![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1381 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Idd... |
|
|
|
|
|
|
#1382 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1383 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1384 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1385 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
en dus veel waarschijnlijker tot een correcte conslusie kunnen komen.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#1386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel is het merkwaardig én opvallend dat HM het wel heeft over dergelijke 'vrijwillig' aangegane relaties, maar daar verder geen enkel persoonlijke benadering bij geeft. Enkel de vermelding van de wet. Mogen wij dan concluderen dat HM toch in een zekere zin instemt met relaties tussen minder- en meerderjarigen (en dan heb ik het niet over iemand van 16 en iemand van 19, maar wel de door Raf beschreven leeftijdsverschillen).
|
|
|
|
|
|
#1387 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|
|
|
#1388 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten andere, als intellectuele eerlijkheid iets voor u betekent, mag u niet vergeten in gedachten te houden dat mijn bericht de volgende zin bevatte: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1389 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus |
|
|
|
|
|
|
#1390 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wiens brood men eet, diens woord met spreekt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1391 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal niet. Als onderwijzer kan ik Inno alleen maar bijtreden: het katholiek onderwijs is nog slechts in naam katholiek. Wat achter de façade zit van dat "katholiek" is echter een heel andere inhoud.
|
|
|
|
|
|
#1392 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Indien intellectuele eerlijkheid iets voor u betekent dan kan u niet anders dan toe geven dat homoseksualiteit meer gemeen heeft met heteroseksualiteit (= seksualiteit tussen instemmende volwassenen) dan met pedoseksualiteit en dat als er al een band zou bestaan tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit de band tussen heteroseksualiteit en pedoseksualiteit even sterk (of zwak) is.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#1393 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, ze horen op dezelfde lijn te zitten, wat natuurlijk niet betekent dat ze hetzelfde betekenen. Een godsdienstles is in de eerste plaats een eerder intellectuele benadering van het geloof, daar waar opvoeding andere zaken beslaat. Wel is er een verband natuurlijk, daar onze opvoeding nu eenmaal geworteld is in het geloof.
|
|
|
|
|
|
#1394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En inderdaad, er blijft ook een simpel verband: het zijn en blijven allemaal afwijkende seksualiteitsvormen die wijzen op een onregeld psychologisch evenwicht. Wat vervolgens de band tussen die afwijkende vormen zelf is, laat ik over aan het werk van psychologen. |
|
|
|
|
|
|
#1395 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
U vraagt wij draaien ... Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En die gebeden, och, ja, ik heb hier ook meerdere boekjes liggen. Zogezegde "gebeden" (in feite meestal vage, nietszeggende bezinningsteksten) of ronduit theologisch afwijkende gebeden die niets katholiek in zich hebben. |
|
|
|
|
|
|
#1397 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Opvoeden en geloof horen niet samen , geloof is iets wat je vrij op VOLWASSEN leeftijd dient te doen uit eigen overtuiging en niet omdat het er tijdens uw kindertijd door gehersenspoelde mensen zoals jij is ingepompt. |
|
|
|
|
|
|
#1398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geloof hoort in ons wereldbeeld onverbrekelijk samen met opvoeding, juist omdat het geloof geen deel buiten het leven is maar juist verstrengeld is met ons dagelijks doen en laten. En neen, ik ben helemaal niet "gehersenspoeld" in mijn kindertijd. Ik heb wel een katholieke opvoeding gekregen, maar een waarbij ik veel vrijheid kreeg om over het geloof na te denken. In mijn kindertijd gingen we met het hele gezin naar de kerk; vanaf een bepaalde leeftijd gaven onze ouders ons de vrijheid zelf te beslissen of we nu meegingen of niet. Dat was ook zo met andere zaken waarover vrijelijk werd gepraat en gediscussieerd. En juist dat schijnt u niet te beseffen (ook al omdat u waarschijnlijk geen gelovige gezinnen kent): bij ons gaat het er soms veel vrijer aan toe dan jullie denken. Een vrijheid die niet gelijk staat aan "alles kan; alles is goed", maar wel een die de ruimte geeft om op een volwassen manier met vragen, problemen, keuzes e.d. om te gaan. |
|
|
|
|
|
|
#1399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1400 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|