij niemand beledigde. Want het staat in K&K...

... als ik mij niet vergis stond de belediging zelf anders niet in K&K meen ik mij te herinneren. Maar ja, ook d�*t zul je wel ontkennen natuurlijk en het is inderdaad ook al te lang geleden. Maar ik weet het nog Raf. Al maak je het ganse forum wijs dat jij niet beledigd, ik weet wat ik weet. en wat ik weet is dat jij ergens weldegelijk hebt beldigd in die mate dat de moderatie moest tussenkoel.

Paulus
Oud 6 december 2010, 23:52   #1004
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kronkel..kronkel...
Ik zou maar niet te hard lachen. Jij bent steevast de eerste die er met open ogen inloopt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:53   #1005
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zo veel woorden in een poging mij en andere forummers, wijs te maken dat je maar aan het zwanzen was toen je op de borst klopte en zei dat jij niemand beledigde. Want het staat in K&K...

... als ik mij niet vergis stond de belediging zelf anders niet in K&K meen ik mij te herinneren. Maar ja, ook d�*t zul je wel ontkennen natuurlijk en het is inderdaad ook al te lang geleden. Maar ik weet het nog Raf. Al maak je het ganse forum wijs dat jij niet beledigd, ik weet wat ik weet. en wat ik weet is dat jij ergens weldegelijk hebt beldigd in die mate dat de moderatie moest tussenkoel.

Paulus
Ach Paulus. Je gelooft maar wat je graag wilt geloven. Dat zal me eerlijk gezegd worst wezen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 december 2010, 23:58   #1006
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Er is hier nu al zoveel afgezaagd over homofilie, als je NU nog niet overtuigd is om het gewoon eens zelf te proberen dan zal het nooit lukken vrees ik...
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 00:00   #1007
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Er is hier nu al zoveel afgezaagd over homofilie, als je NU nog niet overtuigd is om het gewoon eens zelf te proberen dan zal het nooit lukken vrees ik...

En ik maar propaganda maken...

Citaat:
Oud 7 december 2010, 00:24   #1008
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou maar niet te hard lachen. Jij bent steevast de eerste die er met open ogen inloopt.
Ik ontpop me hier niet als leugenaar.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 december 2010 om 00:25.
Oud 7 december 2010, 00:26   #1009
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik ontpop me hier niet als leugenaar.
Nee, dat klopt. Je ontpopt je als iets héél anders...

Citaat:
Oud 7 december 2010, 00:38   #1010
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat klopt. Je ontpopt je als iets héél anders...
Ik heb inderdaad een grondige hekel aan mensen die liegen of een hypocriet gedrag vertonen.
Dat heb ik hier en ook in het echte leven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 december 2010 om 00:39.
Oud 7 december 2010, 01:30   #1011
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw levensvisie zal de aidsepidemie in elk geval niet stoppen, zoveel is duidelijk.

Paulus.
Als iedereen zich aan de levensvisie van Hot Marijke zou houden waar het om seks gaat, zou AIDS niet eens meer bestaan, slimmerd!

Ter verduidelijking, van HM's blog:
Citaat:
Liefste safe sex-liefhebbers en domme zonder condoom-neukers,

Er zijn reeds jarenlang wereldwijde campagnes om mensen er toe te brengen om altijd veilig te vrijen, en terecht. Het probleem is: hoe kan je iemand, die de reële gevaren van SOA's niet wil inzien, sensibiliseren om voortaan toch een condoom te gebruiken? Toen ik bovenstaande foto tegenkwam dacht ik meteen: d�*t is het! De ietwat lange maar perfecte slogan "Als je met iemand slaapt, slaap je ook met zijn verleden" vertelt precies waar het om gaat. Dit is een zeer geslaagde poging om domme zonder condoom-neukers een verantwoordelijkheidsgevoel te schoppen door ze te doen nadenken over wat ze zichzelf en vooral anderen aandoen. Je gaat niet met één persoon naar bed, maar met iedereen die er bij die man of vrouw de revue gepasseerd is.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 7 december 2010 om 01:34.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 03:19   #1012
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Condoomgebruik promoten alleen is onvoldoende voor het indijken van AIDS. Dat is ondertussen al weel heel erg lang geweten...

Promiscuïteit is zowat het meest doorslaggevende ingrediënt voor SOA-epidemieën.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 04:58   #1013
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer nog maar eens...

Het eerste is een geaardheid het tweede is een mens met die geaardheid.

enz....

Als men spreekt over homoseksualiteit, dan staat dat los van de mens, dier of wie dan ook.

Homosekualiteit is "een geaardheid" waarbij men seksueel is aangetrokken tot iemand van hetzelfde geslacht.

De homoseksuele mens is een mens met die geaardheid. Deze mens kan zeer waardevol zijn, zo zijn er tal van homseksuele dichters, schrijvers, of wat voor beroep dan ook, die zeer waardevolle bijdragen hebben geleverd aan onze samenleving.

De mens is immers veel meer dan zijn geaardheid alleen.

Zo is doofheid ook een vorm van minder goed, minder functioneel, horen.

De dove mens is echter niet minderwaardig als je bedenkt dat Thomas Edison en Beethoven bijvoorbeeld ook doof waren...

Zij zelf zijn niet minderwaardig, maar wel hun manier van horen.

Snappie?

Paulus.
Wil u nu zeggen dat holebi's evenwaardig zijn aan hetero's, maar hun manier van "houden van" minderwaardig is?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 05:18   #1014
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik ben tegen homoseksuele relaties, maar ik haat geen homo's.

Ik ben tegen het homohuwelijk en homo-adoptie, ja.
Je kan holebi's en homoseksuele relaties niet los van elkaar zien. Het (willen) hebben van een relatie met een persoon die toevallig van hetzelfde geslacht is maakt van een persoon een homoseksueel. Als die wens er niet zou zijn, dan zou die persoon ook geen homo zijn.
Je zou dus evengoed kunnen zeggen "ik haat geen gelovigen, maar ben tegen geloven".

Mensen die een goede relatie hebben (gebaseerd op wederzijdse liefde, steun, enz...) zijn gelukkiger en leven langer. Ook gehuwde mensen (met een goed huwelijk) zouden langer leven en gezonder zijn. Door zich te kanten tegen homoseksuele relaties ontzegt u holebi's een lang en gelukkig leven. Willen dat bepaalde mensen ongelukkig zijn en niet lang leven komt behoorlijk dicht bij "haat".
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 7 december 2010, 06:15   #1015
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Wil u nu zeggen dat holebi's evenwaardig zijn aan hetero's, maar hun manier van "houden van" minderwaardig is?
Neen.

Paulus.
Oud 7 december 2010, 06:29   #1016
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen.

Paulus.
Gelukkig. Uw vergelijking met "doofheid als minderwaardige manier van horen" is dus een beetje ongelukkig gekozen m.b.t. (holebi-)relaties.
Oud 7 december 2010, 06:37   #1017
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig. Uw vergelijking met "doofheid als minderwaardige manier van horen" is dus een beetje ongelukkig gekozen m.b.t. (holebi-)relaties.
Ik zou niet weten waarom. In beide gevallen gaat het over een functieloze afwijking.

Paulus.
Oud 7 december 2010, 06:45   #1018
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waarom. In beide gevallen gaat het over een functieloze afwijking.

Paulus.
Het is niet omdat je van een bepaalde eigenschap de functie niet snapt dat ze daarom een "functieloze afwijking" zou zijn. Diverse onderzoeken (o.a. van de universiteit van Oslo) hebben de functie van homoseksualiteit aangetoond. Gezien de groeiende (over-)bevolking is het misschien juist goed dat een deel van de mensen zich niet voort planten.

Bij alle sociale diersoorten zijn er steeds een aantal volwassen individuen die zich niet voort planten maar - omdat ze geen eigen kinderen hebben - juist meer tijd hebben om zich in te zetten voor het algemeen belang (en dus het voortbestaan van de soort): voedsel zoeken voor de kinderen van de broers/zussen, de groep verdedigen, "reserveouderpaar" zijn voor de kinderen van de broers/zussen als die wees zouden worden, enz...
Oud 7 december 2010, 06:56   #1019
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je van een bepaalde eigenschap de functie niet snapt dat ze daarom een "functieloze afwijking" zou zijn.
Het is inderdaad niet daarom. Het is omdat homoseksualiteit geen enkele functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen.

Citaat:
Diverse onderzoeken (o.a. van de universiteit van Oslo) hebben de functie van homoseksualiteit aangetoond. Gezien de groeiende (over-)bevolking is het misschien juist goed dat een deel van de mensen zich niet voort planten.
Het is misschien goed dat er een deel van de mensen zich niet kunnen voortplanten, maar dat heeft niks met een zogenaamde functie te maken. Toen er nog geen sprake was van overbevolking was homoseksualiteit niet minder aanwezig.

Je kunt net zo goed zeggen dat het eigenlijk welgoed is dat er mensen zijn die niet zo goed horen omdat het lawaai in onze samenleving, steeds luider klinkt. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Citaat:
Bij alle sociale diersoorten zijn er steeds een aantal volwassen individuen die zich niet voort planten maar - omdat ze geen eigen kinderen hebben - juist meer tijd hebben om zich in te zetten voor het algemeen belang (en dus het voortbestaan van de soort): voedsel zoeken voor de kinderen van de broers/zussen, de groep verdedigen, "reserveouderpaar" zijn voor de kinderen van de broers/zussen als die wees zouden worden, enz...
Bij mensen is het in elk geval zo dat weeskinderen die ontstaan zijn in bijvoorbeeld hongersnood, oorlogsituaties, ziektes enz... doorgaans opgevangen worden door de naaste familie. Als dat niet kan gaan ze naar pleeggezinnen, als dat niet kan, gaan ze naar een voorziening.

De holebifederatie is in elk geval geen vragende partij om voor die kinderen te zorgen. Zij zijn te druk bezig met hun eigen rechten, zo blijkt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 december 2010 om 06:58.
Oud 7 december 2010, 07:09   #1020
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De holebifederatie is in elk geval geen vragende partij om voor die kinderen te zorgen. Zij zijn te druk bezig met hun eigen rechten, zo blijkt.

Paulus.
Ik krijg een sterk vermoeden dat de holebifederatie jouw lidmaatschap heeft geschorst Pauline. Je bent daardoor op je pikje getrapt en wreekt je door eindeloos te lullen over een verschil dat er geen is: homoseksualiteit en homoseksueel!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be